Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: s22
IP: uživatel15808
 zdar draci, mám dotaz, zajíždím Stadiona S22, mám kliku s jehlama nahoře i dole a chci se zeptat, kolik oleje do benzínu? 1:25 se mi zdá zbytečně moc, když mám jehly, nechce to moc startovat atp. Myslíte, že 1:33, případně 1:40 to zkousne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. července 2015 17:44
 do pioniera som dával kvalitný hustý olej špecifikácie api-tc v pomere 1:40 a to mam bronz. inak bez problémov...
Datum: 27. července 2015 17:44
Jméno: s22
IP: uživatel15808
 No já už mám výbrus zajetý cca 150km na 1:25, ale příjde mi, že to nestartuje úplně nejlíp. Vyzkouším těch 1:33, pokud bude problém, vždycky se dá trochen oleje vždy dolít.
Díky za radu.
Datum: 02. července 2015 21:27
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,můžeš vyzkoušet poměr 1:28-1:33.Menší poměr bych nedával
Datum: 02. července 2015 20:40
 Ahoj kamarádi-draci. Zvládne toto zapalování na babettu 210 cca 8-8,5tis otáček? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2015 11:18
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/14732222.html
Datum: 02. července 2015 11:18
Jméno: Karel Majer
IP: uživatel15661
 Ahoj. Co myslíte pos... se státní policie kyž mne zastaví na babetě s přilbou na kolo? Myslím že zrovna u té babety je to asi jiné než na 350ce.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2015 12:58
 Nevím jestli se se podělají oni, ale ty se poděláš určitě. Pokud se nepletu, sazba je stejná. jako za nepoužití pásů v autě(asi 2500kč na místě a asi 2 body). Helma, kterou bys měl mít na hlavě musí splňovat jakousi normu a být určena pro motorky(nejsem si jistý, jestli starý český helmy se můžou podle dnešních předpisů používat. Myslím si, že opravdový aktivní blbec by tě zkásnul taky, ale zatím jsem takového nepotkal)
Datum: 02. července 2015 12:58
Jméno: Vašek
IP: uživatel12810
Posl.aktualizace: 02. července 2015 10:10
Jméno: standa
IP: uživatel18174
 Ano,je to klasické M2T s api TB co nerozpouští nic a tvoří karbon,je to ok
Datum: 02. července 2015 10:10
Jméno: Raďas
IP: uživatel18172
 Malinko chytám nerva. Svíčka Brisk mi v ničem nevydrží. Dvě jízdy do práce na bábuše a další svíčka.. Denso je bez problémů.. Je to normální??
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2015 22:50
 A dnešní zajímavost,jen pokus.. Svíčka 19 co mi v 207 začal motor prskat střílet a nešel do otáček, vynechával, tak v 210 funguje.  ))
Datum: 11. července 2015 22:50
 Čti pořádně, píšu že v babetě 207 jezdim na 19ku. Mám podobnou zkušenost jako ,,standa,, Servisujem čínský skůtry a nestalo se mi, že by ta jejich svíčka bez značky odešla.. Nechápu.. A dneska taky dobrý.. Udělal jsem si GO na 210. Samozřejmě nová Briska. Našlápnu, babetta si vesele brblá a po 15 minutách začaly padat otáčky. Přidal jsem plyn a do otáček už nešla. Kuckala střílela až zdechla. Už jsem ji nenahodil, svíčka mrtvá.. Asi tu máme divnej benzín, nebo nevim..
