česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Flink ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdravím všechny draky, po nesčetných dohadech, nás provozovatelů dvoutaktních motocyklů, jsem se rozhodl kontaktovat přímo některé výrobce 2T olejů, aby mi zodpověděli otázky typu, zdali mohu zadřít motor, když přecházím z jednoho oleje na jiný 2T olej a to i třeba jiného výrobce, jestli je třeba dekarbonizovat motor, jaký olej se do čeho hodí, atd.. Způsobilé osoby mi odpověděly konkrétně takto: \r\n\r\nVážený pane,\r\nV případě motorových olejů pro dvoudobé motory nehrozí Vámi zmiňované rozpuštění karbonových úsad, to se týká olejů pro čtyřdobé motory v případě, kdy se přejde z motorových olejů méně aditivovaných detergentem na výkonné oleje s vysokým obsahem detergentu. Dále je třeba rozlišovat oleje pro starší dvoudobé motory(API-TA/TB) a pro modernější vysokootáčkové motory(API-TC). Oba oleje můžete vzájemně míchat, důležité je jaký dvoudobý motor s nimi mažete. Není vhodné mazat moderní motor olejem určeným pro starší typy motorů. V případě užití oleje určeného k mazání vysokootáčkových motorů do motorů starších typů nedosáhnete lepších pracovních výsledků stroje, než když mažete olejem určeným pro starší motory. Zásadní je dodržovat mísící poměr určený výrobcem daného typu motoru. \r\n\r\nK tomuto jsem se odhodlal na popud některých z Vás, jelikož se zde čas od času vyskytne příspěvěk typu.. známý říkal, že nalil lepší olej a zadřel díky rozpuštění karbonu, přecházím na jiný olej - musím dekarbonizovat??.. atd... Můj osobní názor spíš je, jestli s přestupem na "lepší" olej někteří nemění mísící poměry výrobců, nebo jestli se spíš nejedná o shodu náhod, či velmi agresivní jízdu nebo nešetrné zacházení s motocyklem daného jezdce. Samozřejmě, že Ti z Vás, kteří mají závodní stroje to vidí jinak, ale jim tento text není adresován. Je to především pro draky, kteří jezdí v běžném provozu a někdy váhají jaký olej použít. Toto je spíš jen takové upřesnění od odborníka co kam lít a co nikoliv. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. června 2010 22:05
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Flink ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Však já byl taky hroznej sígr a toho času jsem do fíka lil kde co, mladý jak je známo nemaj prachy a tak tam lejou bůh ví co a ještě co možná nejmíň aby jim to vydrželo delší dobu, jenže šetřit na oleji je snad největší kra... co může člověk udělat, ale ani já to tehdy moc nepobíral, takže sám nemůžu nikomu nic moc vyčítat. Jinak s tím uznáním..., nepatřím zas až tak moc mezi ty co se tady každej druhej den dotazují, ale je pravdou, že jednotlivá témata raději pročítám, neboť se to v podstatě opakuje pořád dokola a již několikrát mi právě tvoje rada pomohla. Takže ti tímto ještě jednou děkuji a určitě pokračuj v tom co tady na fichtlkrámku děláš. Je to zapotřebí..
 
 
Datum: 02. června 2010 22:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel9570    
dobrá,ok,s tim odborníkem to beru zpet,omlouvam se. Vim obcas zbytecne nadsazuji...ale tady je to potreba ....je tu spousta kluků co jezdí na fichtlu na m2t s API TB pri pomeru 1:50 "Kross" lesem a polma a pak se tu furt akorat resi zvonici krouzky,motor netahne,kde vybrousit valec atd.... to at tam radsi dá 1:40 nejakýho Motulu(třeba) a ten motor ten jejich "kross" prezije....nebyl sem jinej,takze tu jen neplácam držkou....vim jak ty motory šli do háje....jinak děkuju za to malý uznání....mám pak pocit ze tu nemelu hubou naprázdno:-)
 
 
Datum: 02. června 2010 21:13
 
 
 
