Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: petr
IP: uživatel19173
 Zdar draci,potřebuji poradit chci si upravit sériovku pionýra chci zachovat karburátor i výfuk,co je nejlepší upravit určitě válec udělat ostrý 2K,jinak je lepší koleno o kusek zkrátit,a jakou trysku koupit 70 nebo 72,když vás ještě něco napadne jak zvednou výkon sériovce napište budu rád,předem dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2017 12:16
 Na origo výfuk a karbec doporučuji válec upravit rozumně s ohledem na origo převodovku. Rozhodně se vyvaruj atrapám přímých filtrů. Buďto jede odladěný origo filtrbox (pro cestování doporučuji) a nebo třeba oválné molitanové filtry (stage6....). Výfuk jede mustang,kompletní dokonale čistý. Trysky jsou individuál jak se válec povede a jak si vše spolu sedne. A taky podle filtru. 68-76. Ať se daří.
Datum: 15. července 2017 12:16
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 tryska se určuje podle chování motoru a barvy svíčky a ne podle toho co s tím chceš dělat
Datum: 14. července 2017 13:25
 Zdar draci, dnes jsem jel na svém Pionýru 05 oddělané revma plechy přidáno bříško což udělal předcházející vlastník. Dnes jsem jel do kopce po silnici v klidu na 2 poté jsem podřazoval na 1 odbočil do lesa jel lesní cestou házení atd atd atd... poté jsem to u potůčku chcípl a po chvíli jel tak jsem mockrát prošlápl vůbec mi nedržel v otáčkách tak jsem se nějak rozjel to byl menší kopeček šel jsem vedle toho a ve finále kopečku zase chcíp dobrý tak jsem nějak tak dojel domů a ted se mi stává že mi nedrží při 1 v otáčkách a chcípne a když jedu tak třeba při zátěži trošku se začne přidušovat a chcípat někdy když jedu rychleji tak to rozchodí ale když jedu pomalu tak chcípne přidušeně nevíte někdo co stím?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2017 20:44
Jméno: standa
IP: uživatel19180
 Svíčka ok nemá pecku? Neulejvá se plovákovka? J05 mà na plováku jehlu,pokud tam vletí bordel tak nezavře úplně.
Datum: 17. července 2017 20:44
 čau, chci se zeptat zda u motoru pionýr 20 patří na na hřídele mezi ložiska v převodovce nějaké distanční kroužky na vymezení axiální vůle, nebo se to jen normálně naskládá a nic se nevymezuje a z výroby to vychází akorát?.
Ještě chci vědět zda má někdo vyzkoušené ložiska zda jsou lepší do motoru sfk nebo zvl. motor bude na cestování tzn potřebuji aby vydržely velký nájezd km.
díky za zkušenosti
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. července 2017 13:24
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Správně vymezené musejí být obě hřídele. Normalně sklapni kartery s těsněním, hlavní hřídelí a předlohou. dvojková kolečka a vidličku dávat nemusíš. Utáhni a změř vůle. Pro měření nech těsnění suché a neutahuj to úplně na krev a nech si desetinu navíc. Když to pak mázneš olejenm nebo vazelínou tak se to těsnění zmačkne o tu desetinku víc
Datum: 14. července 2017 13:24
Jméno: .
IP: uživatel17639
 Vymezuje se predloh. i hlavni hridel na ty 0,3mm? A je nejaky postup pri vymezovani?
Datum: 13. července 2017 13:39
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Podložky kupuju tam, kde prodávají spojovací materiál, říkají tomu distanční (vymezovací) podložky DIN 988.
Datum: 13. července 2017 12:32
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Prodávají se vymezovací podložky, většinou je mají v prodejnách s ložisky. Jako sadu jsem to prodávat neviděl ale jednotlivě to není problém
Datum: 13. července 2017 11:15
 dám tam zvl, jinak na to případný vymezení se dá koupit nějaká speciální sada kroužků různých tloušek, nebo se nic takového nevyrábí a musí se sehnat jen nějaké vhodné podložky?
díky
Datum: 12. července 2017 22:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Na obyčejný seriový motor stačí bohatě ZVL ložiska. Mám je ve všech seriácích i lehce upravených motorech a nikdy nebyl problém. Ono u ložisek je spíš důležité je správně namontovat a zajistit jim dobré podmínky pro práci. Jinak převodovka by se správně vymezit měla. Ono taky když motor rozebereš, tak někde vymezovací kroužek je jinde zas není. Ideální axiální vůle je cca 0,3mm. Bohužel pokud už motor někdo rozebíral nezřídka se stává, že díky neodborné montáži či demontáži jsou kartery zdeformované a budeš si s tím muset pohrát. To samé platí pokud budeš měnit i futra a ne jen kuličková ložiska. Tam se taky stává, že jsou různě vysoká a vůli je třeba pak doladit.
