Jméno: jawak
IP: uživatel1265
 zdar draci napadlo mě esi by třea nepomohlo zvětšit spalovací prostor u fichtla..myslíte že by to jelo líp?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2008 15:33
 Já studuju strojárnu v Liberci ty uvozovky u studuju bych mohl napsat taky...! Střední sem měl ale taky strojku....!
Datum: 18. prosince 2008 15:33
Jméno: KrupiQ
IP: uživatel4765
 Vše už je tu řečeno.Nedělej to pokud nechceš ať to jede mnohem hůř.NE!!!!
Datum: 17. prosince 2008 22:57
 No a "studuju"  strojárnu. Ale střední mam elektro...
Datum: 17. prosince 2008 22:56
 Nevim odkud jsi, ale tady v Plzni jsme na to taky měli hroznýho vola.  Jo a zápočet jsem taky nezískal.  Holt v letnim semestru repete.
Datum: 17. prosince 2008 22:50
 Kde vůbec a co studuješ....?
Datum: 17. prosince 2008 22:45
 Já sem pro jistotu neudělal loni ani zápočet....  Ale mi na to měli kokota..  V letnim repete....
Datum: 17. prosince 2008 22:43
 Áno , áno .......teplo, to mi ani nepřipomínej! Z toho jsem neudělal zkoušku.  Navíc prostor kliky a laděnej výfuk spolu taky souvisí....
Datum: 17. prosince 2008 22:31
 S tou pístovou rychlostí máš pravdu protože jsem se jak špatně vyjádřil tak pochopil... Jinak objemová účinost je jasná. Tvoje půl pumpička je píst...  Když tomu půjdeš naproti změnšeným klikovým prostorem..........atd......  Všechno bylo řečeno....! Bohužel do kliky vstupuju dost podstatnej parametr kterej ovlivňuje plnění a to je teplo....
Datum: 17. prosince 2008 22:16
 a co se spodní komprese týče......říká vám něco pojem plnící účinnost. Docela hezky se to dá ilustrovat na pumpičce na kolo. Pokud by jsi stlačoval dejme tomu do poloviny zdvihu ....tak napumpuješ málo. Ale pokud by jsi tu druhou polovinu vyplnil, tak i když budeš zase stlačovat jenom do poloviny, tak napumpuješ daleko víc.
Datum: 17. prosince 2008 22:10
 mě zase rozum říká, že pístová rychlost je daná zdvihem a otáčkama kliky. Prudčeji hořící směs vytvoří větší tlak na píst a tím vzroste kroutící moment. Moment * úhlová rychlost (otáčky) = výkon . Takže větší moment -> větší výkon při stejných otáčkách, ale rychlost pístu je pořád stejná.
Datum: 17. prosince 2008 22:02
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 este dodatek: pri zvyseny kompresi ma motor "tvrdsi" chod...a co plati u podkovy tak vyplnuje prostor v klikovce ale na druhou stranu se zaplneni "hlucheho" mista spis dost precenuje...ale jinak ta podkova je dobra vec a patri to mezi vykonnostni zaklad v motoru...
Datum: 17. prosince 2008 21:50
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 to sme chtel hodit slovo do pranice a taky se povedlo pac to tady tvrdil zdenekk...a vubec me by to tez zajmalo...to by logicky mela byt pravda cim vyssi rychlost dostanes ze smesi, tim rychlejc pujde pist zpatky ale tak me napada ze tim prudceji stlaci smes v klikovce tudiz by i mela byt rychleji stlacena komprese v klikovem prostoru...cili jestli sazis na to ze je to prostorem tak je to vlastne pravda protoze proc by se vlastne davala podkova do klikoveho prostoru - aby stoupla spodni komprese...cili mas frikuline pravdu, ty komprese se v klivce nezmeni ale zmeni se jeji rychlost stlaceni a tudiz i rychlejsi vyplach valce gdyz nad tim tak uvazuju coz je vlastne logicky a potrebny jako to funguje i v motoru bez snizene hlavy cili ta hlava na to nema vubec vliv...