Datum: 08. července 2015 22:41
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jestli jezdíš v Pionýru 19ky svíčky tak se nediv, že odcházejí
Datum: 07. července 2015 10:59
Jméno: standa
IP: uživatel18181
 A ještě jeden. Nedávno jsem jel na opravu takového malého skútru 4T asi 80-100ccm - ne čína - takový to provedení s robustníma kolama na pláž atd ... že na tom jezděj děti na poli a v lese a že už na podzim mu to blbě chytalo a teď na jaře už to jen párkrát prdlo a konec. A děti že otravujou že chtěj jezdit. Po složitym oddeklení všeho jsem vyndal svíčku - bez jiskry - mrtvola -ale kopalo to do prstu fest - svíčka takovej hubenej atyp s malym závitem - tak že ji objednáme ... ale nedalo mi to,tak jsem ji ještě oškrábal malym šroubovákem,přiklep sem ji tak o desetinku,ohřál jsem ji zapalovačem a škrtnul startérem...a světe div se,plná jiskra,zašroubuju,jede to ... a jede to už 2 měsíce ok ...takže zkus ještě o desetinku přiklepnout,třeba je to celej problém
Datum: 06. července 2015 12:55
Jméno: standa
IP: uživatel18181
 Holt maj vyšší zmetkovitost no ... co naděláš ... pamatuju si,že před 10 lety bylo taky takový období,že jsem koupil novou svíčku a ona po chvíli odešla ... dokonce se pak zjistilo,že ty svíčky maj buď modrej a nebo černej nápis a snad ty s černym drželi,modrý zmetky (a nebo naopak) ... pak to utichlo,nepamatuju za poslední roky,že by byly problémy se svíčkama... asi někde vyhrabali starý krabice tech svíček co zlobili a zas je pustili do prodeje  zkus svíčky kupovat v jinym obchodě ... Jen dodam poznámku - mám na motorkách neodrušené fajfky,klasické červeně VN kabely s měděnym vodičem a svíčky používám bez vysunutého jiskřiště a bez eRka (N14C) - neodrušené. Dobře si pamatuju,že když jsme jako kluci jezdili motokárou,tak to lidem rušilo televize,tak jsme pak koupili dlouhou fajfku s odrušenim,svíčky s eRkem,uhlíkový kabely ze šáde a bylo ticho,lidi neřvali,ale při každym druhym problému jsem tam musel narvat komplet nazpátek neodrušený kabel,fajfku,svíčku aby to zas jelo a pak zkoušet jestli odešla svíčka nebo fajfka nebo špatnej kabel ... a furt se něco sralo ... hlavně ty svíčky s eRkem ...a ty fajfky taky nic moc ...
Datum: 06. července 2015 6:30
 Tak já fakt nevim. Dřív s tím problém nebyl, jezdili jsme na všechno možný, motor nastavenej vod voka a svíčky šly dokud se neudělala pecka.. Nepovedlo se vám někomu na tohle přijít??
Datum: 05. července 2015 23:01
 s briskami je to zaujímavé, do Trabanta som kúpil a v jednom valci mi odišla po 5km... druhá vydržala až kým som ju preventívne nevymenil
na pionieri som mal problém že sviečka vydržala pár km a potom nič, motorka chodila len s jednou historickou palkou... po prerobení na batériové zapaľovanie zrazu fungovali normálne aj tie "zlé" sviečky
inak briska v porovnaní s inými je asi najodolnejšia voči zaliatiu
Datum: 05. července 2015 12:31
Jméno: Jezevec
IP: uživatel18178
 Čau na Jawe 350 jsem mel ten samy problém nova svicka Brisk jela tak 3km a prestalo to jet po vymene za staré vše ok vyřesil jsem to svíčkama do motrové pily a bez problemu. Jinak v Panelce a na fichtlu Brisk bez problému toš tak.
Datum: 05. července 2015 12:12
Jméno: Raďas
IP: uživatel18177
 Jo svíčka je taková cihlovka, chytý krásně, tahá pěkně. Odtrh svíčky je jedno, a´t jsem dal správnej nebo velkej, stejně se to stane. Dřív na starý svíčky jsem tohle neznal. Tak další možnosti??? Místo 19ky jezdim teď na 17ku a 30km drží. Ale je to znát na motoru..
Datum: 03. července 2015 23:07
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Musíš to mít pořadně seštelovaní.Karburátor,zapalování,odtrh svíčky (vzdálenost elektrody 0,4-0,5mm.Svíčka musí mít barvu světle hnědou,nesmí být mokrá nebo černá jak uhel.
Datum: 03. července 2015 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel18176
 Tvé problémy budou spočívat nejspíš v nastavení karburátoru. Moje zkušenost je opačná. Je až neuvěřitelné co svíčky Brisk vydrží oproti dražším "značkovým" svíčkám za dvojnásobné ceny.
Datum: 03. července 2015 6:16
Jméno: Raďas
IP: uživatel18175
 A já na ní najel 40km .. Tak co s tim mám dělat?? U mustanga mi odešla jen po pár zkouškách na stojanku. párkrát do plnýho a konec.. Odešla mi i ve stadíku. Tak není to tím že nedávám klasiku M2T?? Nic jinýho mě nenapadá.. Dokonce jednou jsem dělal psí kusy se simsonem, nejel, špatná svíčka. Dal jsem novou , neskutečně zlobil, nechtělo to pořádně chodit. Udělal jsem všechno co šlo a stejně nic... Po útrapách jsem dal další novou svíčku a bylo vyrešeno..
Datum: 02. července 2015 23:14
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Já na svíčku brisk s jawou 50/21.Najezdíl 3500km bez problému a furt drží.
