Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Ahojte!Potreboval by som vedieť že či sa dá použiť bezkontaktnú sadu pre atík (číslo výrobku:K1161) na moju čz 350/472 čo je 6 wolt,alebo keď si kúpim Vape tak treba celú motorku prekáblovať?Vopred Vám ďakujem za odpoveď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. března 2015 19:39
Jméno: uglyman
IP: uživatel17903
 Ahojte!Ďakujem Vám všetkým za užitočné rady.Pomohly mi rozhodnúť sa.Prajem Vám širokú cestu!Čaute!
Datum: 07. března 2015 19:39
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Ve sve 471 mam VAPE SZ13/2. Na 12V se lip shani zarovka, na cestovani po Evrope mam 12V zasuvku, vepredu mam parabolu H4 a 55W zarovku, takze i nocni presuny jsou fajn. Oddeleni zapalovani od dobijeni je taky fajn. To se mi hodilo pri ceste z Albanie, kdy se mi zkratoval clanek baterky a plne nabita mela neco kolem 10,5V. A vyhnes se serizovani predstihu, u 2-valce je to celkem oser.
Datum: 03. března 2015 18:29
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 A Tobě nestačí 75W z 472kového dynama? Mělo by to stačit i při denním svícení...
Datum: 03. března 2015 12:50
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Nema nahodou starsi typ CZ 350/472 jeste 6V dynamo? To se nahrazuje Sadou od VAPE SZ 13. A urcite doporucuji 12V
Datum: 02. března 2015 13:02
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Jinak ti muzes pouzit bud sadu o vikonu 6 volt anebo 12 ...coz je predelavka firma to nabizi ...jen pozor potrebujes porad velikost cepu na 6 v...nepouzij vape na 632 638. 9A 40 ty maj jiny cep kliky na zapalko....
Datum: 28. února 2015 18:22
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Vape ma kable svoje...cose motoru tyce a na spinacku vede jen kabel na napajeni svetel..svetlum zustanou kable puvodni
Datum: 28. února 2015 18:16
Jméno: HonzaVolf
IP: uživatel17547
 Čau draci, mám problém s mustangem. Nejdřív jezdil, startoval všechno v poho. Potom chytil jen když sem stříknul benzín pod válec a potom už ani nenastaroval, ale házel jiskru a teď už nehází ani jiskru. Zkusil jsem vyměnit kondenzátor, svíčku i cívku, ale furt nic. Díky za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. února 2015 19:41
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Projdi všecky kabely, potom zkus odpojit na indukční cívce pod krytem káblík který vede z přepínaču a zkus jestli jde jiskra. Jestli půjde tak je vada v přepínači.
Datum: 28. února 2015 19:41
Jméno: Jawa 350
IP: uživatel14748
 Dobry den nevíte nějaké informace o tomto bezkontaktním zapalování TRIDELTA AG Marco Ese-twin.Montuje se to prý do jawa 350 639 ale nemohu ho najít.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2015 11:37
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 zdar, Jawa toto zapalování montovala za příplatek v polovině 90 let. Hallův snímač a řídící jednotka, standardní zapalovací cívky. Měl jsem to na své 640 a bylo to super, ale byla jediná, kde jsem toto zapalování viděl.
Datum: 01. března 2015 11:37
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Zdar hošové. Vím že to tu nepatří, ale máte někdo z vás ti co jste ze Zlínského kraje a bydlíte v okolí Zlína,Vsetína, Uherského Hradiště na prodej svářečku- ceočko s bombou do 8000Kč? Nejlíp výroby MEZ Brumov typ UDIMIG 160. Díky za nabídky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. února 2015 12:06
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 šau lidi. Jak mám upravit válec abych tam mohl dát klapku? popřípadě jakou, skušenosti a td.
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. února 2015 10:20
 Klapku si pověs na řidítka. Udělam ti takovej seriovej válec,že zapomeneš na to,že něco jako klapka existuje  Klapka je kravina pokud nebudeš otvírat sání jak na Moto GP ....
Datum: 28. února 2015 10:20
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Pionýra není potřeba vylepšovat a ani to nemá cenu. Je nejlepší ho ponechat v originálním stavu a povyměňovat nové originální díly které jsou potřeba vyměnit.
Datum: 27. února 2015 22:34
Jméno: Pablos
IP: uživatel16977
 No jestli tu příjde standa tak ti určitě řekne že nejlepší bude tu klapku pověsit na řidítka  a já s ním plně souhlasím. Pokud nevíš co a jak je zbytečné přemýšlet o klapce.  . Jsou jiné způsoby jak vylepšit motor  .
