Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18274
 Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat jakým způsobem se dá vyrovnat do původního stavu promáčklá nádrž na mustanga? Moje nádrž má tři větší promáčkliny, chtěl bych je za každou cenu srovnat. a pak jí nalakovat. Jinou nádrž schánět nechci, protože není vůbec vyrezlá a jenom tmelem to maskovat taky nechci, bych toho tam nakydal kylo a to by byla prasečina.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:12
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 Já když jsem se do něčehotakovýho pouštěl tak jem ji nejdřiv nafouk .Potom jsem to vymačka opatrně přez kulatinku anakonci si udělaltakový kole na vymačkání a pak opatrně bodoval a pak malím reverzním kladivem
Datum: 14. listopadu 2016 22:12
Jméno: standa
IP: uživatel18890
 A když už do toho jdeš takle z ostra tak nech rovnou znova oletovat mosazí trubičky pod bandou a kohoutek + packu u sedla. Protože ti dřív a nebo pozdějc potečou. Ať se daří.
Datum: 31. října 2016 11:47
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tak pro takovej druh poškození bude asi nejpeší nádrž rozříznout, vyklepat a svařit,,, případně by se asi nechaly vyplátovat i pouze ty poškozený místa,,,
Datum: 30. října 2016 10:43
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18274
 Nádrž ještě dneska zkusím teda tím vzduchem natlakovat na jednu promáčklinu by to mělo zabrat, protože je taková mělká a je na větší ploše.
Datum: 30. října 2016 8:27
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 uzavřít a lehce natlakovat vzduchem,dvě nádrže jsem už tak vyrovnal,ale bacha ať z toho není balon..............
Datum: 30. října 2016 7:56
 od vidlic to jsou poměrně ostrý ohyby, to se blbě rovná... nádrže se nafukují, vytahují rázovým kladivem, nebo se odbrousí svát vnitřní části, vyklepe se a znova zavaří
Datum: 29. října 2016 23:29
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18274
 To jo, ale když připočtu cenu za dopravu na nejbližžší burzu + vstupné + celej den zabitej, tak se dostanu na cenu cca 600kč. Moje nádrž má důlky na obou stranách od vidlic, protože byl uříznutý doraz na rámu a je promáčklá ještě u kohoutu. Mě by právě zajímalo jaký jsou způsoby vytažení promáčklího plechu. V práci mám poměrně velkej sortiment různýho náčiní se kterym by dalo už něco podniknout a proto jinou nádrž kupovat nebudu.
Datum: 29. října 2016 23:11
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nikdo neví jak přesně ta nádrž, resp. její poškození vypadá, ale pokud nemáš někoho známýho, kterej by to dokázal /a asi ne, když se ptáš/, tak tě jakákoliv oprava týhle tuctový nádrže vyjde několikanácobně dráž, než sehnaní použitelně za 100Kčs na burze,,,
Datum: 29. října 2016 22:41
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 deto udelat zvonem ,ti ovsem maji jen lakyrnici
Datum: 28. října 2016 22:45
Jméno: jawa
IP: uživatel17437
 Zdar chlapi má problém s 555 při nastaetování musím držet p§l plynu jinak chcípne když chytne tak vůbec nedrží volnoběh furt musím mít plnej plyn jinak to chcípne . karbec vyčištěný.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. října 2016 12:01
Jméno: standa
IP: uživatel18890
 Ad1) motor se točí volně? Jinak to muže bejt bordel v karburátoru nebo moc vysoká hladina /plovák j250/ a nebo velká tryska. Neulejvá se to? Jiskru to má dobrou a předstih + odtrh je zhruba v nějaký reálný hodnotě pro j555 ? Nepiš že je to seřízený,protože když to nechce jet tak asi neni...
Datum: 31. října 2016 12:01
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 Zapalování máš sřízené? výfuk čistý?
Datum: 30. října 2016 12:12
Jméno: Jakub
IP: uživatel18885
 Čau draci, na pincku mi nechtěl už moc držet volnoběh i při maximálním utažením volnobezneho sroubku, tak jsem koupil nové soupatko, ale teď mám ten volnoběh moc vysoký a nejde snížit, i když úplně vysroubuji šroubek volnoběhu. Jehla druhý zářez od vrchu původně jak byla, nevíte prosím co to dělá, rozměry starého a nového soupatka jsou stejné, i je úplně dole v karbecu. Děkuji předem za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:19
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 Nemáš podfouklý simerig na klice u zapalka nebo ta netěsnost karterů ,ale myslím že by tito možná tahalo olej z převodovky za jízdy a to bys cítil v spalinách
Datum: 14. listopadu 2016 22:19
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 mne to delalo tesneni mezi valcem a karterem !
Datum: 28. října 2016 22:47
Jméno: Jakub
IP: uživatel18888
 Ahoj, je to divné, už nevím co s tím. Se starým soupatkem to má volnoběh nízký, až zdecha no, Dám tam nové a je volnoběh strašně moc :/
Datum: 27. října 2016 20:59
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 zkus u víčka šoupátka povolit ten šroub na vůli lanka když ani to tak to někde saje faleš
Datum: 25. října 2016 21:51
Jméno: Fialadave
IP: uživatel18881
 Cau, potreboval bych poradit, mam jawa 20 z roku 1967 i se starym technicakem. A potreboval bych ho nejak prihlasit osoba na kterou to bylo psany tak je nedohledatelna nespise po smrti. Prosim o radu jak postupovat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. října 2016 14:01
Jméno: Strelec
IP: uživatel18874
 Pokud jsou stále v evidenci a platné, pojisti to, zrob STK a jezdi
Datum: 25. října 2016 14:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nijak,,, pokud nemáš osobu, na kterou je to registrovaný, resp. jejího dědice, tak si ty dolkady můžeš tak akorát zarámovat...
