Jméno: genius
IP: uživatel16384
 Zdar draci, tak jsem se pustil do
stavby valníčku, taková rikša na čtyřech kolech. A mám dotaz, vzadu
mám kola ze škodovky, na hřídeli s
náboji, bez diferaku. Tak nevím jestli
hřídel rozpůlit a hnát jedno kolo nebo
obě? Taky bych potřeboval vyřešit
brzdu, bude to jezdit pomalu, takže stači něco s menší učinností. Zatím
mám rám s korbou, naistalovaný
motor J250 s převodovkou 1203.
Přední kola mám bantamky, ale zatím
řeším jejich uchyceni k napravě. Tu
mám lehce kyvnou. Kdyžtak sem hoďte nějaky fotky, kdo něco
podobného stvářel. Díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2013 8:53
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 mám na odvážení bordelu ze zahrady udělanou 3kolku, zadní osu mám dělenou spojenou třecí spojkou s možností "uzávěrky"... když je takhle, tak mám furt natvrdo obě kola, na silnici to sice zatáčí hůř, ale někde v mezi je sakra rozdíl, jestli bere jedno, nebo obě kola... je to taky na osmičkách kolech se šípovym vzorkem (jako má emefka)
Datum: 09. listopadu 2013 8:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Stando! Toš tak sem se uš dlúho nenasmíl jak při čtení Tvojich příspěvkú. Děkuju! Taky sem blbnul s motokárú, ešče před motocrosem.Tam bylo hnaný jedno kolo! A pro genius. Na traktorku sem viděl hnaný jedno kolo. Druhý mělo zubovú spojku a při uvíznutí se zapnula a nesmělo se zapomět ju zaséj vypnút!!! Ať se Ti to podaří nejak vyřešit! Toš tak.
Datum: 08. listopadu 2013 22:07
Jméno: standa
IP: uživatel16385
 Jo a rám byl festovní železnej,menší stromy a keře to sekalo  jednou sem z ní vypad když sem dělal kraviny a ona se zašprajclym ručnim plynem ujela a vytrhla zabetonovaný trubky s drátěnkou kolem tenisovýho hřiště  ale o fotbalovou bránu se pak zastavila  ono tech havárií bylo vcelku hodně
Datum: 08. listopadu 2013 21:21
Jméno: standa
IP: uživatel16385
 Bohužel,asi před 8-10lety sem to prodal a nikdy sem to nefotil... Jinak sem zapoměl...ta hřídel byla uložená v ložiskovejch domkách... Bylo to taky takový co dům dal... Dělal to kdysi nějakej pán na Kladně,mě to děda koupil asi v 10 letech,když už sem měl papíry na motorku i na auto tak sem to prodal,protože se to pozvolna rozpadalo a víc sme u toho ztrávili opravovánim upadlejch částí,furt se přivařovali táhla řízení a kola,sedačka,držák motoru,zadní brzda ... Pak sem se v tom rozmlátil a šlo to z baráku. V jednu chvíli se zaseklo šoupě v karbecu,utrhla brzda a pak prdlo řízení,na dvojku plnej sem proletěl známýmu velkejma železnejma vratama na dvůr.Vrata sme opravili ale v plechu v jednom křídle je dodnes obtisk mojí hlavy  takovej ďůlek  a šla do světa !
Datum: 08. listopadu 2013 21:13
Jméno: genius
IP: uživatel16386
 Standa: stavím z toho co mám doma ;-D , jinak, nemáš nějaký fotky? Zajímá mě to..
Datum: 08. listopadu 2013 19:56
 jo a na zadní ose máme kotouč z pitbike a je to koplet přední brzda pitbike a pomocí lanka přitahujeme pedálem páčku brzdy a tím brzdíme
Datum: 08. listopadu 2013 19:05
 máme motokáru na bantamkách, motor KTM SX 85, 6 kvalt, hnaný obě kola a nezatáčí to... předek udělanej do lichobežníku... trochu to zatáčí když tomu člověk nedává ale jakmile ten motor chytne šponu tak ho zastaví až zeď... chtěly by to diferák no, bohužel se kousla převodovka momentálně a dávat tam slabší motor nám přijde už "zbabělý"
Datum: 08. listopadu 2013 18:56
Jméno: standa
IP: uživatel16385
 Vim že je to už asi pozdě,ale proč převodovku z 1203? Třeba převodovka z fáčka a nebo trabanta sou malý a maj v sobě diferák... Po zkušenostech s motokárou hnanou jen jedním či oběma koly naráz bych takové řešení už nikdy nechtěl... Jedno kolo se na nerovnostech zahrabalo raz dva,anebo naopak se stalo že motokára stála na třech nehnaných kolech,čtvrté hnané v luftu a bylo vymalováno ( tenkrát pro nás jo,motokára měla snad 80kg a my byli malí sráči)... A teď si vem,že se ti stane něco takovýho v lese s naloženou károu,hnaný kolo v luftu a ty s tim nehneš... Pro zajímavost motokára měla vzadu napříč hřídel,na té rozetu a buden brzdy z fichtla,víko s brzd.čelistma bylo uchycený na rámu,takže podle zapojení kol to brzdilo jen jednim kolem a nebo oběma. Náboje kol byly nasunutý na hřídeli a bylo to zkrz hřídel provrtaný,když se dal zkrz šroub,tak se kolo připojilo k hřídeli a bylo hnané....když se dal šroub do obou,tak to hnalo obě akorát to jelo furt rovně  s oběma hnanejma kolama to prostě nezatáčelo - kola osmičky bantamky všude...
Datum: 08. listopadu 2013 18:06
Jméno: f
IP: uživatel15423
 Když to bude jezdit pomalu a po trávě nebo nějaké polní cestě tak můžou byt hnané dvě a zatočí to. Ale po tvrdé cestě ve větší rychlosti už by to byl problém. A ještě doporučuju záklon čepů uchycení předního kola asi 5°.
Datum: 08. listopadu 2013 17:24
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 umím odpovědět jen na jedno: když budou hnaná obě kola na tvrdo bez diferenciálu, tak to bude špatně zatáčet
Datum: 08. listopadu 2013 17:09
|



|