Datum: 27. února 2015 14:16
Jméno: marquee
IP: uživatel17901
 Mohu se zeptat, z jakého důvodu chceš dávat klapku?
Datum: 27. února 2015 13:47
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Zdar draci, chci se zeptat, když jezdíte na fíku mimo ČR, taháte s sebou náhradní motor ? V létě se právě chystám do Tater, tak repasuju fichtla. Bud vezmu náhradní motor nebo jen střeva + náhr. zapalování a stahováky na motor. Motor osadím 11/55 já (100 kg + vercajk a věci na táboření) tak to bude snad ideální převod. Plánuji denně ujet okolo 150 km podle členitosti a poruch 
Podělte se o zkušenosti s cestováním na fíku ....
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 13:54
Jméno: rosi48
IP: uživatel17912
 11z je hrozně málo, jestli máš fichtla ok tak dej 13z. My ujeli po Tatrách za den 400km a to jeden váží taky přes 100kg a všichni jsme měli 13z a nenašel se kopec co by nešel vyjet...
Datum: 03. března 2015 13:54
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Díky
Datum: 01. března 2015 21:09
 Ahoj, mám za sebou už dvě výpravy bez doprovodných vozidel (Chorvatsko, Norsko), motor jsem vždycky měl náhradní, ale na slovensko bych ho netahal. Je to 13,5kila navíc a myslím, že se dá domluvit vždy případný odtah vozidla i kdyby jsi měl si zajet autobusem nebo vlakem domů pro auto s vlekem  Takže na slovensko bez nahr motoru a dál bych si ho raději vzal. Kdyby jsi něco chtěl poradit tak napis email. Rád ti poradím co vzít sebou.
Datum: 01. března 2015 18:12
Jméno: olous
IP: uživatel1893
 zdar draku. loni jsme s partiou vyjeli na slovensko na strbske pleso. jelo nas sest a meli jsme sebou doprovodne vozidlo a na nem dalsi dva pionyry.(plan byl takovy, ze kdyz ti to prestane jet, zkusis svicku, trysku a kdyz to do peti minut nezpravis, beres druhy stroj a jedes dal). ja mel stroj po GO motoru, novy retez, venec rozety, loziska v kolech atd... proste po technicke strance v poradku, ale protoze to byla nase prvni delsi jizda, tak jsme se vsichni bali  najeli jsme celkem 600 km a az na vypadly konektor ze svetelne civky, jedno cisteni svicky a prasklou pruzinku brzdovych celisti byly vsechny stroje naprosto spolehlive. a to mezi nima byly i kusy, co moc pece nedostaly  vyjeli jsme ve ctvrtek v 7 rano a do kempu pod strbskym plesem jsme dojeli kolem 4 hodiny odpo. bylo to asi 150 km. (takze jsme usoudili, ze 200, nebo treba 220km se da za den v poho ujet, kdyz nejsou kopecky a poruchy). druhy den jsme jen poladili drobnosti, nekdo si napnul lanko brzdy, nekdo retez, neco jsme namazali atd a vyrazili na pleso. asi 40km do kopce. vzal jsem si radsi sebou 11z kolecko, kdyby byly kopce moc prudke, ale nebyly, takze jsem ho nepouzil. cetl jsem ale, ze treba na grossglockner je urcite potreba  tam chceme jet letos... no a cestou z plesa jsme jeste objeli prilehle okoli a vratili se do kempu. dalsi den - v sobotu, jsme vyrazili domu a nedeli jsme si nechali jako rezervu, kdyby neco  ale vsechno dobre dopadlo a moc jsme si to uzili, bylo i trochu zavodeni a hlavne byla krasna spoluprace, kdy jsme si pri rozrazeni vzduchu pomahali bud tezssim kolegum, nebo strojum se slabsim dechem  vecer jsme vzdycky zaparili a kdyz jsem se vratil domu, tak jsem si sel jeste pred spanim do garaze cuchnout vune spaleneho benzinu, ptz jsem mel pocit, ze bez toho neusnu  preju hodne zdaru na vylete!!! tatry jsou krasne!!!
Datum: 26. února 2015 22:37
Jméno: Radek
IP: uživatel17900
 Dobrý den chci renovovat svoji jawu 250 panelku a nemám k ní motor potřebuji poradit mužu na ní dát motor třeba z kyvačky nebo to nejde. Děkuji moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. února 2015 18:36
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Zamena je bez problemu ale potrebujes povoloni z jawy od p krawta na vymenu motoru za 500 a dalsi den stravis na urade...prijdes o vikon..kejva tolik nejede...na veteranke cisla to nedostanes ani omylem...