Datum: 12. července 2017 8:56
 Zdravím chtěl bych se zeptat kolegů na převod u babetty 210 originál je myslím 13z-51z? Potřeboval bych radu jaký převod si dát na kopce 13z-57z? jaký je u vás nejlepší? No Turbolux to není to vím  ...díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. července 2017 18:00
Jméno: PetaK
IP: uživatel19148
 Zdar draci, včera se mi několikrát stala věc - jedu si a najednou to pocukává, až to zastaví. Pak to chvilku nechce nadlábnout ani rozběhnout, ale po chvíli to zase šlape - v čem mám hledat chybu? Nedokrmuje to benzín? Špína v karbecu?
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. července 2017 9:46
Jméno: Petak
IP: uživatel19187
 Pio 05...
Datum: 23. července 2017 9:46
 těžko říct-co je to za stroj ?
Datum: 11. července 2017 16:04
 Ahoj všem kde najdu přírubu na Dellorto 16 na Bábu? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. července 2017 23:18
 tohle koleno zatim nikdo nedela,takze si to kazdy musi zabastlit,,
Datum: 05. července 2017 23:18
Jméno: KM
IP: uživatel16502
 Jak nastavujete vape ? Zdá se mi že mam velký předstich a nemůžu ho už ubrat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. července 2017 8:58
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Zduř. Pokud jde o pionýra.Tam není moc co nastavovat, dáš píst do horní uvrati a zapalování nastavíš ryska na rysku. Takhle to je asi 2,1 mm předstih,pokud chceš menší tak statorem pootočíš 1 mm do prava a máš předstih 1,6 mm. Takže rysky se nebudou krýt ale budou těsně vedle sebe. Podotýkám píst je pořád v horní uvrati.
Datum: 08. července 2017 8:58
Jméno: standa
IP: uživatel5387
 O jaké moto se jedná ? Předstih se mění otáčením statoru - u pio.
Datum: 05. července 2017 10:27
 Ahoj, mam jawu 1125 dany. Když jsem jel z kopce tak mi něco zarachtalo v motoru, motor chcipl. V motoru mam dost oleje a nedavno delanej valec s pistem kterej je sotva zajety tak zadreny to asi není ale mam podezreni na převodovku protože když jsem pod kopcem zastavil tak jsem chtěl vyradit a moc to neslo, a když jsem to tlacil tak v motoru porad něco cinkalo a když jsem to zkousel nastartovat tak to ani nemelo snahu chytnout. Doma jsem paak zkousel radit s chciplim motorem a neslo mi zaradit rychlost z neutralu. Mohl by mi někdo prosim poradit? nechci hnedka plasit s novou převodovkou. Dekuju za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2017 13:19
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
 nezbyde ti nic jiného než ten motor rozpůlit a podívat se, sám jsem ho taky půlil koupil jsem si tento motor do "rádoby" doma postavené krosky ale nevýhoda motoru byla ta že měla silniční převodovku takže to v terénu vůbec nejelo a schodou okolností jsem měl doma motor z yuki 125 enduro takže jsem motor rozpůlil a převodovky jednoduše přehodil a už to bylo ono složit to pak zpátky taky nebyl problém mezi kartery jsem dal papír (musel jsem koupit těsnící plátno a těsnění si udělat m2 stojí asi 200-300kč) bloky jsem měl složené pak jsem se pustil na spojku a nakonec na rozvody které jsem mymochodem taky zvládl sám není to nic těžkého jde jen o to aby když jde píst z horní uvratě dolů aby se ti přesně otevítal sací ventil a když jde píst z dolní do horní aby se ti ventily zavřely jestli to takhle pujde tak máš vyhráno.. kdyby jsi chtěl mám tu igelitku asi 2 převodovek z dandyny kdyžtak se ozvi na terence20001@seznam.cz a můžu ti je poslat
Datum: 02. července 2017 13:19
 převodovka by neměla vliv na startování... nejspíš to zarachtání proběhlo ve válci
Datum: 01. července 2017 23:12
Jméno: Dominik
IP: uživatel19169
 oprava *125
Datum: 01. července 2017 16:48
 čus borci prosím o radu - po GO mojí babety 207 mám jeden zajmavý problém- dobře jede jen když se rozjede a jede rychle ,- když jedu pomalu a nebo se rozjíždím je strašně slabý výkon a jakoby zpožděná reakce na plyn či co, tuší někdo ? karbec dellorto nový + přímý filtr,filtr benzínu,p.kroužky nové , čelisti nové . gufera měněny loni,výfuk čistý,tiristor nový ,zapalovací pol/cívka nová .