Datum: 17. prosince 2008 21:46
 Když ti prudčeji hoří směs musíš snad logicky dosáhnout vyšší pístový rychlosti ne....?  Aspoň to mi řiká selskej rozum...(a pak taky teorie.....  )
Datum: 17. prosince 2008 21:33
 to mi teda frikulíne vysvětli spojitost pístový rychlosti a kompresního poměru.
Datum: 17. prosince 2008 21:22
 Jen bych teda nesouhlasil s jednou věcí....! Větším kompresním poměrem...horním...a tím i vyšší pístovou rychlostí se nezvyšuje spodní komprese. Ta je závislá (stejně jako horní) na velikosti prostorů. Takže zvýšíš přepouštěcí rychlost to jo...ale směs víc nestlačíš dole- jen prudčeji.
Datum: 17. prosince 2008 21:12
 jenom bych dodal, že při vysokým kompresním poměru motor ztrácí pružnost a je méně ochotnej se přetáčet.
Datum: 17. prosince 2008 21:05
 Krásnej refec.....
Datum: 17. prosince 2008 21:00
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 prave ze se dela pravy opak...cim vyssi komprese tim to nese sve vyhody do urcite chvile, ta nastava prakticky pokud prekrocis hranici kompresniho pomeru pres 1:12, standartni polokulovita hlava ma kompres 1:9,2, ta kulovita jeste min (mam za to ze asi 1:8,6)...vyhody: lepe se splynuje smes, lepe prohoriva, ma tudis vetsi silu, vetsi spodni komprese, uvadi se jeste ze mensi spalovaci prostor nese sebou taky mene usazeneho karbonu...proto je vetsi zajem o polokulovite hlavy pac soudruzi to vedeli proc maj zvysit kompresni pomer...gdyz to jde pres 1:12 a vic (napr. pres 1:16) tak se motor vice zahriva, prehriva (vetsi komprese) a tim vice vadne, vetsi riziko zadreni, z toho tez plyne mensi vyuziti smesi, vetsi zatez na ojnici, klikovku, krouzky, vetsi sklon k detonaci (musi se pouzivat vyssi oktanove palivo, u 1:10 je dobry mit treba 95 natural, gdyz je mensi tak "klepe" tzn. ze predcasne vybuchuje a tim to ohromne trpi a ztraci to dost na vykonu, klepani se da jeste zapricinit napr. moc velkym predstihem, pokud je prechodne da se to vyresit napr. vyssimi otackami gde slabe klepani mizi ale silne to jeste vice podpori, navic to neni finalni reseni ale provizorium...) a dalsi nevyhody to sebou nese cili by se nemelo jit pres urcitou mez a vedet gdy to ma dost ale zas to nepodcenit...tim ze by si to zvetsil tak bys sice ulehcil ojnici ale vykonove by to jelo o dost hur a taky na tom karbonu by to bylo skutecne znat (navic klikovka snasi slusne pomer i 1:10, do 1:12 to jde pres nej uz je to hazard o zivot mnoha dilu v motoru ale to uz sem psal)...
Datum: 17. prosince 2008 20:54
 NE! proc se asi snižujou hlavy co myslis? asi aby se zmenšil spalovací prostor tudis se zvisila spodní komprese!!
Datum: 17. prosince 2008 20:38
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 kolečko byl jsem rychlejší
Datum: 17. prosince 2008 20:11
 ne,nejelo by to lip,kdyz zvetsis spalovaci prostor tak se zmensi kompresni pomer,takze by to jelo spis hur
Datum: 17. prosince 2008 19:58
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 ne! když ho zvětšíš bude menší komprese, spalovací prostor se zmenšuje snížením hlavy.
Datum: 17. prosince 2008 19:57
|



|