Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: filip
IP: uživatel18059
 Delal sem tlmice predni 250 panelka ... Iba sem je rozsruboval odmastovacem vycistil secku spinu slozil je spatky nalil olej a nejak naprd tlumy ... Co to muze bejt ? Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2015 16:44
 Já nedávno skládal to samé na 350 "panelce" přičemž jsem měnil i ty pouzdra. Ten tlumič je táhlo v těch vidlích, takže když za ní taháš, tak dolů musí jít skoro sama, ale směrem nahoru musí jít ztuha(samozřejmě musí být plný TLUMIČOVÉHO oleje, fritol nefunguje  ). Pokud nahoru jde nějak podezřele zlehka, zkus to párkrát protahat a je dost velká šance, že se povolí(ve většině případů přišel nějaký bordel do "ventilu" na dolním konci toho táhla, takže to protáhnutí silou by to mohlo pročistit). Dál jestli se ti dřou ty pouzdra(namazaný), buď v klidu, pár vyjetých děr nebo retardérů na našich dokonalých silnicích to rozhýba během chvíle. Pak ještě jedna věc, jestli máš konce těch táhel zašroubovaný do těch vrchních matic, bez toho to moc tlumit nebude.
Datum: 10. května 2015 16:44
Jméno: Ruda
IP: uživatel17738
 Co tam leješ za olej??? Při zpětné motáži by si měl namazat pozdra aby nešli nasucho.
Datum: 07. května 2015 22:00
Jméno: pepe
IP: uživatel1946
 Čau mám motor čz175/477 po GO (klika ložiska gufera a výbrus) a po složení nejde vůbec vytočit jde pořád jenom jako na volnoběh nic víc...chytá na poprvé běží pravidelně...čím by to mohlo být??? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2015 16:07
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Máš porádně vyčištěný karburátor+výfuk  44
Datum: 08. května 2015 16:07
 Zdarec. Draci šlo by na mě přepsat fichtla když mam 14 (v červenci 15) ? Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2015 16:49
 Přepsat to jde, měl jsem na sebe přepsanou 175/356 a mustanga už ve 13 letech.
Datum: 10. května 2015 16:49
 Mě to na úřadě odmítli přepsat dokud nebudu držitelem řidičáku příslušné skupiny, tedy A1 .. až sem dodělal řidičák, přepsali mi to .. potřebuješ ještě myslím souhlas zákonného zástupce a pojistku musí sjednat a platit někdo 18+, třeba otec ... nejlepší se bude asi zeptat na úřadě..
Datum: 08. května 2015 12:01
Jméno: pepa
IP: uživatel15840
 Ano pravo neco vlastnit mas od narozeni ...jen pro prepis vozidla cjtej souhlas zakoneho zastupce ...jako majitel bides ty
Datum: 07. května 2015 13:13
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Zdar draci chci jse zeptat jestli je dost na čz 175/477 když na trojku jsem schopen ji roztočit na 100 -105 Km/h. Jsou jen leštěné kanály spalovák a výfukový kanál trochu zvětšený. Kolik to cca může mít otáček s orig. převodem ve předu 16 z. kolečko A kolik by mohla být maximálka s tímto převodem. Dokázal by dobře táhnout i s 17z. kolečkem ? Dokáže se na dvojku ve dvou postavit na zadní. Ještě chci dodat že tachometr měří přesně (zkoušeno na radaru). Měl jsem tam daný i otáčkoměr ze škody 120 ale odešel. Stejně neukazoval přesně.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2015 16:59
Jméno: standa
IP: uživatel18064
 Hele moc přes tohle nejsem,ale jednou jsem na úpravě 477 resp 487 spolupracoval. Válec byl upraven razantněji,karburátor 28mm,zkrácené výfukové koleno,trochu lízlá hlava,objem 180ccm, dosahovalo to zhruba tvých hodnot a taktéž se to stavělo. Maximálka byla v rozmezí 115-120km/h. Ovšem stroj byl celkově víc sladěn a dalo to docela práci se na tyhle slušný hodnoty dostat. Dokonce tam měl o zub menší kolečko než je serie. Domnívám se stejně jako Bakoun,že ti tacho proměřuje,oni ty tacháče do 60-70 docela ukazujou dobře,ale pak je to klasika jak u auta...na tacháči kilo a přitom jedeš 86... od tech 105 si odečti 15 a jsme v reálu na 90 což je odpovídající a myslim si že na naleštěnou serii dost slušná hodnota
Datum: 07. května 2015 16:59
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18062
 Ne, uprimne si spis myslim, ze ti ten tachometr keca .) Dobre vim, jak uzasne presne jsou tyhle stary tachace. Proto na vsech svych strepech mam digitaly.