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2017 17:21
Jméno: standa
IP: uživatel19167
 Zaprvý vyhoď ten přímej filtr,to samo o sobě muže problém vyřešit. To origo sání tam funguje. A pokud přesto problém přetrvá tak o číslo větší trysku. Chce to prostě doladit. Je to karbec pro B210. B207 se zkrátka chová jinak....
Datum: 30. června 2017 17:21
 problém ale je že bohatost směsi se na dellortu nedá seřídit =(
Datum: 30. června 2017 14:54
Jméno: standa
IP: uživatel19166
 Seřiď bohatost směsi. Místo přímýho filtru bych tam vyděl spíš ten origo čumák na dellorto,to muže taky způsobovat tento problém,přímák neni gut.
Datum: 30. června 2017 7:36
Jméno: KJ
IP: uživatel19165
 Tady dotaz pro Marquee viděl jsem na rajčeti jeho 05ku a chci se zeptat zda ji neplánuje odeslat pajkovy do monografie abych si ji lépe prohlédnul díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2017 14:16
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 To je pouze část z celé řady nejen 05tek co mám. Popravdě nemám moc důvod to někam dávat
Datum: 30. června 2017 14:16
Jméno: Tomáš
IP: uživatel19164
 Ahoj draci, chtěl bych se optat jestli jdou někde sehnat ty gumový vložky co jsou v uchycení předních vydlicích u brýlí, děkuju
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. června 2017 22:38
Jméno: Marcel
IP: uživatel12628
Posl.aktualizace: 03. července 2017 20:11
Jméno: Marcel
IP: uživatel12628
 Díky
Datum: 03. července 2017 20:11
Jméno: narian
IP: uživatel19162
 používam na to kyselinu dusičnú cca 30-40% to si treba vyskúšať. Pomáha tiež nahrievať urýchľuje to proces.
Datum: 26. června 2017 21:03
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 zdarte, mám opravdu zvláštní vadu na jawě 23 mustang. Normálně jede chytá na první, kopnutí táhne dobře. Ovšem vada se projevuje tak, že když jedu z dlouhého kopce bez motoru(opravdu dlouhý třeba 5 min jizdy bez motoru), tak pak pod kopcem nejde rozjed ani nastartovat. Podívám se na svíčku, hladinu trysky vše v pořádku, pak kousek tlačím pak dlouho rozjíždím až naskočí a jede zas normálně, ale zajímavé je že hned rozjed nejde ani když dlouho rozjíždím a pak po nějaké době ano. Myslel jsem že je to klasicky ulitý, jak to skáče na hrbech, ale zkoušel jsem jet z kopce se zastaveným kohoutem a je to to samé. i když se hned pod kopcem podívám na hladinu tak je v pořádku. Když mám motor vypnutý jen z krátkého kopce, normálně bez problému hned naskočí. díky za nápady čím by to mohlo být
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2017 8:01
Jméno: jawassss
IP: uživatel18459
 Jo, přesně jak píšeš to mám na jiným pio20 na kterým jezdím na srazy (tedy delší cesty), jinak s tou svíčkou je to důležité někdy jen neskleplá svíčka způsobí řadu problémů. Ale i tak zas na druhým mustangovi - na kterým to mám seřízený aby chytal na první kop s dostatečným přeplavením studený, nejsou žádné problémy že by po jízdě z kopce nechytl, takže myslím že tímto by to být nemělo.
Datum: 29. června 2017 8:01
Jméno: standa
IP: uživatel19163
 Někdy chce sklepnout svíčka na 0,4-0,5mm (u origo zápalka) aby to studený fungovalo.
Datum: 28. června 2017 21:07
Jméno: standa
IP: uživatel19163
 Mam vyzkoušený toto. Seřídím hladinu tak,aby to mělo hladký přechody,nezacukávalo to z kopce,ať je klidně nižší. Studený to uleju.dvakrát prošlápnu vyplý,zas zašpricuju,zapnu a blafne. Tak všelijak kucká asi 30 vteřin a pak se vzpamatuje,vystoupají volnoběžné otáčky,začne to držet volnoběh a dá se s tim vyjet. Podle mých zkušeností je to takle TOP. Nezaškubne a ani horkej nechcípne. Možná dvakrát poškubne když na něj skočíš,nenecháš ho ani minutu poblafat a hned jedeš studenej. Tak to má podle mě bejt. Cokoliv lepšího za studenýho stavu je horší za horkýho stavu.
