Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 ahoj, před několika měsíci jsem semka psal o mé motorové pile zn hecht. že nedrží volnoběch.. dneska jsem oddělal celí karburátor a zjistil jsem... to L a H se dá štelovat ale není to na šroubky je to taková tyčinka která je na jedné straně nařízlá aby se stím dalo otáček.. karburátor je značky WALBRO. potřeboval bych někoho kdo by mi poradil na jaké hodnoty tento karbec seřídit.. děkuju moc za každou užitečnou odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2015 21:38
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano psal jsem základní nastavení aby to (chytlo). Zbytek je na doladění. Ať da autor info jestli to poladil
Datum: 24. února 2015 21:38
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 těžko ti někdo řekne, o kolik otáček to povolit či utáhnout, to musíš nastavit podle chodu motoru... už sem ti to myslím popisoval minule... L-kem nastavíš bohatost ve volnoběžných tak, aby to udrželo volnoběh (nezdechávalo to; nastavuješ společně se šroubem volnoběhu) a zároveň bez prodlevy reagovalo na plyn... a H-čkem nastavuješ směs ve vysokejch otáčkách nejlíp v zátěži (vezmeš si větší špalek a řežeš), zase podle chodu motoru, případně může být určitým vodítkem i cihlová svíčka... není na tom nic, jen musíš mít trochu citu pro 2T a rozpoznat co to chce... případně to dej někomu kdo se v tom vrtá, pro něj to bude otázka chviličky... jo a pro úplný odladění je důležitý, abys to nastavoval na ohřátém motoru!
Datum: 23. února 2015 16:08
Jméno: míra
IP: uživatel5610
 tady jeden týpek popisuje, jak to seřídit na modelářských motorech. Bude to dost podobné
http://www.kolmanl.info/?show=SHOW_TXT&alias=SM_NSERIZENI
Datum: 21. února 2015 23:19
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ale dvouma tryskama štelovat bohatost směsy mě připadá divný nevím jak by se to seštelovalo
Datum: 21. února 2015 17:12
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nevim jak jsem koupil tak prodávám
Datum: 21. února 2015 16:49
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 tim l a h se šteluje prej bohatost a tim T je na volnoběch..
Datum: 21. února 2015 16:42
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jen co vím o motorovkách tak L H jsou trysky jedna na malé otáčky druhá na max. Ale měli by tam být tři. Ta třetí se dotáhne nadoraz a o jednu otáčku povolí. To má být základní seštelování. Jestli jsi to rozdělal tak tam skuz splašit ty membránky co jsou mezi těmi díly(co si vzpomínám tak se to skládá ze tří dílků) ty jsou důležitý. Tip (karburátoru) neznám tak nevím jestli jsem pomohl
Datum: 21. února 2015 16:26
 Čau draci,
Mám dotaz ohledně renovace Jawy 50/21
V jaké barvě byl z fabriky stojánek ? ( černý nebo v barvě kastle ? )
V jaké barvě byl z fabriky kryt řetězu ? ( v barvě kastle, nebo v barvě prsíček - bílá, šedivá.. )
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2015 22:02
Datum: 19. února 2015 22:02
 + ještě jeden dotaz, v jaké barvě byla nádrž ? v hlavní barvě plechů, nebo v barvě prsíček ?
Datum: 19. února 2015 21:11
 Dobrý den, zakoupil jsem nové kroužky ale teď mi hrozně cinká od motoru. Čím to je? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 12:08
Jméno: standa
IP: uživatel17885
 Nedal si tam obráceně píst? Jinak některý nový písty cinkaj protože maj železný zámky. Potom nic nenaděláš.
Datum: 20. února 2015 12:08
 Sraz hrany na kroužcích a když to bude cinkat pořád, tak je to načatá klika
Datum: 20. února 2015 11:24
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tak ti muzou cinkat prave ty krouzky. Sraz jim hrany a uvidis.
Datum: 20. února 2015 9:23
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jak říká Jirka pokud si nevyměnil ložiska v ojnici klidně může zvonit klika díky navýšení tlaků ve válci. Udělat ložiska na klice je jedna věc a nechat udělat repas kliky věc druhá. Bohužel si tu hodně lidí plete pojmy s dojmy. To jsou ty GO, pak člověk zjistí že nový je akorát silikon napatlaný na karterech
Datum: 20. února 2015 7:31
Jméno: Tragos
IP: uživatel17883
 Možná si je při montáži lehce ohnul to by potom cinkalo
Datum: 20. února 2015 7:07
 Nesrážel
Datum: 20. února 2015 5:48
Jméno: Bakoun
IP: uživatel16758
 Srážel jsi hrany těm kroužkům?
Datum: 20. února 2015 0:49
 Jde o to že když jsem tam měl staré kroužky tak to necinkalo a když jsem tam dal nové kroužky tak to začlo jakoby křupat a cinkat.
