 dotaz na tělo draci  jak často musíte šáhnout na pionýrech na zapalování? po jaké době se vám rozhodí odtrh? a nepřilepšujte si  má to být objektivní anketa,,, já osobně ani nevím protože na dosavadnim pionýrovi bylo špatný uplně všecko, spíš se ptám lidí co na tom jezdí normálně do krámu, nebo na cesty..
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. března 2014 22:10
 tak snad by to mělo chodit no  po generálce už to běželo, na první kopanec to po přeplavení chytlo, převodovka celá origo, skf ložiska, klika ckr s bronzovym puzdrem, no peněz jak na auto  taky ferodo lamely - z korků jsem vždycky uplně tek! to furt držet desítku se šroubovákem a přemejšlet jestli je jim teplo nebo zima  pak už jsem to nechával spíš víc do záběru, aspon jsem se naučil dát neutrál ještě při dojezdu  ,,, jsem zvedavej co se z toho vyklube  doufám že s ročnim nájezdem 2-3 tisíce na to nebudu muset 10 let šáhnout , ale nebyl bych to já abych si tu s prvníma penězma nezačal stavět další motůrek do skříně
Datum: 10. března 2014 22:10
 za poslední 2 sezóny nalítáno 3200km a jednou pecka na svíčce a ucpaná tryska, svíčka se dala nová a po ucpané trysce jsem dal palivovej filtr... na zápalko jsem nešáhl
Datum: 10. března 2014 21:53
Jméno: Pepa
IP: uživatel16870
 Ja mam cely GO motoru na PiO dělaný před rokem a všechno jsem tam naladit od oka a vůbec si nestezuju jezdí jak drak jenom naliju benzin s olejem a jedu od te doby jsem do zapalování nesahal a klidně to ten můj kozi dech vytáhne na 65 km/h na rovince je to neskutečný stroj
Datum: 10. března 2014 20:40
Jméno: standa
IP: uživatel16927
 Ve svý podstatě máš pravdu. Když se udělá pio pořádně od základu a s rozumem (nekupovat cenou ale kvalitou a starý origo upřednostnit) tak tam nemá co odejít ... Ale prostě je to pio  to nejde vysvětlit ... Udělal sem si GO s lakem a chromama a kdybych ten motor neustále nepředělával tak to od roku 2009 bez poruchy jezdí ... protože mam v záloze motor evo "mínus jedna" a jeho komponenty a ten používam v mezidobích kdy je ten či onen upravenej motor na ponku tak tato hromádka neštěstí jede - motor z pio,kterej tam byl před GO od roku 71 v kterym je standartně vylítaná klika,relativně nový ložiska,gufera,uražená nakopávačka,vyražená přepážka a další drobný neštěstí a ten jede kdykoliv po namontování jen čuchne k benzínu  dalo by se konstatovat že je to nerozbitný,jenže ty ostatní motory jsou v TOPu a furt se serou ... Převodovka,řazení,vyskakující kvalty na rychlym 3Q,zatavená spojka na primáru,modrý ojnice,vyškvařený gufera,protočený ložiska v karterech ... A to že to prostě ze dne na den přestane jet a nereaguje to na nic až se naseru a hodim to pod plachtu... Pak to za tejden vyndam a ono to zas letí ... to nepochopíš... že někdo neumí a tak to taky vypadá,to je tady 90% dotazů,to chápu... Ale že je vše ok a nejede to a nebo to zlobí,to nepochopíš ... Vemu válec ze seriovky a dam ho na upravenej motor a letí to,,,vemu upravenej motor a dam na to seriovej válec a letí to...vrátim to nazpátek a nejede to....nasere mi to,upravenej motor vyhodim,hodim tam vyžvejkanou seriovku,jede to .... Upravenej rozeberu,nikde nic nenajdu,složim,hodim to do rámu a letí to .... Tohle mi vysvětli ???  tohle nepochopí nikdo .... A právě kvůli tomuhle kocourkovu co s motorama praktikuju jsem objevil ten fakt,že je úplně jedno jak nastavíš origo zapalování-o čemž tu neustále píšu- vrazim tam zapalování,kouknu jestli vačka otvírá jak má,jestli je tam něco do půl mm,zápalko mezi dorazem a dorazem spíš víc doleva,svíčku už ani nevyndavam,to je zbytečný ... A jede to furt stejně... Anebo tam vrazim vape,mam to tak uzpůsobený že ať do rámu vrazim jakejkoliv motor s jakymkoliv příslušenstvim tak jedu ... Ale sou věci mezi nebem a zemí a to nepochopíš ... Někdy řikam že to jede podle fáze měsíce a vlhkosti vzduchu ... To co se tu dnes a denně řeší ... Tomu se tiše směju ... Takový problémy bych chtěl někdy zas mít
Datum: 10. března 2014 19:14
