Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Jawa_20
IP: uživatel13387
 Zdarec, (mám Jawa 20) co když nechám na svíčce vzdálenost kontaktů 0,7mm a ne požadovaných 0,4mm? Může se něco stát? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. května 2014 9:23
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 jedinej rozdíl může bejt při nakopávání, pokud je hodně slabej rotor tak možná i ve volnoběhu.. jak píše standa, maximálně to nenastartuješ..
Datum: 11. května 2014 9:23
Jméno: Jawa_20
IP: uživatel13387
Datum: 07. května 2014 15:48
Jméno: Standa
IP: uživatel17163
 Jiskra budu nejspíš slabá - je to individuální - silné zapalování by asi ještě zapálilo,ale běžné zapalování s vyšeptaným rotorem to asi nedá a jiskra bude tak slabá,že to nebude pálit a nebude to chytat....pokazit se nemuže nic,jen to přinejhoršim nepojede no...
Datum: 07. května 2014 15:43
Jméno: kemos
IP: uživatel12656
 hele mam v technicaku od 20ky napsano pov. hmotnost privesu 60kg..co to je ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. května 2014 11:13
Datum: 21. května 2014 11:13
Jméno: pol252
IP: uživatel17212
 Zdar, já to tam mam taky, sice nevím, jak na to přišli ale je to tam....akorát tam nemam napsaný žádný spojovací zařízení....
Datum: 20. května 2014 15:06
Jméno: Adam
IP: uživatel13294
 taky to tam mam
Datum: 18. května 2014 19:19
Jméno: Jozka
IP: uživatel16806
 To bude asi nejvyssi dovolena hmotnost spolujezkyne..
Datum: 13. května 2014 21:59
Jméno: hh
IP: uživatel17162
 nejspíš překlep..
Datum: 07. května 2014 15:26
 Prosím někoho o radu jak správně sestavit řadící a startovací páku na čz175/477, při našlápnutí poskočí páka dopředu a nejde otočit na řazení rychlostí. Při demontáži jsem našel v start. segmentu kousek kovového úlomku, jinak segment, hřídelka, pružiny Ok. Když správně sestavím, tak tam rychlosti normálně jdou, ale jak šlápnu dozadu na startování, tak to cvakne a páka zase povyskočí a blokne se, díky za pomoc a radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. května 2014 10:29
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Rozeber to celý, snad to najdeš.
Datum: 14. května 2014 10:29
 páku i víko jsem sundal, na pohled není nic vidět, znovu sestavil, ale pořád se to opakuje, jakoby páka vyskakovala dříve, ale ne do konce. Je možné, že se odlomilo něco v posledním dílu kam se zasouvá hřídel?
Datum: 10. května 2014 14:11
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Hlavně prohlídni startovací hřídel, tam může být závada.
Datum: 09. května 2014 16:49
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Nech to zablokovaný a jestli Ti půjde sundat start páka tak sundej víko a uvidíš proč se to blokuje. Pořádně prohlídny díly kde se co ulomilo.
Datum: 09. května 2014 16:47
 zdar draci jsem tu zase se stejným problémem měnil jsem na fíku ložiska a gufera a po složení fichtl lítal jak z praku ale po nějakých 30 km se to začalo srát tak jsem se v tom vrtat a přišel jsem na to že je filtr vzduchu zasranej tak jsem jezdil bez něj ale stejně to nejelo a pak koupil novej a je to s nim ještě horší fichtl se nechce vytočit je strašně línej špatně chytá a jak vidí kopec tak zdechne koukal jsem snad na vše měl jsem dole hlavu,válec,karbec, vejfuk jsem čistil zapalalko se šteloval snad stokrát nenapadá mě už nic s jehlou jsem si taky hrál a nic svíčka je světle hnědá dík moc za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 12:29
 svíčka je spíš do hněda ale jezdim bez filtru vše se točilo volně je divný že ze začátku to jelo úplně neskutečně a pak to šlo do sraček pomalu ještě se mi nic podobnýho nestalo a ani na neutrál se mu nechce do otáček holt půjde zase pod kudlu
Datum: 08. května 2014 12:29
Jméno: standa
IP: uživatel17165
 Nedal si moc oleje do motoru? Opravdu to nežere převoďák? Karburátor si zkoušel jiný? Ta svíčka je černá co?