Datum: 06. května 2015 22:24
Jméno: Dan
IP: uživatel7691
 Díky za odpověd.  tachometr jsem skoušel na tom radaru a ukazoval přesně nevím teda jak při rychlosti 100 a víc to jsem neměl jak skusit. Ale příjde mi že na 175 jede hodně dobře. Myslíš že jede líp jak 350tka ?
Datum: 06. května 2015 21:52
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18062
 A jestli to na 7000ot/min roztahnes i na ctyrku, tak pojedes 125km/h a pri 7300ot/min 130km/h. Kam se hrabou 350...
Datum: 06. května 2015 21:39
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18062
 Napisu ti to, co kazdemu. Otevri si manual, tam jsou prevodove pomery, obvod kola si zmeris. Rychlost vis, tak pocitej. Zas tak tezke to neni. Ale jsem v dobre nalade, tak ti to hodim do kalkulacky.
primar 21/40, sekundar 16/52, pomer u 3. kvaltu 1,25. Obvod kola jsem dal 1,85m (tak nejak to mam svoji 487). Tak pri rychlosti 100km/h to vychazi na zhruba 7000ot/min a pri 105km/h asi 7300ot/min. Takze bud to ma krute poladeny nebo ti krute keca tachometr .)
Datum: 06. května 2015 21:31
Jméno: Radek
IP: uživatel18061
 Cau,chci se zeptat, na babette jsem meril snimac zapalovani kterej by mel mit co jsem se docetl 15 ohm..ja nameril 30 tak by me zajinalo jestli s tim mate nekdo zkusenost nbo je vadnej..jiskril mi zapalovaci pol tak jestli mam rovnou kouoit i snimac. Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2015 23:49
Jméno: combust
IP: uživatel18066
 Jednoznačně poznáš že je vadnej jedině pomocí osciloskopu. Dvojnásobný odpor by teoreticky neměl být takový problém. Typicky je to přerušený úplně a odpor lítá od kOhm výš.
Datum: 10. května 2015 23:49
 Čau draci, jakej máte názor na jednokroužkovej píst na babettu? zajimalo by mě jak to jede, Máte někdo video na youtube z Babettou která má píst s jedním kroužkem? Já mam trochu upravenej válec a mam dvoukroužek a není to ono, odepisujte díky nebo pošlete odkaz na youtube
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2015 11:59
Jméno: standa
IP: uživatel18060
 Muj názor je,že pokud nemáš v plánu motor kompletně předělat,tak stejně víc jak 8000-8500 ot/min točit nebudeš a to s přehledem dává dvoukroužkovej píst. Válce na babetu jsem už upravoval,jeden rychlejší,jeden skoro serie a oba jsem dal dvoukruhy.
