Jméno: Lasty
IP: uživatel3082
 ahoj, kdyz udelam na fichtla prime sani je vykon nejak znatelne vyssi? Hrozi mi, ze se mi neco stane s motorem? Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. května 2008 9:24
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Souhlas MIRO, jak jsem psal může zlepšit zážeh v kritických nízkých otáčkách (nestabilní směs ve spalovacím prostoru) a při vysokých (krátká doba na nabití indukční cívky - slabá jiskra)... řekl bych že popisuješ přesně to samé co jsem měl na mysli. Ale o zvýšení výkonu bych nemluvil, i tvůj stroj by na brzdě vykázal stejný výkon, jak před úpravou (v klasických provozních otáčkách). Také mě lákalo si tyristorové (kapacitní) zapalování vyrobit, ale za ten subjektivní dojem mi to nestálo vzhledem ke spolehlivosti jawácké klasiky. Nevím jakou konstrukci máš ty, ale já bych býval zvolil konstrukci s měničem na 300V a nabíjením kapacity, vybíjené přes indukčku tyristorem... elegantním řešením by bylo převinout zapalovací cívku magneta aby rovnou dávala dostatečně vysoké napětí sama, ale neznám nikoho, kdo by mi ji navinul, aby splňovala dostatečnou mezizávitovou izolaci. Pozitivní posun v otáčkách nahoru, kdy standardní indukční zapalování selhává se dá očekávat. Problém který mě odradil je ten že je třeba pro měnič navinout transformátor a udělat vibracím a otřesům odolnou konstrukci. Navíc otáčky kolem 6000/min mi trhají srdce a z dlouhodobého hlediska motoru provozovanému v tomto pásmu otáček zásadním způsobem zkracuje životnost. Tedy jsem to celkově zhodnotil jen jako neopodstatněnou užitečnost :o)
Datum: 23. května 2008 9:24
Jméno: tomonick
IP: uživatel1198
spravne zapalovani smesi je snad to nejdulezitejsi co muze byt... zbytek si odvodite sami
Datum: 21. května 2008 16:29
Nevím jak ty Chong ale mně to tyristorko zlepšilo chod za plynem a posunuly se maximální otáčky. Dřív jsem jezdil tak 40 v hodině a teď jedu 50 na půl plynu. Když to tak povím je to vlastně čiptuning dvoutaktu. A lidi co s ním jeli tak říkaly že je to ohromně znát. Ten odpich z místa a akcelerace je něco úplně jiného než série.
Datum: 21. května 2008 7:28
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Kup si za ty kačky jinou motorku.. tyristorové zapalování výkon nezvedne, je to JEN ZAPALOVÁNÍ... pouze může mít příznivý vliv na úspěšnost zážehu. Např pro magnetové zapalování v kritických nízkých a vysokých otáčkách. Jediné co by mělo význam je spádová karburace a jazýčkové sání... pak třeba i vybroušení kanálů a případně jejich další přidání. Ale pozor! Jakékoli zvýšení výkonu (v případě jawy 50 už jedině otáčkami!) musí mít adekvátní změny i na zbytku soustrojí... tedy.. zvýšit dimanzaci kliky, zlepšit uložení kliky, přesnější vyvážení kliky, zesílení převodovky a spojky. Takže je to komplexní problém na to aby jen jednoduchou úpravou šlo zvýšit výrazně výkon za pár kaček. Věř mi že od typu 550 ušla jawa 50 veliký kus cesty a že všechny levné způsoby zvýšení výkonu již větší kofři z vývoje jawy vyčerpali dávno před tebou... Jde to, ale poptej se lidí co dělají do tajných závodů co to stojí prachů a přesto jejich stroje kolikrát nevydrží ani ten závod.
Datum: 21. května 2008 7:19
Pokud chceš zvednou výkon tak obětuj nějakou tu kačku a máš někoho kdo dělá elektroniku tak si kup TYRISTOROVÝ ZAPALOVÁNÍ.
Datum: 20. května 2008 20:35
Jméno: mara
IP: uživatel426
na to se vyser akorat to vyc bude zrat a rvat
Datum: 20. května 2008 17:24
|



|