Datum: 02. července 2015 16:50
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Těžko říct, mám z brisků také špatný pocit. Před lety jsem vypozoroval že mi nezlobily svíčky s černým nápisem, ale spíš to byla náhoda. Odcházely mi svíčky hlavně proto že se mi hlava a válec přehříval...
Datum: 02. července 2015 6:58
 Ahoj, měl bych dotaz ohledně homologace helem. jaký je rozdíl mezi normou Ece 22-24 a Ece 22-05 ? Na starou helmu mi spadla číza tak scháním novou  předem díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. července 2015 21:55
Jméno: Karel Majer
IP: uživatel15661
 Zdar draci. Prosím pomoc potřebuji poradit, už jsem zoufalej. Mám mustanga, pod kopcem ho roztáhnu a maže cca 300m, po té se začne dusit jako když jedete a zároveň brzdíte až skoro chcípne. Stačí vyřadit a klape v pohodě po chvilce opět jede normálně, ale jak ho držím dýl na plnej, tak to udělá zas. Dal jsem nové zápalko, gufero od zápalka, novou spojku+gufero od spojky, novej karburátor, filtr i kohout, fajfku i asi 3 svíčky. Stále nic nezabralo.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. července 2015 20:19
Jméno: Karel Majer
IP: uživatel15661
 Jo všechno čistý a nový. Vyčistil jsem i výfuk a pořád nic.
Datum: 07. července 2015 20:19
 Zkusil bych cestu benzinu, plovakovka, kohoutek, palivovej filtr, všechno čistý?
Datum: 05. července 2015 21:44
Jméno: Karel Majer
IP: uživatel15661
 To jsem zkousel a taky nic. Na konec jsem dal ten tuning bez boxu
Datum: 01. července 2015 22:21
Jméno: Raďas
IP: uživatel18172
 Laboruj se vzduchem, utěsni pořádně filtrbox, nech třeba jen jednu díru a podobně..
Datum: 01. července 2015 21:49
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ahoj. Čím to je že babeta nejdedo otáček je jakoby přidusená. Všechno má nové benzín jde překrásně. Špatně chytá, po chvilce je žhavá svíčka. Svíček sem měnil pět a žádná změna. Zkoušel jsem bohatost směsi různě, zapalovaní potáčet a žádná změna. Měl sem motor rozpůlený všecko sem vyčistil nádherně dal nové těsnění na silikon pěkně nalepil.,gufera nové všcko nové. V karburátoru nový ventil jehlový, plováky,tyristor s cívkou GYT, zapalovací pól, nastavené to je a nejede a nejede do otáček nejde. Jak se motor zahřívá z chladného stavu tak motor skomírá a chcípá. Prosímvás co to ještě može byt? Jaká zrada
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. července 2015 22:31
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Vzduchový filtr tomá takovou drátěnku. ten vzduch jde přes rám do takového kousku trubičky,přes krytku na karburátoru. Zkoušel jsem ten filtr vydělat nepomohlo to. výfuk jsem pak sdělal a taky to nepomohlo. Plováky jsou nastavené, směs jsem zkoušel všelijak a žádná změna.
Datum: 03. července 2015 22:31
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Jaký máš vzduchoví filtr??15
Datum: 01. července 2015 17:25
Jméno: standa
IP: uživatel18171
 Teplá svíčka se nevyndavá. Černá svíčka znamená chudou směs. Muže bejt třeba ucpanej vejfuk.
Datum: 01. července 2015 13:04
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 To nemože už když to je přetěsněné perfektně. už to nedýmí. Svíčka je suchá černá a po chvilce jízdy žhavá. Ujedu dvacet metrů někde a dvacet zpátky a je to žhavé ta svíčka že mě to pěkně spálí pazůry
Datum: 01. července 2015 12:47
Jméno: standa
IP: uživatel18171
 No žere ti ten převoďák ...
Datum: 01. července 2015 11:08
 Ahoj. Sháním víko prední brzdy na pařeza 550. Nemáte někdo . Díky Mirdas
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 19:53
Jméno: filip
IP: uživatel18169
 zdar mam 639 a stale tam neco chrasti od spojky nebo od retezu na spojkovem kosi .. kdyz je vypla a tlacim to tak urcite miste to pukne se my zda .. retaz novy lamele nove ferodo taky strunkky .. moto najeto cca20 500 km ... co to mze byt ? dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 17:57
 Myslím si, že záhadu nejspíše objevíš demontáží příslušných komponent. něco podobného se mi podařilo u 175/356, kdy se nějakým, pro mě nepochopitelným způsobem, "vypařila" zajištěná matice držící spojkový koš, který následně stále plnil svojí funci, avšak za současného opírání o kryt motoru, což způsobovalo hluk jako kdyby se vysypala celá převodovka(hlavně při vyplé spojce). Osobně nevím, jak má 639 řešené startování, ale pokud je tam něco podobného, jako u starých motorek a rachot se ozývá stále, tak by mohla prasknout nebo "zmizet" pružina cvrčku, který se nacházel pod spojkovým košem. Pak už mě napadá jen vysypané nějaké ložisko(hlavní hřídel převodovky?).