Datum: 19. února 2015 21:01
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jaké ti tam dával ložiska? Na klice jsou tedy 4. Dvě v karterech a 2 jak jsem psal na ojnici. To by musel dát klikovku rozlisovat a vyvážit. A nenaráží ti píst do hlavy? Pod válec nový těsnění.
Datum: 19. února 2015 20:48
 No ložiskama to nebude protože jsem dával celý motor generálkovat a dával mi tam kamarád nové ližiska. A je zajímavé že když jsem tam měl staré kroužky které měl děda schované tak to nedělalo a teď když jsem tam dal nové tak to jakoby cinká prostě takový divný jakoby praskací zvuk.
Datum: 19. února 2015 19:55
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Asi to kroužkama nebude-tím jsi zvýšil kompresy tak nejspíš ojniční ložisko(na pístu) a nebo ložisko na klice
Datum: 19. února 2015 19:40
 Zdravim všechny  asi před dvěma týdny jsem tu uz psal, fechtlika se mi nakonec podařilo rozchodit, šlo o problém s udržením volnobehu a chcipanim po rozjezdu. Nakonec to byl mírně zanesenej karbec, a zřejmě hlavně svicky, který jsem zkoušel. Koupil jsem nový trisky, svíčku, vyčistil karburator, a zas šlape, chytá na brnk a volnoběh udrží i v nizkych otakcach  bohužel se na vás musím obratit znovu, poněvadž se vyskytl nový, celkem zákeřný problém. Je to zřejmě neco podobneho jak píše kolega podemnou, jakmile se rozjedu a motor dostane vetsi otáčky, začne jakoby "ob výbuch" vynechavat.. sice jedu, ale motor nemá žádný tah.. nechce to zkrátka chytit pravidelný chod. Nejhorší na tom ale je, ze občas se chytne a jede normálně, pravidelně (pouze se ztrátou výkonu ve vyšších otackach)..avšak jak ho zkusim vytocit vic, zase začne vynechavat. Pls poraďte co poladit.. Jestli předstih.. ale v tom se moc hrabat nechcu, je tam nastavenej furt ten stejnej se kterým to jezdivalo vpohode.. nebo bohatá/chudá směs? Nebo vadna svicka? Prestoze na volnobeh s ní šlape bez problémů.. fakt nevim. Díky za pripadne rady, ochotu a trpělivost
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 13:36
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Projdi co jsem psal,nic z toho neni žádná věda. Jen bacha,zapamatuj si jak je složená izolace na kladívku až ho budeš měnit,to jediný jde zmastit...šroub co prochází od pružiny ke konektorum musí bejt odizolovanej od pevný části kladívka a k tomu slouží ty dvě izolační placky a kroužek dovnitř...to nepopleť...ale jak to rozebereš tak to hned pochopíš. Ať se daří.
Datum: 22. února 2015 13:36
Jméno: Cooper21
IP: uživatel17847
 Díky všem za rady a názory!  Bohužel jsem však přesně tam kde jsem nechtěl být, v elektrice. Zkrat na kostru je asi fakt nejpravděpodobnější příčina, jak píše standa. Teoreticky by to mohla být i příčina předchozícho chcípání / vynechávání, které mě dovedlo až k výměně celého karburátoru a mnoha dalším prověrkám. když namontuji starou svíčku, se kterou jsem dřív jezdil, tak to začne zas stejne chcípat. s novou to nechcípá, volnoběh drží, ale za jízdy prostě vynechává. podívám se na to co píšeš ty, stando, ale jak říkám, na elektriku jsem fakt hloupej, a problém muže být teoreticky kdekoliv v obvodě.. pokusím se s tím nějak poprat. ještě jednou díky.
Datum: 22. února 2015 12:39
 Mám teď s motorem 555 ten samý problém, motor sice jede ale jsou problémy se starty, vynechává to, podusí se to občas .. a vyměnil jsem už celé zapalování, zkoušel různé předstihy, odtrhy, svíčky, nic moc nezabírá, takže to tipuju na karbec, kterej sem sice čistil, ale asi tam je něco ucpanýho ještě, jinak nevím, možná ještě výfuk zanesený, ale to by neměl být .. jinak pokud se bojíš předstihu tak normálně si udělej rysky v původní poloze a pootáčej doleva/doprava a uvidíš co to bude dělat .. ale tipuju to spíš na ten karb
Datum: 21. února 2015 14:10
Jméno: standa
IP: uživatel17886
 Ne,podle mě to probijí a k tomu ještě ta jiskra bude slabá. Zaměřil bych se na izolaci kladívka,jak pertinax tak jestli v kladívku na čepu neni mastnej bordel,dál jestli se nedotýká kondik někde vývodem na kostru atd....taky muže bejt poloupadle kabel od zapalovací cívky,prolámanej VN kabel,horší fajfka....to jestli má a nebo nemá dobře nastavený zapalování snad pozná hned...něco pod půl milimetru na kladívku v Hu a aby kladívko začlo otvírat chvilinku před Hu....víc ho v tuhle chvíli z nastavení nepálí....přesný doladění je detail,pojede to líp či hůř nahoře či dole a bude si muset najít komprosmis,ale rozhodně to pojede a nebude vynechávat.