Datum: 28. června 2017 20:53
Jméno: jawassss
IP: uživatel18459
 No to já právě vím, že je uplně jedno jestli to je po nějaký límeček či níž, právě je to logické, když chod na zvýšený otáčky (tedy směs dána hlavní tryskou) je to ok- prudký přechody z nízkých otáček do vysokých jsou dobré, chytá to teplé atd. jen na volnoběch vím že je to bohatý(dáno volnoběžnou tryskou) plyne že může být problém právě v této trysce. Vím že ideálně aby to drželo dobře volnoběch a chytalo dobře teplé, by chtělo hladinu dát ještě níž, ale pak bych zase velice obtížně startoval za studena a než se by se zahřálo by to nejelo tak proto ji mám tak jak ji mám-
Datum: 27. června 2017 23:01
Jméno: standa
IP: uživatel3908
 No a teď si protiřečíš. Takže je to ulitý. Asi tu volnoběžnou směs moc dobře seřízenou mít nebudeš,když tvrdíš že hladina je ok a teď jsi zapochyboval o trysce. Takže to máš seřízený jako všichni na jakejsi pomyslnej límeček s tim,že jsi přesvědčenej jako všichni že to tak má bejt a je to gut. Hladina a volnoběžná směs se seřizujou tak,aby motor neměl problém v přechodech z nízkých otáček do vyšší (bez zaškubnutí) a tak aby držel volnoběh,chytalo to atd.... důležitý je to seřídit a ne kde je hladina,to je úplně šumák. U 60ccm motoru ji mam snad 2mm pod normálem a to mam VT35... a furt by to chtělo ještě ubrat a nebo vrtnout vzdušnik ....
Datum: 27. června 2017 13:43
Jméno: jawassss
IP: uživatel18459
 Díky za typy, ucpaný výfuk ani koleno neni to jsem kontroloval a čistil, slabá jiskra mě taky napadla, ale nevím proč by se měla projevit jen po dlouhé jízdě bez motoru, Nejtyyčtějí to vypadá opravdu na ulití, ale to opravdu neni (hladina vím kolik toho udělá, proto ji mám opravdu vylazenou najlíp jak to jde - stějně se nepodaří nikdy 100% ideál). Ted si říkám že by opravdu mohla být ta volnoběžka jak píše standa. kouku, případně dám jinou
Datum: 26. června 2017 23:03
Jméno: standa
IP: uživatel19161
 No vidíš,tak jsem si řikal kondik,indučka a nebo slabší jiskra a slabý ulejvání.No klasika... Hodně zarostlej vejfuk určitě napáchá taky podobný trable. To bych zkouknul jako první. Tim nic nezkazíš. Dobrej tip. Ale šel bych určo i po hladině a jestli neni slabá jiskra. Jestli se to jakoby trochu zahltí při prudkym ubrání a opětovnym přidání plynu z kopce tak je na stopro vysoká hladina a nebo už prorejpaná volnoběžná tryska. To dělá strašně moc. Tý decelerace bych se zas tak nebál,kor na neutrál...
Datum: 26. června 2017 20:59
Jméno: kuba
IP: uživatel19160
 pozor na deceleraci u dvoutaktních motorů....\r\ndochází při deceleraci k nedostatečnému mazání pístu ve válci a dochází k přidírání a nadměrnému opotřebení třecích ploch válce\r\n
Datum: 26. června 2017 20:43
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 ucpanej vyfuk vc kolena
Datum: 26. června 2017 17:50
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Zdar. Mám dotaz na Sesu. Prosím tě jak tam máš v nabídce přední světlo za 500 kč tak se chci zeptat jestli by pasoval ten rámeček pruměrově na světlo z Mustanga. A ještě jedna věc jak vypadá ta polská hlava je to použitelný nebo je to bláto? dík Vašek.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. července 2017 17:46
Jméno: standa
IP: uživatel19170
 Nulapětková hlava je fajn. Krouhnul bych ji o 2mm a nazdar  ty polský jsou různý. Stejně jako u polských válců bude více výrobců,protože něco je relativně fajn a něco je zoufalost... jak první a druhá jakost... ale popravdě i pio hlavy (válce) jsou různý ... někdy je to fajn čistej hlinik a jindy samá bublina ...
