Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 ČAU . O kolik milimetru muzu zvetsit saci a vyfukovy kanal smerem k hlave a do šířky , abych dosahl max. vykonu , s originalnima prefukama , karburatorem a vyfukem . Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. června 2013 13:10
Jméno: mustang
IP: uživatel15205
 bohuzel se s tim setkavam celkem casto  , chci tim rict , ze je ve velkym mnozstvi pripadu dobrej motor potlacenej neakou kravinou
Datum: 18. června 2013 13:10
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 tak to je snad jasný, pokud někdo upravuje válec a pomalu se mu netočej kola tak je někde chyba
Datum: 18. června 2013 12:02
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 myslim ze velkou zasluhu na tom jak to ted jede ma i celkovej stav fichtla , myslim ze se hodne podcenujou veci jako poradne nafoukany kola , namazanej ČISTEJ a spravne dotahlej retez , nedrhnouci brzdy a loziska v kolech, vycistenej vyfuk a koleno
Datum: 18. června 2013 11:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Docela by mě zajímalo na kolik jsi to tím pilníkem škrábnul, 8700ot na jinak seriovém HW je docela slušný
Datum: 18. června 2013 11:07
Jméno: standa
IP: uživatel15682
 Na seriovce mužeš jít s šířkou sání co zavře píst,dolu nechoď zbytečně přes 69mm od HU. Vejfuk mužeš jít do 27,8-27,6mm od HU,mužeš ho klidně otevřít co udrží kroužek (až 27-28mm) ale musí tam bejt už rádius. Jak jdeš s výfukem k hlavě,nezapomínej řešit kompresní poměr....chce to pak snížit hlavu.....a čim víc to pošleš do otáček,tim mizernějš to pojede dole....až se dostaneš do stádia,že ti nebude stačit origo tříkvalt,karburátor a výfuk.... tak asi tak.....optimum vejfuk 28,sání 69,hlava 5,5ccm a bude to ještě dobrý a pojede to....
Datum: 18. června 2013 10:05
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 gps na mobilu , prvotne sem marne doufal v 85 kmh , ale pritelcin skutr promeruje
Datum: 18. června 2013 9:49
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 mustang: čím měříš tu rychlost?
Datum: 18. června 2013 9:33
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 A takových polopravd až nesmyslů... Hikone není na otáčky? Proč jsem 2-ku roztočil na 11 000ot/min? Rovinka 40m dlouhá na naladění, no nevím. Někdo si to očividně představuje jak Hurvínek válku. Saní: že by se i zkracovaly písty? Tohle jsou prostě jen zkopírovaný nějaký rady ještě úplně vytržený z kontextu.
Datum: 18. června 2013 9:30
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 Dik za reakce , ale moc z toho moudrý nejsem. Aby ste vedeli proc se vubec ptam , nedavno sem vzal valec do ruky a koukam ze mi vlozka nesedi presne ve valci , vzal sem do ruky pilnik a piloval do ty doby nez sem byl spokojenej . Pak me to nedadlo a ubral jsem trosku smerem nahoru a dostran. Vcera sem s tim jel po silnici motor se rozhoupal na 80khm s 12 kolečkem coz me prekvapilo , tudiz bych chtel v pilovani pokracovat dál a nevim kam az muzu u saciho a vyfukovyho kanalu zajit.
Datum: 18. června 2013 9:15
 Tý joooo....já to jak kokot čtu skoro celý a pak zjistim že je to skopčená diskuze od Milerů z webu a ještě nějaký slinty a já furt čekal že se dozvim něco novýho  Jinak tak s polovinou těch informací souhlasim,s polovinou ne.... ptal se na maximum ze seriovky a tady lítaj samý Hikone,svařený výfuky,klapky,velký karburátory.....
Datum: 18. června 2013 8:47
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 8 stovek na vybrus u skoroseriovyho motor... PROC?
Datum: 18. června 2013 8:18
Jméno: jack
IP: uživatel15620
 .Poradím ti tohle.vem svůj válec,sací kanál rozšiř do leva o 2mm do prava taky o 2mm, pak výfukový kanál rozšiř na horu k hlavě o 1,5mm to pořídíš pilníkem udělej pěkně kulatý rohy pak to přelašti jemným smyrkem.Dej válec na výbrus.požaduj 8stovek vůle.píst jednokroužkový 1.5mm ten potom na dolní straně o 4mm skratíš.Hlavu klidně o 1mm zniž takhle ti motor pofrčí a hřát by se neměl.
