Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Řešíme doma problém jaký mazací poměr je vhodný pro jawy 350 a 250 panelky. Bylo mi řečeno, že se má dávat 1:25 a že olej M2T je stále stejný jako byl tenkrát, tudíž stejný poměr jako tenkrát. V motoservisu mi řekli, že doba šla kupředu a že dnes stačí 1:40, protože kvalita oleje M2T je lepší než dříve. Který z poměrů doporučujete? popř. Vaše zkušenosti. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2015 18:32
 Tak jsem docílil zajímavých výsledků, mj. vždy jsem vysušil karbec, aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Jawa 350/354 sežrala i 1:12 bez problémů(kouřové efekty by dýmovnice záviděla, ale VAPE zapalování), 175/356 - při 1:25 nešla na páku, ale roztlačit ano, přičemž výkon značně poklesl(zkoušel jsem všechno možné včetně předstihu, odtrhu, hladiny, bohatosti, velikosti trysek, výšky jehly, mezery na svíčce atd a nejlepší bylo stejně "tovární" nastavení), Stadion(S22 karbec) se tvářil jako bych do něj nalil vodu. Dále jsem do výběru zahrnul i souseda (babetta a 150c, kde nebylo laborováno s nastavením motoru), který se taktéž obětoval na pokus - stejný výsledek jako stadion pro obojí. Nevím co tam máte za provozní kapaliny, ale rozhodně se v něčem liší. Jinak trpajzlíci jsou asi všude, známému někdo ukrad nové uhlíky z dynama na 250....
Datum: 29. června 2015 18:32
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Jako na pointě to nic nemění,tak nějak jsme se všichni shodli,že 1:25 je zbytečně moc oleje,stačí v rozmezí 1:33 - 1:40 a to si myslim,že stačí bohatě  u vás jsou asi takový ty trpajzlicí co v noci strkaj chlupy do trysek a dělaj pecku na svíčce ... někomu dokonce i hejbaj kladívkama a mění předstih ... holt jinej kraj,jinej mrav ... možný je všechno ... a tady to platí dvojnásob ! Nic ve zlym
Datum: 29. června 2015 16:29
 Uznávám, že nejsem neomylný, a proto by mě zajímalo, co tento stav způsobuje  . Jdu schválně rozmíchat pár litrů benzínu 1:20 - 25 a nalejt to do 175, 350 a stadiona a zkusit zjistit, proč to nepojede. Jinak jawettu skládal a seřizoval otec a až poté, co jsem mu poradil to trochu přiředit, se to rozjelo. Ano, je možný, že to mám po něm  . Dál je možný, že tu máme nějaký jinačí benzín, že se s tím olejem nemá nějak rád. A nebo to bude jen blbá karma....
Datum: 29. června 2015 16:16
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Člověče ty už o tom poměru 1:25 píšeš snad po pátý... už ti na to musim taky něco napsat,nedá mi to  Nebude ten problém někde jinde? A vzhledem k tomu,že ten problém udáváš u všech svých motorek tak to spíše ukazuje na problém v mechanikovi??  musí to jet,ať mažeš 1:20 nebo 1:50 ...v přepočtu je to takové množství oleje,že ani neovlivní bohatost směsi,takže nemuže ani nijak ovlivňovat starty atd ... při dobrém spalování jen modře zakouří a zavoní,ale určitě to nebyl ten hlavní důvod proč ti nejela Jawetta  Péráka jsem mazal dřív poctivě 1:25 a startoval na první,dnes mažu míň a nevidim v tom rozdíl ... na upravenym pio jsem mazal 1:20 ... při záběhu i víc ... jen to víc kouřilo a tek mi nespálenej olej z vejfuku ... ale chod motoru to nijak neovlivňovalo ...
Datum: 29. června 2015 14:34
 1:25 mužete zkusit, a pak nám sděl, jak dlouho jste to startovali než to chytlo. Jawetta mi nešla na tento předepsaný poměr nastartovat a když už ano, tak netáhla. Obdobně stadion, 175, 350, mustang, pionýry, invalidní vozík s motorem z babetty.... Nedokážu si představit zajíždět 175 na předepsaný poměr 1:20(zajíždění), už při 1:25(normální provoz) to potřebovalo hodně externího pohonu aby to chytlo, natož jelo. Stadiona(i všechno ostatní, pokud nezajíždím) mažu těch 17 let co na něm jezdím 1:33 a nejsem si vědom ničeho, čemu by nižší poměr vadil(a že s ním jezdím jako totální prase každý den i v zimě). Za sebe říkám 1:25 na zajíždění (případně zaexperimentovat s maximem banzínu, pokud nejede) a 1:33 na provoz(pokud máte na ojnici jehly všude, tak prý stačí 1:50. Míval jsem upraveného mustanga na čistou E75 s jehlami všude - tam jsem mazal 1:50(ale jiný olej kvůli smíchatelnosti) a stačilo to bohatě. Pokud vím, stále jezdí.) Používám M2T(červené víčko)
Datum: 27. června 2015 21:41
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 mažu všechno dvoutaktní co mám doma (fichtly, 555, stopětasedmy, třipade kejva, dvěpade panelka, jawetta, starý motorovky homelite, stará pila stihl atd.) dá se říct jakýmkoliv olejem s API TC v poměru 1:33 a nevím co je to přidírání, ale ani nadměrný zanášení vejfuku... všechno to má pístní čepy v kluzných ložiscích, u čehož se osobně držím především kvantity oleje
Datum: 27. června 2015 20:09
Jméno: standa
IP: uživatel18164
 Mažu někde v rozmezí 1:33-1:40 a leju to jak do péráka,tak do pařeza,tak do pionýra a někdy i do motorový pily a vše ok. Používam nejčastěji lepší M2T s Api tc,někdy i to horší TB,s tim,že když mam to lepší m2t tak dávam 1:40 a když mam jen to horší tak 1:33.
Datum: 27. června 2015 11:52
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Ahoj,já dávám poměr 1:33-1:40.Mám teda bronzové Ojniční pouzdro.Tech 1:25 používám pří zajíždění.
Datum: 26. června 2015 22:27
|



|