 čau už zase žarovky, před tejdnem sem byl koupit nový dopředu 6v 15w a dozadu mně doporučil 12v 10v. Protože v 6v dělaj jen 5w a to mne praskne hned. když jsem je tam dal tak sem stím jjezdil motor sem vytačel skoro do plnýho a žarovky to vpohode vydržely a to sem jel 65 jinak jezdim do 55 až 60 ale proč to vydrži a pak po tejdnu praskne to musej bejt nekvalitní výrobky  :-!
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2009 17:33
Jméno: Standa
IP: uživatel5565
Datum: 20. března 2009 17:33
 Stando jakou zas tlumivku? kde ji mam sehnat a kam ji mam dat?!
Datum: 20. března 2009 17:20
Jméno: Standa
IP: uživatel5565
 tak uz sme se dostali kjadru pudla......to ze mas 05 se starym zapalovanim si mel rict uz na zacatku....to meni souvislosti...typuju ze tam nemas tlumivku a to je cela zahada praskani zarovek.....sezen si origo tlumivku a je po problemu...... parkovacka v tomhle pripade asi nepomuze
Datum: 20. března 2009 14:59
 chongu dík asi ji tam připojim tu malou žarovičku
Datum: 20. března 2009 14:15
 mam jawu 05 tam je zapalovani z pařeza
Datum: 20. března 2009 14:12
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 co mas za stroj?? jaky mas zapalko? u fichtlu jsou u vsech zadni 6V 5W a ve predu bud 15W nebo 25W zalezi ktery mas
Datum: 20. března 2009 8:16
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Pionýry vznikaly v době, kdy neexistovaly přijatelně dostupné technologie regulace napětí palubní sítě. Magneto totiž, narozdíl od dynama (či alternátoru s vnějším buzením), vzhledem k tomu že vyrábí energiji snímáním magnetického pole permanentních magnetů. A v tom je celá potíž, se vzrůstající obvodou rychlostí vzrůstá i výkon generované energie a protože její přebytek není regulovaný, dochází ke zvýšení napětí nad mez ktrou žárovky mají mít. Dochází pak k vyšší teplotě vlákna, které se více blíží tekutému stavu a pak stačí vzít na silnici díru a vlákno ,,skápne,, vlivem setrvačných sil... Takže není to zmetkem v žárovce ale vlivem neregulovaného palubního napětí. Soudruzi v jawě to vyřešili tak, že navrhli soustavu magneto - spotřebiče co nejlépe vyváženou s ohledem na provozní (běžné) otáčky motoru. Samozřejmě se musel najít kompromis aby při vysokých vlákno pokud možno nepraskalo a v nízkých otáčkách aby aspoň trochu žárovka svítila. Další problém je v tom, že se při výrobě musí zajistit, aby magneticita (či kýho šlaka se to jemnuje) permanentních magnetů byla u všech vyrobených rotorů stejná. No což se v mnoha případech nepovedlo, takže jsou velmi veliké rozdíly mazi svítivostí pionýrů.. většinou bludičky, ale sem tam tak silné magnety že praskají žárovky jak na běžícím páse. Jediné co můžeš udělat, pokud pominu možnost regulace moderními prostředky, je že soustavu zatížíž dalším spotřebičem, aby se ve vysokých otáčkách plákno přední lampy nepřepalovalo. Já osobně bych to neřešil zadní lampou, ale využil bych možnosti přidat dopředu parkovačku, které se dělají v 2W a 4W. Každopádně větší záteží si způsobíš horší světelné podmínky při nízkých otáčkách.
Datum: 20. března 2009 8:01
|



|