Datum: 25. října 2016 12:56
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 zdravím všechny, neví někdo o způsobu jak udělat/předělat bateriové zapalování na stroje jawa/čz na bezkontaktní? nebo z čeho ho udělat? origo mi nechce dobíjet a už ztrácím nervy, a když tam dám z fichtla tak to zase špatně startuje.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. října 2016 19:20
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Nebo použít ručkový voltmetr, ten je na takové měření dobrý. Pokud se napětí rychle mění, digitál to nemusí pobrat, ale chování ručky může prozradit něco víc.
Datum: 27. října 2016 19:20
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 já mám 2 digitály, jeden nějakej hobby z baukrámu a druhej poloprofi, a oba mi na běžících motorkách dokážou měřit, i když nemám odrušené svíčky ani fajfky,,, jinak jak píše standa, odrušená fajfka by to měla vyřešit
Datum: 27. října 2016 18:09
Jméno: standa
IP: uživatel18886
 Pánové měl jsem problém s multimetrem u simsona. Vyřešila to oplechovaná odrušená fajfka. Zkuste dlouhou fajfku,klasická krátká ruší.
Datum: 27. října 2016 8:11
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 já to měřil multimetrem co jsem koupil u šikmookejch za 80kč  jako funguje a při nastartování a připojení na baterku to skákalo mezi 6,8 6,9 a 7,2 pak se to na tech 7.2 ustálilo
Datum: 27. října 2016 0:08
Jméno: Panel250
IP: uživatel18878
 Super že jsi na to přišel jinak zkoušel někdo měřit digitalem napětí na uhlikach nebo na baterce ? Já to zkoušel jednou a myslím že to zapalko rušilo čísla tam lítaly jak zblazneny takže mam buď blbej merak nebo se to musí fakt měřit analogem
Datum: 26. října 2016 22:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 v pohodě, hlavně když jsme přišli na chybu
Datum: 26. října 2016 21:43
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 lk : díky moc takže to nakonec bylo tím že jsem to asi prohodil ty vývody z vinutí. dnes ráno jsem přišel oddělal víko dráty jsem prohodil, zasunul klíček našlápl a hned to zhaslo a já byl rydostí bez sebe. takže ještě jednou moc ti děkuji sám bych to asi neudělal
Datum: 26. října 2016 20:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 napětí na uhlíkách změříš jednoduše voltmetrem (nebo multimetrem pokud ho nebude rušit zapalování) přiložením vývodů na očka uhlíků (případně přímo na jejich držáky)
Datum: 26. října 2016 18:02
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jo, tak to je dost možný, že jsme objevili důvod nefunkčnosti! Ty vývody se totiž nesmí prohodit, resp. musíš to zapojit přesně podle návodu (tzn. vývod, kterej byl původně spojenej s odporovou cívkou píchnout na M a druhej vývod s uhlíkem do D/61)... a nabuzení dynama dle polarity regulátoru rozhodně taky doporučuju,,,
Datum: 26. října 2016 17:59
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 no abych řekl pravdu vzal jsem nějaký vývod z vinutí, spojil ho s uhlíkem a majzl ho do 61 a pak vzal druhý vývod a fouknul ho do 51 tak asi to bude tim co? jinak jsem dynamo nepřepoloval, a napeti na uhlikach nevim jak zmerit
Datum: 26. října 2016 0:56
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a neprohodil jsi náhodou vývody vinutí? Přepóloval jsi dynamo (resp. nabudil) tak, aby byla kostra dle regulátoru? Jaké máš to napětí na uhlíkách při zvýšeném volnoběhu?
Datum: 25. října 2016 21:52
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 regulátor mám 60w na 55w zapalko (55 regler se neda sehnat ale sesa psal ze je to super volba pro 55w dynama) zapojený to mám jeden vývod z vinutí do M a druhý vývod z vinutí + uhlík do 61. druhý uhlík ukostřen. z druhý 61 mám drát do žárovky druhý vývod z žárovky vede do 54. a stejně prostě nezhasne. ještě jsem zkoušel dat na mutimetru pípák ( když spojím oba kabely multimetru tak pípají) a zkusíl to dát na oba konce z vinutí a pípalo to takhle jsem zkoušel i rotor ale ten nepípal což je správně .. už sem fakt zoufalej tak krásně to jede a startuje ale nedobíjí.. prosím poradte
Datum: 25. října 2016 20:19
Jméno: standa
IP: uživatel18884
 Jestli máš redukci na pio zapalování tak neni problém tam vrazit vape z fichtla. O tom taky nebudeš vědět. Třeba seženeš levněji nějaký jetý.
Datum: 25. října 2016 14:42
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 aha, tak koukám, že jseš to ty, co se ptá i o pár dotazů níž,,, jak jsem ti už psal, v první řadě zkontroluj, jestli máš vůbec funkční dynamo, on totiž rotor bejvá dost často KO,,, pokud je funkční a přesto to nebobíjí, tak na 95% budeš mít někde nějakej bordel v zapojení, zbylejch 5% bych přikládal k možný vadě regulátoru, ale to bys musel nějakým způsobem ověřit,,, jakej typ toho regulátoru máš?
Datum: 25. října 2016 13:03
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Vape, pokud chceš investovat,,, pokud ne, tak koupíš za 3-5 stovek elektronickej regulátor od AEV a víc neřešíš, protože pak už se dobíjení nemusíš všímat,,, mám aev ve 3 motorkách s celkovým nájezdem cca 15tis. km a nezaznamenal jsem problém,,,
Datum: 25. října 2016 12:59
Jméno: Dan
IP: uživatel18877
 Čus, potřebuju se zeptat jak se dostanu do převodovky 50/21 musím půlit motor? Nebo jak? Chci jen prohodit 20-ti zubé a 18-ti zubé kolečko aby dvojka táhla..
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. října 2016 12:15
Jméno: Péro
IP: uživatel16168
 Jednu sezonu jsem s tím odjezdil , ale je to k ničemu.
Datum: 30. října 2016 12:15
 Takovou hloupost opravdu nedělej. Pokud potřebuješ více síly dej menší sekundární kolečko.
Datum: 27. října 2016 13:42
Jméno: Panel250
IP: uživatel18887
 Tak to je pěkná hovadina radši dej menší kolečko dopředu nebo do zadu velkou rozetu já jezdil se 75ti zubovou a jezdilo to docela slušně
Datum: 27. října 2016 13:03
 musíš půlit  ale proč si chceš ze 3q udělat jen dvoukvalt? vzhledem k otáčkové mezeře která vznikne mezi 2 a 3 budeš rád když trojku rozjedeš z kopce, prostě se nechytne...
Datum: 23. října 2016 18:17
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 cau draci, mam problém s mustangem, složil jsem motor, a když je za studena všechno ok startuje v pohodě i dobře jede, ale jakmile se zahřeje tak spadnou otáčky z volnoběhu, hodně blbě startuje a když chytne tak pomalu se chytá do otáček a vynechává na 2-3 kvalt nebo spíš zdechne uplně pak podřadim postupně až třeba na chytne 1 a zase jede v pohodě a pak zase jak se víc vytočí pochvili zase zdechá ale nekdy ne, pak zastavim na neutral a střílí do výfuku ale ne pokažde. Ze začatku jsem myslel hned směs je moc bohata (vypadala tak i černa svička) ale pohral jsem si s hladinou slícoval s plovakem a svička už ma normalni lepší barvu a jehla na 2. zařezu shora. Karburator jsem celej vyčistil uplně, filtr vyfoukal, vyfuk je v pohodě, svičku jsem vyměnil, v zapalovani asi problem nevidim. Poradte mi prosím co s tím ? děkuji moc za rady předem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. října 2016 13:51
Jméno: standa
IP: uživatel18879
 Tak se podivej,jestli máš dostatečnej odtrh na kladívkách,cca předstih v mezích,zda ti zavírá palivovej ventil,jestli má benzin dostatečnej průtok atd... to sou častý věci. A podivej se pořádně,většina problémů je právě zde (pak ještě hladina).
Datum: 23. října 2016 13:51
Jméno: kuba
IP: uživatel18824
 ahoj v motoru jsou nové ložiska a nevšiml jsem si že by mi lítala do stran to přece ani nejde ne ? ložiska v motoru tam držely pěkně i klika v nich. už jsem z toho bezradny :/
Datum: 22. října 2016 20:30
Jméno: standa
IP: uživatel18876
 Střílení muže bejt malej odtrh na kladívkách. A když za tepla zlobí muže to bejt nějakou netěsností. Čirou náhodou nelítá ti klika v ložiskách z leva doprava ? To by vysvětlovalo vše ...
Datum: 22. října 2016 11:41
Jméno: Strelec
IP: uživatel18873
 Zdar, má někdo dlouhodobě ověřeno použití oleje M6AD do benzinu? Mám pár litrů k dispozici zadarmo ale nechci si zlikvidovat motor. Jestli to vydrží delší dobu a ne jen pár tisíc a výbrus...\\\\r\\\\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2017 10:26
Jméno: Hanz
IP: uživatel16502
 Když měl někdo trafáč zadarmo jinak slušný lidi to tam nelili radši si koupili
Datum: 19. září 2017 10:26
Jméno: HKK
IP: uživatel19245
 Nejsi blbej rumun ty debile vylízanej to bych chtěl vidět trafo olej jinak v 60tých byl m5mix a někdy od roku 70 se jezdí na m2t a jinak a jinak je tu řeč o 2taktu a to bych tam chtěl vidět to ad
Datum: 18. září 2017 9:46
Jméno: Honza
IP: uživatel18520
 Jezdili jsme běžně M6A, když byla bída tak se tam třeba namíchal i trafoolej, M6AD už byl pro nás kluky drahej. Jinak M6AD proti M6A vytvářel méně karbonu. Do motoru, který má 6tis. ot to bohatě stačí.
Datum: 15. listopadu 2016 22:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Panel250: jde právě o tu charakteristiku motoru, totiž paradoxně ten řídkej olej do motorovky je pro ty vysokootáčkový čtvercový a podčtvercový motokrosy vhodnější, než do převalujícího se stabiláku v Panelce, kde je důležité hlavně množství a kin. viskozita oleje,,, Dle tabulkových hodnot mi z běžně dostupných olejů vychází jako nejvhodnější Mogul TS, jediná nevýhoda oproti například TSF je jeho větší kouřivost, ale ani ta není na dobře odladěném zahřátém motoru nějaká extrémní... Jinak lejt M6AD do 2T v dnešní době mi přijde jako šetření na špatným místě,,, Nalej to do kamen, 3l 2T oleje stojí pár korun,,,
Datum: 25. října 2016 14:27
Jméno: Panel250
IP: uživatel18882
 Jo takle stim Bio to máš pravdu asi i stim ostatním  ale ze svých zkušeností bych třeba stihlackej olej doporučil já to dávám do Panelky a kámoši to dávají do 125 crosek a vše v poho nikdo nezadrel nebo neměl problém
Datum: 25. října 2016 12:21
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Panel250: Některé oleje do křoviňáků mívají přívlastek ekobio, dřív se rozkládají, aby byly šetrnější k přírodě a po delším skladování může naředěný olej ztratit své vlastnosti. Pily pracují v jiném režimu, jiný rozsah otáček, roztočíš je naplno a pak jedou víceméně naprázdno. A další důvod může být i teplota vznícení oleje - lepší nekouřivé oleje mají klidně i pod 90°C, což u vzduchem chlazeného motoru nemusí být vždy dobré. Olej co hoří, nemusí úplně dobře mazat. Nejsem olejář, takže cokoliv co jsem napsal, se dá napadnout. Ale proč používat olej do pily, když relativně dobrých 2T motorových olejů je hromada? I výbrusář mě varoval, ať do toho neleju nic extra a upozorňoval mě právě na tento typ olejů. Jinak M6A nebo 10W-40 je prašť jako uhoď.