Datum: 30. června 2015 17:57
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ahoj. Jaké následky má špatné těsnění mezi blokama motoru? má to vliv na výkon(tah) motoru a startování? Jedná se o babettu 210. Studená jede a jak se začně zahřívat tak už nejede. Všechno má nové. Tyristor,zapalovací pól, indukční cívku, plovák v karbecu a jehlový ventilek svíčka nová. Flusá olej do výfuku, když vytáhnu svíčku tak je zaolejovaná, špatně chytá, kouří nadměrně a ten kouř smrdí strašně hustý kouř našdlý až černý? prosím poraďte. Je to těsnění mezi blokama?\\\\r\\\\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. července 2015 11:56
 když sundáš víko spojky a podíváš se pod kolečko okolo kliky tak uvidíš praskliny v karteru.Jediná možnost je vyměnit karter a každopádně mezi bloky (kartery) dávej vždycky papírové těsnění natřené vazelínou
a nikdy silikon!!! Ten nevydrží tlak kliky.
Datum: 06. července 2015 11:56
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Gufera naklikové hřídeli sem vyměnil oboje a nepomohlo to.
Datum: 30. června 2015 8:11
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Ano,těsnění mezi blokama,nevim jestli u babety je i nějaké gufero ,kde by byl olej ... neznam ten motor,u pio je to častá závada
Datum: 29. června 2015 22:15
 hledam ucasniky zajezdu do chorvatska na fichtlech najde se nekdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2015 18:11
Jméno: Zar
IP: uživatel18196
 Kdy , kudy, na jak dlouho a za kolik jel bych na 99%
Datum: 11. července 2015 18:11
Jméno: Yuri
IP: uživatel16260
 Kedy sa chystáš ???
Datum: 02. července 2015 1:16
 už to mám za sebou. Kdyby jsi potřeboval něco poradit tak napiš.
Datum: 01. července 2015 22:21
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
Posl.aktualizace: 02. července 2015 12:32
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
 Super. Díky moc.
Datum: 02. července 2015 12:32
 Matici se 6 zářezy, takovou jako je na fotce, mám mezi kolenem a tlumičem na 487, Stejně tak ji mají i 471 a 472. Buď byla verze se šlicem na o-kroužek nebo se závitem na tuto matici.
Datum: 01. července 2015 17:09
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
 Právě že 471 a 472 mají tyhle matice na válcích, kde se tím chytají kolena. To 477 to má jinak, ta má tuhle matici jen mezi kolenem a tlumičem. Ale asi máš pravdu, že rozměrově budou stejný.  Zmátlo mě totiž, že svý 477 mám na matici jen 4 zářezy, kdežto tady na foto je jich 6. Ale to už je detail.
Datum: 30. června 2015 11:27
 Pokud to má Sesa dobře popsaný a matice je pro 471/472, pak je i pro 477, vzhledově to odpovídá.
Datum: 29. června 2015 18:16
Jméno: hh
IP: uživatel18167
 Nazdar ve spolek, z jakejch možnejch příčin může u pionýra klouzat spojka? Mam korkovou, najeto asi 300 km a začala prokluzovat. Měl jsem jí sundanou, spálená není a obložení má ještě dost. Vyměnil jsem pružiny za nové a zkušebně nalil hustší olej, tak klouže trochu míň, ale plnej plyn na vyšší kvalty pořád neudrží. Seřízená je dobře, resp. prokluzuje i při úplném povolení vypínací tyčky. Koš je utaženej a zajištěnej podložkou. Nějaký rady, čim by to ještě mohlo bejt? Díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2015 22:41
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 jo jedná se o pio 20/1968. Díky za tipy, o víkendu vyzkoušim.. Lamely chodily zpočátku (když jsem dával novou spojku - 300km zpět) trošku těžko, jako kdyby na koši neměly skoro žádnou vůli, ale trošku se to o koš zabrousilo (kolem vnitřního průměru lamel byly usazené piliny) a teď choděj volně. Jinak byl ale korek sjetej minimálně a rovnoměrně. Zkoušel jsem i měnit koš a přítlačnej talíř za jinej a nic se nezměnilo. Mezilamela měla trošku otlačený zoubky, ale po zabroušení hran taky chodí volně. Dvě podložky mě nenapadlo dát, zvlášť když tam teď jsou fungl nový pružiny, zatim na všech pionýrech co sem měl to vždy fungovalo spolehlivě s jednou, ale když nepřijdu na jinou příčinu, podložky přidám.
Datum: 29. června 2015 22:41
 nezkřivil se ti přítlačnej talíř?
Datum: 29. června 2015 20:34
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 Jsou korky na obou lamelách po obou stranách všechny stejně vysoký?
Datum: 29. června 2015 19:46
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Něco se ti tam asi šprajcuje a nebo opírá. Chodí lamely a mezilamela volně? Něni tam na koši nějakej zub,o kterej by se vzpříčila třeba mezilamela? Takový základní věci jako dvě šestky podložky pod segrovky jsi zkoušel? Je to teda pio? Neřešíme pařeza? U starý tříkolíkový jednolamelový spojky byl třeba problém matice koše,musela tam bejt ta nízká origo,na tu vysokou z pionýra sedla přítlačná puklice a nepřimáčkla úplně pevně lamelu a klouzalo si to... a u toho pařeza se museli dát pod segrovky aspoň šestky podložky,stačila jedna,radši dvě,s tim origo plechovym táckem mi klouzala i krásná takřka nejetá široká lamela...
Datum: 29. června 2015 17:41
Jméno: xxx
IP: uživatel17345
 Zdar draci,mam dotaz opravuji závit na svíčku,tak se chci zeptat jaké máte zkušenosti s vložkou na svíčku,nemůže náhodou ta svíčka i s vložkou vystřelit,drží to dobře v hlavě?dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 0:09
 jestli se ejdná o PIO je lepší hlavu vyměnit za jinou...levnější,rychlejší, spolehlivější
Datum: 30. června 2015 0:09
Jméno: pepa
IP: uživatel18166
 Po vyvlozkovani je tam treba zavrtat ze strany jeste 4 mm cecvika tak aby se vlozka neprotocila a vse zajistit lepiflem
Datum: 28. června 2015 23:54
 Čau draci mam pioníra a mam tam 4K válec bylo by dobré tam dát karburator ze simsona 21 mm.
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. července 2015 10:59
Jméno: fk
IP: uživatel13006
 Až zjistíš jaká je souvislost mezi karbem a sacím kanálem (u origo válce), tak si snadno spočítáš vhodnou velikost karbu (která bude odpovídat tvému sacímu kanálu).
Zjednodušeně řečeno, avšak pro zamyšlení a pochopení by to mělo stačit.
Datum: 06. července 2015 10:59
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Ano,obecně s karburátorem 19-21mm souhlasím,jestli je ze simsona nebo ze skútra je fuk,hlavně musíš udělat pořádný koleno vhodnýho průměru a vhodný délky,pak natryskovat,naladit ... jak je na tom s laděnim simsoňáckej Amal nevim,ale třeba ty Dellorta jsou s dobrym filtrem vcelku poslušný.
Datum: 29. června 2015 14:20
Jméno: bašavel
IP: uživatel13546
 zdar draci. jaky prevodovy olej lejete do 477? dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. června 2015 20:34
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18062
 Mogul trans 80, stejně jako do fekála i do ČZ 250/471.
Datum: 28. června 2015 20:34
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Řešíme doma problém jaký mazací poměr je vhodný pro jawy 350 a 250 panelky. Bylo mi řečeno, že se má dávat 1:25 a že olej M2T je stále stejný jako byl tenkrát, tudíž stejný poměr jako tenkrát. V motoservisu mi řekli, že doba šla kupředu a že dnes stačí 1:40, protože kvalita oleje M2T je lepší než dříve. Který z poměrů doporučujete? popř. Vaše zkušenosti. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2015 18:32
 Tak jsem docílil zajímavých výsledků, mj. vždy jsem vysušil karbec, aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Jawa 350/354 sežrala i 1:12 bez problémů(kouřové efekty by dýmovnice záviděla, ale VAPE zapalování), 175/356 - při 1:25 nešla na páku, ale roztlačit ano, přičemž výkon značně poklesl(zkoušel jsem všechno možné včetně předstihu, odtrhu, hladiny, bohatosti, velikosti trysek, výšky jehly, mezery na svíčce atd a nejlepší bylo stejně "tovární" nastavení), Stadion(S22 karbec) se tvářil jako bych do něj nalil vodu. Dále jsem do výběru zahrnul i souseda (babetta a 150c, kde nebylo laborováno s nastavením motoru), který se taktéž obětoval na pokus - stejný výsledek jako stadion pro obojí. Nevím co tam máte za provozní kapaliny, ale rozhodně se v něčem liší. Jinak trpajzlíci jsou asi všude, známému někdo ukrad nové uhlíky z dynama na 250....