Datum: 01. července 2017 17:46
Jméno: vitafiser
IP: uživatel19168
 no já jí koupil a bylo to tak blbě odlitý že ucházel tlak z válce normálně nějakou skulinou v hliníku
Datum: 01. července 2017 8:10
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Ono by bylo nejlepší koupit na burze origo ale když jsem byl naposled v Bohdanči tak všechno co jsem našel bylo se strhaným závitem a nebo na pio 05.
Datum: 23. června 2017 20:03
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Stando dík za info, já už si ji kdyžtak skrouhnu, šlo hlavně o ten matroš.
Datum: 23. června 2017 20:00
Jméno: standa
IP: uživatel19159
 Pozor,polská hlava je sice materiálově gut,ale spalovák je hrozně hlubokej. Muže mít objem 6,5 spíš 7ml . I díra v hlavě (když utrhneš otřepy) na píst D40mm. Byla asi původně určená k polskýmu 8.výbrusu,to by objemem spalováku sedělo k vrtání 40 a výfuku 30 od HU. Já je nechávám na seriovku překrouhnout na soustruhu o milimetr dolu,akorát to vychází do odlitku spalováku a ten se hezky sjednotí a zarovná. Odlitý je to šíleně. Ale jinak gut hlava,je masivní,dá se hodně utočit a nekroutí se.
Datum: 23. června 2017 9:44
 fuha svetlo ani prd, hlava uplne super,, lepsi nez vlozkovat spatny zavit,, maka na 100% draku
Datum: 18. června 2017 22:31
 Zdar, chci se zeptat zda je něco podle čeho bezpečně poznám zda se jedná o motor na stadion s11, s22 nebo s23? prostě čistě jen podle holých motorů s víky a válci.
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2017 21:22
 karbec na s22 má 14mm difuzor, 05 má 15mm
Datum: 20. června 2017 21:22
 a ještě bych potřeboval vědět zda karubrátor na s22 je stejný jako na jawu 05?
Datum: 20. června 2017 14:24
 díky, ještě nevíš jestli zapalování (magnet je totožný na všechny typy)?
Datum: 20. června 2017 13:05
Jméno: standa
IP: uživatel19157
 Zdar. Bloky pro S11 maj vybrání pro zapuštění karburátoru (vajíčko) dovnitř. S22 má místo díry rovnou placku. Motor S23 by podle všeho měl být totožný s S22. Typ S23 je tak vzácný že u čehokoliv nazvanýho S23 bych se obával,že je to jakási "replika" či podvrh. Ono je totiž 80% dílů totožných. Viděl jsem velmi povedené "falešné" S23. Hezká práce. Jen to bylo vyrobený z S22 + replik dílů na S23. Za 40 hezký,ale za 80 nesmysl...
Datum: 20. června 2017 7:27
 Zdarec draci.Mám na pincku motor po GO. Na pístu jeden kroužek,típek co mi to dělal doporučil trysku 75,aby to dávalo více benzínu a jehlu na čtvrtý zářez,mohu tomu věřit? Origo tam byla 72. Nemám tak velké zkušenosti,a nechtěl bych opět platit za blbost. moc díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2017 9:34
Jméno: standa
IP: uživatel19159
 Do seriovky patří 2 kroužkový píst,HT 68, VT 38,jehla 1 či 2 zářez.
Datum: 23. června 2017 9:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jeden pro zvýšení výkonu? to asi ne.... tam by muselo být něco víc
Datum: 19. června 2017 15:47
 Jo jeden,pro zvýšení výkonu
Datum: 19. června 2017 8:45
 jeden kroužek? a kolik má ten píst drážek pro kroužky?  týpek se mi dle trysek zdá dosti neznalej, tak jestli ti na dvoukruh nezapomněl dát jeden kroužek
Datum: 18. června 2017 22:36
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Zdar. Tryska 75 je blbost to ti nepojede i ta 72 je moc to bys musel mít vrtání aspoň 41 mm ale i tak je to spíš na 70tku trysku. Já mám na jednom fichtlu vrtání 40.25 a jede nejlíp na origo trysku 68.
Datum: 18. června 2017 19:47
 Zdarec draci,prosím o radu. Mám na pincku primární kolečko 11zubu a na řetězu 15. Ale mám náhradní řetězové 11,myslíte že by to mohlo bejt dobrý do jízdy aniž by to stratilo v kopci? Nebo s jakou kombinací máte nejlepší zkušenost s váhou 80kg.Moc děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2017 17:44
 Proto se ptám abych nekupoval X koleček a zkoušel co bude dobrý a pak mi to bude ležet v garáži.