Datum: 28. února 2015 18:36
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 asi tak... pokud ta renovace má bejt myšlená opravdu vážně, tak by tenhle dotaz ani neměl vzniknout...
Datum: 27. února 2015 10:00
 Jedna vec je, ze tam pasuje, druha vec, ze budeš mít bastla do kterého das hodne peněz a legálně neprojde technickou a pokud nemáš doklady, tak veteranskou testaci tuplem neprojde.
Datum: 27. února 2015 0:22
Jméno: jawasss
IP: uživatel16252
 pasuje tam
Datum: 26. února 2015 19:57
Jméno: Petr
IP: uživatel17899
 Ahoj, chtěl bych se zeptat, co se stane, když puvodni hlavni trysku č.66, ktera je standartni, nahradím tryskou č.72(http://www.fichtlkramek.cz/nahled/hlavni_tryska_66_fibr_jaweta.html)? Dojde ke zvýšení výkonu?
Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2015 9:59
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 výkon jako takovej ne... záleží na konkrétních podmínkách a hlavně na chodu motoru! Tzn. že pokud je optimální směs s tryskou 66, 72jka to akorát zhorší... vynechávání může bejt způsobeno kde čim...
Datum: 26. února 2015 9:59
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Určitě ne,je to spíše naopak.
Datum: 25. února 2015 20:19
Jméno: Petr
IP: uživatel17899
 Chvílemi vynechává proste netahne vkuse. Takže výměna trysky za větší nezvýší výkon?
Datum: 25. února 2015 19:21
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 zdá se ti že je chudá směs? Jakou barvu má svíčka? Pokud ta jawetta jede OK, tak bych se směsí vůbec nelaboroval, protože dost možná vyhodíš peníze za něco, co ti bude k ničemu... u svojí sportky s 13mm karburátorem mám danou taky trysku 69, ačkoliv největší co mám je právě 72, ovšem nejlíp mi to prostě jede s tou 69... Jawetta je na nastavení směsi dost náchylná!
Datum: 25. února 2015 18:49
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 ČAU máte někdo zkušenosti s přihlašováním stroje (Jawa 555 nebo nějakého jiného)na veterány?
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2015 13:27
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Všem moc děkuji.Hodně mi to pomohlo.
Datum: 01. března 2015 13:27
Jméno: standa
IP: uživatel17907
 Moje SPZ z 250 péráka údajně jezdila i na V3Sce ... ačkoliv můj pérák (po tátovym strejdovi) měl přidělenou SPZ v roce 54 a od té doby jezdil na jednu tu a samou,žádný převody,furt v rodině... . to bylo taky dobrý  nějak to ale dopadlo,měl jsem v ruce jasný podklady,že chyba není na naší straně... jinak ty ceny co uvedl Martin jsou úplně za hubičku,já to chtěl řešit před 8 lety a bylo by to i se značkama a všema kontrolama a úřadama za bezmála 5000,- ... radši jsem šel cestou oživení mrtvých papírů ... něco to stálo,nějaký všimný bylo také potřeba,ale dopadlo to...
Datum: 01. března 2015 12:37
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 TP žádný nepotřebuješ. Je dobré si na úřadě ověřit, že čísla stroje nejezdí někde jinde. (můj rám z péráka jezdil  ) Ceny: klubová testace (záleží na klubu) - 1500, krajská testace - 1500, přihlášení na úředě - 500. Ale můj klub patří k těm nejlevnějším.
Datum: 01. března 2015 11:47
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 To je pěkný  originál stav mam a po technické stránce jsem také ok,ale ta cena mě překvapila.A jak to je s tp?Ten totiž nemám
Datum: 25. února 2015 21:32
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 zdar, vyplníš ve spolupráci s nějakým veteránklubem žádost o testaci stroje a stroj klubová testovací komise doporučí ke krajské testovací komisi. po úspěšném testování stroj přihlásíš na úřadě s rozšířenou pravomocí. stroj musí být v perfektním původním stavu, nebo zrenovován. velká koroze, nepatřičné díly (třeba jiné světlo, jiné sedadlo) nebývají tolerovány. celá sranda stojí od 3500,-
Datum: 25. února 2015 19:40
 Dobrý večer! Viem, že to môže byť mimo tému (v prípade potreby kľudne zmažte)... ale našiel som pri upratovaní skrine v dieľni tento kľukový hriadeľ a netuším, z čoho môže byť. Snáď bude niekto vedieť poradiť... priemer je cca 10cm, dĺžka osiek približne 4,5cm. Fotografie sú tu: http://sk.fotoalbum.eu/OndroAK47/a839324 (ak budú problémy so zobrazením, kľudne ich presuniem inam). Vopred ďakujem za rady a želám všetko dobré! S pozdravom Ondrej
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2015 9:24
Jméno: OndroAK47
IP: uživatel17892
 Dobrý deň, zatiaľ pekne ďakujem! Zatiaľ to vyzerá teda na Pařeza. Ešte raz vďaka!