Datum: 18. června 2013 6:27
Jméno: jack
IP: uživatel15620
 Takovej vycuc :rnrnKotry - Zkusím to napsat ještě jednou jen to nejduležitější a uvidíme jestli to odešle.Každý máme svůj názor na ladění a jeho provedení.Psal jsi ,že máme pomalí převod a tím i lehký .Můj názor a zkušenost je,že to je lepší.Protože má motor možnost se rychle dostat z malých otáček do vysokých a proto,když špatně naladíš nemá motor čas se stím vyrovnat a hnet to na jeho průběhu a chování poznáš.Proto mě stačí rovinka 40m dlouhá a 10m široká, abych mohl zkoušet reakci na výjezd ze zatáček.Protože ladím jak se říká na cit a ucho musí vše probíhat co nejrychleji,abych si pamatoval ,jak se motor chová a taky měl stále přibližně stejnou teplotu,studenější jede vždy o něco lépe.Je dobré vědět jaké trysky budeš asi potřebovat.Na karburátor 19mm s velkým vzduchovým filtrem asi trysky 78 až 90 a s malím vzduchovým filtrem asi 95 až 105 to je jen můj odhad.Když ladím použiju malou trysku pak velkou ,abych věděl jak se motor chová na chudou směs a bohatou směs.Pak nasadím trysku mezi a pak trysky po dvou stovkách na horu a dolu a zkouším na kterou stranu to je lepší a na tu se pak soustředím a doladím.Kdo má proto cit, tak pozná i rozdíl dvou stovek mezi tryskama.Co se týče výfuku,když zkoušíš jinej nemusíš motor přeladovat muže tam být max. 2stovky rozdíl na trysce,ale většinou rozdíl mezi výfuky poznáš.To je snad vše snad ti to pomůže.rnrn rnrn rnrnDaWe - tohle ti mužou ovlivnit 4.věci. 1.zapalování- pokud máš kladívkový nemusí tě pustit,pokud máš bezkontakt koukni jestli tam předstih tak 1,6mm. 2.hlava válce - jestli si ji znižoval jestli neni moc velká komprese,spodek dělá dobrej ale nepustí do otáček.rn3.karburátor + vzduchový filtr - je lepší používat větší molitanové filtry.Vždycky záleží jak to naladíš je jedno jaký difuzor 17 -21 vždy se musí dobře sladit.jestli tryskovals od malých trysek po velké tak byti to mělo na menší třeba mín táhnout ale vytočit by se měl jestli ne tam chyba asi nebude.na velkou trysku to táhne ale vytočit se to nemusí. 4.výfuk - to je problém.zaleží jaký otáčky si představuješ.jestli 7000 nebo 9000až10000t.Jestli 7000t. to ti stačí hikone on tě moc dál nepustí.jestli chceš víc musíš si udělat něco jinýho nebo ho předělat.Zatím mě nic jinýho nenapadlo co by ti bránilo aby se motor vytáčel. rnrn rnrnahoj - klapku je dobrý umístit co nejníž ale pozor nato když otevřou jazíčky klapky aby o ně nebrnkal píst.Abys měl jistotu tak ji umísti k vrchní hraně vložky.Kam klapku umístit ve válci - horní hranu ti udává zdvyh pístu,nemá cenu zvětšovat kanál směrem na horu když ti píst už kanál víc neotevře.Zvěštši kanál směrem dolu píst ti ho otevře dřív tím se ti prodlouží doba sání nasaješ víc paliva a pak ti narůstá i výkon.rnrn rnrnKuBaJzS - na dotaz k výfuku tě nepotěším ,nikomu rozměry neposkytujeme je to momentálně naše výhoda dodal našim motorům krouták v dost širokém rozsahu proto se na závodech pohybujeme v popředí a nerad bych o tu výhodu přišel.Dotaz k válci ,sání dobrý výfuk taky možno jít až na 27mm,válec 05 záleží na tobě ale oválnej je jednodužší a řekl bych že motor přes něj lépé vyplachuje a tvoří se mín karbonurnrn rnrn rnrn rnrnrisikk - zabíváme se pouze speciálama o klasikách toho moc nevím takže mé rady ber trochu s rezervou.První problém může být i karburátor.Zvětšil jsi difuzor na 19mm tím prochází více vzduchu ale pod menším tlakem a tak je potřeba změnit i úhel sešikmení šoupátka abý to strhlo dostatečné množství benzínu , správně rozprášilo a smísilo.Máš lepší zapalování a stočenou kliku ,takže je předpoklad že budu víc otáček a rychlejší nástup,ktomu je zapotřebí mít i výfuk který to zvládne.Hikone je sice levný ale neni to zrovna moc dobrý výfuk.Má jakš takš spodek ale pomalí nástup protože to je výfuk který není dělaný na větší otáčky.Koleno 28mm dobrý musí se vychytat jeho dýlka ta je docela dúležitá.Ještě bych změnil koncovku na 18 až 20mm.Co se týče válce nemá cenu vymýšlet zbytečně moc kanálků musíš vědět jak je směrovat aby to správně vyplachovalo a směs se ve válci nevířila to pak nejede.My jedeme dva kanály zvětšené do kola o 1.5mm na konci kanál víc zavřený.Ve vložce taky stejně zvětšené a pěkně slicované.Pak ještě používáme klasický jeden přefuk na hoře a kanálek v pístu.Výfukový kanál je jednodužší i účinější zvětšit a udělat ho do tvaru vejce aby kroužek nebrkal. Výbrus je důležitý, píst jeden kroužek 1.5mm pokud to máš jen na závody tak určitě vůly 8 stovek.Pojede ti to líp.To je asi vše co ti k tomu napíšu snad ti to pomůžernrn rnrnNazdar Honzo.Zajímají tě úpravy našich válců.Zatím jsme se držely standartu to jest pouze dva kanály.