Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Zdar draci mám dotaz na ladiče. Mám babetu 207 koupil jsem k ní upravený válec z 210. Má sfrézované horní a dolní žebro. Upravené přepouštáky a zvětšený saní i výfuk. Bohužel tam mám jen hlavu z 207. Vyrobil jsem k němu krátký koleno jak na sání tak i na výfuk. Karbec je 19 mm z motorovky a výfuk vykuchanej z mustanga je tam pouze poslední zátka. Do spojky jsem přidal pružiny aby brala od vyšších otáček. Celý sem to odladil a podle radaru po rovince něco přes 70 km/h. Ale horší jsou rozjezdy i do mírnýho kopce motor potřebuje hodně otáček než se chytne a začne táhnout. A právě se chci zeptat jak bych mohl posunot výkon do nižších otáček? Jestli stačí jen prodloužit koleno výfuku nebo musim i sání. Chci skusit dát koleno z pionýra jak to pojede. Nebo by to mohlo být jen tou hlavou ? Mám sehnat hlavu z 210 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 17:10
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Asi teda padne rozhodnutí na 210 už jsem o ní uvažoval hlavně kvůli těm rozjezdům. Měl jsem stellu s motorem 225 a jezdila pěkně ale zbytek byl v špatným stavu tak jsem ji prodal. Takže seženu tu 210 tam by ten válec mohl jet pěkně. Když zabere spojka ta má celkem dost využitelnejch otáček ale ty rozjezdy sou špatný.
Datum: 16. února 2015 17:10
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 chceš toho po tom motoru moc. Originál převod na 207 je 12/35 což by při 70km/h bylo asi 10400 ot/min. Dá se sehnat 13z kolečko takže budu brát to, že ti to točí 9600 ot/min. U upravených motorů se použitelnej průběh dá dostat z asi 1/3 rozsahu otáček. Ve tvém případě to je 6400-9600 ot/min. Originál spojka zabírá při 2500 ot/min a pokud ji přitvrdíš jinýma pružinama tak, že čelisti rukou rozevřeš jen stěží tak jsou rozjezdový otáčky asi 6000 ot/min. Ale to je ten menší problém, protože i když rozběhovou spojku přitvrdíš, tak ti to toho bude kecat spojka startovací, která už od malé rychlosti sepne a sníží ti rozjezdové otáčky. Přitvrzení této spojky má ale své meze, kdy jsi schopný při startování roztočit spojku tak, aby sepla. Trochu se to dá zlepšit zmenšením plochy obložení na cca 10mm, spojka se pak při startování zakousne.
Takže máš na výběr tři možnosti, buď to udělat motor který má dost kroutáku v nízkých otáčkách, ale zárověn jde roztočit. Nebo přitvrdit víc spojky a nebo nejlepší řešení je pořídít si dvourychlostní motor, u kterého díky krátké jedničce jsou rozjezdy daleko lepší
Datum: 16. února 2015 16:09
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jinak jak myslíš, že ti někdo poradí jaký použít výfuk, když jsme nikdo ten válec neviděli ani nevíme jaký má parametry?? myslíš, že tu půlka lidí vlastní věšteckou kouli??
Datum: 16. února 2015 14:53
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Fechtl nevím co je, jinak výfuk je třeba vyzkoušet, ale tak aby to dávalo smysl a ne tam nasrat vykuchanou rouru
Datum: 16. února 2015 14:23
Jméno: D.J.
IP: uživatel7691
 Takze jakej vyfuk bych tam podle tebe mohl dat a jakou dylku kolena stacilo by dat z fechtla ?
Datum: 16. února 2015 13:53
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 no vzhledem k tomu, že na 2T je výfuk hodně důležitý tak to prostě nemůže fungovat a karburátor ani hlava to nezachrání
Datum: 16. února 2015 13:13
Jméno: D.J
IP: uživatel17869
 Ja jsem ten valec koupil za 700 kc i s pistem. Prave sem chtel vedet jestli by to slo nejak kompenzovat vyfukem nebo hlavou ? Ja myslim ze karbec mam naladenej celkem dobre.