Datum: 29. června 2015 18:32
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Jako na pointě to nic nemění,tak nějak jsme se všichni shodli,že 1:25 je zbytečně moc oleje,stačí v rozmezí 1:33 - 1:40 a to si myslim,že stačí bohatě  u vás jsou asi takový ty trpajzlicí co v noci strkaj chlupy do trysek a dělaj pecku na svíčce ... někomu dokonce i hejbaj kladívkama a mění předstih ... holt jinej kraj,jinej mrav ... možný je všechno ... a tady to platí dvojnásob ! Nic ve zlym
Datum: 29. června 2015 16:29
 Uznávám, že nejsem neomylný, a proto by mě zajímalo, co tento stav způsobuje  . Jdu schválně rozmíchat pár litrů benzínu 1:20 - 25 a nalejt to do 175, 350 a stadiona a zkusit zjistit, proč to nepojede. Jinak jawettu skládal a seřizoval otec a až poté, co jsem mu poradil to trochu přiředit, se to rozjelo. Ano, je možný, že to mám po něm  . Dál je možný, že tu máme nějaký jinačí benzín, že se s tím olejem nemá nějak rád. A nebo to bude jen blbá karma....
Datum: 29. června 2015 16:16
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Člověče ty už o tom poměru 1:25 píšeš snad po pátý... už ti na to musim taky něco napsat,nedá mi to  Nebude ten problém někde jinde? A vzhledem k tomu,že ten problém udáváš u všech svých motorek tak to spíše ukazuje na problém v mechanikovi??  musí to jet,ať mažeš 1:20 nebo 1:50 ...v přepočtu je to takové množství oleje,že ani neovlivní bohatost směsi,takže nemuže ani nijak ovlivňovat starty atd ... při dobrém spalování jen modře zakouří a zavoní,ale určitě to nebyl ten hlavní důvod proč ti nejela Jawetta  Péráka jsem mazal dřív poctivě 1:25 a startoval na první,dnes mažu míň a nevidim v tom rozdíl ... na upravenym pio jsem mazal 1:20 ... při záběhu i víc ... jen to víc kouřilo a tek mi nespálenej olej z vejfuku ... ale chod motoru to nijak neovlivňovalo ...
Datum: 29. června 2015 14:34
 1:25 mužete zkusit, a pak nám sděl, jak dlouho jste to startovali než to chytlo. Jawetta mi nešla na tento předepsaný poměr nastartovat a když už ano, tak netáhla. Obdobně stadion, 175, 350, mustang, pionýry, invalidní vozík s motorem z babetty.... Nedokážu si představit zajíždět 175 na předepsaný poměr 1:20(zajíždění), už při 1:25(normální provoz) to potřebovalo hodně externího pohonu aby to chytlo, natož jelo. Stadiona(i všechno ostatní, pokud nezajíždím) mažu těch 17 let co na něm jezdím 1:33 a nejsem si vědom ničeho, čemu by nižší poměr vadil(a že s ním jezdím jako totální prase každý den i v zimě). Za sebe říkám 1:25 na zajíždění (případně zaexperimentovat s maximem banzínu, pokud nejede) a 1:33 na provoz(pokud máte na ojnici jehly všude, tak prý stačí 1:50. Míval jsem upraveného mustanga na čistou E75 s jehlami všude - tam jsem mazal 1:50(ale jiný olej kvůli smíchatelnosti) a stačilo to bohatě. Pokud vím, stále jezdí.) Používám M2T(červené víčko)
Datum: 27. června 2015 21:41
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 mažu všechno dvoutaktní co mám doma (fichtly, 555, stopětasedmy, třipade kejva, dvěpade panelka, jawetta, starý motorovky homelite, stará pila stihl atd.) dá se říct jakýmkoliv olejem s API TC v poměru 1:33 a nevím co je to přidírání, ale ani nadměrný zanášení vejfuku... všechno to má pístní čepy v kluzných ložiscích, u čehož se osobně držím především kvantity oleje
Datum: 27. června 2015 20:09
Jméno: standa
IP: uživatel18164
 Mažu někde v rozmezí 1:33-1:40 a leju to jak do péráka,tak do pařeza,tak do pionýra a někdy i do motorový pily a vše ok. Používam nejčastěji lepší M2T s Api tc,někdy i to horší TB,s tim,že když mam to lepší m2t tak dávam 1:40 a když mam jen to horší tak 1:33.