Datum: 24. února 2015 9:24
Jméno: standa
IP: uživatel17894
 Průměr pístního čepu 10mm má jen pařez. 100mm setrváky to potvrzují.
Datum: 24. února 2015 6:20
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 možná 555? ale jistě nevim, už je to chvíle co sem to měl rozhozený...
Datum: 23. února 2015 22:33
Jméno: Šíma
IP: uživatel17891
 Zdravim, chtěl bych se zeptat zda jde dát kliková hřídel z motoru čz 175/477 do motoru čz 175/487, sesa ji tu prodává a píše 477/487 ale co čtu jinde na diskuzích tak že nepasu je rozdílná, tak jsem zmaten, rozsuďte to někdo či osvětlete prosim, dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. února 2017 11:44
Jméno: Pavel
IP: uživatel18988
 Do 175/477 bych se nepokoušel nacpat kliku z 487 - přijdeš o rozříznutý levý čep jako pohon pro čerpadlo. (alespoň věštšina 477 čerpadlo měla a je škoda se oněj do budoucna připravit)
Jak říká Pepa - zrepasovat kliku starou a použít z 487 jen ojniční sadu (na 16 mm pístní čep) vršek na jehlách. Ortodoxní veteránisty asi nepotěším, ale žádná velká čuňárna to snad není. Samozřejmě, starý píst s 18 mm pístním čepem můžež zahodit a pořídit nový i svýbrusem. Jo, a nemysli si, že ten zrepasovaný motor bude nějak tichý ...  )
Datum: 10. února 2017 11:44
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Proste za ty prachy nechej zrepasovat staro kliku
Datum: 24. února 2015 18:12
 Neda, protoze 487 ma jeste na klice krouzky na gufera, koukni na jawamanii tam se to zrovna o vikendu resilo
Datum: 23. února 2015 21:47
 Ahoj. Mám jawu 50/21 a potřebuji poradit s mým problémem. Fichtl mi nestartuje a jiskra je malinká, skoro nevýrazná.. měnil jsem celý stator, fajku, svíček jsem vyzkoušel asi 5 a stále nic. Předstih mám dobrý. Při seřizování odtrhu je ale něco zle, jakmile dám odtrh podle oka, cca 1mm tak je najednou jiskra veliká, ale jakmile nastavím odtrh do správné polohy a správně to všechno naměřím, zkusím jiskru a skoro jí nevidím.. nevíte co s tím? Jak říkám skoro vše mám vyměněno.. stator mám celý nový, kabel k indučce, fajku, všechno nové, indučka je taky dobrá, jelikož jsem jí skoušel i na jiném stroji. Jediné co mě napadá ještě udělat je vyměnit vačku a nebo rovnou celou kabeláž. Děkuji předem za odpovědi a rady. S pozdravem Erik.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. března 2015 21:16
 Děkuji moc, Byl to nakonec ten rotor.
Datum: 08. března 2015 21:16
Jméno: standa
IP: uživatel17907
 Že ty tam máš blbej rotor? V novém zapalování musí být rotor s ozn. 20 - tzn. rotor pro 30W zapalování. Máš tam určitě rotor 05 a kamarád ti k tomu půjčil asi zapalko 20w - no a to na tomhle rotoru funguje,to nový ne. (na několika motorech mi sice jezdily 30w statory na 05 magnetech,ale jsou to spíš vyjímky)...
Datum: 01. března 2015 12:05
 No kabeláž je dost blbá, ale myslím, že když to mohlo jet předtím s touhle elektrikou, tak proč by nemohlo i teď když mám skoro vše nové? .. mám ale koupenou kabeláž novou, tak jí zkusím vyměnit.  a kladívko se nikde nedotýká. Fichtla jsem si koupil před rokem a od té doby jsem na něm najezdil asi jen 2 týdny  . Je ale strašně zajímavé, že předtím, než jsem si koupil nový stator jsem měl půjčený od kamaráda a na tom mi to jelo do pohody  .. jenže když jsem ho vyměnil za ten můj nový, tak zase nic ..