Datum: 24. října 2016 8:40
Jméno: Panel250
IP: uživatel18878
 jirko řekni mi proč ne nic do motorových pil a krovinaku já jezdím na olej od stihl mám 250 s novým motorem nezajetej jezdím sním takovej kros a všechno v pohode do fichtla ho dávám taky a věž problémů jinak m6ad bych nedával když už tak ten 10w40 jak už někdo říkal
Datum: 23. října 2016 13:16
Jméno: Strekec
IP: uživatel18873
 Jasný, u TSka chci zůstat i nadále, jde mi o to že mám dispozici asi tři litry toho M6AD...
Datum: 21. října 2016 9:43
Jméno: Standa
IP: uživatel11109
 Na druhou stranu Sucháč objel svět na Jawě na obyčejný 4T oleje. Sice to karnovovalo jako svině, ale objel to.
Datum: 20. října 2016 22:25
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Šel bych zlatou střední cestou a zůstal bych u toho TSka. Leju ho do J555, jezdím s tím až nahoru na Ještěd a dobrý, při 1:25 skoro ani nekouří  Lepší oleje jsou v tomto případě dle mého názoru zbytečné a ta M6 bude zřejmě dost karbonovat. Kdysi jsem dostal kejvu 57, nultý výbrus, vše původní, ale výfuky utemovaný tak, že to snad ani nemohlo jezdit. Tak proč si zbytečně přidělávat práci. Z jara jsem byl u Havelků v Jičíněvsi a nějak jsme na podobné téma narazili - mám dávat radši M6 než něco zdánlivě lepšího, hlavně ne nic do motorových pil a křoviňáků. Dřív brousili totálně vyjeté, ale nezadřené válce. Dnes prý mají dílnu plnou zadřených válců, co se ani nestačily opotřebovat...
Datum: 20. října 2016 21:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no tak já mám kývačku,panelku.u tý kývačky si myslim uplně v pohodě.musí se potom dekarbonizovat opravdu podle příručky tzn.8000.no a taky byla uplně jiná dostupnost pístů a kroužků.než si udělal výbrus tak si dal A,B,C písty a kroužky.já jsem nezažil motorku co by měla víc jak druhej výbrus,akorá mojí panelku co jezdila autoškolu měla třetí a ta si musela zkusit.
Datum: 20. října 2016 21:39
Jméno: standa
IP: uživatel18875
 No M6A se dávalo do benzínu před M2T. K tvrzení,že dřív se najelo 30000 na jeden výbrus bych byl skeptickej. Co já vim od pamětníků tak to bylo naopak. Když už byl benzin dostupnej a jezdilo se na benzín,tak měl málo oktanů,motory měli malej výkon,přehřívali se,až do příchodu motorů s vratným vyplachovánim měli motory píst s deflektorem (a stejně šla většina směsi do vejfuku) komprese žádná,výkon žádnej a nejlíp když to uvezlo pár lidí i žebřiňák se senem ,pak se to výrazně zlepšilo,ale věc druhá byla,že ty oleje byly mizerný a opravdu motorový pro 4T,ale nic jinýho nebylo. Když se tam toho dalo moc,tak to hulilo a hned se to nezadřelo,ale zas se to zapejkalo a kdo to nerozebral a nevyčistl píst a drážky kroužků tak brzo nejel... když se tam toho dalo málo tak se to zas moc hřálo a zadíralo... oni to měli rozebraný a "rozbitý" furt ... až tak ty kejvy a péráky na m2t začli mít slušnej nájezd na "první motor" ... takže bych byl opatrnej na tvrzení že na starý oleje M6A najížděli motory na jeden výbrus 30000 km ... uber nulu a bude to zhruba realita ... další věc je,že tyhle pradávný prskolety jeli dokud se motor točil ... předstihy a vzduch se honili rukou páčkama na řidítkách a když si byl šikovnej tak si rozjel i motor bez komprese ... jen se to třeba do kopce muselo tlačit ,víc to kouřilo,hrozně se to hřálo a nemělo to výkon ... ale jelo to ... až ta poválečná éra vynikala spolehlivostí,vyššim výkonem a lepšíma jízdníma vlastnostma ... a tam někam budou historicky šahat i první 2T oleje ... i ty napřed taky nebyly úplně dostupný ,takže spousta lidí si to prostě každej rok párkrát rozhodila,vyškrábli karbon,vyměnili kroužky a třeba i píst (místo A dali B) a dál se vesele jezdilo na M6A ... asi bych to M6AD nalil spíš do trambusu,tam patří,,,, když si dnes za pár kaček pořídíš potřebnej 2T olej ... ale klidně ho dej,já v pubertě jezdil i na 10W40 a dalo se to,jen si musel protřepávat pořádně v kanystru než si to nalil aby se to spojilo a pak nejlíp hned vyjezdit,což nebyl problém  vyjeťák,nafta,ředidlo,aceton a jiný podivný směsi byly záludnější
Datum: 20. října 2016 18:57
Jméno: Strelec
IP: uživatel18874
 Mám pionýra, 20 a 21. Normálně mám Mogul TS, který se mi osvědčil na dlouhé trasy (jezdím víc jak 100km ve vyšších otáčkách na jeden zátah, bez přestávky) ale teď na to ježdění okolo baráku, bych chtěl zkusit M6AD. Někde jsem čet, že jde použít M6A. M6AD prý obsahuje nějaké částice, které se po spálení přemění na popílek a vydírají válec.
Datum: 20. října 2016 18:16
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 jako míchat do 2t jo? vždyt je to ojel určený do 4t motorů
Datum: 20. října 2016 17:21
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no vždyť na ten se jezdilo uplně běžně.podle toho co máš za moto.dneska se dělají jenom pořád dokola výbrusy,ale dřív co vím tak se nedělal skoro vůbec.nějakejch 30000 km no problem a to než najedeš.
Datum: 20. října 2016 17:02
 Zdar, jak se pozná "zdravá klikovka"? jde mi o spodní ložisko na ojce, je možný to vubec poznat bez rozlisování ? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. října 2016 13:08
Jméno: standa
IP: uživatel18883
 Dej Rocket a pak nám poreferuj třeba po roce,co to vydrželo. Repas ojnic zajišťuju často a protože u Rocket absolutně nevim,co je to za značku a co to vydrží,tak jsem do ní zatím nešel. CKR je prověřená kvanty lidí,rocket nikdo nezná ...
Datum: 25. října 2016 13:08
 Je to na klasika závoďáka, asi zkusím Rocket odsud z krámku, díky za odpověd
Datum: 24. října 2016 18:39
Jméno: standa
IP: uživatel18876
 Takle bouchánim do klily v motoru moc nepoznáš. Spíš něčim zafixuj ojnici proti karterum (úplně napevno) - napadlo mi třeba motor na stojáka postavit na svěrák ,kliku dát do polohy aby byla uprostřed mezi úvratěma a opatrně upnout ojnici do svěráku (jen aby se nepohla,zas moc neutahuj). No a pak bych zkusil chytit za magneto a zkusíš s nim zahejbat doleva doprava. V ideálnim případě s nim nehneš,ještě použitelná klika bude mít opravdu malinký krok,spíš se to jen tak zavrtí,ale jak už se to poznatelně hne dopředu dozadu (či cink cink) tak je hotovo ...snad chápeš ... to mi teď tak narychlo napadlo ... ale jestli to neni na závoďáka a nebo na motor do chorvatska tak bych si jen chyt jednou rukou za magneto abych zafixoval kliku a druhou bych zkusil ojnici ... když nic neucejtíš tak je to ok,když v ruce ucejtíš malou vůli tak je to už načatý ... ale osobně na závoďáka i do chorvatska bych dal novou CKR a spoustu jinejch věcí vevnitř ... u seriovky jestli to nemlátí tak jezdi
Datum: 22. října 2016 9:47
 Díky borci
Datum: 21. října 2016 19:26
 chytneš za ojku a druhou rukou otevřenou dlaní bouchneš do horního oka, pokud hodně zvoní tak jsou tam velký vůle
Datum: 20. října 2016 21:15
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no jasně.když by si ojnici vytahoval z klikovky tak nesmí mít vůbec vůli,a do boků když ji chytneš za oko tak jen malou vůli tak mm.no a potom na hodinky a zkontrolovat vyvážení popřípadě drobet vyladit
Datum: 20. října 2016 17:07
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 prosím o radu, už fakt nevím jak dál.. mám na jawě 250 dobíjení aev kroměříž všechno zapojené jak má být i ulíky mám nové ale kontrolka prostě nezhasne při jízdě pořád svítí takže to asi nedobíjí, nemůže to být tím že nové uhlíky jsou rovné a nekopírují přesně plochu komutátoru? dnes jsem tam přidal ke každému uhlíku ještě pérko z propisky aby se to rychleji ojelo.. jinak už fakt nevím.. nesetkal jste se s tím už někdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. října 2016 12:07
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ono je hlavně potřeba v první řadě zkontrolovat stator a hlavně rotor,,, najdi si v dočkalovi jak na to a zkontroluj to! Jaké napětí máš na uhlíkách?
Datum: 22. října 2016 12:07
Jméno: standa
IP: uživatel18876
 Že by multimetrem? Pokud dobijí tak dává tušim 7,2V ... jako laik bych zkontroloval toto,,,,zda na volnoběh neklesá napětí pod 6,8V (pokud je pod 6V tak to nedobijí vůbec) zda se při přidání plynu napětí zvýší a když přidáš hodně plynu tak jestli tam nelezou nějaký hausnumera nad 7,5V to by značilo že to přebijí a nereguluje. Měřil bych to na baterce. V podstatě stejně to měříme u aut jen ve 12V. Uhliky by možná chtěli ubrousit dle komutátoru,ale musí to fungovat i s rovnejma,jen ty hodnoty napětí budou třeba o 0,2-0,3V nižší. Ovšem už tento rozdíl muže způsobit to,že žárovka na volnoběh svítí. Když tomu ale dáš kouř tak musí ve vysokých zhasnout. Pokud ne,tak máš někde chybu.
Datum: 22. října 2016 11:53
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 jak se to dá změřit? četl jsem to na jedné stránce ale už ji nemůžu najít..
Datum: 20. října 2016 17:22
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 zkus to ještě zapilovat.to se bude ojíždět ještě hodně dlouho.no a změř to a hned uvidíš.44
Datum: 19. října 2016 19:25
 tak to změř jestli to dobíjí...  mě to taky občas svítí v noci, respektive kontrolka mžourá neustále ale v noci to jde vidět velice dobře... nicméně mi to dobíjí takže to neřeším...respektive jsem se doslech že přes to elektronický relátko stále proudí slabý napětí na žárovku, který stačí aby to nažhavilo vlákno, tak proto to neřeším
Datum: 19. října 2016 18:54
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 no takhle to mam
Datum: 19. října 2016 18:42
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš ten elektronický regulátor , tak jde vodič ze svorkovnice 61 na dynamu na svorku D/61 ( 61) a od žárovičky pod šroubek D (D/61) .Druhý vývod od kontrolky na 54.
