Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Franky
IP: uživatel19540
 Zajimava doba........... driv to tady aspon zilo....... dnes je mrtvo..... vsechno v pici...... vsichni zdechli...... Jak to bylo krasny pred deseti lety....
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. června 2019 22:48
Jméno: skokan23m
IP: uživatel19579
 už to tady není jak to bývalo a bude hůř
Datum: 15. června 2019 22:48
Jméno: Franky
IP: uživatel19565
 Taky je ze me v posledni dobe zedník na plny uvazek............... na motorky jsem cca 3 roky vubec nesahl a co jsem mel z velke casti poskodila povoden...... muzu napsat.. ze to fakt nasere.. Na peraku jsem naposled jel v roce 2011 a moc mi to chybi....... Nejhorsi je ten spicenej cas.. nejde to zastavit a fakt na sobe cejtim jak starnu.... "mam depresi" kdyz si vzpomenu ze tricitka se blizi.....
Datum: 08. dubna 2019 19:42
 Jo Stando, to že děláš v menším měřítku je k..va znát. Mě už se o těch válcích i zdá. Je toho tolik, že ani není čas dělat nějaký evoluce  . Ale jo, nějaký probíhají. Teď přes léto na to snad nějaký čas bude.
Datum: 27. března 2019 13:36
Jméno: Standa
IP: uživatel19543
 Taky se mění priority. A možná chybí nastupující generace. Fichtl už neni za 1500 ale za 15000...Před víc jak 10 lety byl na prvnim místě fichtl, pak pivo, kalby, ženský auta. Dnes - rodina, ženská (jedna) , dům, práce, auto, pivo (doma), zvelebování sídla a někde v pozadí pod dekou motorky. Víc se skoro zajímam o metody spodní izolace 300 let starého domu a různý stavební práce, střecha, arkýře... Fichtl ale okrajově furt... Upravuju válce pořád, jen už v menším měřítku...
Datum: 20. února 2019 18:06
Jméno: Standa
IP: uživatel19543
 Fcb z 90% zoufalý. A je to trochu škoda. Skupiny který by měly mít váhu jsou zakydaný hnojem. Zde z 90% stejný každý týden... furt sem koukam a furt nic... Jinak souhlas. Dům, rodina, rutinní kolotoč... Neni čas na motorky a na žvanění už vubec ne...
Datum: 20. února 2019 17:54
Datum: 19. února 2019 22:22
 protze frenky uz dospel a prestal tu delat prcu .-) ty vol jak ja bych si pral hodit na chat se stamgasti jako pred lety,,, ale ten chat nemuzu opravit ale jedno uto bude,, ty vol,, proc jsou na svete zeny,,lebo to stoji tolik casu .-)
Datum: 19. února 2019 16:15
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Spousta fekálníku píše na facebooku. A tam je to teprve žumpa, tady je to aspoň moderovaný a má to apoň trochu úroveň. Taky se tu líp hledá.
Datum: 19. února 2019 16:13
Jméno: Kondor
IP: uživatel19541
 Nevím čemu se divíš,doba už je taková.Málo času,hodně práce a na koníčky nezbývá skoro nic ....
Datum: 19. února 2019 13:28
Jméno: .
IP: uživatel19537
 Jakou jezdíte žárovku v předním světle, aby se to s 20w VAPE trošku rozsvítilo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2019 16:58
Jméno: Mysak949
IP: uživatel19578
 Nemá ten druhý už třeba 30W zapalování ?
Datum: 11. června 2019 16:58
Jméno: KJ
IP: uživatel19141
 Já to mám ve dvou strojích jeden svítí nádherně žárovky nepraskají a druhý je jak světluška jako obrysovky u auta nevím proč
Datum: 24. února 2019 14:42
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Já tam mám asymetrickou žárovku 15W B20d patice, vzadu 5W sufitka. Žárovky nepraskají, ale svítí na prd. Parabola je celkem OK. Na fekála jsem se vrhnul po x letech. Schválně změřím napětí na žárovce, jestli by to sneslo 12V žárovku.
Datum: 22. února 2019 12:09
Jméno: standa
IP: uživatel19544
 Žárovky 6V 15W + 6V 5W mi hoří. Pak jsem všelijak experimentoval,až jsem skončil u úspěšné kombinace 12V/35W (simson) a 12V 5W(vnitřní osvětlení Octavia). Svítí supr,nepraskají. Bez zadního světla vepředu slušně svítí 12V 40/45W ze starý škodovky.
Datum: 21. února 2019 20:04
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Jen do toho, oživ to tu trošku.