Datum: 28. února 2015 14:09
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nevím ale vačka se mě nezdá. Kdyby to nešlo vyladit tak třeba ale na velikost jiskry myslím že nemá tip vačky vliv. Ikdyž to máš vše nové nemůže se ti to někde dotýkat když hneš s odtrhem? Myslím okolo kladívka. A co kablik co vede od kladivek taky o.k.?
Datum: 24. února 2015 20:28
 Dík, vyzkouším.
Datum: 24. února 2015 16:43
 Tenhle problém jsmě s kamarádem řešily na jeho Mustangu . Pokud se dal odtrh os0-5 mm až po nějakým 1,2 mm tak jiskra jak víno . Alle pokud se dal na předepsaných 0,4 mm tak jiskra jak bludička  Nakonec to bylo vačkou která nebyla na pio ale asi na Jawu nebo možná Pařízka. Po výměně rotoru(20) pro 30W zapalování a vačky jsme nastavily odrth na 0,4 jiskra jak víno a šel na šlápnutí  Asi bych šel směrem po vačce  Mimochodem na rotoru jsou čísla a ty udávají pro které zapalování je rotor . rotor 05-xxxx je pro 20W zápalko a rotor 20-xxxx je pro 30w zápalko jen pro upřesnění
Datum: 24. února 2015 0:17
 Mám úplně celý nový stator, včetně všech komponentů, od cívek.... až po zmiňovaný kondík vše nové. Předstíh je nastaven a sním už jsem nehýbal.. hýbal jsem jen z odtrhem. Strašně zajímavé ale je, že když dám větší odtrh než má být, tak je jiskra výborná.
Datum: 23. února 2015 22:56
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Akdyž se podíváš na to kladívko je o.k.? A kondenzátor jsi taky zkoušel? Někdy stačí vyměnit ty pertinaxové podložky,
Datum: 23. února 2015 20:29
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Hloupá otázka-šteluješ nejdříve předstih nabo odtrh
Datum: 23. února 2015 19:56
 Ahoj, mám Jawettu po GO. Motor ve volonoběhu krásně šlape a chytá bez problémů. Problém mám s výkonem. Když zařadím dvojku, má strasně melej výkon a dusí se. Nevím, čím by to mohlo být. Napadá mě plováková komora, nebo špatné spalování. Jako olej používám M2T v poměru 1:25. Je ale zvláštní, že po ujetí asi 12 km byla nová svíčka (Brisk N15C) plná karbonu. Předem díky za rady!
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. března 2015 23:44
 Stejný problém jsem řešil jak na mém stadionu, tak na otcově nedávno zakoupené jawetě. Moc oleje v benzínu(viz karbon na svíčce, pokud jsi z toho neudělal motor na převodový olej provalením simerinku na klice  ). Od dob socialismu se asi oleje trochu změnily. Když mažu 1:25(nebo podle výrobce těch bláznivých 1:20(viz jawa 175/356)) mám přesně ten samý případ, ale s 1:33 není problém(na stadionu takhle jezdím už od šesti let, a nejsem si vědom, že by to motoru nějak vadilo(v klice mám nahoře klasický pouzdro, každodenní provoz ve stylu sebevrah již 16 let  ), do chorvatska to dojelo v pohodě, nazpátek taky a stále jede jako šílenej(kromě začínajícího cinkotu pístního čepu, ale vzhledem k nájezdu to považuju za standard))
Datum: 08. března 2015 23:44
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 takže je to standartka s 12mm? a jaká je hodnota té trysky? filtr je s původním trychtýřkem a drátěným sítkem? v jaké poloze je jehla? Válec je po výbrusu? Předstih je správně nastavenej? Vejfuk je vyčištěnej?!
Datum: 24. února 2015 14:49
Jméno: jawetta
IP: uživatel17890
 Karburátor je tam původní Jikov 2912 N-11 a tryska taky
Datum: 23. února 2015 15:57
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 může bejt moc bohatá směs... odladit směs na jawettě je totiž celkem písemka, taky mě to chvíli trápilo... co tam máš za karburátor, filtr a trysku?
Datum: 23. února 2015 15:54
Jméno: ARCHAIX
IP: uživatel16213
 Zdravím u mého Mustanga se vyskytl problém se startováním, ať už na nakopnutí nebo na roztlačení. Svíčka hází jasnou jiskru a přívod paliva funguje také bez problémů ani přesto bohužel nechytne. Asi před 14 dny jsem měnil planové lanko, má s tím někdo zkušenosti a jak mogu tento problém odstranit ? Předem děkuji za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2015 19:53
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Při výměně lanka máš tam správně danou jehlu v šoupátku? Ono tu jehlu tam drží ta pružinka. Stačí rozdělat filtr a podívat se zrcátkem do difuzoru jestli to funguje
Datum: 23. února 2015 19:53
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 zdar nasl sem doma krabici civek na fichtla jak poznam ktera je ktera
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2015 10:04
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 Cívky jsou jen dva druhy... 6V a 8V. Pokud ale máš na mysli póly (cívky statiru) a píšu póly, protože by se každý měl pro jednotnost používat katalogové označení, tak těch je druhů velmi...