Datum: 19. října 2016 18:40
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 myslíš zapojení kontrolky? ze zapalování (61) mám vedený do žárovky a druhý vývod z žárovky jde do spínačky na 54
Datum: 19. října 2016 15:38
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jak to máš řešené na spínací skříňce ( 61) svorka ?
Datum: 19. října 2016 6:37
 Zdravím, jakej poměr benzínu s olejem mám dávat u jawy 250/353
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. října 2016 12:56
Jméno: Radovan
IP: uživatel18870
 Ok, díky
Datum: 16. října 2016 12:56
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 1:40 je pro futro málo... držel bych se alespoň 1:33
Datum: 16. října 2016 12:41
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 já dávám 1:33 m2t a do druhý 1:40 tsf.hlavně tam lej pořád ten samej olej nejlépe.nikdy nepřecházej z minerálu na syntetiku.
Datum: 15. října 2016 21:18
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Ahoj draci \\r\\nMám s22 za studena vše ok . Ale v kopci nebo při ostřejší jízdě se motor ohřeje a přijdou problémy.... Motor začne jít nepravidelně a prestane táhnout trochu pomůže ubírat plyn, až podradim na jedničku a motor zase docela jede. Když vyřadím na neutrál otáčky vyletí do nekonečna . Vše nasvědčuje že to bere falešný Luft! Ale kde? Motor je už dvakrát kompletně pretěsněný gufera taky dvakrát, na klice nové ložiska, karburátor pretěsněný (několikrát).motor je tak 300- 400 po výbrusu,repasovana klika, karburátor 15 difuzor, svíčka cihlová, benzín hadičkou teče jak hovado. Teď babo raď!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2017 21:20
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Po dlouhé době jsem to zase začal řešit. Volnoběžná tryska to není odzkoušeno....
Ale zjistil sem že ložiska na klice jdou hodně lehce do karterů, hlavně na pravé straně u zapalování (podstatě tam spadnou jak nic)
Mám to rozhozené a zkusím je tam nalepit.
Možná??? .....mohlo to při zahřátí zvětšit vůli na guferu a přisávat vzduch.?!
Datum: 07. května 2017 21:20
Jméno: standa
IP: uživatel18886
 Zkus dát o číslo větší volnoběžnpu trysku. Jestli ono ti to celpu dobu neřiká že je malá
Datum: 26. října 2016 7:20
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Tak nic karburátor to není! Sice odladěný jen na hrubo ale závada se projevuje skoro stejně, jen motor drží volnoběh (aspoň něco) ještě zkusím vyměnit indukční civku a cívku v magnetu. Trošku už ze zoufalství.
Datum: 23. října 2016 20:34
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Mám doma ještě Starej s 12 difuzorem, když ho vyčistím můžu to zkusit. Klika vypadala dobře. ale ložiska šli do katerů na pravé straně podezřele lehce.
Datum: 21. října 2016 17:06
Jméno: standa
IP: uživatel18871
 Bordel v karburátoru ? A nebo chyba v karburátoru ... Zkoušel jsi jinej? Pokud by byl problém nadále je chyba v motoru ... nevim jak náchylnej je stadion,ale u pio se objevuje podobnej problém - repasovaná klika ničí gufera - někdo ji nechal repásnout a neřešil vyjetý drážky od gufer - a tyhle drážky ničí nový gufero
Datum: 16. října 2016 11:26
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Podložku mám dokonce silnější než originál. Svíčka cihlová ( mám odzkoušenou i bohatší se stejným výsledkem) olej v benzínu 1:30
Datum: 15. října 2016 17:32
 a co třeba chudá směs? máš nějakou podložku mezi karbcem a válcem?
Datum: 15. října 2016 14:23
Jméno: Biggles
IP: uživatel18455
 Motor je lepený na silikon, po demontáži je vidět že karterama to nejde! Pasta je hezký na celém obvodu klikoveho prostoru!.
Ještě jestli není špatně udělaný výbrus?(ale proč by to pak šlo na volnoběh do otáček?)
Datum: 15. října 2016 12:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 tak ještě kartery na magnetku,jinak nevím.
Datum: 14. října 2016 20:23
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 zdar mám 250/353 a kupoval jsem tam nové dobíjení od aev + nové uhlíky, vše jsem správně zapojil normálně prostě po zacvaknutí klíčku kontrolka svítila ale když sem nakopl motor a rozjel se tak kontrolka pořád svítila.. (tohle mi dělalo i u 175/450 taky jsem kupoval stejné dobíjení a uhlíky a stejný problém ale zhruba tak po měsíci každodeního ježdení se to zničeho nic po cestě zhaslo a pak to fungovalo jak mělo) ale u 250 jsem jezdil asi 3 dny ale baterka se mi zdála pořád nabitá takže to asi nějakým způsobem možná dobíjí. no a já sem se pak podíval na uhlíky a když jsou uplně nové tak tu plochu (ke komutátoru) mají zcela rovnou tak mě napadá jestli ten uhlík nemá být "ošmajdaný" aby si přesně sednul na ten komutátor a pak by se to možná vzpamatovalo a zhasínalo to.. setkal jste se stím už někdo? jak jste to řešily vy? předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2016 21:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no tak může to být jeden z důvodů a asi zásadní,protože to z dynama neodebírá tolik proudu kolik by mělo.
Datum: 13. října 2016 21:56
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 takže to je důvod že to nechce zhasínat?
Datum: 13. října 2016 20:12
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 No ty uhlíky by měly být každopádně upravený aby dosedaly alespoň 3/4 plochy na komutátor.