Datum: 16. února 2015 10:21
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 hlavně s popsanou úpravou výfuku se divým, že to vůbec jede. To je přesný návod jak z motoru s potenciálem udělat nefunkční bastl
Datum: 16. února 2015 8:51
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Proste jsi postavil pilu ktera. Jede je v otackach...resil bych to upravou prevodu
Datum: 16. února 2015 7:33
 Ahojte! tak dávno som sem nepísal  Idem dávať znamenie, že žijem  a idem sa pochváliť troška. Podarilo sa mi zohnať originálne funkčné tyristorové zapaľovanie na Pionýra, tak som spravil pár fotiek a natočil som vám pár videí pre zaujímavosť. http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/Tyristorove_zapalovanie_1982/ a video https://www.youtube.com/watch?v=kp6EEGmaDA8
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:30
Datum: 17. února 2015 18:30
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Čau, dá se nějak upravit zapalko z babetty aby pasovalo na pio?
Datum: 17. února 2015 13:20
 rovnaké ako u babetty
Datum: 15. února 2015 23:08
Jméno: combust
IP: uživatel17867
 Parametry?
Datum: 15. února 2015 22:50
 je to samozrejme na princíp babetty, je k tomu tyristorová jednotka a indukčná cievka
Datum: 15. února 2015 20:11
Jméno: combust
IP: uživatel16813
 Silně to připomíná babetu. Jak vypadá elektronika a indukční cívka?
Datum: 15. února 2015 18:50
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 Čau,mám takový problém: motor z fechla mi nejde nastartovat,vyčistil jsem trysky,karbec jde přeplavit,svíčka hazí jisku(vyzkoušeno asi 20 svíček),předstih seřízen,ale motor prostě nenaskočí,dávál sem novou spojku a gufera,pak jsem to chtěl nastartovat a nic, i indučku jsem vyměnil,ale motor prostě nenaskočí,už nevím co s tím.Děkuju za každou radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 16:00
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 normální čistá bez známek zapálení směsy ve válci..
Datum: 16. února 2015 16:00
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a co nám aspoň prozradit jaká je po pokusech o nastartování svíčka??
Datum: 16. února 2015 10:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Tak jedině předstih nic jiného to dělat nebude
Datum: 15. února 2015 18:35
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 ne,právě vůbec... a to je divné..
Datum: 15. února 2015 17:12
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Na striknuti benzinu do valce nechytne?
Datum: 15. února 2015 16:05
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:46
Jméno: petr
IP: uživatel17309
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:34
 draku je to mali pinda ale je stasne upisteny,, jegut, neboj se,,bud dodavam v tomto provedeni a nebo v cernem dle toho co je na skaldu,, napsi pak dovzkazu jaky chces
Datum: 15. února 2015 11:34
Jméno: Mara
IP: uživatel16838
 Zdravím, chci se zeptat, když si budu rozšiřovat řidičský průkaz z AM na A1 bude muset dělat i zkoušky z teorie? Nebo jen jízdy? Díky za rychlou odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 15:33
 Zdar. Budeš dělat komplet zkoušky.
Datum: 16. února 2015 15:33
Jméno: sumař
IP: uživatel14454
 myslím že máš jen jednu jízdu s učitelem a pak zkoušku s komisařem ale nevím jestli budeš dělat test z teorie
Datum: 14. února 2015 20:26
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 pokud je vše beze změny, budeš dělat obojí... teď nevim, jestli se ti třeba nesníží počet výukových jízd během výcviku, ale možná že ani to ne
Datum: 14. února 2015 20:03
 Ahoj chci se zeptat jestli mě stačí na to abych nastartoval motor u jawy 21 6v 30w to když zapojím 15 a 1 ukostřím nebo naopak a když tak prosím o rady jak to nejjednodušeji zapojit abych to nastartoval.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:10
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 na kladívko napojíš kondík, cívku a z tama povedeš drát na indučku zpojíš to na + a pak dáš z indučky kostru - a je hotovo
Datum: 15. února 2015 11:10
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Kolik tak stojí přibližně doklady na jawu 555 a na jawu 550? Díiky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 16:08
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 5000 a8000 pokut je mermomoci chces
Datum: 15. února 2015 16:08
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Zdar draci chci jse zeptat co říkáte na snížení hlavy na čz 175/477 o 1,5 mm. Je to moc ? Kolik to bude mít kompresi ? A nesníží to moc životnost motoru ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 8:03
Jméno: MIlan
IP: uživatel11232
 Zdar, rozdíl prakticky nepoznáš, bez úpravy výfukuvého kanálu nemá skoro smysl, co radím já je jen perfektní těsnost, nové těsnění pod válec a mezi karb a motor, vyhodit těsnění mezi válcem a hlavou, pečlivě na sebe zabrousit brusnou pastou, do kříže dotáhnout a fertig. Je to nejrozumější co můžeš pro to udělat.
Datum: 14. února 2015 8:03
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Takze bez problemu jo ?
