 Zdravím, měl bych dotaz na ladiče válcaře.  Chlapi co vás vede k tomu, že děláte výfukovej kanál do tvaru hříbku? Nehledejte v tom žádnej hejt, spíš bych chtěl pochopit proč a něco se přiučit. Z logiky co nejsnazšího vybíháni kroužku z kanálu bych řekl, že by se měl kanál směrem k dolní hraně nějak plynule zužovat a to náhlý zúžení u hříbkovýho tvaru by mělo kroužek žrát víc, než kdyby se postupně z vrchu zužoval. Na druhou stranu mě napadá, jestli tam nehraje roli to, že v dolní části kanálu jede kroužek současně i přes přefuky a mohl by se v tom výfuku víc kousat. Klidně mě v té mé teorii opravte. Pročítal jsem různou literaturu (Jennings, Blair, ...), hledal jsem na internetu a nic kloudnýho jsem nenašel. Navíc jsem snad krom pionýra takovej tvar kanálu neviděl. Dík moc, Kuba
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2017 17:48
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 správně. Musel bych mít sání asi na 120° aby bylo zavřený a zároven propojený přefuk s výfukem.
Datum: 20. června 2017 17:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale je fakt, že v době kdy by se to propojilo máš ještě otevřený sání.
Datum: 20. června 2017 9:51
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale možná ta fotka zkresluje jak je focena pod úhlem
Datum: 20. června 2017 9:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 propojí se ti to vybráním pro čep
Datum: 20. června 2017 9:46
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 marquee: nebudu tu psát proč propojením přefuku s pomocnými okny nemůžu ztratit spodní tlak, ale dám ti sem pár čísel a možná na to příjdeš. Kompresní výška pístu 28mm, čep 14.1mm,
Datum: 19. června 2017 22:42
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Je to víc načasovaný symetrák, takže spodní tlak tam žádnej není dokud se neotevřou přefuky
Datum: 19. června 2017 22:09
Jméno: standa
IP: uživatel19156
 Rozměry v kterých se pohybujete se já ani neodvažuju rozmýšlet. Mý akce končej přes 160 stupňů na výfuku protože jedu "seriovky".Různě jsem tu a tam něco tvořil,něco se povedlo,něco bylo supr,něco horší,ale ten solo kanál mi z toho zatim vychází nejlíp. Zčásti i proto,že nechci chodit přes 26mm výstup z válce na koleno. Na druhou stranu mi poslední testy "cestovního" 3K přesvědčily,že není proč se vyhýbat 29mm kolenu. EVO 2 chci na stejnym časování roztahnout na doraz únosnosti kroužku,nemužu vyloučit ani pomocný dirky,ale rozhodně nechci řešit propojení přes čep,takže uvidim co a jak bude vycházet. Holt seriovka. Origo karbec 9500ot/min dává,tak zkusíme jestli půjde přes 10
Datum: 19. června 2017 18:58
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jinak k tomu hříbku. Ono to má několik pro a proti. Ono mít výfuk ve spodní části široký také není úplně dobré. Hříbek s patřičným rádiusem kroužky nežere. Musí se vědět jak to udělat. Tam jde o rychlou ztrátu tlaku při začátku otvírání kanálu. V dolní části už to není tolik potřeba. Zároveň větší styčná plochy mezi pístem (kroužkem) a vložkou umožňuje lepší převod tepla ze dna pístu, což má taky něco do sebe. Další proměnnou je vzdálenost přefuků a výfuku. Pomocná okénka taky nemají válce většinou až ke spodní hraně. Jde taky o to jaký má mít válec průběh točivého momentu.
Datum: 19. června 2017 16:09
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Takhle provedená pomocná okna už spojují přes čep výfuk a přefuk, ztráciš spodní tlak dřiv než se otevřou přefuky.
Datum: 19. června 2017 15:57
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 http://img23.rajce.idnes.cz/d2303/13/13690/13690031_2bd10769c1d31fd8709d0e9b79e6e53b/images/99999.jpg?ver=0
Datum: 18. června 2017 8:50
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Kdybych ho ale udělal užší, tak bude mít menší výkon a válec v pomocnýma okýnkama by byl tedy lepší. Jinak na novým válci z originál vložky mam výfuk široký už jen 28 mm a ještě pomocný okýnka a nejede to. http://fajntom.rajce.idnes.cz/Foto/#99999.jpg
Jeden vélký kanál je vhodný na seriovky, u výkonejších válců bych ho nedělal, pokud to neni v pravidlech.