 
Jméno: Flink      IP: uživatel5173    
Stando nemá cenu tady nějak vířit prach, protože v něčem máš jistě pravdu, ale já rozhodně nejsem z těch, který by se spokojili s odpovědí od nějakýho šmouly, co někde několik hodin denně odpovídá na všemožný dotazy a beztak o to ví velký kulový. Ten chlap co mi to psal je vedoucím kvality právě 2T olejů v Paramu, navíc je to vysokoškolsky vzdělanej člověk, takže i z tohoto hlediska si myslím, že by tomu měl rozumět a ne že má něco jen tak připravený dopředu!!! Loni jsem s ním mluvil i osobně, když jsem tam měl vyjednanou exkuzi a rozhodně si nemyslím, že by to byl z jeho strany jakkoliv zavádějící nebo účelovej rozhovor. A je jasná, že když máš motor zahumusenej, tak bys ho měl udržovat i bez přechodu na jinej olej. Navíc když je motor jak ty říkáš zarostlej, tak ten karbon se uvolňuje i tak a můžeš jezdit pořád na stejnej olej a stejně jednoho dne třeba zadřeš. To už prokázali lidi před náma a rozhodně tam nelili cokoliv s aditivama. Prostě když je to zas... tak by se to mělo vyčistit, ale rozhodně ne se vším co tady píšeš mužu souhlasit, ač tě mám za jednoho z nej lidí na fichtlkrámku co se týče odbornosti. Rozhodně jsem tenhle příspěvek nevložil kvůli nějakým rozepřím, takže radši končím.. Bylo to spíš určený pro mladý kluky, který váhaj co za olej nebo jak míchat. Ta dekarbonizace je vesměs každýho věc, ale kdo to nedělá, tak bych mu dvoutakt nesvěřil.:-) Toť z mé strany vše..
 
 
Datum: 02. června 2010 20:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel9570    
Člověk tebou nazývaný odborníkem je pouze zamestnancem infocentra či Call centra dane firmy a odpovědi pro tvuj dotaz má predem pripravene(FAQ),protoze nejsi první ani poslední,kdo otravuje s takovou (kravinou) věcí. V podstatě má pravdu. Staré pomalochodné 2T motory jsou stavěné na oleje s API TA/TB o daném mísícím poměru. Věc b) pokud mas totalne zarostlej motor karbonem a nalejes do toho polosyntetiku,která obsahuje slozky pro samočištění motoru-aditiva(rozpouští drobný karbon vzniklý chodem motoru a spatne prohořelou směsí) tak se opravdu karbon začne odlupovat a pak je otázkou jestli vyletí výfukem a nebo se třeba usadí nekde na pístu nad kroužkem a začne dělat mikroskopický oděrky....věc c) ač to někteří popírají,tak karbon je nekdy i v klikové skříni... olej s aditivy ho také zacne rozpouštět a pak je otázkou,jestli lístky karbonu proletí prefuky nad píst a nebo se třeba usídlí v kleci ojnice mezi setrvačníky a začně vydírat klec na dolnim čepu ojnice......je to vsechno realita...tohle je nejrychlejsi zpusob jak poslat starej dobrej motor do kytek.... pokud stroj opravdu 10-20-30 let jezdil na m2t tak musí stále jezdit na m2t s API TB a nebo se musí dekarbonizovat a pak se muze pouzit treba lepsi mineralni olej s API TC,který nezasírá motor a nesmrdí a líp maže.....
 
 
Datum: 02. června 2010 19:23
 
 
 
 
Jméno: mustang23      IP: uživatel1337    
POKAZDY kdyz motor dostane "kotel" vsechno kontroluju a cistim , vcetne hlavy a pist , to ze nekdo jezdi rok na m2t(nic proti ) a ma v hlave hrudku z karbonu potom naleje kvalitni olej kterej to vsechn ovolni je prinejmensim na dobry ceste valec pridrit
 
 
Datum: 02. června 2010 18:17
 
 
 
 
Jméno: David      IP: uživatel2156    
Ano je to nutné..
 
 
Datum: 02. června 2010 16:21
 
 
 
 
Jméno: Flink ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Přesně tak, pokud má člověk svůj stroj rád, tak je dobré dekarbonizovat a to nejen při změně oleje, já to taky dělám, ale na tyhle otázky jsem chtěl znát co nejdůvěryhodnější odpověď. Proto jsem se rozhodl podělit o ni i s vámi. Mějte se a ať to jezdí.
 
 
Datum: 02. června 2010 15:52
 
 
 
 
Jméno: dachl21 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no vida...hned vim že se nemúže takto zadřít,avšak stejně při přechodu na lepší olej,budu dekarbonizovat.
 
 
Datum: 02. června 2010 15:40
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 28.04.2025 18:56:24 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu