Jméno: Tomino
IP: uživatel6343

a oktanový číslo u benzínu ti udává kvalitu benzínu čili odolnost vůči neřízeným samozápalům =) takže ti to bude pálit podle toho jak máš seřízený předstih a ne podle toho jak si to zrovna řekne
Datum: 09. června 2009 8:29
Jméno: Tomino
IP: uživatel6343

No já mám čz 175 typ 487 jezdil jsem na speciál ( oktanové číslo 90 ne 93 ) a přešel jsem na Natural 95 ( oktanové číslo 95 ) a nemůžu si stěžovat. Motor má lepší akceleraci i kroutící moment . Ale nevýhoda je ta , že Natural hůř maže protože je dělaný do čtyrtaktních motorů . Kdežto Special je dělaný pro dvoudobé motory . Ale když si koupíš lepší olej nebo ho tam dás krapet víc tak se motoru nemůže nic stát . =)
Datum: 09. června 2009 8:27
JS: presne tak Volfebin vaze vodu
Libor: Aditivum nahrazujici tetraolovo v benzinu je latka na bazi draslíku
Přesněji : 50-80% odsířená benzinova frakce (jako rozpoustedlo)
5-15% draselná sůl kyseliny uhličité (jako aktivni latka)
1-10% Primarni petrolej (jako korekce vlastnosti)
0,1-2% 1,2,4-Trimethylbenzen (jako cast po vyrobe)
bod varu 183°C, bod vzplanuti : 66°C, hustota 0,857 g/cm3,
ředí se to 1 : 1000 s benzinem
takze az budes mit zase chut machrovat tak si o problematice paliv neco nastuduj (nejlepe prislusne normy a bezpecnostni listy)
Jinak oktanove cislo paliva vyjadruje (mimo jine) nachylnost paliva na samo vzniceni a rychlost jeho horeni pri zvýšeném tlaku (kompresni tlak)
pokud tedy zmenim oktanove cislo (91 a 95 zase neni takovej rozdil), tak musim zmenit bud predstih, nebo kompresni pomer (vyssi kompresni pomer = vyssi termodynamicka ucinnost, ale potreba vyssiho oktanoveho cisla)
Z
Datum: 26. srpna 2008 1:25
JS: presne tak Volfebin vaze vodu
Libor: Aditivum nahrazujici tetraolovo v benzinu je latka na bazi draslíku
Přesněji : 50-80% odsířená benzinova frakce (jako rozpoustedlo)
5-15% draselná sůl kyseliny uhličité (jako aktivni latka)
1-10% Primarni petrolej (jako korekce vlastnosti)
0,1-2% 1,2,4-Trimethylbenzen (jako cast po vyrobe)
bod varu 183°C, bod vzplanuti : 66°C, hustota 0,857 g/cm3,
ředí se to 1 : 1000 s benzinem
takze az budes mit zase chut machrovat tak si o problematice paliv neco nastuduj (nejlepe prislusne normy a bezpecnostni listy)
Jinak oktanove cislo paliva vyjadruje (mimo jine) nachylnost paliva na samo vzniceni a rychlost jeho horeni pri zvýšeném tlaku (kompresni tlak)
pokud tedy zmenim oktanove cislo (91 a 95 zase neni takovej rozdil), tak musim zmenit bud predstih, nebo kompresni pomer (vyssi kompresni pomer = vyssi termodynamicka ucinnost, ale potreba vyssiho oktanoveho cisla)
Z
Datum: 26. srpna 2008 1:25
JS: presne tak Volfebin vaze vodu
Libor: Aditivum nahrazujici tetraolovo v benzinu je latka na bazi draslíku
Přesněji : 50-80% odsířená benzinova frakce (jako rozpoustedlo)
5-15% draselná sůl kyseliny uhličité (jako aktivni latka)
1-10% Primarni petrolej (jako korekce vlastnosti)
0,1-2% 1,2,4-Trimethylbenzen (jako cast po vyrobe)
bod varu 183°C, bod vzplanuti : 66°C, hustota 0,857 g/cm3,
ředí se to 1 : 1000 s benzinem
takze az budes mit zase chut machrovat tak si o problematice paliv neco nastuduj (nejlepe prislusne normy a bezpecnostni listy)
Jinak oktanove cislo paliva vyjadruje (mimo jine) nachylnost paliva na samo vzniceni a rychlost jeho horeni pri zvýšeném tlaku (kompresni tlak)
pokud tedy zmenim oktanove cislo (91 a 95 zase neni takovej rozdil), tak musim zmenit bud predstih, nebo kompresni pomer (vyssi kompresni pomer = vyssi termodynamicka ucinnost, ale potreba vyssiho oktanoveho cisla)
Z
Datum: 26. srpna 2008 1:24
Libor: Volfebin je líh s trochou aceton a do nádrže se leje, když je v benzínu voda.
Datum: 09. srpna 2008 19:34
informace od cerpacich stanic OMV...
Datum: 09. srpna 2008 17:31
Automobilový benzin BA 91 Special je bezolovnatý aditivovaný benzin pro osobní automobily se zážehovými motory s nižším kompresním poměrem. Je dodáván podle normy ČSN EN 228 ... jeste neco??
Datum: 09. srpna 2008 17:31
nehadej se...olovo neni v zadnym benzinu
Datum: 09. srpna 2008 17:28
NiCK_Da_DiCK olovo tam je proto se tenhle tip benzinu ruši a přecházi se na natural proto majitele škodovek maji čimdál miň možnosti ho tankovat a lijou do naturalu velfobin a evropská unie akorát snížila emisní limity proto tenhle benzin se na čerpačkách ruši aby lidi přestali jezdit starejma autama ktery nesplňují emisní limity protože spři spalovámi speciálu jsou vyšší emise než u naturalu a když podle tebe se tam olovo nedává 6 let a dávaji se tam aditiva tak mi prosim napiš co ty aditiva obsahují pak se budemmoct bavit dál...
Datum: 08. srpna 2008 23:08
Libor: a kde si vzal ty zase olovo?? to uz je totiz v benzinu davno zakazany...olovo se davalo do benzinu naposled tak pred 6ti lety...a ty aditiva ve speciálu ho nahrazují víš....v tom je ten fór...hádat se nechci ale je to tak...kdyby jsme totiz pouzivali olovnaty benzin tak by nas ani nevzali do EU...protoze to nesplnuje normy
Datum: 08. srpna 2008 9:16
Jméno: Michal
IP: uživatel1438
Ve speciálu není olovo ...
Datum: 08. srpna 2008 9:15
re: MRdablC zapomněl si napsat BEZ OLEJE pak by to dávalo smysl...
Datum: 08. srpna 2008 0:29
re: NICK_DA_DICK : jaky aditiva??? special nemá aditiva olovo neni aditivum ale slouží pouze k přimazání protože se nespálí všechny aditiva se spalujía vždycky se spálí lip natural protože ubide nespálené olovo a kdo ti řek že se hodi do dvoutaktu vic special??? je to uplně fuk jakej tam leješ benzin klidně si tam nalej třeba super nebo metilalkohol)tecnickej líh) glycerol technickej benzin natural ředěnej naftou natohle jede fichtl vždy záleži jen natom kolik oleje tam dáš a jakej měj se krásně
Datum: 08. srpna 2008 0:28
takže speciál je benzin kde je vic olova ten je určen pouze starým vozům jko škoda 100 1000 120 apod. a to ztoho duvodu že kdyby se tam nalil natural tak mužu podpálit ventilovy sedla a podobny prkotiny proto se do naturalu lije velfobin tjn. přidává se olovo které v naturalu chybí (dřiv byl pro škodovky normal) a natural je bezolovnatý musí se používat do aut ktery sou ktomu určeny to jsou ty s katalizátorem a pokud to liješ do dvoutaktu tak stejně tam přidáváš olej ten ti zajisti mazáni ale čistě teoreticky by ti mněl motor vic zasrat special ale prakticky záleži jen na tom kolik tam frkneš oleje (takže takovi duchodci ti se řidijou heslem šak ty taky nežereš suché chleba) a při správnym namicháni oleje ti pojede lip natural
Datum: 08. srpna 2008 0:14
special ma lepsi aditiva a vic se hodi do dvoutaktu ostatne nac pridavat penize za natural kdyz zmena nejde skoro poznat

...jo vic oktanu? a co treba srovnani Special 91 a Natural 91 ja jiny cislo nevidim
Datum: 07. srpna 2008 21:07
motor se tě zasere hlavně od oleje, od benzínu tolik ne, je jedno jestli tam naleješ natural nebo speciál, ale natural má víc oktanů
Datum: 07. srpna 2008 18:06
Jméno: radim
IP: uživatel1071
klidne muzes
Datum: 07. srpna 2008 17:57
Jméno: Michal
IP: uživatel1438
MR dabic proč tam nemám lít natural?
Datum: 07. srpna 2008 17:43
Jméno: MRdablC
IP: uživatel2757
NIGDY TAM NELIJ NATURAL !
Datum: 07. srpna 2008 17:03
Jméno: kuba476
IP: uživatel1525
Motor od jakživa jezdí na special 91,ale lejt do toho můžeš cokoliv. Je to dvoutakt,ten to sežere
Datum: 07. srpna 2008 16:46
Jméno: Js
IP: uživatel340
Je to fuk.Zasere se vždycky.
Datum: 07. srpna 2008 16:28
Jméno: Michal
IP: uživatel1438
Svatá pravda ale Natural je lepší ne?
Datum: 07. srpna 2008 16:05
Jméno: Monty
IP: uživatel13
dycky se zasere to si nepomůžeš
Datum: 07. srpna 2008 16:02