Datum: 20. února 2015 20:02
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano ale když to nejde ve vysokejch otáčkách tak by to nic jiného dělat nebude. Nevěřím tomu že když bude probíjet kladívko že to půjde na malý otáčky. Většinou to pak nejde vůbec. Může tam být napečená pecka a už to je v háji.
Datum: 20. února 2015 18:01
Jméno: standa
IP: uživatel17885
 Já nevim co máte všichni furt s tim předstihem a odtrhem,jak nějakej fantom co vás všechny pronásleduje a za všechno může . To že motor škube při vynechání jiskry je způsobeno tím,že jiskra vynechává z jakéhosi zkratu na kostru a to buď v kladívku či okolo.... rozhodně to neni tím,že by si jiskra řekla,máš na kladívku odtrh jen 0,28mm a předstih 1,2mm a tudíž za trest budu vynechávat...to rozhodně ne... jiskra ti bude skákat ať máš předstih 3mm a nebo 1mm - to je nastavení předpalu,nerozhoduje o tom,jestli bude jiskra silná,slabá,vynechávající,ale rozhoduje o tom,v jaký okamžik jiskra proběhne. Na vynechávání muže mít už jen kladívko,které by mělo v HU odtrh pod 1 desetinu a probíhalo by tam tak silné jiskření,že by to zaškubávalo,ale předpokládam že jen úplnej blb by v HU nastavil odtrh 0,05mm
Datum: 20. února 2015 13:24
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ja bych spíš řekl že malý odtrh(tim pádem i předstich. Dej píst do horní uvratě a podívej se jak jsou kladivka daleko od sebe
Datum: 19. února 2015 19:44
Jméno: standa
IP: uživatel4628
 Nejspíš vadná izolace kladívka či kondenzátor
Datum: 19. února 2015 13:05
 Čau chci se zeptat jak musím upravit motor abych mohl do fichtla tankovat ethanol (E85).
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2015 6:24
Jméno: standa
IP: uživatel17894
Datum: 24. února 2015 6:24
Datum: 22. února 2015 22:22
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Michale! Se fšeckýma názorama súhlasím. Mám to aj vyskúšaný. Akorát mě odrazovala cena oleja. S jiným olejem, pořádně rozmíchat a okamžitě použít, neš se zasej začne srážet. Aj u čtyřtaktu je potřeba změnit trysky! Esli neco vyskúšáš, toš dej vědět! Toš tak.
Datum: 21. února 2015 14:58
Jméno: standa
IP: uživatel17887
 Trochu jsem se tady po tom tématu pídil a získal jsem nějaké informace. Na Ethanol 85 jezdit lze a dle mého známého lze dokonce dosahnout vyššího výkonu. Aby vše fungovalo tak je potřeba trochu snížit hlavu aby se dosáhlo trochu vyššího kompresního poměru. Teoretických 10-11 : 1 stačí. Tryska musí jít nahoru,líh má jiný směšovací poměr se vzduchem,takže na seriovce 72-74,samozřejmně je to individuální. A pak poslední nejdůležitější věc - je nutno použít olej pro lihová paliva,lze koupit od Castrolu již za 500,- za litr.
Datum: 21. února 2015 14:07
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 vyzkousej sam uvidis muzes laborovat. 3:2 se mi osvedcilo na dvouhodinovce zavodech a byl jsem na stupinku.
Datum: 19. února 2015 20:16
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Vyprdni se na to! Uz jenom ta jiskra je slaba na zapaleni v nejakym vyssim pomeru. Lih v motoru chce velkou kompresi a silnou jiskru. U pionyra neni ani jedno. Nehlede na blby michani s olejem. Samozrejme smesovaci pomer lihu se vzduchem je jiny nez u benzinu. A co si od toho slibujes?
Datum: 19. února 2015 11:17
Jméno: standa
IP: uživatel17881
 Při použití motoru z Jawa New Pionýr (což je 4T čína) by neměl být problém,není třeba nijak míchat.... do 2T to nepatří
Datum: 18. února 2015 20:35
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 3LITRY-2LITRY PRO LEPSI PRECTENI
Datum: 18. února 2015 20:14
Jméno: karlos
IP: uživatel17740
 da se to 3l benzin 2l E85 a jede uplne stejne mam vyzkouseno.(jen dam malinko nahrazky olova)
Datum: 18. února 2015 20:08
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 jedině čtyřtakt
Datum: 18. února 2015 19:57
Jméno: jirka
IP: uživatel17880
Posl.aktualizace: 19. února 2015 20:02
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 stavím fichtl cross blatník neřeším budu tam mít crossovej.
