Jméno: Libek
IP: uživatel15158
 Ahoj klucí a holky měl bych dotazy na výbrus na čem se dělá,na co se dělá a kolik jich můžu udělat na jawa 23 a jestli jich můžu udělat víc na jednou jako že mi to bude dělat chlápek a já mu řeknu UDĚLEJTE MI 3X VÝBRUS tak to nějak funguje nebo jak jsem AMATÉR diky borci napiste mi na adysek1@email.cz
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2013 17:09
 Jak píše postul, válec je nejdřív nutný srovnat do kulata, to honovačka neumí...takže napřed se odvrtá cca 0,2mm na vyvrtávačce, a pak se to teprve honuje na finální průměr. Takže dělat několik výbrusů naráz neni vůbec problém...
Datum: 24. února 2013 17:09
Jméno: pepa
IP: uživatel14924
 výbrus se dělá zvětšením o cca o,2mm ale válec muže byt opotřeben o víc třeba muže mýt dražku od praskleho kroužku 0?5mm hlubokou a to je duvod proč se třeba místo výbrusu 2 dělá i patej a vrtání se navíší o milimetr... na pioníru lze běžpečně provest 8 výbrusu ale v dnešní době jde vrtat až do 42 mm coš je asi 12 brus s tím že motor nemá odpovídající karburaci ale např i mazání protože se maže směsí s benálu oleje a ta jde pres hlavní trisku určenou na menší výkon a prutok... pokut necháš válec vybrousit měl bys dost o cca 0,2mm menší píst a kroužky ktere když vložíš do valce maj mezeru mezi konci 0,2 0,3mm je třeba si hlídat at nedostaneš jine... jinak i vlastní provedení výbrusu se liší někdo nejprve obrábý nasoustruhu a pak jen dolazuje ..ale viděl sem mašinu kdejen ustil válec nastavil hlavu pustil směst a 10 minut bylo hotovo...
krasne jsou zaběry z javy kde ěli stroj na honování co obráběl 8 válcu naraz... prostě v 21 století nejni nic problem...
Datum: 24. února 2013 13:35
 válec se musí obrobit nejdříve do kulata a pak se honuje na míru
Datum: 24. února 2013 11:58
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 takže účel za jakým se dělá výbrus - když už je válec značně opotřebený, tak jediná možná oprava je udělat výbrus tzn.válec přebrousit a tím zvětšit jeho průměr a potom zase dát větší píst + větší kroužky tak,aby to těsnilo ,jestli máš 2 výbrus nebo 5 výbrus na výkonu nepřidá,pořád to bude mít +- 3,5 koně,výbrus se nedělá kvůli razantnímu zvětšení výkonu,ale pouze jako oprava válce,který už je opotřebený.Výbrusů můžeš mít na mustangu 8 ( dnes prej i víc),dělat víc výbrusů najednou je zbytečnost.Pro jakuba 236 - přesnou technologii broušení neznám,ale myslím si že kvůli 0,1 mm to do soustruhu neupínaj
Datum: 24. února 2013 11:44
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 max. vrtaní se uvádí 40mm, ovšem dá se vrtat až na nějakých 41,75 (myslim), a proste mu řekneš kolik chces vrtání (jde to po 0,25 mm) takže pokud mas 0.výbrus a chces udelat třeba 3.výbrus tak mu řekneš že chceš bud 3.výbrus anebo vrtání 38,75 mm a on už ti to udělá ty se už o nic nestaras (jen o keke  ), jinak výbrusy se dělaj na soustruhu a následně na honovačce (myslim)
Datum: 24. února 2013 10:42
|



|