Jméno: 555
IP: uživatel18541
 cau draci,máte tu někdo zkušenosti s úpravou válce 550/555? Co vše by se zde krom rozměru sacího a výfukového kanálu podniknout. Díky za reakce
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2016 7:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 S výfukem je to u 555 docela laborování, ostatně jako u každého 2T. Osvědčilo se původní tělo 555, vyrazit přepážku a upravit koncovou trubičku.
Datum: 19. února 2016 7:30
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Ještě bych měl otázku k výfuku. Jak moc velkou slabinou je originální výfuk pod motorem? Klasický doutník z Pionýra mi přijde na 555 celkově příliš robustní, ale dá se koupit tzv. "tuningový" výfuk Stadion. Zvenku je to identický doutník jako S11, vevnitř trychtýř a výletová trubička. Dá se předpokládat, že bude s 555 fungovat lépe a radostněji?
Datum: 19. února 2016 2:30
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Marquee: ohledně odllitku hlavy jsem ti poslal mail na adresu uvedenou tady v registracích...
Datum: 19. února 2016 2:16
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 4 Jirka: Na nových odlitcích se pracuje. Zaprvé bude možnost vytvořit libovolný spalovací prostor a bude i více materiálu z horní strany aby se hlava tolik nekroutila
Datum: 15. února 2016 9:31
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jinak už teď mám v provozu dva válce se seriovými přefuky pouze upravený sací a výfukový kanál. Takto upravený válec na seriovém osazení maže kolem 75km/h a dokázal v konkurenci cca 120-ti strojů z toho 75-ti novějších typů 20/21/23 dojet celkové 5-tý. Ve své kategorii samozřejmě neměl konkurenci.
Datum: 15. února 2016 9:28
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 4 555: na nikoho se nepovyšuju, jen mi reakce, že to není moc přečasované přišla přinejmenším úsměvná, protože i kdyby se člověk chtěl dostat na časování sériového válce z novějších motorů, tak musí hodně pilovat. U tohoto válce je časování ještě větší než seriová 20/21/23. Kanály mají rovněž zvětšenou funkční průtočnou plochu. Časování je obdobné jako u cestovních úprav ale konkrétní hodnoty si z dovolením ponechám zatím pro sebe (alespoň dokud nebude řádně otestováno). Časování je přizpůsobeno možnému použití seriového výfuku 555 tak i původního karburátoru s možností využít i lepší nesériové osazení pro další zvýšení výkonu. Určitě bude třeba požít minimálně novou ojnici CKR pro 10čep ale rozhodně lepší bude osazení klikou 20/21/23 s CKR ojnicí. Pokud se použije převodovka 17/21 uzpůsobená pro úzké kartery tím lépe, i když tuto úpravu by mělo zvládnout sériové odstupňování.
Datum: 15. února 2016 9:17
Jméno: standa
IP: uživatel18550
 Hele šel bych cestou nejmenšího odporu. Dej tam velkej píst (41-42mm) a trocha otevři co se dá... ono to pojede ... ty velký písty jsme s někym řešily a daj se sehnat hezký písty i v rozměrech 43-44mm ale chce to upravenou zástavbu kliky z j21 ... a kdybys chtěl jít do pístu ze simsona,tak ti povim jednu věc. Píst má o 2mm menší kompresní výšku. Takže musíš někde zkrátit válec (a nebo dokonce motor?) o 2mm. Velkym vrtánim válce ti zalezou přefuky dost dolu. Když na to půjdeš od lesa,tak zkrátíš válec zezhora. Píst bude sedět,přefuky budou zas v použitelný poloze,malinko se spomalí šílený časování sacího kanálu krátkym pístem a o 2mm se i hne hrana výfuku do otáček. Dole ji musíš dopilovat do DU.V mejch očích k sobě ladí. Osadil bych to 16mm karbecem z maneta či staré čz 125t a vyhrabal bych vejfuk. Dle mě to pojede agresivně.