Datum: 19. února 2015 20:02
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Měl jsem to na speciál-delší kyvka jak jsem psal a blatníky jsem neřešil. Na origo asi né je o dost větší a vypadá to vůči přednímu origo o kus větší. Jináč je super. Nepsal jsi na co to máš
Datum: 19. února 2015 19:49
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Ale vepředu Ti asi bude drhnout o blatník- má zkušenost s mitas E06
Datum: 19. února 2015 10:46
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Myslím že je to fortune pneu a ta tam jde i do kyvky
Datum: 18. února 2015 22:59
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Na ráfek pasuje ale změř si kyvku kde ten drapák bude jestli se ti tam vejde. My jsme měli kousek prodlouženou takže vpoho ale změř si to. Na origo nevím
Datum: 18. února 2015 19:20
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Čus, mám prublém s převodovkou u pincka, vyměněný ložiska, papírový těsnění, ale jde to strašně ztuha, prostě když tam je neutrál a otočím spojkovým a na druhý straně si držím sekundár tak to prostě neudržím a už nevím co s tím je. Prosím pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 7:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nebo proběhla kladivová výměna ložisek, případně pajcrem dělený kartery. Ono stačí vzít kladivo na demontáž ložisek, jedna blbě mířená a převodovkou neotočíš.
Datum: 20. února 2015 7:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nejspíše při montování ti vyskočila kulisa co řadí rychlosti. To je ta vydlička na kolečku na ty tyčce. Nebo ti nesedí ta tyčka v karteru. Rozdělat a dát znovu dohromady. Klikovku do mrazáku a karter ohřát(nejlépe horkovzduškou)
Datum: 19. února 2015 20:03
Jméno: standa
IP: uživatel4628
 Bude to nejspíš zkřížený....povol to a zkus kartery posadit proti sobě tak,aby se převodovka i klika otáčeli volně. Možná nemáš párový kartery.
Datum: 19. února 2015 13:53
Jméno: Honza
IP: uživatel15802
 Už to mám složený, ale nejde tam neutrál mezi 1 a 2 je tam furt 1, mezi 2 a 3 neutrál jde. Není to tím že jsem prohodil to 20 a 18 zubý kolečko (silná dvojka) :/
Datum: 19. února 2015 10:43
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 A řadit ti tam jdou všechny rychlosti?
Datum: 18. února 2015 19:27
 ještě ti to možná někde drhne v těch mosazých pouzdrech kde drží hřídele.
Datum: 18. února 2015 17:55
 čus ten problém jsem měl před týdnem taky dal jsem tam papírový těsnění a nešlo to dal jsem tam 2 čtvrtky namáznul silikonem a problém byl vyřešen a všechno jde lehce tak jak má jít
Datum: 18. února 2015 15:30
Jméno: f
IP: uživatel17879
 Zdar draci, NALOŽÍM 250 PANELKU DO FELICIE COMBI, TAK ABYCH ZAVŘEL KUFR? Děkuji..
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:55
Jméno: Pavel123123
IP: uživatel17910
 Ahoj nebude jednoduší naložit tu feldu natu jawku.
Datum: 03. března 2015 12:55
Jméno: jikar
IP: uživatel15063
 vyhoď zadní sedačky a pojedeš s ní jak pán
Datum: 20. února 2015 13:51
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Do auta se dá naložit cokoli, ale ven to jde hůř.
Datum: 19. února 2015 11:18
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 s prstem v prdely ji tam dostanes 2x
Datum: 19. února 2015 2:27
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Počkej týden pujdu to zkusit pak ti písnu.
Datum: 18. února 2015 23:07
Jméno: Ferenc
IP: uživatel12545
 Čus no leda, že by si tu felcku řídil z ty dvandy!!!!!!!
Datum: 18. února 2015 21:35
Jméno: Jakub
IP: uživatel17877
Posl.aktualizace: 18. února 2015 19:24
Jméno: Jakub
IP: uživatel17877
 Toho jsem si všiml,že je to napsané jen u levého (otevřeného) pouzdra.U toho v odkaze to není tak se raději ptám.