Datum: 21. února 2019 11:16
Jméno: Standa
IP: uživatel19543
 Když to napíšu, strhne se vášnivá diskuze. A nebo už ne? Mam to udělat?
Datum: 20. února 2019 18:07
Jméno: michal
IP: uživatel19539
 zdar chcem kupit karbec bud amal 19 alebo som nasiel nahradu za dellorto 19 teda asi čina čo bude lepšie???
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2019 12:11
Jméno: standa
IP: uživatel13799
 Dellorto originál a nebo Black racing.
Datum: 06. února 2019 12:11
Jméno: Petr
IP: uživatel19536
 Zdarec, chci se zeptat, dělám klukovi na ježdění na chalupě takovou všehochuť,co zbylo v garaži, je tam motor z 555 a chtěl bych se zeptat, jestli tam třeba jde dát hlava z 21,jestli by to třeba líp chladilo a vím, že 555 mají menší kompresní poměr, tak jestli by to třeba mělo větší kompresní poměr a třeba s lepším sáním,výfukem to o trochu líp jelo.
Nebo další věc, jestli by tam šel dat na 555 kartry válec s hlavou z 21??
Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. ledna 2019 11:33
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Pokud se na tom má naučit jezdit, klidně bych nechal čistou 555. S chlazením to problém nemá, pro začátečníka to jede i tak dostatečně. Vylepšovat si to může i sám. Válce, hlavy, zapalování z typů 555, 05, 20 na sebe sice pasují a dají se prohazovat, ale má to své zákonitosti...
Datum: 31. ledna 2019 11:33
Jméno: Martin
IP: uživatel10988
 Čau chlapi budu dělat pařeza a koukam ze nabízejí klasické šedé těsnění mezi kartery a nebo žluté prešpanové ale to má tloušťku 3 mm, máte s tím naky zkušenosti. Díky za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2019 10:46
Jméno: Vašek.
IP: uživatel19533
 Asi to tak bude, máš pravda dělaj se dvoje jedny ty černý kvalitnější a druhý papírový-madarský.
Datum: 27. ledna 2019 10:46
Jméno: Standa
IP: uživatel19532
 Asi se splet. To bude 0,3mm. Klasika je 0,2mm. Nevidím v tom problém.
Datum: 27. ledna 2019 8:18
Jméno: Vašek.
IP: uživatel19531
 Jo a další věc coby tomu říkala klikovka a těžko bys nasazoval válec na štefty rozšířený o 3 mm.
Datum: 25. ledna 2019 9:20
Jméno: Vašekl
IP: uživatel19531
 Zdar. Těsnění tlusté 3 mm je fatální blbost to by ti vyskakovali kvalty, pokud by to vůbec řadilo.
Datum: 25. ledna 2019 9:17
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Fakt má 3mm?
Datum: 23. ledna 2019 17:30
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Čau draci, poraďte prosim kdo víte .Co je lepší?Mít na primáru převod 14-34 a na sekundáru 11-55, nebo primár 12-34 a sekundár 13-55, jde o fichtla na terénní závody. Díky......
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2019 9:31
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Tohle by mi dávalo za pravdu: https://motorky.bazos.cz/inzerat/100141164/Jawa-50-spojkove-lamely-34z36z37z38z.php
Datum: 01. února 2019 9:31
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Mám za to, že s 11/36 řetěz vychází bez půlspojek a s originál řetízkem. Ale musel bych shodit dekl, abych to oveřil na 100 %.
Datum: 01. února 2019 9:29
Jméno: Bohun
IP: uživatel19534
 Takže 12/34 nejde?
Datum: 28. ledna 2019 16:32
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 ale na 11/34 i 12/37 musí být řetěz s půlčánkem
Datum: 28. ledna 2019 16:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 na 12z sedí lamely 37, což je to samé jako 11/34
Datum: 28. ledna 2019 16:09
Jméno: Bohun
IP: uživatel19528
 Na internetu jsem našel výrobce, který dělá i 12 zubů......,každopádně díky.....
Datum: 21. ledna 2019 11:06
Jméno: standa
IP: uživatel19527
 Neznám 12/34 primár. Buď se dělá 9/34 a nebo 11/34. Pak jsou race varinaty s vyššími lamelami (36,37z) a kolečky 11 a 9z. To že máš ferodo lamely je nicneříkající informace. Pokud ti to na 9z nebo 11z klouže tak zvětši přítlak na pružinách. Buď se tam přidávaj podložky,nebo se dávaj delší pružiny a nebo se taky dá sehnat silnější mezilamela. Zjišťuj a pátrej. Na fcb je skupina pro řešení těchto věcí.