Datum: 06. května 2015 11:59
Jméno: filip
IP: uživatel18059
 Zdar kdyz dam filtr takoj hlinikovej ze starej kyvacky a dam to na 250 panelku bude to delat neplechu ci pohoda ? Dij
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2015 2:43
Jméno: pepa
IP: uživatel15840
 A taky zjratis zivot vybrusu ...dratenka pusti vic bordela
Datum: 06. května 2015 2:43
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 myslíš filtr z kejvy s otevřeným sáním? Po správnym otryskování karburátoru (ochudí se směs) to pojede víceméně obdobně, jen to bude vlivem otevřenýho sání hlučnější
Datum: 05. května 2015 21:02
 POMOC ! Už jse jistě napsalo mnohé a já jsi myslel, že mě JAWA 50 nemůže školit, když jsem udělal 2 motory gsxr1100, pár babbet a simsonů. Ale opak je pravdou. Mám po GO motor, a řeším 2 problémy:
1. Motorka nestartuje, po roztlačení jede "nahoře" spíš na plné přidání plynu, volnoběch mám na doraz, jinak chcípá. Od spoda se to dusí. Jinak nestartuje ani teplá. Udělal jsem karbec, hladinu, čištění všech kanálků a trysek. Jehla na 2.zářezu, benzín teče dostatečně z nádrže, výfuk čistý, všechny spoje dotaženy. Já myslel na zapalování nebo moc paliva.
2. Zapalování dle několika návodů. V manuálu se píše, že odtrh se nastaví v HÚ na 0,35mm, vrátím píst o 1,6mm zpět a vložím měrku 0,04mm (tu používám já). Ta by měla volné klouzat. Neklouže li, pootáčím statorem. Jenže pak mám odtrh v největší možném místě 4mm (ne v HÚ) jak to někteří radí. Když nastavím odtrh v jako maximální vzdálenost na 0,4mm mám při -1,6mm před HÚ kládívko (pertinax) 0,6mm od vačky a nepomůže otáčení statoru. Tak jak to má být  HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2015 12:45
Jméno: gsxr1100
IP: uživatel12291
 No dneska jsem to znova kontrloloval, poněvač jsem pro jistotu vyměnil gufero na klice. Už mi to na 15 pokus chytlo, jelo to lépe, ale ještě to není ono. Vyměním i to na druhé straně. Kolík a vačka jsou v zářezu, jestli je original nevím. magneto nešmajdá. Když dělám předstih tak nejvyšší bod odtrhu je někde za HÚ cca asi 10mm. Aby to vůbec jelo tak to dělám opačně. Nastavím polohu zážehu 1.7mm a kladívko spojím s vačkou, přičemž mám mezi kontakty vloženou měrku 0,04m.Otáčím statorem tak aby šla měrka volně posunovat.
Datum: 08. května 2015 12:45
Jméno: standa
IP: uživatel18064
 Napadaj mi dvě věci 1) je vačka v zářezu a magneto na kolíčku - tzn je v HU pertinax kladívka na vrchu "zubu" vačky kus za náběhem? Je vačka správná? Neni z pařeza? Ta je jiná ... 2) nešmajdá ti magneto? Je správně nasazené a nemlátí se klika v ložiskách s nadměrným vaklem?
Datum: 07. května 2015 17:07
Jméno: Petr
IP: uživatel17768
 Zdarec draci, nevíte někdo jaký mám použít kondík na původní zapalování (jen předělané na 12V bateriové) na motoru Jawa 250/590. S původním kondíkem to dost jiskří mezi kladívky. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2015 21:48
Jméno: Petr
IP: uživatel17768
 Díky, vyzkouším
Datum: 07. května 2015 21:48
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 12 nebo 6V je to fuk.. stejná hodnota je pro oba. Hodnotu si nepamatuju a ne na každém obalu je uvedená (někde v hlavě mi to říká 250nF). Hlavně abys tam měl 12V indučku  . Koďan vyměň...