Datum: 18. února 2015 19:24
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ne nemusí stačí jen nahřát kartér a naklepnout.Máš to napsaný i v informacích
Datum: 18. února 2015 18:04
Jméno: sliva
IP: uživatel17876
 Jaky je rozdil mezi kanaly válce jawy 350/354 a 360 ? Mam spodek 360 a de mi o to jestli mi budou kanaly (bloku 360) licovat na kanaly (válce 354 ) dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 20:01
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Řek bych že válce 354 a 360 jsou stejný nebo maj malý rodíly v časování,jen panelka má vyšší hlavy
Datum: 22. února 2015 20:01
 Jde to jen to nesedi na kanalech ale jede to
Datum: 18. února 2015 18:56
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 vyděl jsem že na kulatou 350 někdo dával hranatý válce.. tak snad to pude
Datum: 18. února 2015 10:57
Jméno: Pavel
IP: uživatel17870
 čau draci, když jsem si udělal řidičák na B( auto) tím pádem mám i řidičák na dodávku a AM (50tky). To znamená ,že teda můžu jezdit s fichlte na silnici ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 22:19
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 nejen 550, ale i moje 555 s novým TP má kční rychlost 45 km/h
Datum: 17. února 2015 22:19
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 To je na pytel  to abych si udělal ještě na A1 do 125CCm
Datum: 17. února 2015 21:26
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Jojo, s Béčkem jen skútry,babeta,stadion a údajně starej pařez typ 550 má konstrukční rychlost 45km/h. Bohužel. Je to blbý.
Datum: 17. února 2015 21:01
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano na fichtla potřebuješ asi tu A1 to je do 11kw do které se vejdou 125ccm. S B můžeš některé 4kolky a skutry 125ccm s automat.převodovkou. Je to jenom o tahání peněz.
Datum: 17. února 2015 20:51
 když jsi udělal ten řidičák tak by jsi měl vědět na co jsi ho udělal. Jinak
1.motorová vozidla s výjimkou vozidel skupin AM, A1, A2, A, s největší povolenou hmotnost do 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče,
ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo
2. vozidla zařazená do skupiny A1 s automatickou převodovkou
3. vozidla zařazená do skupiny B1, tedy i tříkolová vozidla zařazená do skupiny A1
takže na fichtla zapomen. Koukni co máš v řidičáku.
Datum: 17. února 2015 20:44
 ahojky mám problem s mustangem když motor dám do otáček tak vynechává a za jízdy to kucká nevíte co stím je?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2015 23:10
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 Svíčka, předstih,tryska,benzín.
Datum: 18. února 2015 23:10
 Zdarec, dotaz na Sesu: Možná že sem slepej, ale nemůžu na eshopu najít 9z primár na fichtla? Budou ještě?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:02
 Díky moc za info
Datum: 17. února 2015 18:02
 oci mas dobre, jen sesa jak nema neco na skalde a nema jistotu kdy to bude,tak to ani neprodavam,nerad pak niko dlouhodobe vodim za nos,, zatim se delaji,,nevim kdy budou
Datum: 17. února 2015 9:58
Jméno: jawak
IP: uživatel17873
Posl.aktualizace: 17. února 2015 22:00
Jméno: jawak
IP: uživatel12231
 Ahoj tak moc díky za vaše názory pravda je že ten eshop je divnej nedávno někdo řešil 65 válec na fichtla a taky to byl nějakej krám ale zaujala mně ta krabička co tam má s tim razítkem MZA tak sem si říkal že by to mohlo bejt dobrý dokonce ho má levnější jak na motokrámku díky všem vyřeším to asi výbrusem originálu jen sem si říkal že by to mohlo bejt ješte o trochu lepší mám 17 zube kolečko a konečene simson jede podle mích představ díky moc všem
Datum: 17. února 2015 22:00
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Předražený krámy z polska... "kvalitní" zboží, dlouhá "životnost" ... docela jsem se u toho pobavil jak jsem projížděl ten eshop  neskutečný....
Datum: 17. února 2015 19:50
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 já jsem měl převrtanej válec na 42 , 60cm3 tryska 72, hlava origo 50cm3 a nenarážela. cena byla něco kolem 600kč
Datum: 17. února 2015 18:35
Jméno: jawak
IP: uživatel17873
 on sice píše že lze origo hlava použít ale někde sem četl že by mohl píst narážet do hlavy tak nevím
Datum: 17. února 2015 8:31
Jméno: Štěpán
IP: uživatel17872
 Ahoj Draci, mam takovej problém s výpletem předního kola u Jawy 550. Pořídil jsem novej ráfek a dráty. Dráty mam o délce 156 a 185 jak to bylo u původního výpletu, ale nesedí mi to krátké dráty zašroubované pouze do 2mm. je možné ty 185 zaměnit za 190 a vše bude Ok? momentálně ty 185 jsou skoro svisle. mají být ty dráty asi ve stejném úhlu jak na levé tak i na pravé straně? Díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:06
Jméno: Štěpán
IP: uživatel17872
 Ano ano. Dráty mám stejné délky jako ty původní i ráfky když porovnám jsou stejné. rozdíl je akorát že nové mají důlky pro matice a staré vypadají jak díra po hřebíku. A ty 185 už povolit nemůžu tak mě akorát napadá zkusit tam dát 190 co se dávají do zadního kola a tím pádem by se mi mohli podařit i došroubovat ty 156.