Datum: 27. června 2015 11:52
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,já dávám poměr 1:33-1:40.Mám teda bronzové Ojniční pouzdro.Tech 1:25 používám pří zajíždění.
Datum: 26. června 2015 22:27
Jméno: jawak 210
IP: uživatel12231
 Ahoj mám zase takoví problem přetesnoval sem motor jen přetesnit a nová gufera dával sem tesnění a na kartery paulin ve válci mám akorát slícované kanálky a vyleštenej výfukovej kanál a první 2 až 3 jízdy to táhlo krásně bral opravdu hezky i s 14 zubem nebyl problem kopec ale tedka jakoby ubyl výkon a hrozně se hřeje když pustim třeba na 2 na volnoběh kousek a pak chci přidat jakoby se dusí a pak začne táhnout karburátor skoušel sem snad všechny kombinace nižší vyšší hladinu jehlu 1 zářez byla bílá 2 to samí a 3 stále býla svíčka ale n aten 3 zářez to jede nejlíp nejni to jako dřív ale nejni možný aby to mněl na3 zářezu to mně to sežere ješte chci dodat že mám v benzínu hodně oleje mněl sem namícháno do babetty co je v záběhu asi je dost možný že takhle ze svíčky nic nepoznám už nevim co stim mám dělat poradíte prosím
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2015 17:01
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Jináč muj chudák pařez (resp.555) už 8 let nemá kompresi,klika má axiální vůli maximální co muže mít,dokonce bych řek,že už setrváky vyjíždí až do karterů,radiální vůli má v ložiskách i na ojnici nahoře i dole,spojka byla už tak roztrhaná(vyrvané 2 kolíky),že se s tim nedalo jezdit,tak tu jsme svařili,převodovka již 15 let cvaká na jedničku a na dvojku,jen trojka je ticho a v tomto stavu jsem to za pakatel koupil asi před 6 lety s tim,že až to dojede,tak to opravim ... jenže ono to jede furt!!! Sice tak 45 po rovině a teplej občas střílí a prská (někdy i plive oheň ze sání i z výfuku) ,ale jede to i v tomhle brutál stavu ... předstih je neseřiditelnej ,mam to v takový poloze,ve který dává silnou jiskru,odtrh na kladívkách průběžně dolaďuju (teď jede něco okolo 1,5mm) ,ve válci to vypadá děsivě,pod hlavou je kus plechovky od plzně ... občas to tak střelí že se odtrhne kus prohnilýho děravýho vejfuku a vyletí taková liška smrdící jak rachejtle ... lidem ten zvuk začíná vadit a mě docela krká že mi v zadnim kole chybí dva dráty,jinak jsem s tímto lidovým motocyklem naprosto spokojen,ale budu muset s bráchou minimálně skřížit vařitelnej zbytek výfuku s něčím typu trubka,plech,plocháč no s čimkoliv co na to půjde použít jako mezikus mezi motor a držák stojanu,na tvaru nezáleží ...  má košíček a občas v něm vozim do lesa motorovku a svačinu,proto si ho tak hýčkám,jinak už bych ten unikátní stroj prodal ...ale pod ponkem mu leží jinej motor z 555,05 a 21 který mu zkřížim a vyrobím mu nějaký unikátní motor protože na ponku mu leží krásnej píst s průměrem 45mm a proto i musím nutně opravit ty chybějící dráty,aby to kolo ten krouťák uneslo,bude to traktor :O a tohle jezdí po českých cestách ... a protože ho parkuji vedle naleštěné papírové j21 po GO tak mu občas ukápne slzička oleje a benzínu a asi je z toho chudák taky takovej celej špatnej,tak na mě furt štěká a prská,ale já se ho nebojim a on to ví  když zaprská tak ho uškrtim na sání,trochu ho utopim benzínem a on zkrotne,z kůlny se vyvalí modrobílej oblak hustší jak mlha v rákosníčkovi a jedeme do lesa  tak asi tak no
Datum: 29. června 2015 17:01
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Než se rozpustí všechen starej karbon
Datum: 29. června 2015 14:37
Jméno: jawak 210
IP: uživatel12231
 Plánuju na tom o prázdninách hodně jezdit na delší cesty kolik tomu dávate než to dofuní ?
Datum: 27. června 2015 22:48
Jméno: jawak 210
IP: uživatel12231
 Ano axiální žádná ale radiální uplně minmální ale znatelná tam je mám takhle babettu už několik let a jezdí furt a tam už jsou vule obojí no divní je že předtim tam nic nebylo ani po složení ale po pár jízdách je to tam nechám to chodit dokud to pojede
Datum: 27. června 2015 20:29
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 resp. nepleteš si ty dva pojmy??