Datum: 08. května 2014 8:41
 Když to bere olej z převodovky tak je svíčka spíš černá, prostě se to tváří jako bohatý. Pokud jsi měnil ložiska tak předpokládám že i gufera, a i to by se chovalo jinak. Prostě to máš blbě naladěný nebo jsi to špatně složil. Po složení motoru se ti všechno musí lehce točit jinak tam jsou takový ztráty že to prostě nejede. Jo a nezapomeň nafouknout kola a namazat řetěz i to má velkej vliv.
Datum: 08. května 2014 8:18
 vše se dělalo už stokrát a furt nic jediný co mě napadá je faleš u kliky ale olej to nežere
Datum: 07. května 2014 22:59
 Tak že po 156tý, výfuk, hladina, dobrý trysky a v tomhle případě bych se podíval na filtrbox. Další možnost, prostě jsi to blbě složil.
Datum: 07. května 2014 22:48
Jméno: Karel
IP: uživatel17160
Posl.aktualizace: 08. května 2014 9:49
Jméno: pepa
IP: uživatel16152
 je to stejný ta prašivka má svetlo firmy pal co davali i na 350 .. jinak bych radej vzal gumu z monty jawa protže kvalita směsy kolísá
Datum: 08. května 2014 9:49
 Čau draci jakou máte cca spotřebu u čz 175/477 ? Jo a kdyby někdo měl tak bych koupil tuto čz bez tp za rozumný peníz ale jen na vysočině.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 11:47
Jméno: pepa
IP: uživatel17166
 kolečko nevíš proč každý řeší spotřebu u motrky? kor 45 let stare? a natuněné mz ? vždyt co nejvíc sem si všim tak u jawička teměř čvrtina z litru prostě z motru či karburace vytekla nevhodným seřízením či zsvadou ....a ano 175 žere nastejno s tojotou jaris...,,,ty motory jsou stavený na polovičný spotřebu o proti prumernému autu te doby žigulíku a škodovka kter melí spotřebu 8 10
Datum: 08. května 2014 11:47
 Zdar. Jak kdy, dlouhodobý průměr u čz 180 jsem měl 4,4l. Ale dá se jet rozumně kolem těch 4l, ale uměl jsem i za téměř dvojnásobek...
Datum: 06. května 2014 21:01
Jméno: miselin4
IP: uživatel16939
 zdar leštím motor na pincku a už nevím čím mám dále leštit . vyčistli jsem to jemnýmocelákem do vrtačky pak nejakou lešičkou ale furt je to takové nic moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 12:37
Jméno: pepa
IP: uživatel17166
 jen abys už tam neměl od toho oceláju rýhy
Datum: 08. května 2014 12:37
 no co je na tom videu tak to je otřes..vždyť tak to nebylo vyleštěný ani když no sjelo z výroby. No ale každej podle svého gusta....
Datum: 08. května 2014 10:56
Datum: 06. května 2014 20:49
Jméno: Marek
IP: uživatel15364
 @https://www.youtube.com/watch?v=kTOb6XTQqeU pokud už ten odkaz ted nepude tak nevim
Datum: 06. května 2014 20:46
Jméno: Marek
IP: uživatel15364
 https://www.youtube.com/watch?v=kTOb6XTQqeU
Pastou brown max to předleštíš a pastou white max to vyleštíš do zrcadlovýho lesku. Kotouče viz kolečko  .
Datum: 06. května 2014 20:44
 pastu na leštění hliníku a filcový kotouč... ocelákem to nevyleštíš
Datum: 06. května 2014 20:33
 Zdar. To chce filcák s hrubou pastou, a pak hadrák s jemnou pastou. A na ten ocelák zapomeň.
Datum: 06. května 2014 20:15
 Zdravíčko.Dělal jsem si go motoru, ted' mám ale problém s tím, že nemůžu občas motor pořádně vytočit.Trojka to dělá pořád.Plnej plyn a jen si to tak prdí jako by tam nedotejkalo víc benzínu.Jednička a dvojka jede v celku dobře, občas zlenivý, ale jen někdy.Potřebuju radu.Předstih podle oka, ale vždycky to na tom motoru tak jelo nejlíp.Odtrh 0,4.Všechno origo.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2014 23:01
 A kolik máš po tom vybrusu najeto?? Ono taky musíš výbrus zajet a můžu ti říct že opravdu uvolněný je až po nějakých 1200-1500km. Další důvod je blbě nastavený karburátor a filtrbox. To je častá příčina toho že to na 3ku prostě nejede. Jo a máš výbrus nebo poláka???
