 Zdravím všechny... Mám dotaz,nevěděl jsem do jaké kategorie to mám zařadit,jelikož opravdu nevím čím to je... Jedná se o Jawu 50 (21). Motor po GO a po startu běží jako hodinky,co se týká jízdy je to prostě paráda. Ale řeším to,že za studena,zkrátka když není zahřátý jízdou,naskočí přes startovací páku na poprvé. Ale když se motor zahřeje,už jej musím roztlačit přes převod,nebo to jde jen hodně těžko. Vím,že to asi není nic zásadního a dost možná je to neduha všech těchto motorů,ale třeba se to dá nějak vyřešit. Předem díky za rady a názory.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. března 2014 11:43
 Oprava predchoziho prispevku.... Napsal jsem ze lozisko drzi na cepu samotne ojnice,melo tam byt samotne klikovky. Takze pardon.
Datum: 11. března 2014 11:43
 Tak jsem to vcera rozdelal a zjistil nasledujici veci.... Hlavni hridel nedrzi v lozisku,jelikoz je zkratka moc vychozena... To same kolo s nabojem,ktere je naproti,proto se tyto dva kusy pohybovaly... Dale se potvrdilo ze je vychozeny ten karter,lozisko jsem vytlacil prsty... Na druhe strane to ovsem drzi. Ale k tomu vsemu se pridala dalsi vec... Po rozdelani karteru od sebe,mi zustalo jedno z lozisek od klikovky na tom cepu samotne ojnice... Takze je ten karter vychozeny i tam... Ted je jasne ze musim koupit hlavni hridel a i to naproti. Take musim nejak sundat to lozisko z te klikovky. Ale otazka zni jak? Jde mi o to abych ji neposkodil. Nejaka rada? A ted to posledni... Ma cenu tam ty loziska nejak lepit atd.,nebo radsi sehnat kartery,nebo cely motor? Uz me to fakt stve. Ja blb byl liny poskladat ten motor,tak jsem poprosil znameho,ale tomu asi bylo jedno,ze hridele nedrzi v loziskach a ani to ,ze loziska nedrzi v karterech... Takze priste uz jedine sam...
Datum: 11. března 2014 11:40
 No rozdelam a uvidim co a jak... Pomerim delky,popripade vyfotim a hodim to sem. Fakt si nejsem jisty,je mozne ze jsem to nejak prohodil,pac jsek v te dobe mel rozhozeny i ten 05kovy motor,sice jsem to mel trochu jinde,ale stat se muze... No loziska na klikovce jsem menil a ty tam drzi,stejne tak i lozisko pod retezovym kolem. Jen to jedno spojkove tam lita. Ale mi receno,ze to lze nalepit,otazka je,jak moc toto lozisko dostava zabrat atd. Mozna kdybych to nalepil a jeste srazil hranu,mohlo by to drzet...
Datum: 10. března 2014 17:27
 no to mrkneš a uvidíš  o kartech jsem psal proto že kdyby ti v nich nedrželi ložiska, tak tu jedny mám, ale musel bys nějak vyřešit to, že by ti od řetězu lítal na zapalko bordel,, ale jak to píšeš tak si tam opravdu možná dal hlavní hřídel z 05, ale je divný že se ti hýbe výstupní hřídel, ta by měla držet v ložisku fest, a samozřejmě i ložisko v karteru, jak sem psal, rozeber to a hned uvidíš, kdyby sis nebyl jist délkami hřídelí tak pak napiš a skočim to do garáže změřit  ale žádná věda to podle mě nebude
Datum: 10. března 2014 14:03
Jméno: Jiri
IP: uživatel16924
 No nejsem az tak zasvecen,takze se zeptam... S jakou prerazenou prepazkou? Nevim ted o co GO...  No z casovych duvodu jssem se zatim dostal jen k ocesani ozubenych kolecek retezu pod levym a pravym vikem,sroubu,zapalka atd. Ted me ceka uz jen samotne puleni motoru. Ale uz ted jsem si vsiml ze se mi pohybuje i ta cast na strane zapalovani,na ktere je umisteno retezove kolecko... A to stejnym zpusobem,jako hlavni hridel. Hybe se taky dovnitr a ven... Prijde mi,jako by byla jedna z techto casti kratsi nez by mela. Ted me tak napadlo,mam tu doma rozdelany motor i z jawy 05. A vim ze ty dily jsou i dosti podobne a lisi se jen v delkach a velikostech. Tak jestli jsem to nejak nepopletl. Ale to snad ne,to bych se asi nasr... Ale na druhou stranu,aspon bych vyresil problem,sice jen z poloviny,ale aspon neco... Jsem zvedav jak to dopadne s tim loziskem. To ze se v tom karteru pohybuje je dosti blbe. Prinejhorsim novy no...