Datum: 06. května 2015 6:55
Jméno: Susa
IP: uživatel12656
 čau,chtěl bych se zeptat proč není jedno jak zapojím kontakty na indučce 1 a 15 ? Mezi 1 a 15 je normálně vinutí cívky ne ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2015 6:39
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Je a není.. ono to funguje tak i opačně, ale jiskra tek nějak může být horší... jde o to že se jedná o tzv. autotransformátor... najdi si na wikipedii
Datum: 05. května 2015 6:39
Jméno: filip
IP: uživatel18059
 draci je to pouzitelny ? skusenosti ?
http://www.motoren.sk/shop/detail/4804/50
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2015 21:13
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
Datum: 06. května 2015 21:13
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 No tak jako motoren je kvalitní prodejce, ale nechápu proč si nenataháš elektroinstalaci sám? Vyjde to o mnoho levněji , nataháš si jí jak potřebuješ a podle mě to dá každej co nespal o hodinách fyziky na základní škole, když se zapojoval obvod se žárovkou a baterkou
Datum: 05. května 2015 6:41
Jméno: Radek
IP: uživatel18058
 Zdarec mam problem na babete 207. POtreboval bych vedet vysku hladiny plovakove komory,protože plovak je nekolikrat ohlej tak to podle emulzni trubice nenastavim. Je spravna hladina v pulce plovakove komory nebo po ten zlom ? Babeta mi na volnobeh jde jakz takz pekne ale pridam plyn a dusi se,nejede,zdecha.. karbec vycistenej,ale trapi me hladina..svicky novy. Jak poznam vadnej tyristor ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. května 2015 10:41
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Čau, ten tyristor můžeš mít vadnej, na volnobě ti to šlape ale když přidáš tak se to zadusí a zdechne protože nezvládne vyšší otáčky.
Datum: 21. května 2015 10:41
 Jawa Pionýr ve filmech 6 !> https://www.youtube.com/watch?v=S2i5aJT1-7I
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2015 11:39
 TÝÝÝÝ VYBORNĚ ZDENDO !
Datum: 01. června 2015 11:39
Jméno: pete
IP: uživatel18056
 Zdar draci,\\r\\nnevite kde dohledat vule klikovky na 250 panelku, mam ji po repasi a vubec se mi to nepozdava, axialni vule na ojnicnim cepu 0,6mm, vzdalesnost setrvacniku ted si nejsem jistej bud 45,2 nebo 55,2 mm
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2015 2:46
 Vzhledem k tomu, že nikdy netrefíš axiální(neboli osovou, pokud tedy nejsem totálně dezinformován) polohu kliky v karterech(např. kit vs papírové těsnění), tak tam nějaká vůle musí být(na čepu u pístu máš určitě taky vůli dost velkou(mám dojem, že snad 2mm, axiální samozřejmě)). Na 175 kyvce mám obdobnou a nejsem si vědom žádné závady za těch 8000 km(ani mě nenapadá, čemu by ta vůle(vzhledem k tomu, že tam je vždy(alespoň vždy, co jsem skládal motory, tam byla)) v tomto případě vadila, defacto se to bude i líp mazat, když bude větší a setrváky nebudou drhnout o kartery). Samozřejmě za předpokladu, že je to opravdu axiální vůle ojnice vůči klice, pokud je to vůle kliky vs kartery, tak je zle(nedejbože radiální(vzpomínka na stadiona vydávájícího stejné zvuky jako šuple plné přesýpajícího se spojovacího materiálu závitu M3-M22...)). Pokud se opravdu strachuješ, zkusím ještě zavolat známému, který má někde schovanou origo nejetou kliku do 250 kejvy a uhnat ho, aby změřil onu vůli na origo kusu(podle mě stejně bude takhle velká).
Datum: 01. června 2015 2:46
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Čauves  Měla někdy jawa 555 číslo rámu?Na štítku mam puze číslo stroje a to odpovídá číslu motoru,ale číslo rámu nikde nemam napsaný.Rok výroby mam 1962.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2015 8:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 no jo, to číslo je prostě VINko fichtla... neřeš, napsal si to dobře
Datum: 05. května 2015 8:01
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 oni ho chtěli,když jsem fíka přihlašoval,tak jsem jim napsal jen číslo stroje.A to rámové číslo jsem právě nikde nenašel.