Datum: 13. února 2015 22:21
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Dej to do kupy a uvidis je to na stredu ...jeste muzes dat do spalovaku modelinua dotahnot ji na svornikya udelat otisk jak to sedi
Datum: 13. února 2015 22:04
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Sry vidim že sem to uže psal ale jen chci vědět jestli to neni moc
Datum: 13. února 2015 21:49
 draci dal jsem motor (mustang) do rámu vše zapojil jak má zapalovaní jsem dal do stejné pozice co bylo než jsem ho rozpulil a nechce mě házet jiskra nevíte čím to muže být?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 19:33
 poloha statoru nemá vliv na jiskru, musel jsi pohnout z kladívkem nebo to máš blbě zapojený- ukostřený někde
Datum: 14. února 2015 19:33
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 máš to všechno správně zapojený? otvírá ti vůbec kladívko? Je klladívko odizolovaný?? ... jinak nepočítej s tim, že tam jenom vrazíš stator +-jak byl před tim...
Datum: 14. února 2015 18:21
Jméno: Filip
IP: uživatel17854
 Ahoj,nevíte nekdo odstín blatníku na mustanga? Díky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 7:26
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 co třeba prolistovat historii řeší se to tady furt dokola, stačí nebejt línej
Datum: 20. února 2015 7:26
Jméno: Honza
IP: uživatel11232
 Ahoj draci, jaký mám použít převodový poměr na fichltla do terénu ? Zatím mám primár origo a sek. 11/55, ale vážím okolo 105 kg, a na drapákách už jsem našel pár kotárů co nevyjedu  Přemýšlím o primáru 9Z. - jak rychle to s ním jede ? Nebo dát jen sekundár 10/60 a nechat primár origo ? Jinak motor mám po GO, maximálku na asfaltu dosahuju při mých kilech a 11Z i do mírnějších kopců  .\r\nDíky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2015 18:39
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No s tvojí vahou problém(nic ve zlém) Dali jsme primár 9z problémem s řetízkem-na nový lamely nový řetez(o článek zkrácený) jsem nemohl dostat. Je to znát ale z kopců to přetočíš. Jezdili jsme potom 11/55. Jestli budeš jezdit cross po trati volil bych větší rozety než ten primerák. Nechá se splašit i 75z. Podle trati dát odpovídající rozetu
Datum: 13. února 2015 18:39
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Jaký je rozdíl mezi konstrukcí jawa 550 a jawa 555? mě se líbí více pařez jawa 550, a tak jde udělat jednoduše z 555 výměnou zadního plechu a předního blatníku jawu 550 ? Je zbytek stejný? motor neřeším
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. února 2015 19:53
Jméno: standa
IP: uživatel17862
 Abys dal přední blatník j550 musíš dát i kluzáky,maj jinej spodek. Blatníček dozadu asi dostaneš a dopasuješ,ale nezakreješ pružiny,který jsou dvě u 555. Plechy pod sedačku pasovat nebudou,ale když budeš šikovnej tak si poradíš. Zbytek muže zhruba zůstat původní z j555. Bude to ovšem hroznej bastl a každej pozná,že je to 555. Připrav se i na to,že by se ti mohly někteří zasvěcení smát...
Datum: 13. února 2015 19:53
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tak to rozhodně ne... liší se to v moc věcech! třeba rám, kola, přední vidlice, maska, blatníky atd... má to podstatně víc rozdílnejch dílů, než těch společnejch...
Datum: 13. února 2015 17:45
Jméno: Lajbor
IP: uživatel5546
 Zdravím lidi, chci si koupit jawu 555 a jelikož jsou těžko k sehnání doklady, mám jediný dotaz... Šlo by tu 555 napsat na jawa 50/05 doklady? Jaké s tím máte zkušenosti? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 8:09
 Myslím si že ne to je jako napsat např. doklady z felicie a napsat na ně octavii
Datum: 14. února 2015 8:09
Jméno: jawassss
IP: uživatel16252
 Zdrar, dělám bakalářskou práci o motoru jawa pionýr (typ 20,21,23) Hlavním cílem mé práce má být dosažení co nejmenší možné spotřeby paliva. Upravy mám jak popsat tak prakticky provést. Proto se chci zeptat jestli někdo nemá nějaké návrhy jak by se dala spotřeba paliva snižovat. (vím že to závisí aj na stavu kol, ložisek, tlaku pneu atd. ale to neberme v potaz myslím jen čistě motoricky. Pokud by někdo měl nějaké rozsáhlejší info tak dyštak napište na mail. doctus@email.cz díky jawasss
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 20:26
Jméno: marian
IP: uživatel17701
 určite by som volil dvojkrúžkový piest. Pri jazde na spotrebu sa jazdí v nižších otáčkach kde jednokruh "nedrží" tlaky. Použil by som kludne klasické liatinové a masívne by som na nich zrazil hranu- zúžil.