Datum: 07. května 2014 23:01
 Komplet repas kliky s novou ojnicí, výbrus,ložiska, simeringy,spojka, komplet všechno přetěsněný.Ted' už to i docela jede, chvíli jsem si s tím hrál, ale ta trojka se prostě nevytočí uplně.
Datum: 07. května 2014 16:12
 co podletebe znamená GO motoru???, pro některé lidi je to tady dost široký pojem, trochu to rozveď, ať víme co všechno jsi dělal, takhle je to střílení od boku
Datum: 07. května 2014 6:36
Jméno: Michal
IP: uživatel17159
 Zdravím všechny, chtěl bych jen radu. Mám píst z panelky 559 250ccm a je na něm vyraženo na horní části číslo 3. Na pístu prasknul kroužek a píst je poškozený, chtěl bych koupit ten stejný píst s kroužky, vložka válce je dobrá. Rozměrově pístu až tak přesně nezměřím posuvným měřítkem, velikostí je něco mezi 65,5-65,75. Jaký píst mám koupit když je na něm vyražená 3? Jaký průměr má mít? Předem díky chlapy
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 8:48
Jméno: standa
IP: uživatel17165
 3=3.výbrus a to odpovídá 65,75 - což je rozměr kterej si naměřil na pístu u sání,ten rozměr 65,5 jsi naměřil na pístu nahoře v korunce před kroužkama a to sedí...píst je "kužel" ... rozdíl nahoře/dole je přesně jeden výbrus tj 0,25mm ...
Datum: 08. května 2014 8:48
Jméno: kukunec
IP: uživatel16557
 Jednoduše zajdi s válcem do prodejny a kroužky a píst najdete podle válce, ale jistojistě číslo 3 znamená 3. výbrus. Píst se měří ve spodní části. Posuvkou na 0,25mm s přehledem změříš. Změř píst ve spodní části (blíž k setrvákům) a nejbližší číslo to bude. Ale jistota je jít s válcem.
Datum: 06. května 2014 22:54
Jméno: Michal
IP: uživatel17159
 Ještě jsem zapoměl dodat že tu na stránkách je např. ...Píst 65,50/2.výbrus-čep 18 a dole v poznámkách je ...Píst pro 3 výbrus
Datum: 06. května 2014 17:56
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 čus na fichtlovi mě hodně blbne spojka už nevím co s tím. jednou jí utáhnu aby už kloužala když se páčka zmáčkne na jeden mm. no za jízdy to nekřupe vůbec ale jakmyle pak tak po 3 km. jízdy jedu třeba na dvojku a že zastavim tak zmáčknu spojku zabrzdim a mototr je strašně líne a táhne dopředu když chci dát se spojkou neutrát tak tam ani nejde dát a když stojím na místě dám spojku a jedničku tak to křupne jak hovado a fichtl táhne taky dopředu když držím spojku a dám plnej kotel tak se fichtl normálně zozjede a jede. spojkový tyčinky sou oboje nové, olej pp80 nedávno měněnej, lamely taky nové prosím poradte už si nevím rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 13:29
Jméno: pepa
IP: uživatel17167
 prostě ti to unáší ... shod dekl spojky a podívej se zda při vimacknutý spojce jdou lameli od sebe.... pokud t ne jakože nepudou skuz vymysled proč
Datum: 08. května 2014 13:29
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 Jednou jsem si koupil nový spojkový tyčky u nás v mototechně a asi za 15 km jsem je musel zahodit,jejich kvalita odpovídala hřebíku a po pár km vždicky kulička vytlačila důlek do tyčky,takže spojka přestala vypínat
Datum: 08. května 2014 12:47
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 jako že ty ji dotahneš a ona se po 3 km povolí ? musíš ten šroub zajistit matkou nebo kulička ti zajíždí do tyčinky nebo lanko ale nejspíš bych to vyděl na povolující se koš
Datum: 06. května 2014 22:09
Jméno: mustang23
IP: uživatel15205
 Čau , fichtl mi začal dělat tohle https://www.youtube.com/watch?v=AvUvHVz_cvs&feature=youtu.be , bohužel nemuzu prijit na to proc, vymenil sem karbec, seridil zapalko , vymenil gufero na klice, vymenil svicku , vymenil airbox i s filtre, proste vsechno cim by to mohlo byt , nemate nekdo na neakej typ ? treba inducka atd. ? ? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. května 2014 12:49
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 pecka na kladívkách?