Datum: 04. května 2015 17:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 číslo stroje je považováno za číslo rámu... rám na sobě nikde číslo nemá
Datum: 04. května 2015 11:27
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, slyšel jsem že se při zajíždění pio, dává jehla na druhej zářez ze zhora, musí to tak být, nebo je to tak lepší, nebo co by se stalo kdybych ji normalně na třetim od zhora (chudší) ? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2015 21:10
Jméno: standa
IP: uživatel13973
 Není nutné se držet nějakého striktního pravidla. Podstatou je obohatit směs,více násátého benzínu = více oleje. Jestli budeš mít jehlu na 3 zářezu zhora nebo na čtvrtym je úplně jedno,hlavně ať to neni chudý,hnědá spíše hnědo načernalá svíčka (ne černej uhel). Ale vzhledem k tomu,že drtivá většina lidí neumí seřídit karburátor a jezdí na bohatou směs,tak bych se ničeho nebál
Datum: 03. května 2015 21:10
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Jo promiň máš pravdu mam to ted na druhém, je lepší to dát tedy na třetí nebo stim neni potřeba manipulovat?
Datum: 03. května 2015 20:33
Jméno: standa
IP: uživatel13973
 Když to budeš mít na třetim ze zhora tak to budeš mít hlavně bohatší a ne chudší
Datum: 03. května 2015 20:28
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, mám válec po výbrusu (0,05mm), kolik mm mam nechat mezeru, mezi zámkama kroužků?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2015 17:45
Jméno: pepa
IP: uživatel15840
 0.2Mm
Datum: 03. května 2015 17:45
 Ahoj, mám 05 a chtěl bych jít na technickou, ale nemám TP a ani SPZ a pojistka taky není. Dá se udělat nový TP?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2015 18:56
Jméno: Tedy
IP: uživatel17050
 Tak ty chceš jít na technickou a nemáš tp? Pokud je to odhlášené tak to už přihlásit nejde.
Datum: 03. května 2015 18:56
 Zdar draci , chtěl bych se zeptat jestli se někomu nestalo ze se u pionyra z ničeho nic splašila rafička . Koliky na rozete jsou, lanko v pohodě tachometr taky. Předem díky za inteligentní odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2015 21:23
 mám najeto 14 ale prostě to musím mít tip top
Datum: 05. května 2015 21:23
Jméno: standa
IP: uživatel18055
 Jo,taky se mi stalo,že se mi zbláznil tachometr,tak jsem tam dal jinej..... a jak jsem psal,celá soustava náhon,lanovod,tachometr je tak poruchová,že jsem vyhodil náhon a je po problému  proto maj všechny fichtly na původních tachometrech najeto do 3000km ... odcházeli náhony a lanovody,každýmu do roka došla trpělivost a po záběhu motoru vyhodil lanovod a čus ...