Datum: 22. června 2017 17:44
 Standa já už to tak koupil,proto se ptám jak by bylo dobře. Tak když nechám primární 11 co mám,a na řetěz místo původních 15 co tam je teď dám 13(mám náhradní),bude ok?
Datum: 22. června 2017 17:38
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Standa má pravdu. Já mám 90 kilo a mám primár origo a sekundár 12 zubu a jede to dost dobře. Taky záleží na stavu motoru když je dobře udělanej tak jede.
Datum: 20. června 2017 16:18
Jméno: standa
IP: uživatel19157
 Pro 80kg jezdce pro běžné ježdění primár 14z a sekundár 13/55. Pro kopcovitý terén 12/55. Pro kross pole les 11/55. Nechápu smysl primáru 11 a sekundár 15. Spomalíš to na primáru a zpět to zrychlíš na sekundáru? Proč? Nebo nechápu pointu otázky? S převodem 11/34 a 11/55 to pojede opravdu pomalu...
Datum: 20. června 2017 7:33
Jméno: michal
IP: uživatel19153
 zdar vyzna sa tu niekde v simsonoch?mam jeden komlet motor funkcni bez karburatoru bez kablov jedine od bezkonta.zaalka ide 5 kablov a neviem aky je to ty motora teda na boku je 4 .oradite............
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2017 9:31
Jméno: standa
IP: uživatel19159
 Na to musíš přijít sám. Zkus podle roku výroby. Ten základ pro chod motoru bude stejný. Cenné informace jsem našel především na německých stránkách,ale něco se najde i v CZ.
Datum: 23. června 2017 9:31
Jméno: michal
IP: uživatel19153
 je to bezkontakt len neviem ci 6 alebo 12v.....ako to zistim?a ako zistim typ motora???chcem to len zapojit len aby motor frcal bez svetiel bez baterky atd...
Datum: 18. června 2017 20:20
Jméno: standa
IP: uživatel19154
 Podle toho jestli je to kladívkáč a nebo bezkontakt. Schémata na netu najdeš. Upřesni si co máš. Měli dobíjecí monstrum a megakondik na blibkry a nebo elbu... jak se do toho dostaneš tak to pochopíš... já to jako 100% simson laik pochopil.
Datum: 17. června 2017 22:15
 Zdravím, měl bych dotaz na ladiče válcaře.  Chlapi co vás vede k tomu, že děláte výfukovej kanál do tvaru hříbku? Nehledejte v tom žádnej hejt, spíš bych chtěl pochopit proč a něco se přiučit. Z logiky co nejsnazšího vybíháni kroužku z kanálu bych řekl, že by se měl kanál směrem k dolní hraně nějak plynule zužovat a to náhlý zúžení u hříbkovýho tvaru by mělo kroužek žrát víc, než kdyby se postupně z vrchu zužoval. Na druhou stranu mě napadá, jestli tam nehraje roli to, že v dolní části kanálu jede kroužek současně i přes přefuky a mohl by se v tom výfuku víc kousat. Klidně mě v té mé teorii opravte. Pročítal jsem různou literaturu (Jennings, Blair, ...), hledal jsem na internetu a nic kloudnýho jsem nenašel. Navíc jsem snad krom pionýra takovej tvar kanálu neviděl. Dík moc, Kuba
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2017 17:48
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 správně. Musel bych mít sání asi na 120° aby bylo zavřený a zároven propojený přefuk s výfukem.
Datum: 20. června 2017 17:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale je fakt, že v době kdy by se to propojilo máš ještě otevřený sání.