 no já jsem právě zvědavej, automaticky kupovat vape nechci protože je to dost peněz, ale tenhle rok bude vlastně první rok kdy budu jezdit na od základu udělanym nerozes****m pionýrovi, do tý doby to byly vetešárny sesbíraný po vesnici a tak jsem se nedivil, že hodinu spravuju a pak půl hodiny jezdim... ale takhle jak to vidim, nemůže se na tom přece nic rozbít, a pokud jo tak to prostě vyměnim, udělám předstih a odtrh a dál na tom neni co řešit, prostě nemůžu přijít na to, proč se na tu motorku tak nadává, postupy oprav by nevydali ani na komiks, furt se to točí do kola, nejde benzín, nebo nejde jiskra,,, v životě jsem jinej problém neřešil a teď když ten motor znám nazpaměť, což tady skoro všichni, nechápu kde se berou ty záhady  opravdu, nerozumim tomu... je to českou povahou - nadáváme na všechno? nebo je to něco mezi nebem a zemí? nebo maj problém jen lidi co tomu nerozuměj? pokud zanedbám převodovku a prostor válce,,, jakákoli oprava by s příslušnym nářadím, dílama a vyhledáním závady neměla trvat spravit dýl jak dvacet minut a neřikejte mi, že výměny cívek na statoru, nebo cívky zapalovací je váš denní chleba, to přeci shoří jednou za deset let, možná ten kondenzátor, ten to asi chce kontrolovat aby se vyměnil včas a zabránilo se opálení kladívka,, opravdu bych byl rád kdyby mi někdo objasnil proč pořád slyšim jak je fichtl tohle a jak je fichtl tohle
Datum: 10. března 2014 17:20
Jméno: standa
IP: uživatel16923
 No na Péráku jsem tam před cca 5-6 lety dával origo pérácký zapalování,něco od oka jsem tam na kladívka namotal asi stejně od oka jako ladím pio a ostatní... pak jsem doladil dobíjení a po týdnu malinko ubral na předstihu,protože ten motor šel dost tvrdě a od tý doby sem na to NEŠÁH!! Jakej mam předstih nevim a je mi to jedno,,,nej stroj,, absolutně bez údržbovej,jen nafoukat kola,ty holt trochu utikaj a vydržej nafouklý max 1 měsíc. Jo a někdy v r.2012 jsem měl nějaký chmíří ve VT a nedrželo to volnoběh... Jinak do toho leju jen palivo a neřešim nic. Jóóó pio ten i kdyby měl píst ze zlata tak se bude srát  i když vape je lék ...
Datum: 10. března 2014 16:49
 Na J20 jezdím cca třičtvrtě roku, do školy týden, k babičce soboty.. a za tu dobu mě zklamal pouze dvakrát a na vině byla voda v zapalování (i přes dobrou přepážku, karter a plechy se tam dostala) a usadila se vespod a zapalovací cívka byla ponořená tak to nedávalo jiskru, po škole stačilo vyndat kontrolní kryt nechat tam pár minut hadru a zase to jelo .. na předstih jsem nešáhl, všechno tam je ještě původní a mazací plsť je naolejovaná .. takže řešením je zapalko v dobrém stavu, dobře seřízené, dobrá vzdálenost cívek od rotoru, nevymagnetovaný rotor, kladívka nejlépe neopálená a dobrou elektroinstalaci a hlavně si pečlivě vše zatěsni jak díru na kabeláž, tak přepážku a celé pravé víko včetně kontrolního víčka a vyhýbat se dešťum .. mě to zapalko nastavoval minulej rok strejc a říkal, že byl opravdu minimálně hnutý odtrh, možná i předstih, ale za vinu bych to dával opotřebení (fichtl je jinak v pův. stavu) ..
Datum: 10. března 2014 16:24
 Na fichtlu každou chvíli, ale to už je asi tak 8 let a byl to dost vrak. Na číze preventivně po cca 5000km, na Stadionu jsem na to nesáhnul od koupě až do generálky, takže snad 5 let  Ono pokud je vačka OK, je tam mazací a namazanej polštářek, tak to vydrží hodně...Jinak Krakene, ještě jsem Ti odpovídal do dotazu ohledně skupiny Am, akorát to zapadlo na druhou stránku.
Datum: 10. března 2014 14:59
Jméno: standa
IP: uživatel16923
 V době kdy jsem jezdil na pio do školy tak to bylo různý,motor teda šlapal furt,zapalování někdy i měsíc-dva bez zásahu,ale pak taky nejel dvakrát do týdne,ale to zas byla hodně na vině chybějící přepážka a jak tam občas vlítla voda tak se to pak dva tejdny sralo ... Přepážku jsem zkurvil já řetězem ve druháku na gymplu. Táta mi tvrdí že zapalování nastavoval někdy v roce 80 - 82 a pak sme se v tom hrabali až když já sem začal jezdit do školy,že prej to chodilo 20 let bez zásahu až já to skurvil  což je vlastně pravda
Datum: 10. března 2014 14:33
 před sezonou očistím a jezdím, pokud neodejde kondík, tak na nastavení nesahám třeba pár let (( (kolega ze školy byl zas takový, že jakákoliv chyba v provozu byla dávána za vinu předstihu), holt taky zkušenost
Datum: 10. března 2014 13:08
|



|