Datum: 13. října 2016 18:25
Jméno: Lukáš
IP: uživatel18866
 Ahoj chci se zeptat jestli při skládání karterů u pařeza 555 je nutné startovací páku otočit o jednu otáčku aby se pružina více napružila? Zdá se mi že by to snad nebylo nutný, ale nevim. Na internetu jsem našel akorát popis skládání motoru na pionýra 20/21 a tam se ta páka otočit má.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2016 21:22
Jméno: standa
IP: uživatel18865
 Vždycky musíš trochu napružit a kolík si musí sednout za doraz. Stejný jako u j20. Jediná výhoda j555 je,že se dá nakopávačka o zub přesadit abys prodloužil krok.
Datum: 12. října 2016 21:22
Jméno: jawaales
IP: uživatel17437
 Zdravim chlapi na kejvě jsem dělal novou spojku složenou jí mám dobře ale mám velký problém s její naladěním. kdyý na motor namontuji poloautomat bez lanka tak ho naladim aby mněla ta kladečka v tom důlku vůli 1mm. pak nasadim lanko lanko mám ten typ s mezistavem tudiž mám ladění uprostřed a u páčky. mohl by mi tu někdo poradit čim mám pak tu spojku doladit protže mi to furt jde přez zuby děkuji za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2016 17:08
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 A v čem byl nakonec problém?
Datum: 13. října 2016 17:08
Jméno: Jawaales
IP: uživatel17437
 Díky uz je to v poho
Datum: 12. října 2016 21:29
Jméno: standa
IP: uživatel18865
 No tak je chyba jinde (viz ostatní popsané příčiny - koš,lamely,tyčky,poloautomat) ...
Datum: 12. října 2016 21:24
Jméno: Jawaalesa
IP: uživatel17437
 Takže když nastavím poloautomat na minimální vůli bez lanka tak i tak mi to jde pre z zuby
Datum: 12. října 2016 15:05
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Poloautomat nastav tak, jak ti dole píše Standa. S minimální vůlí na kladce, aby spojka neklouzala. I bez lanka se zařadit rychlost a pokud necháš páku stisknutou, spojka musí být vypnutá tak, aby ti motorka nikam neujížděla. Nastavení lanka nech až na úplný konec, k základnímu nastavení není vůbec potřeba. Nicméně páčka by neměla mít v řidítku velkou vůli, abys neměl zbytečně kratší dráhu vypínání. Hodně udělá i kvalitní bowden. Nové lamely nic neznamenají, celkově se na vypínání spojky podílí mnoho dílů. Nemáš ohnuté tyčky? Chodí volně? Nejsou záseky na koši? Nešmajdá ti spojkový koš? Zkroucené lamely? V jakém stavu je poloautomat? Nemáš jen slepené lamely po delším stání?
Datum: 12. října 2016 8:52
Jméno: Jawaales
IP: uživatel17437
 Tak lamely mám nové ferodo čr
Datum: 11. října 2016 17:01
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli nemáš moc silné korky. Kolik máš přesah ?
Datum: 11. října 2016 16:50
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18274
 Ahoj, chtěl bych se zeptat čím obrušujete dráty které koukají z niplů při novém výpletu? Dráty koukají 2-3mm a obrousit jeden pilníkem, tak abych zbytečně neorval ráfek je vážně porod.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2016 18:31
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 malou flexou je to práce na chvíli
Datum: 12. října 2016 18:31
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 vemes brusku kotouč na brouseni (ne na rezani) , a brousis
Datum: 10. října 2016 20:41
Jméno: Honza
IP: uživatel18863
 Jak vyměním vidlice na Mustangu 223.100 rok 80 tam to vůbec není rozebíratelný Díky?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. října 2016 10:06
Jméno: Standa
IP: uživatel18864
 Ano,spodní brejle a vidlice je jeden kus. Musíš vyndat řidítka,povolit matice krku,odšroubovat horní brejle a celý vidle vytahneš z krku dolu. Je to ohromná výhoda,že jsou vidle u mustanga z jednoho kusu. Nekroutí se to jak u všech předešlých typů.
Datum: 09. října 2016 10:06
Jméno: jawakyv
IP: uživatel17437
 Zdravim, potřeboval bych poradit s kývačkou když povolim spojku o 1 šestinu tak mně zabírá až hodně ke konci jak to můžu doladit štelováním u páčky mám ten štelovák na páčce povolit nebo u táhnou. děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2016 18:37
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 to ti nikdo neřekne,,, když nastavíš poloautomat tak, jak jsem ti psal (tzn. v minimální vůlí na kladce), tak máš základní nastavení, při kterém musí spojka vypnout změnou polohy řadící páky... lanko těma štelovákama (je v podstatě jedno kterým, oba mají funkci "prodloužení bowdenu"  dopneš tak, aby jsi měl minimální vůli na páčce (tzn. aby neměla páčka zbytečný chod na prázdno),,, při takovém nastavení musí spojka fungovat, pokud ne, tak je problém někde jinde,,, apropo choděj ti lamely v koši volně??
Datum: 12. října 2016 18:37
Jméno: jawakyv
IP: uživatel17437
 No dobře a do držáku na páčce to mám jak hodně zašroubovat já mám to lanko kde je štelovák uprostře a u páčky a nevim kde co má být hodně utažený o kolik otáček
Datum: 10. října 2016 18:55
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 teď jsem teprve přečetl to, co píše standa a trochu bych to poopravil v tom, že až budeš utahovat ten šroub vypínacího mechanismu, tak neřeš žádnou vůli mezi šroubem a tyčkou, ale vůli mezi kladkou ramínka a vačky "poloautomatu" (to, co je na řadící hřídeli),,, nastavíš to tak, aby při přirozený poloze řadící páky byla vůle mezi ramínkem a vačkou minimální... pak až dopni lanko spojky,,,
Datum: 08. října 2016 21:05
Jméno: jawakyv
IP: uživatel17437
 Díky stando za radu
Datum: 08. října 2016 20:27
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jasně že na 99% věcí u jawy přijdeš selským rozumem, ale tazatel ne, když se na to ptá...