Snažil by som sa maximálne znížiť hmotnosť posuvných častí, ich zotrvačnosť je jednou z hlavných mechanických "bŕzd" piestových motorov. Kluka a aj jej uloženie v blokoch musí byť perfektne vycentrované.
No jej vyváženie je pre spotrebu NEPODSTATNÉ, to má vplyv iba na komfort jazdy a životnosť. Použil by som karburátor ktorý má minimálne nastavenie volnobežnej zmesy alebo tri trysky /ak taký pre 50 ccm
vôbec je/ K tomu výkonejšie zapalovanie čo zvláda zapáliť aj chudobnú zmes. Pre takúto aplikáciu by sa mi osobne pozdával viac valec z pio. 05. Kedysi ked som na pionieri chodil do školy, tak som pri jazde na
spotrebu bežne dosahoval 1,5 l/100 km. Ak to postavíš ako ekošpeciál myslím že je šanca dostať sa spotrebou tesne pod liter.
Ešte nápady ktoré neviem či by niečo usporili alebo iba skomplikovali konštrukciu : labirinty miesto gufier, elmag. zatváranie volnobehu pri zvýšených otáčkach
Datum: 20. února 2015 20:26
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 No když už, tak musí počítat s nějakými investicemi  a zas tak drahé to není a s ohledem na skutečnost, že ušetří cca 10-15% výkonu.... kde je najdeš a na spotřebě se taková výkonová úspora hodně projeví.
Datum: 16. února 2015 8:49
Jméno: standa
IP: uživatel17866
 To je zas dost drahá záležitost. Bude rád,když mu zainvestujou alespoň něco.
Datum: 15. února 2015 20:07
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 No mnoho tu už bylo řečeno, ale pokud bych u pionýra šel po snížení ztrát tak bych se v první řadě věnoval náhradě primárního řetězového převodu
Datum: 15. února 2015 19:49
Jméno: jawasss
IP: uživatel16252
 jo ještě se chci zeptat jestli někdo neznáte nějakou knížku ve které by byl důkladně popsán motor jako všechny jeho části třeba válec zapalování atd.
Datum: 15. února 2015 15:59
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Vše z toho jsem psal až na ten jednokruh. Tomu nevěřim,nechal bych dvoukruh,možná bych dal dvoukruh na slabý kroužky,sesa umí sehnat.
Datum: 14. února 2015 16:26
 kámo nechci ti do toho kecat, ale když se podíváš na nový spalovací motory, tak zjistíš že dochází ke snížení počtu pístních kroužků , takže bych volil 1k píst s 1mm kroužkem... s origo karbcem bych se rozloučil jako první, Jikovy vždycky žrali a nikdy nejeli, ať v motorkách nebo automobilech, originální airbox si troufnu říct že nenahradíš ničím co by fungovalo líp...ještě bych zauvažoval nad tvarem spalovacího prostoru.. ty máš sice dobrý teoretický nápady, ale v praxi by ten motor měl s poloviční spotřebou i poloviční výkon
Datum: 14. února 2015 13:50
Jméno: jawassss
IP: uživatel16252
 díky za příspěvky, já to měl vymyšlené tak že bych první udělal všechno do 100% tzn nechal vyvážit kliku ale ted kldyž píšete že klasické vyvážení neni 100% tak nevím, pak jsem chtěl dát 3K píst (myslím že stím by to mělo dobrý tah od spodu tím pádem by to mohlo jezdit v nišších otáčkách = nišší spotřeba. Samozřejmě válec na výbrus a zajetý. pak samozřejmě všechna nová ložiska místo bronzových pouzder jehly. spojkový koš a převodovky ve 100% stavu. Bezkontakt zapalko si myslím že určitě udělá hodně. Pak co se týče karbecu jsem chtěl nechat origo, jen zajistit aby co nejmenší množství benzínu protíkalo. pak dát menší trisku a snížit hladinu atd. toje asi cšecko co mě tak napadá. možná by ještě pomohlo dát jiný filtr
Datum: 14. února 2015 8:39
Jméno: standa
IP: uživatel17862