Datum: 17. února 2015 17:06
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 když porovnáš staré a nové dráty, tak jsou stejně dlouhé? Jde o to, aby si měl kolo vypletené na střed, tzn. aby ráfek nebyl k jedné straně...podle toho co píšeš musíš povolit dlouhé dráty a krátké přitáhnout
Datum: 17. února 2015 16:44
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 zdarec mam dotaz sou klikovky magneta a vacky na jawe 50 zameny?? nebo se to nemuze prehazet de mi o to ze sem poskladal motor a kdyz nastavim predstih 1,4 a strtuju tak to strily z vejfuku a nechce chytit
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2015 20:40
Jméno: standa
IP: uživatel17881
 Hezky řečeno... a je to pravda ... roky tu apeluju na použítí zdravého rozumu při seřizování pio ... s minimálním úspěchem ...
Datum: 18. února 2015 20:40
Jméno: fk
IP: uživatel13006
 Pouze doplním. Zapojení indukční cívky u J20 a J23 je odlyšné - viz schémata zapojení.
Já seřizuji zapalko podle návodu V.Krejbicha, a jiskru mi to dává již při otáčení šroubovákem za vačku (při demontované svíčce).
Návod je z roku 1964 a lze jej použít i v současnosti - návod je dostupný na netu.
Datum: 18. února 2015 18:46
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a směs s je ok? gufera ok? netahá to někde nějakej vzduch?... taky se mi stalo, že mi sem maník dal fichtla že potřebuje nastavit předstih... asi po dvouhodinovem nastatvování a zkuošení všeho možnýho sem shodil levý víko a zjistil jsem, že je vystřelený gufero pod primárem... motor střílel a kupodivu občas i chytnul...
Datum: 18. února 2015 17:32
Jméno: michal
IP: uživatel17878
 Ja vim ze tam je nesouosost delal sem s tim dost fichtlu a jezdej tak nevim no
Datum: 18. února 2015 7:22
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 všechno hezký, i na setiny, jenom nezapomínej na nesouosou svíčku s válcem... takže buď máš spešl držák místo hlavy, nebo použij hlavu třeba z jawetty a nebo si prostě myslíš, že je tam 1,5mm a ve skutečnosti je to třeba 0,7 ...
Datum: 17. února 2015 22:24
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 hale simte pist do hu udelam odtrh na 0,4 mm pak vezmu uchylkomer se spesl udelanym drzakem mysto svicky a mezi kladivka cigaretovej papirek pootacim a kdyz de papirek ven nastavim uchylkomer na nulu a pak do hu cca 1,5 mm udelal sem uz hodne fichtlu a vsecky chytaji ale jak delam sviho nikdy nefunguje
Datum: 17. února 2015 19:09
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 tak rotory v rámci motorů 20, 21, 23 záměnný jsou, jen se musí ohlídat poloha zapalovacího pólu u 20W a 30W verze... tzn. u rotoru s označením 05 (20W) má být zapalovací pól vpravo dole a u rotoru s označením 20 (30W) vlevo nahoře... vačku tam máš nejspíš taky správnou, když ti jde nastavit předstih (např. kejvačková otvírá v poloze, kdy se píst nepohybuje kolem HU, takže předstih nenastavíš, resp. bys jí musel někam otočit, ale to není tvůj případ) ... pokud to ale hází kvalitní jiskru, bude chyba jinde... jakym způsobem ten předstih nastavuješ?
Datum: 16. února 2015 22:32
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 hale jawa 21 ale motor je poskladanej z hromady dilu co se mi tu valeji
Datum: 16. února 2015 21:52
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 co je to za pio?
Datum: 16. února 2015 21:26
 Zdravím všechny draky. Mám dotaz ohledně mé kejvačky je to 353/04 tedy se spínačkou na krytu světla. Jak jsou u 04 v originále řešený kontrolky dobíjení a neutrálu? Díky všem za odpověď!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:01
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jj díky všem za odpovšdi.Zapojení vím ale okínko je docela zašlí tak to někdo předělal na masku. Ne, že by mi to nejak vadilo ale nevědel jsem jestli to je origoš nebo ne. Každopádně všem děkuju za reakce!