Datum: 21. ledna 2019 10:00
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Spojku mám ferodo.....,takže myslíš že 12 zubů na primáru je blbost a raději ještě míň zubů?
Datum: 20. ledna 2019 20:19
Jméno: standa
IP: uživatel15830
 Ad1) zvýšit přítlak spojky Ad2) pokud se dostaneš na tak ostrej level,že už bude motor tak výkoný,že spojka výkon nepřenese tak se potom prodávájí speciální lamely gumokorek atd....
Datum: 20. ledna 2019 20:09
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Něco jsem asi blbě namačkal, pořád to nejde, ale i tak díky.....
Datum: 20. ledna 2019 19:31
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Zase se mi nezobrazuje,mě z toho jebne....Šlo by to prosím poslat v sms na číslo 603906195.Díky moc.....
Datum: 20. ledna 2019 19:00
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 Druhá odpověď se mi nezobrazuje, mohl bys ji zopakovat?Díky.....
Datum: 20. ledna 2019 18:53
Jméno: Bohun
IP: uživatel19526
 9 zubů na primáru jsem měl a klouzala mi spojka, myslel jsem že 12 zubů na primáru by spojka už udržela a že bych pak řešil jen sekundární kolečko....Co si o tom myslíš?
Datum: 20. ledna 2019 18:40
Jméno: standa
IP: uživatel15830
 Na primár 11/34 a nebo 9/34 a sekundár dle trati. Ono celkově je to dle trati. Na to nejde obecně odpovědět.
Datum: 20. ledna 2019 18:28
Jméno: Biggles
IP: uživatel19524
 Ahoj chci namontovat válec vrtani 40 (polský) dvou kroužek píst. Mám slícované a začištěné kanály. Hlava a karburátor originál. Nechci žádné letadlo, jen trošku větší sílu od spodu. Co mám od toho čekat, případně co je dobré ještě řešit.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. listopadu 2020 15:26
 Zdar. Válec mám namontovany hlavu původní nezvětsenou pist 3 kroužky a můžu říct že jede a chytá perfektně. Mnohem větší síla a vůbec žádné starosti. Doporučuji.
Datum: 01. listopadu 2020 15:26
 Po pravdě už jsem ten válec asi před dvěma lety měl namontováný, ještě s originálním tříkroužkovím pístem. Asi po kilometru se seknul kroužek o přefuk, a roztrhlo to píst. Válec to kupodivu přežil bez úhony. Tenkrát jsem tam namontovat originál s druhým výbrusem, a 40 strčil do šuplíku. Přišlo mi toho válce škoda, tak jsem pořídil píst tentokrát dvukroužek a zabrousil hrany kanálků. Kupodivu kanálky přefuků docela pasují na kartery (teda na Poláka). Hlavu mám originál zatím to ještě nemám úplně složený(fáze porovnávání a pasování).ale zatím to vypadá že se píst pod hlavu s těsněním vejde. Jestli ne... nechám ji přiškrábnout.
Datum: 20. ledna 2019 22:21
 To Biggles : Poláká 40mm jsem před hrozně dlouhou dobou měl. Začal bych tim,že se to zabíhalo snad 6 měsíců - 3 festový kruhy a festovej píst - (a to v tý době jsem ještě jezdil jakože dost). Po záběhu to fungovalo fajn. Má to vcelku sílu,je to hrozně líný a moc to nejede. Přirovnal bych to opět k tomu motoru z j05. Jak napsal Marek,nic od toho nečekej a třeba budeš mile překvapenej , a nebo taky ne  rozhodně nesnižuj hlavu ani žádný jiný "tuningy" - samo o sobě to peče jako prase - každopádně doufám,že máš k válci i hlavu protočenou nad 40mm? Jinak ti bude narážet píst. Zde bych se pro změnu nebál použít hlavu polskou,jejíž objem je asi 7ml a kdyby nebyla špatně opracovaná,tak tu a tam ten spalovák má průměr dokonce 40mm,akorát že ten vnitřní kruh okolo spalovacího prostoru neni kulatej
Datum: 20. ledna 2019 13:06
Jméno: standa
IP: uživatel15830
 Sry,průběh motoru j05 .... upsal jsem se...