Datum: 08. května 2014 12:49
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 mě to tohle na fichtlovi dělalo furt přes půlku plynu jezdil jak blázen ale když sem dal plnej kotel tak se to hltilo a dusilo a motor bafnul jednou za dvě sekudy skus si ještě jednou rozdělat ten karbec já sem to u fichtla vyčistil tak že se na to potřebovaly jen 3 věci tenký měděný drátek z trafa na 9V a pak trochu silnější (těm proštárej každou dírku co najdeš a uvidíš) a tyčinku do uší kterou sem vždycky olízal do mokra a pral sem to do dutinky kde sou trysky a pak to jelo krásně ale ta indučka si fakt nemyslim že by to dělala motor přes volnoběch šlape pěkně ale má to moc černej kouř černej jak uhel když se koukneš. já když sem jednou umejval fichtla hadicí tak sem ho pak nechal 3 dny schnout a odešel mi z toho mokra kondik
Datum: 06. května 2014 22:27
 Zdar. Může to být i kondík nebo indukčka.
Datum: 06. května 2014 18:21
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 mě se to stalo 3x poprve to dělal karbec jeto to jen přes pul plynu ale přes plnej se to hltilo po druhe filtr skus ho dát celej pryč a pak to slkus projet a nemo možná odtrh ale indučksa to nebude
Datum: 06. května 2014 17:15
Jméno: drags
IP: uživatel14454
 Ahoj draci jak moc velký je problém dát moto na veteránský čísla mám jawu 175/356 v originál stavu a vše chodí jak má, a kde to mám vyřizovat dík drags
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2014 14:24
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 začni v nejbližším veteránským klubu a tam ti to všechno vysvětlí.
Datum: 07. května 2014 14:24
 no pokud máš vše origo tak už jenom hodiny lítání a kolem 4-5 tisíc a problém není jen musíš často na veteránský kontroly
Datum: 07. května 2014 9:04
Jméno: olous
IP: uživatel17157
 Zdar draci! Co davate mezi kartery? Silikon nebo papir? Ja jsem dal silikon a mam problem. 500 km po GO a svicka je furt mokra a cerna jak gumak. S karbecem jsem udelal uz uplne vsechno a nic nepomaha. Porad se to uchlastava. Pod pionyrem je na zemi mala louze, takze typuju ze silikon (samozrejme motorovy tesnici) sel srat a motor si taha olej z prevodovky. Kartery jsem srovnal na skle a vsechno jsem samozrejme dukladne odmastil... mate nejake zkusenosti a poznatky v teto problematice? Diky!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2014 21:09
Jméno: olous
IP: uživatel1893
 tak dobre to dopadlo  kliku jsem daval na repas starou, ale nezdala se mi vydrena, tak snad bude ok. dik za tip. dneska jsem to natocil a uklidnilo me, ze z vyfuku neleti modry dym, ani to nijak po oleji nesmrdelo. takze jsem zacal odznova a rozdelal jsem karbec (tryska 68) znovu vsechno pokontroloval, profoukal ale halvne jsem zjistil, ze nemam jehlu uplne dole, jak jsem si myslel, ale o jedno vys... snizil jsem a vypada to ok. najel jsem na tom cca 10km a svicka zacina cihlovatet... uvidim jaky bude zitra studeny start, ale asi se to povedlo. nejde me do hlavy, jaky vliv ma prizvednuta jehla na volnobeh? silikon tesni ok. byl to plany poplach. olej mi trochu tece kolem startpaky, takze vymenim O-krouzek... moc nevydrzel. menil jsem ho samozrejme pri GO. diky za rady a tipy. mejte se draci!!!
Datum: 06. května 2014 21:09
 Má to svoje výhody i nevýhody. Že je motor z venku oblitý? Kravina, stačí to po zaschnutí odrolit. Že musíš něco drbat při půlení? Taky neřešim, mam odstraňovač těsnění. Pokud máte doma jenom fichtla, tak neni problém si koupit 10 těsněních mezi kartery, nebo pod dekl. Já opravuju co chvíli uplně jiný stroj, a tak nebudu shánět pokaždé jiné těsnění. Navíc na větších mašinách dost často papírové těsnění mezi karterama nebylo, poslední čízy a jawky 350 už byly z fabriky na silikonu, starší na hermetiku. Stadion taky neměl papír mezi karterama. Co jsem dával na silikon, tak nikdy ani nekáplo.