Datum: 27. června 2015 20:15
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 to jako že maj hlavní čepy klikovky radiální vůli v ložisku??? to moc dlouho jezdit nebude..
Datum: 27. června 2015 20:14
Jméno: jawak 210
IP: uživatel12231
 tak jsem na to došel ono totiž byla díra v kolínku u šroubu to bylo prodrbaný od hlavičky tej už je to ok  díky moc všem ! ale ješte mně docela zklamalo že před rozebráním nebyla žádná radiální ani axiální vule na klice motor dlouho stál ale minimálně jetej a ted po pár KM je od zapalování znatelná Radiální vule to mne celkem mrzí ložiska vyrezlí nebily tak nevím ale nechám to jezdit jede dobře a ani necinká 
ješte jednou všem moc děkuju
Datum: 27. června 2015 18:40
Jméno: standa
IP: uživatel18164
 Bílá svíčka = chudá směs. To nevyřešíš ani svíčkou ani cívkou. Pokud neni problém v karburátoru,tak je problém v guferech a nebo těsnění mezi bloky,těsnění pod sacím kolenem,pod válcem atd ... já bych to tipoval,že jedno gufero bude moc zakleplý u ložiska,dva dny to chodilo,pak se odrbalo a "připálilo" a teď fouká ...
Datum: 27. června 2015 12:02
Jméno: jawak 210
IP: uživatel12231
 tak ono se to žačlo dít asi tak po 10km ješte sem skusil vyměnit zapal cívku za origo a je to lepší ale stále tam nejni to že když sem dal pul plynu tak to uplně vystřelilo ted je to nějaký lenivější skusim novou svíčku ješte a možná si pohrát s Hladinou ted mám 2 zářez a jede to dám hladinu přesně s plovákem a uvidim \r\n
Datum: 26. června 2015 19:54
 Co takhle výfuk ?
Datum: 26. června 2015 17:38
Jméno: jawass
IP: uživatel17133
 Cus mám problém ze spojkou nastartuju na kop zaradim jedničku rozjezdu se normálně a když chci zastavit zmáčknu spojku zastavim a motor jakoby furt zabírá a nejde vytočit ani vyřadit na neutrální a za 5 sekund to chcipne nevíte kde je problém??
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. června 2015 21:23
 Vypadá to tedy na lanko. Na tom lanku můsí být nějaká vůle(neboli minimum nutný pro ůplný vypnutí spojky, někdo uvádí 2mm u páčky ale vím z vlastní zkušenosti, že je to různě), aby se nevytahávalo tím, že už nelze víc spojku rozevřít. Pokud se ale lanko vytahuje i se správnou vůlí(stále ho musíš "zkracovat" stavítkem buď u páčky, nebo v půlce lanka), tak je buďto lanko v háji(u mě na stadionu se pořád vytahovala přední brzda - výměna a dalo to pokoj), nebo něco se spojkou(jde tak ztuha, že to lanko neudrží a jednoduše se trhne, natáhne, nebo co že se s ním děje.). Pokud se ti ale jen povoluje stavítko, tak zkusit přidat kontramatku(pokud je místo).
Datum: 27. června 2015 21:23
Jméno: jawass
IP: uživatel17133
 Moto je jawa mustang ovládání je kompletní i kulička, ale zdá se mi ten konec toho lanka u packy jak je našroubovany v objímce dost volný když to přitáhnu a 2x zmačknu spojku je zas volny
Datum: 26. června 2015 18:52
 Chcípnutí je otázka na jindy, ale ohledně té málo vypínající spojky(což způsobuje i nemožnost vyřadit(normálně se vyřazuje ještě za jízdy)) -
1. Neskonale by pomohlo sdělit, copak je to za samohyb.
2. Příliš velká vůle na lanku (Pokud ještě pamatuje Gottwalda nebo jiného soudruha - může se trhat v bowdenu a stále se natahovat a následně krásně zasekávat).
3. Málo oleje v převodovce, nebo olej, který není pro spojku to pravé ořechové(moc hustý, nebo je tam nějaká mimozemská, nejlépe pořádně lepivá, substance. Za předpokladu, že je spojka v oleji)
4. Nové a příliš tlusté lamely na spojce, mohou být zkřivené, nebo někde hezky váznout, slabá pružina, chybějící kusy ovládání(Známá kulička u pionýra).....
5. Pokud chceš něco přesnějšího, napiš copak je to za moto, protože dneska je tolik možností jak ovládat spojku, že sepsat všechny jejich závady by vydalo na pěknou knížku.
Datum: 26. června 2015 17:08
|



|