Datum: 17. února 2015 17:01
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 odpověď ve zkratce: kontrolky neutrálu jsou umístěné na držáku tacha a prosvětlují v okénku tachometru (u zachovalých tacho bývá ještě zřetelné rozlišení červené a oranžové barvy v okénku)... osvětlení tacha by mělo být zajištěno hlavním světlometem (resp. otvorem v něm) a odrazovou bílou plochou natřenou z vnitřní strany masky... tvoje kontrolky budou neorigo vrtaný do masky, každopádně je použít lze, ale zapojit je musíš dle schématu /odizolovat od kostry!/
Datum: 17. února 2015 16:34
Jméno: lk
IP: uživatel17673
Datum: 17. února 2015 16:26
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Krugr! Osvětlení tachometru: Na horním krytu světlometu byl před tachometrem odrazný plíšek natřený bílú barvú, kerej odrážel světlo procházející malú oválnú dírkú v parabole. V tachometru bylo zepředu malý okýnko, gde byly upevněný aj ty kontrolky. Nebo k temu okýnku přidělat držák pro osvětlovací žárovičku pro tacho!
No snáď sem to dobře popsal. Toš tak.
Datum: 17. února 2015 9:33
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jo tam má bejt držák na žárovky jo? A jak tam bylo udělaný osvětlení toho budíku, přeci když jedu tak by tam neměla svítit žádná kontrolka a když jedu ve tmě tak nevidím na rychlost? Já mám totiž ty kontrolky vyvedený nahoru, napravo a nalevo od budíku a nevím jestli to je originál a nebo ne.
Datum: 16. února 2015 22:55
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 a co přesně chceš vědět?? zapojení podle schématu a umístění na odizolovaném držáku u tachometru..
Datum: 16. února 2015 21:36
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 čau, fotr mi dal pionýra kterej má propadlou technickou ale je pojištěnej ,fichtla jsem si přestríkal na jiné barvy. Musím v techničáku přepsat že to má jiné barvy nebo to nevadí ? protože ty barvy jsou jiné než originál ! a co vše potřebuju aby měl fichtl tenchnickou a mohl stím jezdit po pozemních komunikacích ?.A vadí že tam nemám nakopávačku ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 19:27
 Myslím v tej knížečce ne na fechtlu
Datum: 16. února 2015 19:27
 Ahoj, Stk jsem dělal teď v lednu a taky jsem to roztlačoval protože mám očeaný kolečko. Co se týče barvy tak mi do tý knížečky napsaly propiskou barva červena která tam nikdy nebyla
Datum: 16. února 2015 19:26
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 zálež co máš za techničák, jestli malou knížku, tak v ní není barva uvedená... jestli už máš novej, tak musíš nahlásit změnu (resp. otec, jestli jste to nepřevedli na tebe), stojí to 50Kč... proto, aby ten pincek mohl na silnici, tak musíš mít platnou STK a povinný ručení... na STK by ti měli kontrolovat čísla (štítek, motor, pokud je číslo v TP), pak světla (potkávací, dálkový, zadní obrys) a bzučák, rozměr pneu a celkovej stav (vůle všeho možnýho, úniky kapalin apod.)... nastartovat to roztlačením klidně můžeš, ale tu startpáku bych tam alespoň na oko dal, ať to nebije do očí, že tam něco chybí...
Datum: 16. února 2015 18:37
 na STK budou to chtít nastartovat aby zkonrolovali světla, tak nevím jak to tam budeš roztlačovat to nebudou asi moc spokojeni. Na STK at ti napíšou změnu barvy a to bys měl jít nahlásit na magistrát. Záleží taky jakou máš barvu v techničáku, ale to se musíš podívat sám.
Datum: 16. února 2015 16:07
Jméno: pavel
IP: uživatel17870
 čus , Chci jezdit levně na pionýroj !. Denně jezdím do práce tam a zpátky 100km přemýšlel jsem, že budu do něj lejt ten ethanol 85. Prej to je mrtě bezolovnatý a tak jsem slyšel že tam musím lejt víc oleje co vy na to ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. února 2015 22:15
Jméno: míra
IP: uživatel5610
 https://www.youtube.com/watch?v=iROivbKVes0 tady to jeden zkusil
Datum: 20. února 2015 22:15
Jméno: standa
IP: uživatel17875
 Tak jinak,abys pochopil co píšu. Nalej si do petky trochu nafty a do toho přilej vodu,mrtě to promíchej a nech sednout a sleduj co se stane,je to skoro stejnej případ ...
Datum: 17. února 2015 20:00
Jméno: Pavel
IP: uživatel17870
 A když ten olej s ethanolem mrtě promíchám a dám ho tam opravdu o něco víc ?
Datum: 17. února 2015 19:50
 spíše bych zauvažoval o lehkém vylepšení válce + dokonalé odladění karburátoru. V tomto směru jsem již dosáhl skvělých výsledků.
Datum: 16. února 2015 21:37
Jméno: standa
IP: uživatel17871
 Moje osobní doměnka je,že při použití etanolu ve dvoutaktním motoru v kombinaci s olejem pro běžný benzín musí dříve či později dojít k přidření motoru,kliky,ložisek... líh neváže klasický 2T olej ... směs nebude homogenní... lze použít olej pro lihová paliva do závodních speciálů,ale jeho cena převýší zdaleka nižší cenu etanolu ...