Datum: 06. května 2014 18:16
Jméno: standa
IP: uživatel17158
 No zrovna z tohohle důvodu jsem se naučil zabrousit si kartery a mezi jen mastnej papír...nic se nemusí loupat atd... a když děláš novej prototyp upravenýho motoru tak je to otevřený 2x - 3x za den a potřebuješ zkoušet,ne loupat silikon půl dne,pak vše odmastit atd... otevřu,zahodim papír,vyřešim problém,trochu to utřu,vrazim tam nový těsnění,zaklapnu,utahnu,nahodim primár,hodim těsnění,zaklapnu,utahnu,naleju olej a jedu...
Datum: 06. května 2014 17:51
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 nevidím v tom žádný rozdíl doporučuju papír a po silikonu motor vypadá hnusně a pak když ho chceš půlit tak to pak musíš zdrbávat jak ko****
Datum: 06. května 2014 17:36
Jméno: standa
IP: uživatel17158
 Když nejsem línej ta to papírový těsnění aspoň potřu olejem...jinak to skládam i s papírem na sucho a mezi blokama mi neteklo nikdy... mimojiné...nedával si na repas starou kliku ? Už hodněkrát se stalo, že klika už měla vydřený drážky od gufer a ničí gufera a nová gufera vydrží tak 500km a začne prolínat olej do klikový skříně...
Datum: 06. května 2014 16:47
 Ono to tak tragický neni. Silikon nanášim taky rovnou z tuby, je to uplně normální postup.
Datum: 06. května 2014 16:30
 pokud nemáš nějak hodně omačkaný kartery tak si dáš silikon na prsty, namažeš s nim papírový těsnění a to tam pak dáš, když vidim na internetu ty kluky co to mačkaj z tuby rovnou na motor tak mám pocit že sem v rusku, a pak když to ořezávaj  prasárna kalibru maximálného  a co musí bejt v motoru...
Datum: 06. května 2014 16:23
 Zdar, já dávám tenkou vrstvu silikonu pak papír a zas tenkou vrstvu silikonu, ale klidně stačí i ten papír pokud máš v pohodě kartery
Datum: 06. května 2014 15:27
Jméno: olous
IP: uživatel17157
 Jeste upresnim, ze tento problem zacal az v posledni dobe cca 50-100km zpet. Stejne tak ta olejova skvrna. Jinak ten karbec jsem cistil, profoukaval, kdyz snizim malinko hladinu tak uz to nestiha ve vysokych, jehla dole, vzduch na plno a nedrzi to volnobeh. Chvilku to klape a pak se to uchlasta tak, ze to zdechne.
Datum: 06. května 2014 15:17
Jméno: kuba
IP: uživatel13759
 Čus draci, dostal jsem nápad že si zkusím udělat nějakou motorku 2x2, nějaký jednoduchý motor s malým obsahem, viděl jsem hodně videí na internetu, ale nikde jsem nějak neviděl jak je to vymyšlené na předek.
Máte prosím někdo nějaký návod jak na to? popřípadě. jestli s tím máte zkušenosti ? je to spíš taková sranda z nudy, a zajímalo by mě jak se na tom jede. předem díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. května 2014 10:41
 u endur a krosek je to řešený tlakem oleje, na předek se přenáší okolo 5% výkonu, možná se to zdá málo ale stopu v písku nebo v blátě to drží mnohem líp
Datum: 12. května 2014 10:41
 Zdravím pánové mám takový problém. Z ničeho nic mi začla dělat motorka tohle - https://www.youtube.com/watch?v=AvUvHVz_cvs&feature=youtu.be Copak by to mohlo být? nechce se mi to opět celé rozebírat a hledat nejspíš ale tryska že?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2014 16:15
Jméno: tragos
IP: uživatel8528
 Docela ti fučí od kolena možná ucpanej výfuk
Datum: 06. května 2014 16:15
 Nesuď knihu podle obalu..  Jinak díky za rady pánové..