 Dobře,ale tak zběžně jsem nejednou četl,že pio klika ty výchozí hodnoty serie nemá úplně top a navíc to muže slušně rozhodit i těžká ojnice a blbej těžkej píst (některé CKR to údajně způsobovali)... takže myšlenka byla taková,jestli by tedy nebylo od věci i vhodně vyvážit kliku jako celek - jak píšeš ty přidat/ubrat v jednotlivých kmitajících prvcích aby se dosahlo nějaký rozumný hodnoty...kliky dělá dost lidí...výběr má ... toť vše z mý strany ... klikař nejsem,vim zběžně to co asi každej,co se zajímá aspoň trochu o motory... možná jdu zbytečně do detailů,ale dotaz byl na dosažení nejmenší spotřeby...a nejmenší spotřeby dosahneš když vše bude top... seriová klika bude dostačující pro rozmezí 4000-6000 ot/min,to asi jo,ale třeba tam je rezerva? Poraď...mě se tohle téma moc líbí a byl bych moc rád,kdybys nás Jawassss informoval jak se to vyvijí ... já už "opravenou" serii totiž donutil jezdit za tech cca 2,5-3L/100km s mými 93kg jen vylepšením továrního provedení válce,vyladěním karbecu a sání + zapalování ... a ty rezervy tam furt jsou ... karbec a plnění válce má rezervy určo ... možná by bylo dobrý třeba použít kratší píst z babety a zkrátit k němu válec...k tomu přizpůsobit časování válce...třeba do 05 vložky udělat přefuky alá simson,sací kanál by tam byl vhodnej pro píst babety,jen by se doladil,vejfuk by se doladil...možná bych nechal 30mm od HU jako má simson... lepší karbec,dotryskovat,sání ... musí to jít ... vycházim ze Simsona,kterej relativně jede a žere prd...
Datum: 13. února 2015 17:15
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 standa. Každá nevyváženost způsobuje nějaký odpor. Ale při vyvážení kliky nemůžeme odebrat hmotnost ojnice a pístu, ale musíme ji doplnit další nevyvážeností která bude kmitat proti té první (proti ojnici a pístu). Takže u vyvážené kliky nám vlastně kmitají dvě hmoty.
Datum: 13. února 2015 16:28
Jméno: carodak
IP: uživatel12545
 doporucuju chodit behat,potom se dostanes na hodnoty 0/100km  jinak ti samozdrejme preju hodne stesti
Datum: 13. února 2015 15:53
Jméno: standa
IP: uživatel17861
 Právě že základ bude spodek motoru a pak další související odpory,tření a kmitání,tim bych začal,válec a věci kolem je až na druhym místě. Nebo jinak...mužeš mít dobrej válec,ale je ti to prd platný,když část výkonu sebere vyrachtanej primár a malinko šmajdavej koš (na oko "v cajku"  ...něco se ztratí v převodovce,protože už je vydrbaná ( zde by mohli pomoct jehly na předloze)...dál ušmajdaný sekundární kolečko a nakonec zuby rozet a řetěz ... vzadu upět kolmost kola,dření náhonu,házivost rozety... hafo je toho a vše jsou nemalé ztráty - ale v součtu to udělá hodně.... a třešnička na dortu - párový kartery! Pak válec,hlava,karbec,vejfuk atd...
Datum: 13. února 2015 15:40
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 * se správnouvůlí
Datum: 13. února 2015 15:10
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
 Základ bude dobrej válec ze správnou (vhodnou pro tuhle discíplínu), volej udělá taky hodně . Největší loterie bude plnění protože origo karburátor asi nevyhovuje. Klika musí být top. Rozmyslim jestli jednoukrouzkovej nebo dvoukrouzkovej pist. Dal je taky zajimavy popremyslet pri jaky rychlosti ma mit motor idealni spotrebu aneb 45 khm pul plynu se rovna spotrebe 65 kmh 3/4 plynu.
Datum: 13. února 2015 15:09
Jméno: standa
IP: uživatel17861
 Tom: Zajímavý,to jsem třeba vůbec nevěděl. Ale pointa je určo v tom,mít tu kliku TOP...ne jen vycentrovanou,některý kopou i když jsou vycentrovaný skoro na nulu,nevim proč,ale je to tak ... co bys teda radil ty?
Datum: 13. února 2015 9:49
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 jedina spravna odpoved je provrtat dekl a navarit slapky. nasledna spotreba - cigaro/hodina
Datum: 12. února 2015 23:31
Jméno: David
IP: uživatel12679
 Aj soráč to mělo bejt jen k motoru.....