Datum: 20. ledna 2019 12:55
 Známej mi to dal totálně zadřený (od čepu) výměnou za něco jinýho. Když jsem oměřil přefuky tak jsem se zděsil. Nemluvim o tvaru šachet v hliníku. Takže jsem opravil šachty v hliníku,trochu poopravil to miniaturní sání,nechal vybrousit na 41mm a pápá... někomu jezdí,asi vcelku dobře,od parametrů válce bych čekal průběh motoru j50 se silou odspodu a max 5500ot/min. Protože se tyhle polský jebky rádi přidíraj a drolej,tak jsem to nechal vybrousit hodně volný a dal tam festový kruhy,který budou po zajetí těsný tak akorát... škoda že nevim jak to jede... mám kontakt na člověka,kterej tyhle válce dělá v provedení "race" ... mám nutkání od něj jeden koupit
Datum: 20. ledna 2019 12:54
 Nečekej nic. Pokud to pojede aspoň jako originál, můžeš to považovat za úspěch.
Datum: 20. ledna 2019 8:17
 Ahoj, potřeboval bych poradit jak docílit při namontování palivového kohoutu do nádrže směřovala páčka směrem do otvoru v zadním blatníku. Když ho teď dotáhnu tak kohout směřuje o 90 stupňů doprava. Moto Jawa 21.\r\n\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. ledna 2019 20:41
Jméno: Pavel111
IP: uživatel779
 Nakonec jsem použil měděné podložky různé tloušťky.
Datum: 17. ledna 2019 20:41
Jméno: lk
IP: uživatel19312
 existujou rúzný tloušťky fibrových těsnění, takže toho docílíš použitím vhodné tloušťky, případně kombinací více kusů
Datum: 17. ledna 2019 13:11
Jméno: Pavel11
IP: uživatel779
 To jsem zkusil a jde to, ale jiný způsob není?
Datum: 15. ledna 2019 17:52
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel11737
 dej podložky
Datum: 14. ledna 2019 12:47
Jméno: Vašek
IP: uživatel19520
 Zdar. Otázka pro sesu. Ten válec s vrtáním 40 máš s tím lepším provedením přefuku nebo to je ten hroznej?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. ledna 2019 21:29
Jméno: standa
IP: uživatel19535
 Vašek: Šlaby do stadiona.Po malym osoustružění. Vložky a nebo válce. Tam je myslim vložka 44mm.
Datum: 28. ledna 2019 21:29
Jméno: milanxx
IP: uživatel18477
 skus vložku udělat z kvalitní kuličkové litiny 500 -800 nirezist
Datum: 10. ledna 2019 19:52
Jméno: Vašek
IP: uživatel19523
 No já jsem vložku z poláka dostal tak že jsem hliník zlehka naříznul z boku a zbytek prasknul. Chtěl jsem vložku napasovat do českýho válce ale ona je o 3 desitky milimetru menší takže byla ve válci volná. Tak to leží na ponku a je dokonáno. Ono tam je víc menších rozdílů ale to by se dalo vyřešit, ale takhle kulový leda by existovalo řešení jak vložku ve válci utěsnit. Napadaly mi nesmysly jako žáryvzdorný lepidla a podobný hovadiny ale tudy cesta nevede.
Datum: 09. ledna 2019 17:51
Jméno: standa
IP: uživatel19522
 To jsem ho ještě nezkusil ohřát já  Mám spolehlivé donucovací metody
Datum: 09. ledna 2019 9:44
 fuha porad to stejne delaji polaci ale fakt to facha skvele .-) jen tu vlozku nikdo bez pozkozeni nedostal ven .-)
Datum: 09. ledna 2019 7:39
 Čau borci. Prosím o radu. Vyženil jsem Manet Korado a co mě zlobí je rezavá nádrž. Pro ty co neznají nádrž je součástí rámu. Je jiný způsob než to nechat vytryskat.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2019 11:12
 Zdravím,
použít kyselinu citrónovou, na tu nádrž stačí jeden pytlík, koupený v potravinách.
Mělo by se to dělat zatepla - čím teplejší roztok, tím to jde líp. Já jsem udržoval jakous takous teplotu horkovzdušnou pistolí.
Je ale celkem obtížné nádrž zcela naplnit, takže je potřeba s celým mopedem sem tam zahrkat, změnit jeho polohu, nahřívat (tu nádrž-rám jsem měl co nejpečlivěju obalenou izolací - starou dekou).
Celá tato procedura trvá minimálně 24 hodin a poté je potřeba nádrž dokonale vypláchnout (odstranit uvolněný bordel), vysušit a...používat.
Je to práce pro vrahy, ale jedině tak se dá moped úspěšně provozovat. Páč když se trysky neustále zasírají, nedá se s tím nikam jet.
Strejdovi to Korado opravoval kdekdo, ale závada byla právě v té nádrži...a po vyčištění jezdí bez problémů.
No a pokud budeš dělat údržbu, vyměň i olej ve spojce - je tam omastek do automatických převodovek Dexron, pár deci.
Oplatí se to udělat každý rok po sezóně, velmi se tím prodlouží živitnost spojky. Litrová pixla vystačí na několik let...