Datum: 06. května 2014 10:40
 ta motorka... tedy ten šrot by potřeboval vyčistit a seřídit karbec
Datum: 05. května 2014 20:54
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 vyčisti karburátor
Datum: 05. května 2014 20:23
 Hoši, mam problém s fíkem... Jedu si po polňačce... Jedna, dva, tři... Pohodička... A najednou jakoby se mi seknulo šoupátko... Později mi došlo že to chytá samozápal... Na voloběh to jede a po chvilce to začne turovat... Když přidám jde za plynem ale zustane v otáčkách? Čim to muže být? Mam strach aby to nebyl prasklej válec ale komprece je dobrá a zvuk zdravej... Zkoušel jsem veškerou elektriku... I karbec.... Poraďte hoši....
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2014 22:30
Jméno: jawa50
IP: uživatel13743
 dotika ti tam benzin? když je plovákovka z ničeho nic suchá tak to začne ječet jak prase taky skus ten benzin
Datum: 06. května 2014 22:30
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 někde ti to saje falešnej vzduch,často to je gufero pod zapalováním
Datum: 05. května 2014 20:24
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 zdarec mám MZ etz 150 cross mám tam laděný výfuk , drapáky... ( v me předešlé diskuzi je foto) a chtěl bych se zeptat jak snížit spotřebu pomůže originál výfuk ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2014 13:50
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
Datum: 07. května 2014 13:50
 zadal jsem do googlu mz etz 150 seřázení karburátoru a hned první odkaz... problém, že?
Datum: 06. května 2014 23:23
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 ano neak tak to žere a to sem zdělal ten ladák svíčka je černá a mokrá asi to hce seřídit karbec. neviš o neakem navodu ?
Datum: 06. května 2014 21:48
 2L na 15 km máš v jakých otáčkách? neteče ti to někde bokem? ... spotřeba cca 12 litrů na 100 je docela hovadina
Datum: 06. května 2014 20:40
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 spotřebu mám 2 l na 15 km takže tam mám asi aj provrtané trysky a na tom odkazu má byt štelování karburatoru ? nenasel sem tam nic o tom
Datum: 06. května 2014 18:24
 kolik máš spotřebu? já mám taky stejnou MZ ale bez laďáku a jezdím po poli takže to celkem honím a spotřebu mám cca 5 litru na 100km a celkem jí dávám zabrat. tak pokud ti to žere opravdu hodně tak si seřiď karburátor http://www.mz-faq.ic.cz/ pokud ho máš seřízený tak možná opravdu ten výfuk, ale podle mě ten vyfuk nema moc vliv na spotřebu
Datum: 06. května 2014 11:32
 Zdrec. Nevíte někdo, jaký z čeho sehnat levotočivý alternátor ? Potřebuju na frézu. Je tam motor z 150c a je levotočivý. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2014 6:59
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 A co tím vlastně živíš? Nepředpokládám že fréza má nějaké náročné spotřebiče.
Datum: 07. května 2014 6:59
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 jestli ten altík zatížíš pár slabšíma světlama, tak chladit nepotřebuje a na vrtulce nezáleží. Ona i ta otočená nějakej pohyb vzduchu způsobí. Vestavěnej regulátor je naopak výhoda, a protože je polovodičovej a zalitej v plastu, takže mu vibrace vůbec nevadí.
Datum: 05. května 2014 17:40
Jméno: pepa
IP: uživatel17155
 vole vrtuly na zetoru je univerzal a ma jen lopadky opravdu lopadky ten altik to ani moc nechladí.... jinak relatko zlášt je spíš výhoda jen ho dát ta kde netrpí vibracemi
Datum: 05. května 2014 17:14
 Koukal jsem na alternátor ze š 105,120,130 a lopatky vypadaj jako levo... Akorát je na houby že je zse regulátor zvlast. Z fav. Nebo fel. Bych to měl dohromady
Datum: 05. května 2014 15:21
 *a nemel by byt problem se zahřívánim.... Asi 70A u 1.3 jsem našel.
Datum: 05. května 2014 14:41
 To ano, ale šlo mě o to, abych nemusel upravovat chlazení (ventilátor). Prý z traktora. Nějaký Zetory měly levotoč... nebo to chlazení jen nějak upravit ? Nadruhou stranu pokud bych dal třeba alt z Felicie... Ten může mít zatížení kolik... 50A ? Ono jedno svetlo a koncovky nesežerou tolik abych altik zatezoval nějak do extrémů. 20-30% on je stejně ten řemen na kterej to chci zivit slabej a vyvedenej od zapalování, takže si velký síly dovolit nemůžu.