Datum: 14. února 2016 11:49
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 FK: díky za vyčerpávající odpověď,muselo to fungovat pěkně  To s pístem ze simsona je dobrý nápad,bojím se jen že na ojnici 555 by byl 70ccm už mnoho. Nicméně maximálka kolem 80kmh toho bych chtěl dosáhnout se symetrickým rozvodem.
Datum: 14. února 2016 11:00
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 To 555: Na prvním pařízku byla klapka i s domečkem na litinovém válci (tehdy ještě nebyly k dispozici odlitky na vložky, na další 550 už byly použity motory J21).
Je to už dávno, tehdy byla o klapky nouze, takže se použilo co bylo.
Klapka z nějaké 125ccm ze které se vyříznula střední část (prostřední pole), a boky klapky se sešroubovaly k sobě. Domeček byl vystříhán z kousků plechu, a svařen svářečkou.
Z dnešního pohledu je to hodně úsměvný. Pokud bys napsal mejlovku, poslal bych ti nějakou fotku toho pařízka.
Píst byl použit ze simsona průměr je 45mm, což je o 1mm víc než je vstup do karterů. Takže se kartery upravit musely, jinak by se to do nich nevešlo. Motor byl podčtverec, objem válce 70ccm.
Jízdní vlastnosti to mělo nepředvídatelný, na dvojku to vyletělo každej kopec v okolí, na trojku se to začalo vlnit. Před zatáčkou si musel ubrat a lehce přibrzdit na předek,
pak zatočiit a za zatáčkou zas přidat. Pokud si to neudělal včas tak zatočila silnice dřív než ty. Maximálka byla tak 75 - 80 na rovině. Jelo by to i víc, motor by utáhnul i těžší převod,
ale nešlo to pak zastavit, protože při brždění šel zadek hned do smyku. Když trváš na pístu 42mm tak s karterama nic dělat nemusíš.
Datum: 13. února 2016 21:32
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Takový hezký téma a tak blbě zabitý... 
Marquee: Zeptám se k hlavám - původní hlava je nevhodná, protože není dostatečně masivní pro snížení objemu spalováku? Budeš to řešit odlitkem nebo jinak? Se Standou jsem toto téma probíral na podzim... Pokud by se rozjela výroba odlitků, tak bych se rád pro jeden kousek postavil do fronty...
Datum: 13. února 2016 16:55
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 neva poradím se s někým jiným,povyšujte se zde dál třeba vás tu děti budou obdivovat. Přeji hodně štěstí
Datum: 13. února 2016 12:39
Jméno: Marquee
IP: uživatel17074
 No to jistě není o moc přečasované když seriovka má max. výkon v 5500, hlavně otáčky vůbec nejsou jen o časování výfukového kanálu
Datum: 12. února 2016 22:21
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 A kdy budete válec testovat? 8000_8500ot,to jste výfuk kanál moc nepřečasoval nemýlím se? Co máte v plánu za karburátor na takový válec? A origo výfuk tím myslíte krátký doutníček jako na 555?
Datum: 12. února 2016 14:22
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ano, symetrický. Časováním a plochou kanálů je to udělané do maxima otáček někde mezi 8000-8500max. To jde samozřejmě kdykoliv doladit. Ale tady je právě požadavek na maximální možnou shodu s originálem, tedy i provozem na originální výfuk. Plocha přefuků má dostatečnou rezervu pro další možnou úpravu. Třetí kanál je tam víceméně jen z důvodu lepšího chlazení dna pístu a usměrnění proudu plynů.
Datum: 12. února 2016 13:29
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 Odlitek hlavy není v mým možnostech,bude muset stačit originál. Ten 3K co budete testovat je symetrický rozvod?
Datum: 12. února 2016 9:36
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Pro zachování seriového vzhledu by to ovšem chtělo udělat nové odlitky hlavy. Originální použité hlavy jsou všechny zkroucené a na úpravu spalováku nevhodné.