úprava byla vrtání 39,25 - 39,50 ,rozšíření kanálů.Nejdůležitější je správné naúhlování na konci kanálů aby směs správně vyplachla, měls výkon a motor se nehřál.Trvalo nám celý rok než jsme přišly jaky úhel použít,ještě v Medlově na posledním závodě jsme zkoušely,moc se nedařilo ,ale zas nás to posunulo do předu.A tak už máme na stole připravený doladěný válce.Nezlob se ale úhel kanálu ti neřeknu ,stálo to dost úsilí a i těch peněz než jsme na to přišly a hlavně udělal bys třeba jiný tvar a úhel na vstupu a v průběhu kanálu a konečný úhel ti bude kničemu.To je asi vše.V průběhu roku ale určitě budem zkoušet válec s několika kanáli.čaurnrn rnrn rnEmail z 28.8.2001rnrnVážení přátelé, dovoluji si Vám odepsat na Vámi zveřejněné úpravy Jawa 50. Hned v úvodu bych měl mnoho výtek k provedení úprav, i k nemožnému provozování. Popisovaná úprava má pokračování z kdysi zveřejněné a úspěšné úpravy – Svět Motorů č. 24/64, kde p. Krejbich popsal úpravu pro tu dobu ( 4 až 5 koní). Před touto zveřejněnou úpravou jsem si kdysi dohledal i úpravu Petra Dobrého, také ve Světě Motorů zveřejněnou (nemám právě po ruce své poznámky – takže nemohu být zcela konkrétní k číslu a ročníku). Mám vážné výtky k některým rozměrům, které jsou právě zveřejněny jako Vaše úpravy.rnrnA) Širší výfukový kanál než rozměr 23 resp. 22 mm má vždy za následek praskání pístních kroužků. Tudíž sestavený motor po prvním zavrčení ztratí téměř okamžitě na výkonu a může se pouze točit, nic víc než havárie motoru. To jistě nebylo cílem a úmyslem Vašich úprav. Připomínku mám též k nadměrné šíři „pomocných“ výfukových kanálků, protože při pohybu pístu se takto propojí výfukový kanál s přepouštěcím kanálem přes pístní čep a výfukové spaliny se dostanou do vyplachované směsi, dtto spodní komprese. Ani korkem vyplněný pístní čep není též řešením, neboť korek časem shoří, a propojení kanálů zůstává.rnrnB) Další moje připomínka se týká šířky a výšky sacího kanálu. Maximální šíře pro rozvod sání pístem by měla být 29,5 mm, výška by neměla být větší než 69 mm od horní hrany válce. Tyto rozměry totiž dávají spodní kompresi a tudíž nemůže být dostatečné vypláchnutí válce. ( I když mi je zcela jasné, že se písty ještě zkracují na spodní – sací hraně, ale nikdy se mi nestalo, že by tato míra byla více než 2 mm při závodní úpravě.)Celková výška válce je myslím 82,25 mm.rnrnC) Vůle pístů ve válcích je bohužel daná různými aspekty,( namáhání tepelné a mechanické). Mnohem lepší úprava je v navaření hliníkových žeber na válec, má tato úprava také své podmínky, ale motor se nepřehřívá a nevadne. Potom vůbec neplatí vůle pístu ve válci ať už Vámi popisovaná, nebo od výrobce. Tuto úpravu používám ve spojení s novou hlavou válce, která je hvězdicová neboli hvězda.rnrnD) Domnívám se, že by byla nejlepší postupná úprava – pokud se týká zveřejnění. Aby si každý upravovatel mohl udělat takovou úpravu, na kterou mu stačí jeho síly, prostředky a um. Dnes dělám úpravy pro radost, živit se tím nedá, neboť by z cenového hlediska byl pionýr neprodejný. Mám také motokáru s motorem z pionýra s levostranným našlapováním a drobnými úpravami, které jsem výše nastínil.rnrnRovněž můj mustang s cestovními úpravami mi dosahuje běžné rychlosti 90 km, není vyjimkou 100, 110 km. Pro mně není problém též přejít jakékoliv úpravy ( např. rozvod sání membránové, vrtání motoru, nové odlitky pístů, hlav válců a možná i nových válců, nebo nových karterů atp.), větším problémem je dnes čas.rnrnBude mě nesmírně těšit, když budete na víše uvedené řádky reagovat a možná mi také napíšete. Doufám, že se já zatím sám zdokonalím i v práci na svém počítači, ale rozhodně zde nevysedím jen dolík.rnrnPřeji Vám hodně šťastných kilometrůrnrnMarek z ÚOrnazmarek@email.cz
Datum: 18. června 2013 6:17
 Jako základ použij všeobecně známej návod na úpravu dvoukanálu z webu jawa-50 s tím že sání stačí udělat 55/68,5 a nemusí se otvírat do plna ...hlava stačí 5,5ccm....to je takovej základ co funguje...jde udělat víc,ale bez zkušeností nedoporučuju... Otestuj a uvidíš... Případně ti válec mužu udělat...stačí napsat mail....
Datum: 17. června 2013 20:31
|



|