Datum: 26. února 2019 11:12
Jméno: Pajka
IP: uživatel19529
Datum: 22. ledna 2019 19:02
 Zdravím draci, renovuji pionýra a řeším jaký rozměr ráfků a pneumatik má být? Mám pionýra rok 1971 papírově, typ20, ještě starší verze s hliník lišty. Papíry vydané nové spackané, nevěřím údajům. V papírech pneu obě 2,75 a ráfky oba 1,5!!! Je to tak správně? Nevím zda objednat ráfek 1,5, nebo 1,6. Děkuji za odpovědi, možná máte někdo stejný typ a normální papíry a né spackané jako ty moje. Podívej te se prosím.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. ledna 2019 8:09
Jméno: FICB
IP: uživatel19530
 Podle mě jsou lepší 1,5 dával jsem i 1.6 ale když to porovnám tak ty 1,5 jsou ok
Datum: 24. ledna 2019 8:09
Jméno: jc3
IP: uživatel19504
 Ráfek 1,5x16 je normální, později se přešlo na 1,6x16, ale rozhodně ne hned po přechodu na pneu 2,75. Pohledej v návodech a v katalozích ND, tohle se tam uvádí...
Datum: 08. ledna 2019 8:22
Jméno: sovisko
IP: uživatel19449
 Ahoj, dotaz nejlépe na Standu.
Prosím Tě, u Mustanga , píst v HÚ, by měla být hrana pístu zároveň s hranou vložky válce (a oblý vršek pístu přečuhovat), anebo vršek pístu zároveň s hranou válce ( a hrana pístu končit před hranou vložky) ?
Snažím se to formulovat správně, tak mě nebijte....
Děkuji, Petr.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. ledna 2019 10:44
Jméno: sovisko
IP: uživatel19519
 Díky moc. Petr
Datum: 05. ledna 2019 10:44
Jméno: standa
IP: uživatel19518
 Ano,hrana pístu má lícovat s hranou válce,rozhodně ne přečuhovat. Dsetina sem,desetina tam,to je šumák,ale nesmí čumět ven půl milimetru. Pokud vyčuhuje,tak válec podložit. Krátké (zatlučené) válce vždy popisuji fixou informací,o kolik je válec krátký,případně informaci typu 2 těsnění,3 těsnění.
Datum: 04. ledna 2019 21:16
Jméno: fikus
IP: uživatel19517
 Draku, co si vybavuji, tak u všech pionýů chodí píst takto, okraj pístu až na konec vložky válce. Je tam nepatrná mezera, nevím bohužel kolik, ale pokud nebude, je ryziko nárazu. Střed pístu musí zasahovat do spalovacího prostoru hlavy, proto to má vybrání v hlavě. Je zapotřebí co největší komprese, tudiš narvat píst co nejvíc kupředu, ale tak aby nenarážel píst
Datum: 04. ledna 2019 19:59
Jméno: Karlos
IP: uživatel19515
 Čau, tak všechno nejlepší do dalšího roku a co nejmíň poruch. Až se někdk dá do použitelnýho stavu, můžete mi napsat jestli má tramp stejný podsedlový plasty jako klasická 640 ? A jak je to s nádrží, je jiná, nebo je na nádrž za 640 nasazenej jenom nějakej plast ? Díkec
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. ledna 2019 8:24
Jméno: jc3
IP: uživatel19504
 http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_350_typ_640_5/katalog/trampik porovnej s klasickou 640...
Datum: 08. ledna 2019 8:24
Jméno: rdtfzguh
IP: uživatel19513
 Dobrý deň, chcel by som sa spýtať ohľadom smeroviek na ČZ 175 / 487 či sa montovali na všetky motocykle alebo boli iba za príplatok alebo ako to bolo ďakujem za odpovede.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2019 10:11
Jméno: Bakoun
IP: uživatel19537
 Všechny 487. Povinnost mít na „velkých“ motocyklech blinkry platí od poloviny 70. let.
Datum: 01. února 2019 10:11
Jméno: Biglges
IP: uživatel19524
 Mám ji doma Pokud vím tak se montovaly blikače na všech.
Proto měli 75w dynamo a na řiditkách přepínač.
Datum: 27. ledna 2019 11:26
 Ahoj lidi, splasil jsem motor co měl fungovat. Zkusil jsem ho nakopnout, nešel, po několikátym pokusu o našlapnuti se nakopávačka sekla a nejde proslapnout poradne. Co by to mohlo bejt? Spatnej valec/krouzek? Netusim. Diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 7:59
Jméno: standa
IP: uživatel19514
 Z popisu neni zřejmé,zda se zasekla nakopávačka (což se stává) a nebo se "zasekla" klika a neotáčí se. Pokud se klika točí tak nakopávačku "odsekni" a roztlač to...