Datum: 12. února 2015 21:46
Jméno: David
IP: uživatel12679
 Čus, souhlas s tím níže + zaměřit se na vnější jízdní odpory vozidla. (Odpor do stoupání a setrvačný s tím moc nic nenaděláš), ale určitě mít třeba na paměti odpor valení. Dobře vycentrovaný paprsky, snažit se aby ti kola moc neházely (a přední vidle mít taky ok). Z vlastní zkušenosti to vím. Největší problém je s odporem vzduchu. Je docela nepříjemný když jedeš na 20 a fouká ti vítr proti. Řešením může být i nějaký plexištít a určitej předklon jezdce udělá taky dost, ale u plexi bacha na to aby jsi nezvětšoval celkovou čelní plochu.
Datum: 12. února 2015 21:42
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 standa: a co když řeknu, že s vyvážením kliky se pasivní odpor zvětší. Co ty na to?
Datum: 12. února 2015 21:03
 Snížit pasivní odpory jak na motocyklu tak v motoru,vyvážená - ne jen vycentrovaná - klika - tzn.výroba nové kliky,na které by se dalo dosahnout lepšího vyvážení než u serie - nejlépe s plnými a silnými setrváky - zlepší se spodní komprese a plnění. Další rezervu má motor v zapalování - určo bezkontakt co dává 100% - ní pravidelnou silnou jiskru. Svíčka - jiskřiště,tepelná hodnota. Sací koleno - lepší tvar,jiná délka. Karburátor nové koncepce - řekněme Dellorto 17,5mm nebo simson 16mm + vhodně zvolit sání a trysky. Opravit/upravit válec,odstranit výrobní nepřesnosti,100% nastředit vložku,vylepšit odfláklá provedení sacího kanálu z výroby,dorovnat vejfukovej kanál... dokonale vypucovat přefuky (nepíšu leštit) .... lepší hlava s lepším chlazením,možná spalovák krapet menší..... výfuk jedinej asi ok ...... dle mě se dostaneš na 2L/100km .... klidně mail
Datum: 12. února 2015 20:41
Jméno: babeta
IP: uživatel17859
 čau draci mam problém s 210 nechce držet volnoběh a vůbec nízké otáčky a strašně špatně startuje studená karburátor mam dellorto čistý a nový ale předstihem to není ani faleš to nikde netahá vše přetěsněno snímač cívka a gyt nové.Kdyby někoho něco napadlo sem stím
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 9:19
Jméno: Kuba
IP: uživatel17868
 Měl sme stejnejn problém. koukni napíst.
Datum: 16. února 2015 9:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Stou tryskou jsi zkoušel šroubovat-co je na bohatost směsy?Dotáhni a o jednu otáčku povol. Pak se podívej na jehlu jastli ji máš dobře danou kdyžtak ji o drážku zvedni
Datum: 14. února 2015 15:41
Jméno: babeta
IP: uživatel17859
 hladina ok zkoušel jsem aj trysku jiných průměrů a bez reakce
Datum: 13. února 2015 21:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Když ten karbec rozděláš tak se podívej jakou máš hladinu. Jsou tam na boku takový drážky tak aby byla hladina benzínu zároveň.(pust do toho benzín nenaklápěj a povol dole tu misku).
Datum: 13. února 2015 17:47
 Cus, nemel by nekdo zajem podniknout v lete vypravu cca tak na mesic po Evrope, ci jinem kontinente?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 21:31
Jméno: Denny
IP: uživatel13922
 shreku-vy jste jeli do Chorvatska na pinckovi? Nepotkali jsme se nahodou? Minulé leto, před rakouskýma alpama. Pamatuju si že jsme s klukama valili do Italie a před alpama v rakousu jsme zahledli dvě bludičky jak valili dom z Chorvatska. Byli jsme tři fichtláci.
Datum: 14. února 2015 21:31
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Zdar, jel bych, ale max. na 7 dní, ale rádius maximálně okolních států ČR. Jsem z Vysočiny.