Datum: 16. února 2015 21:36
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 v etanolu se špatně rozpouští olej
Datum: 16. února 2015 20:54
 podle mě to pojede, ale špatně to bude chytat. Já jsem jezdil na čistý technický benzín a dával jsem k tomu strojní olej 1:25. Jezdilo to, ale špatně to chytalo. Jinak to šlo. Jak to bude s etanolem toť otázka
Datum: 16. února 2015 16:10
 Zdravím! chcem sa opýtat, ze ci nevie náhodou niekto vnútorne zpojenie Tranzimo jednotky? poprípade hodnotu kondenzatora
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:54
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 to combust: no vida, člověk se furt učí  . taky mě napadlo že by ten tzranzistor spínal nízkonapěťovou zapalovací cívku, ale přišlo mi to dost vachrlaté než aby to byla pravda... soudruzi se nebáli a takhle to dopadlo
Datum: 03. března 2015 12:54
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 Je to variace na CDI podobná jako pozdější tyristorka na babetě. Tzn. zapalovací pól dobíjí 8uF kondenzátor na (v tomhle případě) max. 100V (u pozdějších tyristorek typicky okolo 120-140V, krom snímače mají jinej i zapalovací pól). Dioda mezi kondenzátorem a emitorem je určitě obráceně (evidentně zapojení CDI s kontinuální jiskrou). Mimochodem z polarizace diody na vstupu "I" je jasný že zápalko potřebuje ke spuštění kladný puls (což nevylučuje opačnej smysl vinutí snímače - ono to bude generovat obě poloviny, otázka je jestli první kladnou nebo zápornou). Emitor tranzistoru je spojen s kostrou a primár indučky je mezi kondenzátorem a kostrou.\r\n\r\nSežeň tyristor (stačí něco jako KT206 nebo TIC106), vyhoď tranzistor, napoj vývod G na B , A na C, K na E a pokud je v pohodě vnitřek tak to bude fungovat ale popravdě s tím papírovým kondíkem kterej přes (zpravidla) prasklej plastovej obal sákne vlhko to nejspíš bude stejnak mrtvý (funkční tranzimo je rarita). Popravdě nejrozumější je vyhodit to a nahradit některým z pozdějších CDI (dostupnost dílů a spolehlivost mluví za vše).
Datum: 20. února 2015 22:36
Datum: 20. února 2015 10:40
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 Kouknul jsem na ten KD602 a to je spínací tranzistor, do zapalování docela nevhodný (ani pro indukční zapalko, pro CDI už vůbec ne), takže mi není jasné jak celé zařízení funguje a k čemu tam ten tranzistor vůbec slouží, jeda by se jednalo o indukční zapalování s nízkým primárním napětím speciální indukční cívky. Schéma také nikde není. Nezbyde Ti než to celé předělat na typické zapojení 207ky. Co se týká opačného signálu snímací cívky, otočíš to prohozením vývodů cívky. O výměně NPN za PNP tranzistor zapomeň je to technicky naprosto vyloučené.. Bohužel Ti asi nepomůžu...
Datum: 20. února 2015 8:54
 Ahoj! ďakujem za odpoveď, jedná sa o zapaľovaciu jednotku ktorá sa dávala na prvé babetty teda 228 a 206 prestali montovat u prvých 207, http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-1.jpg , je to zapaľovacia jednotka s NPN tranzizorom KD 602,
Mój problém spočíva v tom, že tato zapaľovacia funguje iba so zapaľovanim z prvých babiet. Vraj oni mali cievku indukčného snímača navinutú v opačnom smere, a indukovalo sa negatívny impulz. Opačne ako to mali novsie zapaľovanie so snimačom ktoré vytvárali pozitívny impulz potrebný pre tyristor. ,,,, takto som to počul ,,,, je fakt, že tranzimo jednotka nefunguje na novších babiet a naopak tyristorove jednotky nefungujú na starších. Ale na tranzimo jednotke sa dá vymenit tranzistor http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-2.jpg tak chcem sa opýtať, že či by sa to nedalo vymenit na PNP tranzistor aby zapaľovacia jednotka fungovala na pozitivny impulz? Ďakujem za odpoveď
Datum: 19. února 2015 15:37
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 neznám Tranzimo, ale předpokládám že se jedná o nějaký druh CDI jednotky. Do všech druhů CDI se obvykle dává kapacit 1uF. Bývá v rozsahu 470nF až 2.2uF. Pokud neznáš maximum, dává se dimenzované napětí kondenzátoru 630V. Tedy za mě 1uF/630V
Datum: 19. února 2015 6:54
|



|