Datum: 31. prosince 2018 7:59
Jméno: Mojmir
IP: uživatel19512
 Tk pocitam s tim ze to je motor z pincka ... a tam kdyz se sekne nakopavacka to je normalni normalne ji potahni zpatky .... pri nejhorsim na to vem kladivo pak protoc prevodovkou a melo by to zas jit
Datum: 29. prosince 2018 11:46
 Zdarec mám jen dotaz jak zjistím jestli mám dobrou indučku. Jaké kontakty (4,15,1) mezi sebou proměřit a jaké odpory dám mají být. Inducka je na fichtla 6v díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 7:56
Jméno: standa
IP: uživatel19514
 Propípej znamená propípej,tam nic neměříš,tam zkoušíš jestli protisobě pípá jen to co má,tzv je propojené. Odhaluje se tak průraz či skrat. Já bych to projiskřil tou baterkou,tam neni co řešit. Dává nebo nedává. Víc možností neni.
Datum: 31. prosince 2018 7:56
 No a jaký hodnoty bych měl naměřit??? Děkuji
Datum: 29. prosince 2018 21:29
Jméno: Mojmir
IP: uživatel19512
 No vem multimetr a propipni ji 1 s 15 a pak 1 s 4 a pak 15 s 4 !pipat to musi jen u 1 s 15!
Datum: 29. prosince 2018 11:49
Jméno: standa
IP: uživatel19509
 Asi nejjednodušší by bylo vzít 6V baterku. Mínus zapojit na č.15 indučky a na závit svíčky. Plusem baterky škrtneš o svorku č.1 na indučce. Na svíčce přeskočí jiskra. Pokud nepřeskočí je indučka vadná. Předpokladem úspěšnosti je dobrá svíčka,fajfka a vn kabel.
Datum: 26. prosince 2018 12:17
Jméno: Tomáš
IP: uživatel19508
 Ahoj potřeboval bych poradit,začínám s úpravou motoru na mustoše chtěl bych zkusit nějak upravit válec.Něco ve stylu 2k nebo 3k nebo něco lehčího na začátek.Mám přístup na frézy.Tak vás chci poprosit jestli mi neporadíte jak začít popřípadně nějaký plánek podle jakého bych si válec sám upravil.Děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2019 11:29
 No tak přežitek...to bych neřekl...
Nicméně dřív, než začneš do motoru vrtat, je dobré si v literatuře nastudovat, jak vlastně dvoutakt pracuje, co je to časování rozvodu, proč mají kanály takové vyústění do válce, proč má výfukový kanál zrovna takový tvar a profil...
Až ti tohle bude jasné, můžeš se pustit do úprav.
Ale nejlepší (a nejlacinší) je - nechat si to udělat u někoho, kdo to umí a kdo to má vyzkoušené.
No ale kdybys chtěl mermomocí do toho vrtnout, tak celkem bezpečné je posunout horní hranu výfuku o milimetr k hlavě válce.
Ve stejném profilu, jaký to "okno" má, jen ho posunout nahoru...a uvidíš...nejaký koník navíc z válce opravdu vyskočí.
Jen při zkušební jízdě se musíš přesvědčit, jestli bude sedět otryskování (hlavní tryska) karburátoru.
Datum: 26. února 2019 11:29
Jméno: fikus
IP: uživatel19517
 Poradím ti, vykašli se na to!! Raději si to vyšperkuj jako veterána!!! Úpravy se dělali, když nebyli jiné motorky k mání!! Je to přežitek.
Datum: 04. ledna 2019 20:03
 Zdar draci,
potřebuju helfnout s jawou 250 559 - ročník 1964 - Panelka.
Mám motor a převodovku komplet po generáce. Dával jsem nové hřídele, nová ozubená kolečka (2.a3. rychlost), vidličky a převodovka mi krásně řadila, když jsem to měl rozpůlený. Vůle na řadících vidličkách v kolech na všech stupních, aby nedrhly. Mám nový startovací segment, novou hřídel s kalhotami pro řazení a novou hřídelku na startpáku.
Zatím jsem ještě nestartoval, ale sednu na ní a řadím, k tomu se popostrukuju nohou, aby se mi točilo zadní kolo.
Problém mám s prvním rychlostním stupněm. zařadím nahoru a skočí tam, cítím ho, jak zabírá zadní kolo, ale jakmile pustím řadící páku, tak to vyskočí. prostě tam nezůstane. Jednička mi zůstala jen 1x z 10 pokusů zařazená. Potom 2,3,4 už mi normálně krásně řadí a kvalty zůstávají.