Datum: 13. února 2015 20:16
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 semnou nepočítej... leda by se jelo kamionem
Datum: 13. února 2015 18:48
 což o to, stroj by byl v topu, času dost, ale finance žádný  a po výletě do Chorvatska na otočku na pincku mě možná trošku cestování přešlo
Datum: 13. února 2015 13:34
 takovych draku je hafu,jen najit stejnou krevni skupinu a hlavne si na to pripravit stroje,, a ne ze to vyvalite s karaze a pak se od turecka vracite s tim ze jste si turecku nenasli servis na jawu kde to aspon opravi,, takze nejdriv masina, pak fizicka a pak start  nejlepsi je to po eu,, tam je to aspon v bezpeci a staci vam karticka VZP a obcanka,
Datum: 12. února 2015 21:46
 nazdarek draci rozpulil jsem motor u mustanga a ted ho davam dohromady a mam velky problem pri dotazeni karteru jde velmi ztuha komplet cele soukoli. A kdyz ho znova rozpulim tak soukoli jde krasne lehce nevite nahodou co stim je a jak ten problem mam vyresit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. února 2015 18:27
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Když to máš rozdělaný tak to zkus proměřit-dej soukolí do jednoho karteru a změř vzdálenost od hrany karteru k poslednímu soukolí. Na druhé straně hranu karteru k ložiskám. Ale když to tam bylo tak by to mělo sedět. Spíš to tam špatně dáváš. Při montaži s tím lehce pootáčej a hlavně ať ti dosedne ta tyčka co po ní chodí řadící kulisa. Vyraž take ty vodící válečky, ty doraž až když budeš mít kartery u sebe. Je lepší dát klikovku do mrazáku a ložiska ohřát horkovzduškou. Pak fofr než se srovnaj teploty
Datum: 12. února 2015 18:27
 Zdar borci mám čz 175/356 s ampérmetrem na nádrži. Nefunguje dobíjecí relé tak jsem se rozhodl tam dát magneton dobíjecí relé v hliníkovém obalu z čz 175/477, akorát nevím jak to mám zapojit. Poradí mi tu někdo? Dik za rady!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:16
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 Jojo, jdu na to.
Datum: 17. února 2015 17:16
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 No popravdě jednocívkové rego neznám pořádně (a dohledávat v Dočkalovi se mi to nechce) ale můžu rozhodně potvrdit že rozpojování (3.funkce viz. níže) má. Protože v případě přebuzování dynam kamarádů mačkám spínací kontakty (budou zřejmě dvojité) relátka rukou, aby se seply kontakty. Kdyby tomu tak nebylo, nabudí se dynamo prostým připojením baterky, ale tím by se také baterka v době nečinnosti motoru přes dynamo vybíjela s ohledem na to že baterka (akumulátor) je trvale připojena na vývod z relátka dynama. Nechce se mi rovněž věřit že naši předkové vyvinuli rego, které neochrání dynamo před destrukcí (uvědom si jak drahá věc pro ně motorka byla, než aby se na ní cokoli flákalo), tedy i jednocívkové rego má určitě v nějaké formě proudovou ochranu, byť Ti to přijde nemožný.. ale v tomto případě bych si dovolil důkazní břemeno přenést na Tebe, protože já jsem o tom přesvědčený ale nehodlám to dokazovat analýzou. U dvoucívkového (dvourelátkového) rega je proudová i odpojovací ochrana každopádně, svého času jsem to študoval. Ale jako u jednocívkáče.. jestli myslíš že to tam není, holt si to naštuduj a rozporuj mě...
Datum: 17. února 2015 10:59
Jméno: martin
IP: uživatel17865
 to Chong: ahoj, odhoďme nevraživosti, baví mě to, můžeme si poklábosit tady, nebo martin.miarka@c-box.cz . Jinak, existují reglery, které skutečně umožňují proudové omezení (zatlumení), ale jednocívkové a dvoucívkové (ten, o kterém je řeč) tuto funkci nemají. Jinak s tebou souhlasím.
Datum: 15. února 2015 12:57
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 jo zapomněl jsem odpověď pro martina.. z mého elaborátu také plyne že JEN REGO URČUJE KOLIK VÝKONU (PROUDU) DYNAMO DODÁ !!!!!! Protože to prostě ve zpětnovazební smyčce dynamu neumožní jeho násilným zatlumením (od toho tam prostě také je viz. bod 2). A dodám že POKUD DYNAMO POTŘEBNÝ VÝKON NEDODÁ, VEZMOU SI HO SPOTŘEBIČE Z AKUMULÁTORU. Což při dlouhodobé záporné bilanci (bilance = výkon dynama minus spotřeba spotřebičů) vede k hlubokému podbití akumulátoru a následné zaškytání motoru a jeho zastavení...