Datum: 08. října 2016 19:43
Jméno: standa
IP: uživatel18862
 Hele ona to zas žádná věda neni,u péráka jsem na to přišel před lety hned a ani Dočkala jsem nečet. Základní nastavení: Shoď dekl,povol lanko v bovdenu aby mělo fakt velkou vůli. A jdeme na šroub spojky. Ten povol a pak pomalu utahuj až se dotkne spojkový tyčky a pak to vrať o kousek nazpátek,aby se ještě tyčky nedotýkal a byla tam fakt malá vůle,ale ještě se to nedotýkalo. Pak pomocí šroubovací redukce vymez vůli na lanku,tak,aby bylo vymezené,ale ještě netahlo za spojku (všude minimální nekontaktní vůle). Takle to musí chodit,pokud není chyba jinde. Kdyby spojka vypínala málo tak minimálně trochu utahni lanko (asi jen za předpokladu že máš nový lamely). Ať se daří. Standa
Datum: 08. října 2016 18:16
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 najdi si Dočkala a nastav spojku podle popisu v něm... případně je to snad i v manuálu,,, nejdřív nastavíš vypínací mechanismus a potom lanko...
Datum: 08. října 2016 14:10
 Zdravím, neví někdo kdo repasuje klikové hřídele v moravskoslezském kraji? Potřeboval bych zrepasovat kliku na 350/360.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2016 21:51
Datum: 12. října 2016 21:51
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 zdar,nevíte náhodou jak je to s uchycením náhonu tacho u 21.všechno vim kromě uchycení pod plechama.jak je vrchní zadní šroub motoru tak tam mám očko kde mám benzínovou hadičku a nevímjestli tam má věst i náhon.bojím se aby ho nedřel řetěz.díky supr by byla fotka.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. října 2016 20:29
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 to fakt nechápu a dycky se u toho naseru,když něco co funguje milion let,tak to nějakej blázen upraví tak aby to nefugovalo.za ten plast bych někomu urval koule fakt,přitom by si člověk i rád připlatil.
Datum: 14. října 2016 20:29
Jméno: standa
IP: uživatel18869
 Hele babeta a třeba stadion to maj napřímo z předního kola,náhon je inteligentně vymyšlenej,lanko jde napřímo a je krátký a funguje to. U fichtla ho máš metr a půl dlouhý,několikrát se ohybá,v některejch místech se i trochu láme... co bys od toho chtěl ... jako když to hezky natahneš aby se to moc nelámalo,vyčistíš a namažeš šneka a usadíš ho do rozety na pořádný koliky tak to chvíli fungovat bude,ale pak ti stejně praskne plastová matice
Datum: 14. října 2016 6:24
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 tak ono je to v podstatě stejný jak na 250,akorát šnek je pořád v oleji,kdežto u pincka ne.tam to funguje bez problémů.no a asi to tam neni zas tak forový to lanko.no uvidim jak to půjde.
Datum: 13. října 2016 22:03
Jméno: standa
IP: uživatel18868
 Najde stu pár lidí,kterým to funguje..... drtivý většině ne ... je to konstrukčně blbě vymyšlený
Datum: 13. října 2016 21:20
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
  tak to je dobrý.no já právě mám nekolik 250 a 350 a pio jsem nějak vynechal a teď ho dělám,takže nevim.no já s těma novýma lankama všeobecně nemám dobrý zkušenosti.hlavně spojka a přední brzda.něž se natáhne lanko a bowden tak jsem s páčkou u rukojeti pomalu.jako to je přehnaný,ale není k tomu daleko.no a častý mazání lanka a šneku fakt nepomáhá?
Datum: 13. října 2016 18:33
Jméno: standa
IP: uživatel18865
 Většina fichtlů jezdí bez náhonu tachometru a s nájezdem okolo 8000km z jednoho prozaickýho důvodu. Praskali jim lanka,strhávali se 4 hrany na konci,strhávali se šneky a čas od času se někomu pootočil náhon a natáh bovden... a tak se na to každej po pár tkm vybodnul,lanko vyhodil a jezdil bez toho... a to v tý době měli na konci kovový matice a ne plastový který samovolně praskaj ... hodně štěstí ... po renovaci ksem dal tacho a náhon do cajku,pak jsem poznal jak pio tacháče nad 55km/h nádherně kecaj,pak jsem vyměnil pár lanek,pár tachometrů a pak jsem třetí posraný lanko vyslovenè vytrh z podplechů , zahodil a od tý doby jsem s tachometrem neměl jedinej problém  Asi tak ...
Datum: 12. října 2016 20:29
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 super dík za odpověď,já tam plíšek mám ale pak je krizovka přechod nad kyvkou kolem řetězu,já zkusim to očko.tam je na něj místa dost.já jenom jestli ho nemá někdo úplně původní.
Datum: 12. října 2016 17:27
Jméno: standa
IP: uživatel18865
 Myslim,že když jsem ještě náhon měl,tak jsem ho tahnul maximálně napřímo a šlo to zrovna takle nad motorem,nad čepem kyvky a po rameni kyvný vidlice k náhonu. Za zadní stupačkou je přídržnej plíšek. Myslim že tam je to celkem daný,protože jak ho dáš jinak tak ti nevyjde na dýlku. V krizovejch místech pod plechama bych se nestyděl za zdrcpásky...
Datum: 12. října 2016 16:30
|



|