 Čest přátelé,mám takový nepříjemný problém mám klasiko pionýra motor 21 a nehorázně mi zvoní od válce válec po výbrusu vč nové pístní sady pístní čep nemá vůli v oku tak vůbec nevim čím to jako je ale jde to od válce díky čau
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. června 2015 9:24
Jméno: standa
IP: uživatel18142
 Chlapci,tak já vám to vysvětlim. Rozměr 39,5 je 6.výbrus a zde je nutné ukrouhnout hlavu,aby do ni píst nenarážel (to je to klepání). Rozměr pístu vepředu a vzadu se liší o 0,25mm protože tepelná roztažnost,ty jsi měřil vepředu,proto si naměřil o 25 stovek menší rozměr,to je ok. Dále - některé "druhovýrobové" písty a kroužky prostě chrastí ... dej tam český silný kruhy a bude to cajk ... jinak klika dole či ojnice,primární řetěz atd ... hledej ... a pokud tu hlavu nevyřešíš zničíš kliku ... možná už je dole načatá ...
Datum: 17. června 2015 9:24
 tož. tři desetiny jsou opravdu sakra moc. Koupil jsi píst na jiný výbrus, asi bys musel jezdit na nitro aby se to vymezilo XD(například válec v toleranci C a píst A ještě pochopím, ale tohle je totálně mimo). Tady jsem našel jak by to mělo být - http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-pisty-valce-krouzky-vybrus-zabeh.html - číslo výbrusu bohužel nevím jak zjistit jinak než měřením, ale tolerance by měla být na válci vyznačená(mám dojem, že se buď vyráží, nebo nějak fixou, už si nepamatuju jakže to je)
Datum: 16. června 2015 11:28
Jméno: Lukas
IP: uživatel18137
 Tak jsem to dnes rozebral a normální šuplerou poměřil.
Válec je jak jsem psal po druhém výbrusu, naměřen průměr 39.55mm. Jenomže průměr pístu je 39.25mm.
Že by chybička ? Píst se ve válci malinko vikle. To bude asi to zvonění, ne ?
Datum: 15. června 2015 22:54
 Pokud jsem pochopil správně, kliku jsi nedělal. takže bych to tipoval na ojnici u kliky. Pokud jo, tak bych šel po kroužkách. Nedávno jsem řešil cinkání 350 kde byl origo tříkroužkový píst ale kroužky byly z dvoukroužku nové, avšak o půlmilimetru nižší, takže cinkaly jak blázen. Mohly ti ještě vypadnout seegrovky z pístu a čep vyjel do strany, kde demoluje kanály. Zkus sundat hlavu a válec a vzít za kroužky proti pístu, za píst proti ojnici, a nakonec ojnici vůči spodku. Pokud to zvoní tak, jak říkáš, ta vůle bude určitě někde znát. Ještě mě napadlo, jestli máš mezi válcem a kartery papír nebo kit, setkal jsem se s tím, že píst narážel do hlavy i bez žádných tuningových úprav.
Datum: 15. června 2015 13:27
Jméno: Lukas
IP: uživatel18134
 Když jsem to kontroloval, válec je opravdu viditelně po výbrusu, jak původní majitel tvrdil, píst a kroužky jsou úplně nové.
Hrany na kanálech jsem srazil jemným pilníčkem.
To zvonění se ozývá hlavně při brždění motorem, nebo při dosažení maximálních otáček.
Stačí na neutrál protůrovat. Při puštění rychlopalu, jak začnou klesat otáčky, ozve se to zvonění. Při brždění motorem za jizdy je to ještě o dost hlučnější.
Datum: 15. června 2015 13:27
Jméno: Lukas
IP: uživatel18134
 Ahoj, já motorku koupil už sčerstvým druhým výbrusem a mám úplně stejný problém.
Bylo by možné, že je nasazen nevhodný píst (třeba o stupeň menší) a ten se vikle a zvoní/drnčí ve válci ?
Jak bych to poznal ? Tak přesné měřidla nemám.
Datum: 15. června 2015 13:22
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Srazil jsi hrany na kanálech? Kolikátý je to výbrus?
Datum: 15. června 2015 13:20
|



|