Datum: 05. května 2014 14:36
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 alternátoru je z principu funkce směr otáčení úplně ukradenej
Datum: 05. května 2014 13:18
Jméno: Adam
IP: uživatel17152
 Ahoj draci,nevite jestli by sel pouzit indukční snímač ze 4T zapalování na fichtla? Nebo je mezi snímači na 2T a 4T nějakej rozdíl?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. května 2014 23:23
Jméno: combust
IP: uživatel17204
 1) Čidlo samozřejmě změřit lze pokud znáš správný hodnoty tak běžně se měří odpor vinutí a nebo indukčnost. Pochopitelně se dá vyzkoušet tak že k němu připojíš voltmetr a kolem něj kmitneš magnetem nebo kusem železa (záleží na typu čidla).
2)K babeťáckýmu tyristoru potřebuješ generovat okolo 100V a to ti pól z pionýra jen tak nedá.
3) Způsob buzení čidla záleží na tom jaký čidlo máš a jakej signál z něj chceš. Buď máš jen prostou cívečku a musíš mít magnet kterej jí budí nebo máš standardní indukční čidlo a tomu stačí na rotoru nějakej výstupek z feromagnetickýho materiálu. Ovšem pak záleží jestli máš dvouvývodový nebo jednovývodový čidlo. V případě jednovývodovýho záleží na orientaci vinutí, podle něj pak při přibližování výstupku generují kladné nebo záporné napětí. Jestliže chceš mít s tím babeťáckým gytem přesnej předstih pak potřebuješ čidlo který při přibližování výstupku generuje zápornej signál a při oddalování kladnej (dá se to samozřejmě obejít tím že budeš mít rotor kterej nebude mít výstupek ale opačnej profil - mezeru). Pokud použiješ čidlo který bude generovat při přibližování kladný napětí tak se to dá využít pro zvyšování předstihu s otáčkama (tam pak musíš patřičným způsobem nadělat víc zubů nebo plynulej náběh výstupku)
3) Na co tam potřebuješ mít vačku když tam nebude žádný kladívko?
Datum: 17. května 2014 23:23
Jméno: Adam
IP: uživatel17152
 Ještě bych měl pár dotazů.Jde nějak vyzkoušet (zmeřit) indukční snímač?Nejsem si totiž jistý jestli funguje.Další co mi není jasné je zda-li při použití GYT tyristoru(model kde není potřeba ind.cívka) musím použít zapalovací pol z babetty nebo zda můžu použít z pionýra.Dál by mě zajímalo z čeho udělat těleso které bude dávat signál ind.snímači (kus železa nebo hliník a na konci magnet?) a jak daleko dát snímač od vačky aby to nějak nerušila? díky moc za odpovědi
Datum: 09. května 2014 23:11
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 Ano indukční je jednoduché, jen kdyby se na něm neindukoval bordel z rotoru... za mě taky hall je to nejlepší...
Datum: 06. května 2014 8:18
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 však to indukční taky..
Datum: 05. května 2014 17:52
 To já už v hlavě skládám zkušební zapalováni bezkontaktni po tom, co jsem zjistil že halluv snimac je tak jednoducha věc
Datum: 05. května 2014 15:14
Jméno: Adam
IP: uživatel17152
 díky,myslel jsem si to,jenom mě zmátlo proč prodávají zvlášť na 2T a 4T,ceny jsou rozdílné,přitom vzhledově jsou stejné,asi obchodní politika  ..Ano to mi je jasné,chci použít zapalování GYT z babetty.
Datum: 04. května 2014 22:26
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 rozdíl v indukčních snímačích nebude, ale z otázky neni jasný jak ho chceš použít, takže ti těžko někdo řekne jestli jde na fichtla. Snímač sám o sobě je k ničemu, pokud k němu nemáš další elektroniku, což bejvá ve většině případů kondenzátorový (tyristorový) zapalování..
Datum: 04. května 2014 22:02
Jméno: Kendy
IP: uživatel17150
 chystam sa kupiť pioniera s papierami ma ŠPZ a TP no nemá platnú STK. chcem sa spýtať či stým nebude problem pri prepise a hned aj pri prihlásení. Dakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. května 2014 17:47
 problem s stk neni. Stejně bys musel na evidenčku a tak ti přitom udělají stk. Hlavně at máš zaplacené pojištění.
Datum: 04. května 2014 17:47
|



|