Datum: 20. června 2017 9:51
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale možná ta fotka zkresluje jak je focena pod úhlem
Datum: 20. června 2017 9:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 propojí se ti to vybráním pro čep
Datum: 20. června 2017 9:46
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 marquee: nebudu tu psát proč propojením přefuku s pomocnými okny nemůžu ztratit spodní tlak, ale dám ti sem pár čísel a možná na to příjdeš. Kompresní výška pístu 28mm, čep 14.1mm,
Datum: 19. června 2017 22:42
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Je to víc načasovaný symetrák, takže spodní tlak tam žádnej není dokud se neotevřou přefuky
Datum: 19. června 2017 22:09
Jméno: standa
IP: uživatel19156
 Rozměry v kterých se pohybujete se já ani neodvažuju rozmýšlet. Mý akce končej přes 160 stupňů na výfuku protože jedu "seriovky".Různě jsem tu a tam něco tvořil,něco se povedlo,něco bylo supr,něco horší,ale ten solo kanál mi z toho zatim vychází nejlíp. Zčásti i proto,že nechci chodit přes 26mm výstup z válce na koleno. Na druhou stranu mi poslední testy "cestovního" 3K přesvědčily,že není proč se vyhýbat 29mm kolenu. EVO 2 chci na stejnym časování roztahnout na doraz únosnosti kroužku,nemužu vyloučit ani pomocný dirky,ale rozhodně nechci řešit propojení přes čep,takže uvidim co a jak bude vycházet. Holt seriovka. Origo karbec 9500ot/min dává,tak zkusíme jestli půjde přes 10
Datum: 19. června 2017 18:58
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jinak k tomu hříbku. Ono to má několik pro a proti. Ono mít výfuk ve spodní části široký také není úplně dobré. Hříbek s patřičným rádiusem kroužky nežere. Musí se vědět jak to udělat. Tam jde o rychlou ztrátu tlaku při začátku otvírání kanálu. V dolní části už to není tolik potřeba. Zároveň větší styčná plochy mezi pístem (kroužkem) a vložkou umožňuje lepší převod tepla ze dna pístu, což má taky něco do sebe. Další proměnnou je vzdálenost přefuků a výfuku. Pomocná okénka taky nemají válce většinou až ke spodní hraně. Jde taky o to jaký má mít válec průběh točivého momentu.
Datum: 19. června 2017 16:09
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Takhle provedená pomocná okna už spojují přes čep výfuk a přefuk, ztráciš spodní tlak dřiv než se otevřou přefuky.
Datum: 19. června 2017 15:57
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 http://img23.rajce.idnes.cz/d2303/13/13690/13690031_2bd10769c1d31fd8709d0e9b79e6e53b/images/99999.jpg?ver=0
Datum: 18. června 2017 8:50
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Kdybych ho ale udělal užší, tak bude mít menší výkon a válec v pomocnýma okýnkama by byl tedy lepší. Jinak na novým válci z originál vložky mam výfuk široký už jen 28 mm a ještě pomocný okýnka a nejede to. http://fajntom.rajce.idnes.cz/Foto/#99999.jpg
Jeden vélký kanál je vhodný na seriovky, u výkonejších válců bych ho nedělal, pokud to neni v pravidlech.
Datum: 18. června 2017 8:49
Jméno: standa
IP: uživatel19154
 Co jsem viděl fotky tak to chápu.. 27mm je maxx a rozhodně ne pro něco vytrvalostního. Dlouhoběžky dělam max 25mm. U širokých to žere kroužek i vložku. To je jasný.
Datum: 17. června 2017 22:06
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 také mam vyzkoušeno obojí. Válce se zhruba stejným výkonem a stejnýma otáčkama. U válce s pomocnýma okýnkama nebyl žádný problém. U jednoho velkýho kanálu taky žádnej problém, jen kroužek vydrží míň a vložka nad výfukem se vydírá.
Datum: 17. června 2017 21:00
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
 Zdar. Mám vyzkoušeno obojí. každopádně válec s pomocnejma okynkama se neosvědčil. Potom jsem udělal druhej válec s tvarem radoby hříbku ale jen jsem rozšířil vrch výfukáče na každou stranu o 2 mm kulatým pilnikem o pruměru 4 mm plus k tomu přiměřeně sání a jede to překvapivě dobře. Takže dávám za pravdu Standovi že pomocný okna jsou blbost a mírnej hříbek neuškodí a jede.