Datum: 10. března 2014 12:45
 rozeber to a najdi problém, pokud budeš opatrnej na ložiska a udržíš je v čistotě tak to bude oprava za pár korun  myslim tak do pětistovky, i hezký kartery seženeš za 300, já bych tu kdyžtak jedny měl, ovšem s klasikou - proraženou přepážkou u zapalka
Datum: 09. března 2014 21:12
Jméno: Jiří
IP: uživatel606
 Jo ta tam je,jenže ložisko se hýbe směrem od ní i s hlavní hřídelí a pak rachotí spojka a dnes se mi dokonce nějakým způsobem dvakrát sekly lamely a spojka nešla... Před tím to sice fungovalo,ale něco tam při neutrálu rachotilo a při zmáčknutí spojky ještě víc. Proto jsem kupoval nový primární řetěz,jelikož jsem myslel,že rachotí ten,ale to jsem se mýlil... Je to docela na nic,je asi vychozená díra na ložisko,nebo nevím. Ale spíše se divím,že se hýbe i ta hřídel,to neznačí nic dobrého pokud se nemýlím. Nevím co teď s tím..
Datum: 09. března 2014 20:26
Jméno: Marek
IP: uživatel15364
Datum: 09. března 2014 20:07
 No zkusím oba způsoby a uvidí se... Ale nevím co bych seřizoval... Všechno je v cajku a doladěné k dokonalosti,už ani nedovedu spočítat dobu po kterou jsem vše ladil a vyměňoval. Těsnění všude kde má být,vyměněná veškerá gufera,ložiska na klikovce,slícovaná hlava s válcem a výbrus.Výfuk taky průchodný. Předstihem to nejspíše nebude,to by to pak nešlo ani za studena bych řekl... Ale překontroluji to a uvidí se. Tohle je,ale docela to poslední,co bych teď řešit jak jsem dnes zjistil. Dneska jsem to vytáhl na vzduch,s tím že to trochu projedu,párkrát jsem zařadil a asi po třetí už to se mnou cuklo,jako bych nezmáčkl spojku,zkoušel jsem to ještě párkrát a nic,po vypuštění oleje a sundání krytu jsem zjistil,že se mi nějak sekly lamely a že se mi ode mne a ke mně posunuje cca půl céntimetrů spojkový koš.takže jsem jej sundal i z lamelami. Zjistil jsem,že se mi posunuje ložisko i s hlavní hřídelí dovnitř a ven. Je divné,že se hýbe hlavní hřídel,natož pak i to ložisko,které tam má být napevno nalisované a ne jezdit tam a zpět. Je mi jasné,že budu půlit motor,ale neví někdo co konkrétně s tím?.... Jestli to spíše jde.. Abych nemusel měnit celou polovinu motoru ,nebo ještě hůř shánět celý.
Datum: 09. března 2014 19:09
Jméno: Bear
IP: uživatel16773
 To je teda pěknej blábol. Stačí dát plnej plyn a pořádně šlápnout a chytne to hned pokud máš vše správně seřízený.  Teď mi tu bude zase každej machýrek nadávat jakej jsem debil, že to neni pravda a bla bla bla .... Poslušte si
Datum: 09. března 2014 17:51
Jméno: pepa
IP: uživatel16917
 je to neduh v konstrukci a jako řešení v konstrukci je stroj naklonit mírně na karbec ...to nejni blabol je to i v manualu co se dával k fichtlovi od novoty....prostě soudruzi někde udělali chybu....vyzkoušej pomáhá to
Datum: 09. března 2014 16:44
|



|