Kde může být problém??
Díky za tipy
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Joo super nápad Martine, přesně tyhle pružiny jsem mělnil, tak na to taky mrknu.
Datum: 13. prosince 2018 8:09
Jméno: Martin Miarka
IP: uživatel13882
 Zdravím všechny, zvažte toto: určitě jsi použil nové pružiny aretace řazení (jsou dvě zastrčené do řadící kulisy); nové pružiny jsou vinuty z drátu o 0,1 mm silnějšího než originální, pružina má 10 závitů = zmáčknutá pružina je vyšší o 1 mm, k řadícím kolíkům je od středu otáčení 2x dále než k pružinám = zdvih u řadících kolíčků je menší o 2 mm a kolíček kulisu nedomáčkne (nedotočí) až na úplný doraz tak, aby kulisa zacvakla kuličkou do vybrání. Brousím pružiny tak, aby po složení šla domáčknout (dotočit) hřídel řazení (kalhoty) až ke kulise - plechu do kterého je to zasazené. S nezabroušenými pružinami je problém se špatným řazením téměř vždy. Tož tak.
Datum: 12. prosince 2018 19:31
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Dvoupáka nevadí, vždyť do kejvačky montovali obojí. Převodovka od Sesy by měla jít vyměnit kus za kus. Lze přestavět i převodovku z 634 nebo 638, ale je tam pár komplikací... Ještě doporučím pod dynamo válečkové ložisko NJ305 (C3) namísto 6305 C3. Má vyjímatelný vnitřní kroužek, který se nalisuje na čep kliky, vnější kroužek se nalisuje do karteru. Motor zaklopíš krásně i za studena, případnou opravu převodovky to dost zjednodušuje...
Datum: 12. prosince 2018 15:10
Jméno: standa
IP: uživatel19507
 Děkuju za dobrou radu  Bude to pasovat celý do péráka,kde se jednou hřídelí startuje a druhou řadí? Řešit to budu samozřejmně až to bude aktuální a dle míry poškození převodovky jako celku. O motor bylo v minulosti pečováno. Myslím že to bude spíš nějaká vůle v přesuvníkách a nebo ve vedení vidliček.
Datum: 12. prosince 2018 13:39
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Proč vypadává jednička, to netuším, nejspíš součet všech možných vůlí  U těchto motorů je běžné, že vyskakuje 2 . a 3. rychlost, protože kolečka drží jen za kousek drážkované hřídele. Jednička může vypadávat v propojení jedničkového 24z kola (18) na předloze s dvojkovým (7), viz http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/jawa_250_typ_353/katalog/14.gif . Je tam šest čepů, pokud by byly dost omačkané, mohlo by to mít snahu vypadnout. Nebo vyběhaná kulisa, uložení tyčky, uvolněné čepy na vidličkách (bacha na vlasové praskliny vidliček). Těžko říct, je to jako s fichtlem, z venku to vypadá funkčně, ale ve výsledku to funguje spíš zázrakem  V případě většího poškození se přimlouvám za tuhle převodovku https://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html Je to sice ranec, ale bude to nesmrtelný. Není to tak citlivý na vymezení vůlí, hýbe se jen se dvěma koly místo čtyř, lepší vidličky... Plus vyměnit původní kulisu za kulisu s jedničkou dole jako u normální motorky (u fichtla je to vlastně normální i s jedničkou nahoru  )
Datum: 12. prosince 2018 8:34
Jméno: standa
IP: uživatel19506
 V tomhle oboru jsem úplnej laik a první půlení a oprava motoru mi čeká do budoucna. Chci se zeptat (asi Jirky) na občas vyskakující jedničku u motoru Jawa 250 pérák. Zařadim normálně jedničku,rozjedu se v pohodě. Ale problém je třeba u opakovaného rozjíždění třeba ve městě. Zařadím jedničku,popojedu,vymáčknu spojku,chci znova popojet a jednička vyskočí. Prostě jak se člověk někde rozjíždí na vícekrát,tak je problém a vyskakuje. Čím to je? Jinak motor funguje skvěle. Klika mlátí,spojka klouže,primár chrastí,ale furt to jede a nic nenasvědčuje tomu,že by ten motor někdo zastavil  Díky za rady .... byl bych rád,kdybych byl trochu připravenej na to,co čekat ......
Datum: 11. prosince 2018 22:51
Jméno: kozel
IP: uživatel19505
 Díky za tipy Jirko
Datum: 11. prosince 2018 17:04
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundávat spojku není nutné, ale bude tam líp vidět a můžeš točit převodovkou jen za vnitřní koš....