Datum: 03. května 2015 10:27
 Tak lako sem promazal vazelínou skusil sem to vrtačkou a v pohodě tak asi budu muset znova sundat zadní kolo a šnek :/ Díky za odpovědi
Datum: 02. května 2015 10:32
 Jo mě úplně, bůhví proč takový ten zvon se vevnitř v tachometru zadrhával a skákalo to všude možně a vzalo to sebou i takovou tu pružinku co vrací rafičku zpět. Pokud je OK (vyzkoušet na vrtačce) tak hodit fichtla na stojan, zatočit kolem a uvidíš jestli se pravidelně točí ten výstupný čtyřhran ze šneka (popř. ho namazat/přitáhnout). No a pokudj e taky OK, tak lanko - zkusit namazat, navést jinama .. nebo nové
Datum: 02. května 2015 8:38
 Myslel jsem to vnitřní na venkovní mrknu
Datum: 01. května 2015 18:06
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18053
 asi to lanko moc v pohodě nebude
Datum: 01. května 2015 13:33
Jméno: marcek
IP: uživatel17345
 Zdarec draci,uvažuji o koupi jawy 350/639 a tak se vás chci zeptat,jaké mate s ní zkušenosti,a ještě jedna věc když známý nemá řidický průkaz na pionýra,a uvazuje o koupi pionýra,může si ho na sebe přepsat i když nemá na něj řidický průkaz ,dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2015 18:34
Jméno: standa
IP: uživatel18064
 Mě nikdy charakteristika motorů 638/640 nesedla. Možná to je tim,že jsem se na 632 svezl dřív. Furt mám tendenci to srovnávat. Mě se suprově jezdilo na tý 632,tahla,letěla,slušná spotřeba i když se tomu nakládalo. Ta 638 sice jela trochu víc v maximálce,ale ten průběh takovej mizernej,když si s tim jezdil na spotřebu tak to bylo takový nudný,líný a tahem do kopců neoslňovala,celkově dole tah nicmoc,když se jí nakládalo,byla to jiná motorka,vcelku živá,zábavná ... ale pak sem zjistl,že sem se svez se spotřebou okolo 8 litrů/100km ... ta 632 jela tak o 10-15km/h v maximu pomaleji,ale když se tomu nakládalo + maximum na dálnici tak jsem se pohyboval přes 5L/100km ... je teda pravda,že to byla policejní 632 s víc otevřenym sánim a nejel jsem na žádný jiný 632 a 634 která by tak pěkně jela ... pak jsem jel na dalších 639 a 640 a to bylo furt nemlich to samý,víceméně jeli stejně,takže rozhodně neporovnávam jen dvě konkrétní motorky... rozhodně tě nechci odrazovat,je to modernější hezčí a kultivovanější motorka,vcelku je lepší,jen píšu svůj názor... muže to bejt jen pocitový,ale u mě je to jak píšu ... jinak co jsem zažil,tak se sraly víc ty starší motory (632-634),jenže to bude tim,že na každym motoru bylo naježděno 20-25let ... i ta policejní 632 se vysipala na klice a ta 638 se taky kamarádovy vysipala...napřed ji záhadně zadřel a na novym výbrusu jí zaraf znova,protože lehla klika zničeho nic... těžko soudit no ...
Datum: 07. května 2015 18:34
Jméno: rosi48
IP: uživatel18063
 a ve 20-25 tis repase středovyho ložiska na klice a častější seřizování spojky,jinak je spolehliva
Datum: 07. května 2015 10:15
 A motory hlucnejsi jsou, muzou za to nemalo merou i hlinikovy valce. Co se spolehlivosti tyka, dost zalezi jak se k ni kdo choval, ale pokud ma udrzbu, tak si nemyslim, ze by byl nejak vyrazne nespolehlivej.
Datum: 02. května 2015 9:08
 typy 638,639 i 640 maj jeden a ten samej motor typu 638
Datum: 01. května 2015 22:51
Jméno: marcek
IP: uživatel17345
 děkuji za odpověd,chci si pořídit 639,ale někde jsem četl,že prý ty motory J639 byly poruchové a více hlučné,a tak se začala vyrábět J632,tam byl osvědčený motor z J634
Datum: 01. května 2015 22:47
 Sám jsem si pořídil 638 a projel s ní nemalej kus republiky i okolí. Měla nalítáno 40 000 a furt byla spolehlivá. Před 4-ma rokama sem ji začal dávat dohromady - udělal jsem kompletní GO za skoro 35 000 a je z ní super mašina. I maličkosti jako podkova mezi přední vidlice, nebo progresivní pružiny jí dokážou posunout o malej kousek dál. A známej si na sebe může klidně fichtla přepsat.
Datum: 01. května 2015 22:16
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Co se týče druhé části dotazu. Koupě motorky (přepis) nemá s řidičským průkazem žádnou spojitost, Koupit ho může ale nemůže na něm jezdit.
Datum: 01. května 2015 12:57
|



|