Datum: 12. února 2016 9:07
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Mám rozpracovaný 3K litinový válec před dokončením. Pak půjde na testování. Předpokládám, že fungovat bude bez problémů
Datum: 12. února 2016 8:45
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 FK: klapku s domečkem jste měl na litinovém válci? Vrtání jsem uvažoval jak zde Standa již zmiňoval oněch 42mm jelikož ojnice je na 10mmčep větší píst nevím kde sehnat. Při takovém vrtání je zapotřebí úprava karterů? A válec s hlavou bych svěřil nějakému odborníku. Psal jsem panu ing. Stejskalovi a ten mi nabídl úpravu vrtání (42mm) úpravu výfukového kanálu jako mají jeho RS válce a úpravu sacího kanálu (nespecif). O nikom jiném kdo by se chtěl ujmout tohoto zrovna ne moc populárního válce nevím...
Datum: 11. února 2016 21:36
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 "nicméně si nedovedu moc přestavit zástavbu klapky a domečku tak aby se to vše vešlo pod prsíčka" Možná je problém ve slově "vše".
Klapka s domečkem+ karbec J21 úplně v pohoddě, akorát na filtr už nezbylo místo, ani u jednoho ze dvou takto předělaných motorů J21, a následně namontovaných do pařízků.
Pokud trváš na zachování litinového válce, tak bych šel cestou maximálního vrtání. Úprava karterů (pro vstup velkého pístu) je naprostá nutnost.
Píst třeba simson S70, honda MB, (píst z AM6 má dokonce stejnou kompresní vejšku jako fík), apod.
Datum: 11. února 2016 20:31
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 standa: dellorto z babetty má sice malý difuzor,ale při použití ethanolu to není špatný karburátor,3kanál s klapkou by bylo jistě skvělé řešení dlouhý kanál propojen až do sání...nicméně si nedovedu moc přestavit zástavbu klapky a domečku tak aby se to vše vešlo pod prsíčka. Každopádně nápad zajímavý. Někde jsem viděl i symetrický 3kanál kde 3.kanál byl zhotoven jako plnohodnotný s vyústěním do karterů.
Datum: 11. února 2016 8:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Stando, už je to i vymyšlené a připravené na testování....
Datum: 11. února 2016 7:10
Jméno: standa
IP: uživatel18542
 Dellorto na babetu je blbost. Je malej. Jedině 3K pod klapkou,víc nevymyslíš.
Datum: 10. února 2016 22:01
Jméno: 555
IP: uživatel18541
 už mám připravené nějaké věci...skf ložiska,ojnici na jehlách (10čep),spojku 21,pan choc mi vyrábí zůženou verzi rychlé převodovky,karburátor dellorto z babetty a bude i vape. Řeším teď válec,podmínkou je seriový vzhled takže moc prostoru pro úpravy není se 42 vrtáním počítám i s laděným výfukem,ale co s válcem kanály upravit zvětšením s tím počítám ale 3 kanál např zhotovit?
Datum: 10. února 2016 20:46
Jméno: standa
IP: uživatel18542
 Něco už jsme zkoušeli,ale je to víceméně škoda vcelku cenného válce a pařez motor zrovna na úpravy moc neni,protože klika,převodovka,spojka,chlazení,karbec .... to spíš motor z j20 eventuelně j05 s předělanou klikou na CKR ojnici. Když už řešit j555 tak sežeň píst aspoň 40mm (jsou i 42mm) ,jen lízni nahoru a do stran vejfuk a stejně se sacím kanálem. Výstup upravit na 16,5mm,vyrobit nové koleno s dírou 16,5mm a použít karburátor 16mm (tvarově i příruba j555). Asi bych si nedovolil to provozovat na původní slabé ojnici. Hlavu doupravit k vrtání a kompresnímu poměru válce. Spojku určitě z j21. Viděl jsem i nafrézované boční kanály po vnitřku vložky. Vedli od začátku sacího kanálu a vyúsťovali v úrovni přefuků. Ale to je takový jo a ne... a kdo je tak šikovnej a má potřebný vybavení a schopnost to vše trefit ... řikam za mě ne ... jinej motor,pak jde všechno ... a nebo velkej píst ...
Datum: 10. února 2016 20:23
|



|