Datum: 25. února 2015 10:04
Jméno: Petr
IP: uživatel16204
 Zdravím ,měl bych dotaz. Mám pojistku v Jawě/ČZ 175-356 předělanou na normální nožovku z auta .Původní hodnota je 15A . Mohu použít pojistku 10A ? Zničí se něco ? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 16:58
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 A nech tam tu slabší 10A. Aspoň bude plnit funkci. Když se něco vysere tak prdne. Na péráku mam tu origo tavnou keramickou pojistku (řek bych 10-15A) v bakelitovym pouzdře s plechovou sponou a nepraskla ani když mi hořelo rele ... takže mam tušení,že nepraskne nikdy,jestli 60 let tam byla tak dalších 40 ještě vydrží  to je blbej fór  jak jistič,kterej nikdy nevypadne ...
Datum: 22. února 2015 16:58
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Žádnej problém v tom neni,jen ti ta desítka muže často praskat. Jak je zřejmé z hodnot pojistek,tak desítka se utaví už při proudu 10A namísto 15A. Sežeň nožovku 15A a bude to úplně nejlepší.
Datum: 22. února 2015 16:49
Posl.aktualizace: 25. února 2015 1:35
 ludia tam skácu dlhsie bez motorky
Datum: 25. února 2015 1:35
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 amatér ............................kdyby to tam poslal na pinckovi tak smeknu .....
Datum: 25. února 2015 0:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Stručně řečeno kdo umí ten umí. Smekám před takovými borci. Viděl jsem to již dříve ale stejně se mě spotili ruce
Datum: 22. února 2015 18:46
 nazdar draci nevíte o někom kdo prodává velorexe 350 pojízdnýho nebo nepojízdnýho nebo vrak?
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2015 15:57
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 nevíme... inzertní servery by možná něco vědět mohly... ovšem nepočítej, že ti to dneska někdo nechá za flašku rumu s tim, že se toho rád zbaví... i obyčejný smrtelníci už v tom viděj zlatou žílu!
Datum: 23. února 2015 15:57
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 zdarec, skládám motor z 21čky a když sem zrepasovanou klikovku dával do pravého karteru tak sem ji schladil a karter nahřál, samozřejmě že tam vklouzla jak po másle. ale když sem složil převodovku a na dosedací plochy nandal silikon tak sem chtěl přiklopit levou polovinu motoru ale šlo mi to vélice ztěžka. vubec nechtěla klikovka vlést do ložiska, musel sem tomu pomáhat kladivem a rovnoměrně dotahovat šroubky, nakonec sem to tam dostal a šroubky dorval. ale jen tak ze srandy sem zkoušel pootočit klikou a nechtěla se točit o 360° ale otočila se jen o cca 270° a vždy se to tak jakoby přidřelo (kov o kov). tak sem počkal až zaschne silikon a začal sem s rozebíráním ale zase se tomu vubec nechtělo se rozpůlit, nechtěla klika vylézt z ložiska, (nemám stahovák ani nic takového) potom sem změřil tu hřídel kliovky a vnitřní pruměr ložiska a zjistil sem že ložisko je o 0,05mm menší než hřídel. tak se chci zeptat jestli je to tak všechno v pořádku a jestli není něco špatně že ta klika po složení dřela a že to ložisko tak malé
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2015 14:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 (y)
Datum: 25. února 2015 14:19
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Mě to pak taky docvaklo,že prapůvodní mustr byl uzkej motor z j05 ....
Datum: 25. února 2015 14:08
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 JJ já vím o čem mluvíš. Kliky z 05 se používají i u strých karterů Kreibych pro 4q převodovku
Datum: 25. února 2015 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Marku já myslel něco jinýho. Před lety se ozval chlápek,že chce udělat válec a nechat přelisnout kliku,klasika,no problem,že jo... Jenže přišla klika z j05 a k ní CKR ojnice. Spodní čepy byly stejný,tak sem si řikal ok,ale ono ejhle...ojnice tam nešla,setrváky j05 jsou vybrané jinak jak j21,asi i ta ojnice je krapet jiná,takže se musel prostor okolo čepu v setrvákách vyfrézovat a stejně to nebylo ono,klika nabyla na šíři cca 1mm - což nebyl až takovej průser,kdyby pak šel spasovat motor...chybělo asi půl mm ... tak to po 4 desetinách odsrali kroužky ložisek a vše přesně sedlo i s vůlí... docela oser ... ale funguje ... chudák chlápek v brusírně se z toho střílel do hlavy ... dvakrát složil kliku a dvakrát drhla ojnice ... až napotřetí ...