Datum: 11. prosince 2018 16:19
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 včem mi pomůže sundat spojku? Přes svátky na to vlítnu, vypustim olej a prověřim pohyb řadící vidličky, jestli nedrhne nějak v koncové poloze. ,, co čertíci? tam jsme dával akorát nové pružiny
Datum: 11. prosince 2018 14:21
Jméno: Kozel
IP: uživatel19505
 Měl jsem na motoru nalítáno cca 53000 km, při cestě z Chorvatska mi na Pálavě odešlo spodní ložisko na klice. Takže jsem celý motor rozebral a zjistil, co vše je už opotřebené a ty díly jsem vyměnil za nové. Hřídel s kalhotami byla omačkaná v místě podepření - otlačení cca 0,5mm - u výstupu na vačku u řadícího automatu.
Datum: 11. prosince 2018 14:18
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Sundal bych spojku a uvidíš co a jak. Na předloze drží kolo 24z za čepy, tam by snad neměl být problém. Proč jsi měnil kalhotky?
Datum: 11. prosince 2018 13:31
 kulisu jsem neměnil, díky
Datum: 11. prosince 2018 10:26
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Neměnil jsi i kulisu? Pokud se dává kulisa s jedničkou dolů, tak se často plech kulisy opírá o karter a pak to nedořazuje. Nedávno jsem někde zachytil info o špatné várce kulis. Mrkni se, zda čep vidličky dojíždí až do konce drážky v kulise...
Datum: 11. prosince 2018 10:12
 Zdar Draci měl bych dotaz včera když jsem pracoval na své jawě 23 mustang tak nevím jak ale povedl se mi zlomit šroub který drží rotor u zapalování , tak čtvrtina závitu tam zůstala a nevím jak ho mám dostat ven neporadil by někdo jak na to?
iky
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2018 9:33
Jméno: sovisko
IP: uživatel19449
 Ahoj, proč to zkoušíš startovat vrtačkou? Nenapadá mě jediný důvod. Petr.
Datum: 31. prosince 2018 9:33
Jméno: Jan
IP: uživatel19502
 No dobře možná jsem to zkoušel startovat vrtačkou tak tedy zkusím jak mi radíte odvrat nebo zkusit nějak vytočit
Datum: 10. prosince 2018 20:57
 no nikdy jsem ho neviděl jinak urvanej, než tím že to někdo zkoušel startovat vrtačkou, takže s pravdou ven  odvrtat jak píše standa, nebo zkusit malej vytahovák, případně jestli trochu trčí tak zkusit bodnout matku svářečkou
Datum: 10. prosince 2018 18:57
Jméno: standa
IP: uživatel19503
 Vyndat kliku,pevně a přesně upnout a přesně odvrtat na stojanový vrtačce a nebo frézou. Jak do toho skočíš obyč vrtačkou tak naděláš paseku v závitu a stejně to nevyndáš.
Datum: 10. prosince 2018 6:35
 Nemáte prosím někdo seznam origo barev na pionýry? Chystám se renovovat pionýra, je přestříkaný na modro, ale původní barva pod ní je zeleno modrá!! Spíš zvláštně zelenkavá, nějak si tuhle barvu na pionýrech nevybavuji. Potřebuju číslo barvy. Mohu poslat fotku plechu, kde to není přestříkaný na kousku. Děkuji draci
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. prosince 2018 8:11
Jméno: jirka
IP: uživatel19504
 Klikni na Monografiii...
Datum: 10. prosince 2018 8:11
Jméno: fikus
IP: uživatel16418
 Po otevření odkazu tam mam obrázky pionýra s údaji, ale čísla barvy nikde!! Bud to tam není nebo jsem tak slepý. Vidím pouze vzorník barev pod obárzky.
Datum: 09. prosince 2018 9:58
Jméno: standa
IP: uživatel19500
 To si tydýt a nebo co si ? Máš tam to číslo barvy napsaný ! Tyrkys ČSN 4335 a bílá ČSN 1089
Datum: 09. prosince 2018 9:40
Jméno: fikus
IP: uživatel19501
 Jo, to je ona. Moc děkuji. Už jen najít číslo barvy.
Datum: 08. prosince 2018 20:00
Jméno: standa
IP: uživatel19500
Datum: 08. prosince 2018 16:16
Jméno: fikus
IP: uživatel19499
 zde je vidět ve starém filmu ta barva co mám na mysli https://www.youtube.com/watch?v=_5sn2SmYMDc
Datum: 07. prosince 2018 17:28
|



|