Datum: 18. června 2017 8:49
Jméno: standa
IP: uživatel19154
 Co jsem viděl fotky tak to chápu.. 27mm je maxx a rozhodně ne pro něco vytrvalostního. Dlouhoběžky dělam max 25mm. U širokých to žere kroužek i vložku. To je jasný.
Datum: 17. června 2017 22:06
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 také mam vyzkoušeno obojí. Válce se zhruba stejným výkonem a stejnýma otáčkama. U válce s pomocnýma okýnkama nebyl žádný problém. U jednoho velkýho kanálu taky žádnej problém, jen kroužek vydrží míň a vložka nad výfukem se vydírá.
Datum: 17. června 2017 21:00
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Zdar. Mám vyzkoušeno obojí. každopádně válec s pomocnejma okynkama se neosvědčil. Potom jsem udělal druhej válec s tvarem radoby hříbku ale jen jsem rozšířil vrch výfukáče na každou stranu o 2 mm kulatým pilnikem o pruměru 4 mm plus k tomu přiměřeně sání a jede to překvapivě dobře. Takže dávám za pravdu Standovi že pomocný okna jsou blbost a mírnej hříbek neuškodí a jede.
Datum: 17. června 2017 15:18
Jméno: standa
IP: uživatel17840
 A když už bychom řešili ty tvary,tak tvar vysloveně hříbku se mi taky zdá takový špatný. To by mělo ostrý hrany pod kloboukem a trpělo by to na neduhy tebou popsané. Víc by se mi líbilo takové slovo hruška. Nízká široká hruška. A nebo třeba meloun na kýbli. U stadionu zas úžasně funguje macatej rugbyovej míč. Někdy je dobrá i taková jahoda (samozřejmně utržená ze šťopky nahoře) a nebo prostě zaoblenej květináč jako je u seriovky. Někdy je dobrá i basa od piva s kulatejma rohama. Tvary jsou různý. Co píše odborná literatura o těchto zmíněných ? Třeba ten meloun na kýbli dávám do seriovek s tim,že kýbl leží až několik milimetrů pod přefukama. A takovej meloun bez kýble je někdy taky pecka
Datum: 16. června 2017 21:03
Jméno: standa
IP: uživatel17840
 Ano Tom má zčásti pravdu,je to jednodušší na výrobu. Na druhou stranu mi nikdo nepřesvědčí o tom,že výfukový plyny "naskáčou" líp do jakýchsi 6mm direk vedle relativně úzkého sólo kanálu než do pořádného bezpečně širokého kanálu. To zas nebere moje hlava. Navíc je známo že se to tam napejká a kurví to kroužek. Čistě hříbek nepreferuju,u válce do ořežplechů si dam práci s kompletní úpravou výfukovýho kanálu,ale preferuju široký solo výfukový kanál. Jezdí mi toho po republice dost,dokonce i vytrvalostní závody 12,18,24 hodin a vše drží,spotřeba kroužků se nekoná,výdrž perfektní. Řadu let to funguje takže mi ani nikdy nenapadlo dělat 22-23mm širokej výfukovej kanál a vedle něj dělatnějaký dirky... i z pohledu funkce výfuku mi přijde snazší procpat zpětnou vlnu jednim pořádnym kanálem než aby se to cpalo někam do boku do direk... študovanej inženýr nejsem,používam selskej rozum a kupeckou matematiku. Věřim že u nějaký 250ccm motorky budou mít pomocný vejfukový okna o velikosti malíčku význam. Vim o válcích který to maj udělaný hezky a smysluplně a naopak u jiných mi to přijde jak designový doplněk,který má ukázat,jak moc byla výroba válce "pracná a sofistikovaná". Co má toto téma sledovat? Muj názor máš. Zakládá se na mnohaleté zkušenosti. U odborné literatury si povšimni jakými motory se převážně zmínění páni zabývají. Četl jsem je taky. Dlouho tu bylo mrtvo,tak aspoň oživení
Datum: 16. června 2017 19:21
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Taky jsem se na tím dřív zamyslel a dospěl jsem k názoru, že to je kvůli usnadnění výroby. Je jednodušší rozjed kanál frezou o kousek nahoru, do stran a spodek nechat původní, než upravovat i předchod do užší spodní části. Plocha kanálu nad přefukama má větší význam než pod nima, takže se stím ladiči nechtěji moc dělat
Datum: 16. června 2017 17:20
|



|