Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Ahoj, řešíte při skládání motoru axiální vůli na klice (ne na pístním čepu, ale na hlavních čepech)? Resp. má smysl řešit to na sériovce? Přinese mi to něco? Na nějakým závoďáckým fóru jsem kdysi vyčetl hodnotu 0,4mm. Takže nejmenší šíře mezi vnitřními kroužky mínus šířka kliky mínus 0,4, výsledek vydělit dvěma a vymezit z obou stran? Předem díky za odpovědi...
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 15:52
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Ta klika je jen příklad, že ta vůle tam reálně existuje. Říkal jsem si proč to neudělat lépe, když je možnost. Ale pokud to není nutné, nebudu to řešit. Možná lépe  Každopádně oběma díky za odpovědi...
Datum: 30. června 2015 15:52
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Odpovím jinak než bys čekal. Takovouto plující kliku vyhoď,dej zdravou a zdravá klika se v ložiskách nehne,tu jen usadíš na střed motoru a tak,aby se nepnuli ložiska proti sobě... víc neni potřeba řešit ... ale to kdybys měl závodní motor s upravenou klikou,tak to je jiná ... tam se axiální vůle řeší,ale z trochu jiný příčiny/důvodu ... u serie k tomu není důvod ... u seriovky to prostě nesmí bejt mimo normál jak psal kolega níže ...
Datum: 29. června 2015 15:23
Jméno: jirka
IP: uživatel18165
 Mám na mysli vůli kliky vůči karterům. Moje úvaha je taková, že velikost vůle je závislá jak šířce kliky a karterech samotných, tak i na vloženém těsnění mezi kartery. U hodně vyběhaných motorů lze často klikou hýbat v ložiscích - pak cestuje primární kolečko vůči spojkovému koši a vačka s rotorem. Pokud by vačka neměla všude stejný profil, může rozhazovat předstih. Stejně tak primární kolečko vůči spojkovému koši by mělo mít nějakou pozici - aby neničilo primární řetěz. Otázkou je, jaká má být vůle, jak ji měřit a jestli to má u pincka smysl (natož u sériovky)?
Datum: 28. června 2015 2:59
 Abych řekl pravdu, pokud jde o motory JAWA a jim podobné - myslíš vůli kliky vůči karterům, nebo ojnice vůči klice? Vůle kliky vůči karterům jsem neřešil, pokud nebyly zjevně mimo mísu(např. vysypaná ložiska, pokud se nemýlím, tato vůle by měla být ve své podstatě nulová, vzhledem k naraženým ložiskům jak na klice tak v karterech). Vůle ojnice vůči klice - nějaká vůle tam být musí(poloha válce, pístu, čepu v něm atd... ojnice si musí najít správné místo), a při troše fantazie větší vůle znamená lepší mazání ale zase menší místo pro přefuky do válce(šířka setrvačníků atd...). Je to celé taková alchymie, že pokud něco není opravdu mimo, tak bych to neřešil.
Datum: 26. června 2015 17:20
|



|