Datum: 17. června 2017 15:18
Jméno: standa
IP: uživatel17840
 A když už bychom řešili ty tvary,tak tvar vysloveně hříbku se mi taky zdá takový špatný. To by mělo ostrý hrany pod kloboukem a trpělo by to na neduhy tebou popsané. Víc by se mi líbilo takové slovo hruška. Nízká široká hruška. A nebo třeba meloun na kýbli. U stadionu zas úžasně funguje macatej rugbyovej míč. Někdy je dobrá i taková jahoda (samozřejmně utržená ze šťopky nahoře) a nebo prostě zaoblenej květináč jako je u seriovky. Někdy je dobrá i basa od piva s kulatejma rohama. Tvary jsou různý. Co píše odborná literatura o těchto zmíněných ? Třeba ten meloun na kýbli dávám do seriovek s tim,že kýbl leží až několik milimetrů pod přefukama. A takovej meloun bez kýble je někdy taky pecka
Datum: 16. června 2017 21:03
Jméno: standa
IP: uživatel17840
 Ano Tom má zčásti pravdu,je to jednodušší na výrobu. Na druhou stranu mi nikdo nepřesvědčí o tom,že výfukový plyny "naskáčou" líp do jakýchsi 6mm direk vedle relativně úzkého sólo kanálu než do pořádného bezpečně širokého kanálu. To zas nebere moje hlava. Navíc je známo že se to tam napejká a kurví to kroužek. Čistě hříbek nepreferuju,u válce do ořežplechů si dam práci s kompletní úpravou výfukovýho kanálu,ale preferuju široký solo výfukový kanál. Jezdí mi toho po republice dost,dokonce i vytrvalostní závody 12,18,24 hodin a vše drží,spotřeba kroužků se nekoná,výdrž perfektní. Řadu let to funguje takže mi ani nikdy nenapadlo dělat 22-23mm širokej výfukovej kanál a vedle něj dělatnějaký dirky... i z pohledu funkce výfuku mi přijde snazší procpat zpětnou vlnu jednim pořádnym kanálem než aby se to cpalo někam do boku do direk... študovanej inženýr nejsem,používam selskej rozum a kupeckou matematiku. Věřim že u nějaký 250ccm motorky budou mít pomocný vejfukový okna o velikosti malíčku význam. Vim o válcích který to maj udělaný hezky a smysluplně a naopak u jiných mi to přijde jak designový doplněk,který má ukázat,jak moc byla výroba válce "pracná a sofistikovaná". Co má toto téma sledovat? Muj názor máš. Zakládá se na mnohaleté zkušenosti. U odborné literatury si povšimni jakými motory se převážně zmínění páni zabývají. Četl jsem je taky. Dlouho tu bylo mrtvo,tak aspoň oživení
Datum: 16. června 2017 19:21
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Taky jsem se na tím dřív zamyslel a dospěl jsem k názoru, že to je kvůli usnadnění výroby. Je jednodušší rozjed kanál frezou o kousek nahoru, do stran a spodek nechat původní, než upravovat i předchod do užší spodní části. Plocha kanálu nad přefukama má větší význam než pod nima, takže se stím ladiči nechtěji moc dělat
Datum: 16. června 2017 17:20
Jméno: Keln
IP: uživatel16502
 Jak bych nejlépe přepsal doklady malou knížečku na sebe je to napsaný na nějáký nemehlo co se odstěhovalo a nepřepsalo to čili zatím vklidu jezdím na něj je tam stk platná na malý číslo tak zkusím úřad co mi poví tak prosím o vaše zkušenosti jinak by to měl přepsat semnou ten kdo mi to prodal jištak zkusím zajít k nějákýmu právníkovi co mi řekne
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. června 2017 11:39
Jméno: standa
IP: uživatel19151
 Přesně tak. Dohledat vlastnika a přepsat. Adresu vlastníka by ti na úřadu sdělit měli. Když bude z dálky tak ověřenou plnou moc,nemusí tam s tebou. Alternativní cesta neexistuje. Na leváka to v tomto případě ani nejde. A nebo jinej rám s živejma papírama. Pokud je to hezkej fichtl s budoucností tak bych do toho šel a dohledal to. Jdou bohužel do ceny. Hlavně pěkný původní stavy. Ty rádoby renovace nikdo moc neocení a nezaplatí,pěkný renovace jsou zas neprodejný. Pokud je to rozvrklanej krám na pole s investicí 15 tisíc tak bych to nechal plavat a sehnal jinýho.
Datum: 15. června 2017 11:39
Jméno: jirka
IP: uživatel19011
 Kup trosku s doklady a tvoje doklady pošli do světa jako "sběratelský předmět" - to jest ten nejjednodušší způsob přepisu. V jiném případě musíš najít majitele uvedeného v TP a doufat, že žije, že doklady nejsou odhlášené a že to bude chtít řešit. Pokud nežije, musíš otevřít dědické řízení a především se s pozůstalými dohodnout na přepisu či "prodeji"  Pokud to nejsou extra cenné doklady, tak bych se do toho nepouštěl.
Datum: 14. června 2017 20:57
Jméno: lk
IP: uživatel5732
 neni co řešit.. buď dohledáš posledního majitele v tp (resp. jeho dědice), nebo máš smůlu...
Datum: 14. června 2017 19:01
|



|