Datum: 25. února 2015 12:52
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Stando nejezdí to jen FC ale i v Jawa50GP. Jinak co se týká nových klik. Jejich problém je, že co se mi zatím dostaly do ruky tak všechny byly mimo toleranci, než kterou bych byl schopný akceptovat. To znamená nechat kliku přecentrovat. Osobně si raději vždy seženu dobrou originální kliku a nechám do ní dát CKR ojnici. Pro svoje motory si něchávám kliky dělat ještě trochu jinak, ale to know-how o které se uplně nechci veřejně dělit.
Datum: 25. února 2015 12:34
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Speciálně do j05 bych dal nějakou levnou ojnici,která nebude mít tak macatý tělo,usnadníte si tim spoustu problémů...
Datum: 25. února 2015 12:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Jj, dražší a to o dost  Já to momentálně nepotřebuju, ale mám doma tři motory 05, ale všechny KO klikovku, tak jsem se na to právě chtěl zeptat jak to je až to budu chtít řešit. Jinak díky za radu, právě tu CKR ojnici tam chci.
Datum: 25. února 2015 12:15
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Hele schopnej klikař si s tim poradí. Užjsme to jednou na 05 řešili,museli se trochu upravit setrváky a trochu přibrousit vnitřní kroužky ložisek,aby se mezi ně vešla macatá ckr ojnice - dost prasárna,ale jezdí to už 2 sezony FC. Nevim který provedení kliky to bylo,ale spíš to mladší. Vyhledal bych na tvym místě schopnýho klikaře a nechal ho to udělat sic to asi bude dražší - j05 je v tomhle směru atyp no
Datum: 25. února 2015 11:44
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Díky za doplnění, zase jsem o něco chytřejší. A ty tedy používáš nové kliky s novými čepy které jsou součástí nových setrvačníků nebo necháváš staré čepy na starých setrvačnících?  Nevíš náhodou, jak je to u těch 05 s tima ojnicema, jsou dva tipy jedna hubená a druhá mě přijde jako z 21 obě pístní čep 14.1, jen bych chtěl vědět jestli nevíš zda u té kliky co mi přijde, že má ojnici jako 21 se dá použít ojnice z 21, mě bylo právě řečeno, že to nelze prý spodní čep není stejný.
Datum: 25. února 2015 10:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nikdo se ti nesměje, čepy jdou měnit jen na klikách 550, 555 a 05 kde jsou výměnné, na novějších klikách je čep součástí setrvačníku. Čepy jde podbrousit a převložkovat. Udělat to jde ale není to ideální řešení.
Datum: 25. února 2015 9:46
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Nevím nejsem klikař, ale původně jsem si chtěl nechat udělat starou kliku a bylo mi řečeno, že čepy jsou už jetý a že GO kliky jedine komplet ojnice i s čepy za 2500Kč, tak ať si koupím raději novou, že mě to vyjde levněji. Ale děkuji za odpovědi, je vidět, že tady se člověk nedočká ničeho jen posměchu! A na jednoduchou otázku asi neexistuje jednoduchá odpověď.
Datum: 25. února 2015 8:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Jak chceš na klice u 21ky měnit čepy
Datum: 25. února 2015 5:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Já jsem vocas, díky už asi vím chybu. Jen ještě pro ujištění ty necháváš origo čepi, nebo nový. Takhle, používáš origo kliku nebo novou, jen pro ujištění, abych mohl vyloučit čepy nové kliky a uřízmout si hlavu
Datum: 24. února 2015 22:35
Jméno: Marquee
IP: uživatel13276
 Základ je mít dobré párové kartery na které nikdo nebral kladivo. Pak mít dobře udělanou kliku. Kliky které používám mají házivost pod 0.01mm. No a dobrý ložiska. Pek už jen trochu tepla a oleje. A hlavně rozum do hrsti.
Datum: 24. února 2015 21:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Chtěl jsem napsat rosí, ale mobil byl proti
Datum: 24. února 2015 21:23
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Mám v dílně troubu, nic nelisuju vše vkládám bez násilí. Ani mrazit není třeba, pak se to akorát říši a následně rezne.