Datum: 14. února 2015 21:29
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 martin: no zapomněl jsi varinatu co se stane 45W dynamu se 45W reglerem zatíženým 75W spotřebičů... takže a snad už má odpověď konečně utne nekonečnou a hloupou debatu na toto téma a osvítí ty co žijí v době elektronického temna. Takže k věci... regler nereguluje pouze napětí, ale jeho nedílnou součástí jsou ještě další dvě funkce které mnohým unikají. Takže ano 1. rego stabilizuje výstupní napětí dynama na konstantní napětí (v hysterezní symčce) 2. rego kontroluje maximální proud jímž je zatěžováno (např. spotřebiči) dynamo, aby nedošlo k destrukci jeho vinutí přetížením (roztavení cínu, uhoření izolace a následnému mezizávitovému zkratu případně zahoření) - to je ta hodnota uvedená na regu, ta říká sice watáž ale ve skutečnosti hlavně říká jak veliký proud je ochotno zregulovat aby dynamo dalo. Pokud se překročí, dynamo regulátor zatlumí, čímž dojde k poklesu výstupního napětí, třeba i na nulu, tedy potom žádný proud nedodá a vinutí se nespálí (zjednodušeně řečeno) a s tím souvisí jeho 3. funkce.. ta souvisí s otázko co se stane když dynamo dává menší napětí než je na baterce... ano stalo by se to že by se baterka vybíjela přes vinutí dynama! a proto rego obsahuje buď odpojovací obvod, který dynamo odpojí (např. když motor stojí a žádnou elektřinu nevyrábí), nebo tuto funkci supluje výstupní oddělovací dioda, která vede pouze proud jedním směrem a to vlastně vždy když napětí na anodě je větší než na katodové straně... a pro ty co můj elaborát nic neřek "nepřemejšlej o tom, ale vezmi jako dogma že rego má mít stejný uváděný výkon, jako dynam, respektive jeho rotor" Kapišto?
Datum: 14. února 2015 21:21
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 Zdar, zatížení dynama neurčuje regler, ale spotřebiče. Když zatížíš 45W dynamo 75W žárovek a zapalování a dobíjení, tak něco shoří (jako první kotva) a nezáleží na výkonu regleru. Výkon napsaný na regleru je kolik wattů regler dokáže přenést přes své kontakty a ne na kolik wattů nabudí dynamo. Jinými slovy: na 45W dynamo můžeš úplně klidně namontovat 75W regler, ale součet příkonů všech spotřebičů nesmí přesáhnout výkon dynama. (hlavní světlo 25W + parkovačka 2W + zadní světlo 5W + dobíjení asi 3W + zapalování asi 5W = přibližně 40W a jsi skoro na maximálním výkonu dynama) Když s 45W dynamem a 45W reglerm budeš odebírat spotřebiči 75W (což úplně v pohodě jde) tak se vytaví cín z kotvy a ohoří kontakty na regleru. Repasuji dynama a reglery už dost dlouho, abych o tom trochu věděl.
Datum: 13. února 2015 19:36
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 pepa: to je ale kardinalni picovina. KOntrolni otazka: Copak se stane s 45W rotorem v kombinaci se 75W regulatorem, pokud se bude odebirat treba tech 75w?
Datum: 13. února 2015 16:21
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Tak si začínám myslit že pepa je tu pro to aby svými radami hlavně škodil  , druhá varinata zní hůř... je hloupej. Ale to bych nechtěl šířit...
Datum: 13. února 2015 13:47
Jméno: pepa
IP: uživatel17858
 Nesmis mit slabsi rela nez dynamo logicky by schorelo silnejsi mit muzes jen bys ho mel mit pod nadrzi a vic mas v clanku
Datum: 12. února 2015 16:10
Jméno: Mchyn
IP: uživatel17780
Datum: 12. února 2015 14:30
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 s tímto reglerem konečně ručička ampermetru bude ukazovat že to konečně dobíjí.. ale protože předpokládám že máš dynamo o výkonu 45W a tenhle regler je 75W, nemyslím že to je dobrá zpráva
Datum: 12. února 2015 12:02
Jméno: pepa
IP: uživatel17852
 Na jawamaia .cz nas v technice navod
Datum: 12. února 2015 2:43
Jméno: Filip
IP: uživatel17854
 Ahoj,mohl by jste mi nekdo poradit jaky je odstín barvy na mustanga.Chystám se delat ČERNY rám+kryt retezu,ŽLUTOU-nadrz a kastík,Bíle-blatníky.Dekuji za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 19:10
Jméno: kurmipero
IP: uživatel16565
 http://www.sesa-moto.cz/galerie/fichtl_pionyr/id_14579.html
Datum: 15. února 2015 19:10
 Co vím tak blatníky jsou šedý odstín šedá pastelová
Datum: 13. února 2015 7:15
|



|