 hele nevíte jestli se ještě prodává ten roztok olova do benzínu? ono to prej nák zvyšovalo výkon nebo co, ale nevím jestli to nezakazali protože olovo je jedovate,
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. května 2010 20:24
 marek:hliníkový ventil jsem ještě neviděl.
Datum: 11. května 2010 20:24
 To proč se starý čtyřtakty potřebovaly olovnatej benzín, jsou ventylový sedla. Dřív byly z obyčejný šedý litiny. Dnes se dělaj z hodně tvrdý oceli. Do benzínu se přidávalo tetraethylolovo [CH3CH2]4Pb (ty čísla mají být dolní indexy). Dnes se místo něj používá nějaká složitá draselná sůl. Chemickej název ani vzoreček nevim.
Datum: 11. května 2010 17:48
Jméno: Marek
IP: uživatel6282
 K těm škůdkám 120: ono totiž sedla ventilů byly dříve dělané na olovnatý benzín. Na povrchu ventilů se vytvořila jakoby vrstva měkkého olova, které zabraňovala poškození ventilů. Ventily byli dříve totiž myslím z hliníku (nebo nějakého jiného měkké materiálu). Proto dnes když tankuješ bezolovnatý benzín do staré škůdky, tak ta vrstva olova na sedlách mizí a ventily přestávají těsnit= ztráta komprese=ztráta výkonu. Proto musíš přidávat aditiva do benzínu pro staré auta. Nebo musíš upravit hlavu, dát tam ventily z tvrdého materiálu, jako mají dnešní auta.
Datum: 10. května 2010 20:20
 co ja vim - prodavaj se aditiva - normalne na benzinkach- obvykle to bejva hnet u m2t oleju
Datum: 10. května 2010 20:10
 ale já se prám, jestli to ještě prodávají, a kde, ale dík, to mam jako vzít olovo a nastrohat ho do benzínu nebo co? to asi ne....
Datum: 10. května 2010 19:42
 ked si tam dás olovo budes mat ovela lepsiu kompressiu a vatsi vykon,,,skodovky 120 jely na olovnaty benzin legendarne lepsie ako bez olova
Datum: 10. května 2010 19:39
|



|