Datum: 24. února 2015 21:22
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Marquee a hejňa, skvělá práce. Už dlouho se tady na foru chci na podobnou otázku zeptat, jak dostat kliku správně do karterů, aby nedošlo k případnému rozcentrování. Když jsem používal staré kliky tak problém nenastal, ale u těch nových klik (CKR ojnice) už je to horší. Klika mrazák, ložisko nahřáté, jednu stranu klikovky dostanu do ložiska v pohodě, ale jak přikládám druhý karter samozdřejmě s nahřátým ložiskem, jsem v koncích čep mi do toho ložiska nechce vlíst nakonec ho tam dostanu, ale o takovémhle točení nemůže být mluva. Dříve jsem v tom neviděl problém, vše šlo jako po másle, ale teď si nevím už rady a to chci dělat stadiona a tam ta ojnice je prý ještě horší. Tak kdyby byla třebas rada nebo fígl jak správně na to bylo by to super.
Datum: 24. února 2015 21:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0
takhle se má točit v sériáku
Datum: 24. února 2015 20:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Takhle se to má točit normálně. Na zavoďáku se musí točit na fouknutí. Musí se to umět a ne to tam cpát kladivem
Datum: 23. února 2015 19:38
Jméno: honza
IP: uživatel17888
 hajňa prosimtě jak to děláš že se ti točí tak zlehka? dáváš mezi kartery silikon nebo papír? já dávám právě silikon a trochu silikonu se dostane aj na klikovku a ta se potom otáčí trošku ztuha
Datum: 23. února 2015 19:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jestli jsi na to vral kladivo, tak ložiska i kartery můžeš vyhodit a kliku když budeš mít štěstí šikovný mechanik zachrání. Jsi prostě prase co k tomu říct
Datum: 23. února 2015 6:02
Jméno: hejňa
IP: uživatel11766
 https://www.youtube.com/watch?v=gasomoXdTIo
takhle nějak se mi točí klikovka když dělám GO na závodních motorech
Datum: 22. února 2015 21:36
Jméno: pevel
IP: uživatel17888
 díky vyzkouším
Datum: 21. února 2015 20:00
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Vždyť tam píšeš žes tomu pomahal kladivem. Klikovka se dává vyvážit aby neházela a byla vystředěná. Ty ložiska to asi přežijou ale chce to nahřát i to ložisko v karteru co tam dáváš(levé). Tak to skuz zopakovat a místo silikonu skuz použít papírový těsnění. Vyťukni taky nejdříve ty dva válečky(vodící) na krajích až to budeš mít skoro dotažený tak je tam doťukni
Datum: 21. února 2015 19:40
 Píšeš pomáhal kladivem, ale taky, žes nebouhal.
Bez stahováku jsi logicky musel kartery odpáčit od sebe, mohl jsi zničit kluku nebo i bloky, možná už při původním rozdělávání vzaly za své.
Chce to nechat zkontrolovat klikovku, možná jsi ji dospal po repasy už špatnou, i mistr tesař se utne, nebo možná cestou někomu spadla.Nemusíš ji ji hned posílat ke klikaři, pro začátek stačí hroty(soustruh) a hodinky a proměřit čepy i setrváky.
Datum: 21. února 2015 19:36
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 čím bych jako mohl zničit tu klikovku nebo ložiska? zacházel sem s tím jak se má nebouchal sem s tím ani nic
Datum: 21. února 2015 19:10
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No tak po návodu montáže si raději dej motor někomu kdo by ho složil. Nic ve zlém ale už máš třeba rozhozenou klikovku což je dost špatně o zničených ložiskách ani nemluvě
Datum: 21. února 2015 18:47
Jméno: Hanes
IP: uživatel14719
 Zdarec Draci, mám problém s Babettou 210. Když otevřu kohoutek tak najedou začne silným proudem téct z karbecu benzín ven. Karbec jsem rozebíral plovák se zdál být v poho zaseknutý nebyl. V čem by mohl být problém ? Předem Díky za rady a přeji Vám mnoho úspěšně najetých KM v tomto roce.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2015 18:20
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Když plovák chodí tak se nezavírá ta jehla co je nad plovákem. Nechá se to vpoho rozdělat a pročistit. Vyzkoušíš to když do toho foukneš plovák zvedněš tak by to nemělo jít. Pozor ať si nehneš s víškou hladiny
Datum: 21. února 2015 18:20
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 no tak plovák se zřejmě zvedá v hladině ale netěsní mosazný ventil na uzavírání............
Datum: 21. února 2015 18:14
|



|