 Čaou draci, četl jsem si návody jak co s motorem, jak půlit, skládat,... a zajímá mě mám kartery pěkný párový a když jsem půlil, tak mi u klikového hřídele vylezlo na pravé straně ložisko samo, né že by vypadlo, ale vylezlo na klice. Na pravé straně šlo velmi těžko ven, takže asi v něčem bude rozdíl. A teď k věci prostor pro ložiska je takový jako vyleštěný, lesklý, ale né vykloktaný, co to může znamenat, vyděl jsem protáčející se ložiska v kole a tam to vypadalo o dost hůř. Nejsem hloupej, abych si neuvědomil, že se motor mnohem více zahřívá a tím je i větší dilatace, koupil jsem si lepidlo na ložiska, ale má odolnost jen do 150°C to je asi málo na klikovku, dělám RENOVACI a tak se snažím udělat všechno co nelíp, takže prosím poraďte co mám dělat, kolik stupňů je tak teplota v motoru? A mám lepit obě ložiska nebo jen to co vylezlo na klikovce, jen podotýkám, že na klikovce dost drželo, musel jsem ho sundávat stahovákem. Moc prosím všechny co mají zkušenosti s renovacema a repasema, ať poradí. Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. března 2011 16:54
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 No lepíš to pouze v případě, že to ložisko tam jde zamáčknout prstem, nebo tam vklouzne samo. Pokud tam to ložisko drželo a je správně vyndaný, pouzdro je neporušeno a není vyžvejkaný, tak je na nic to lepit....
Datum: 22. března 2011 16:54
 A když to tam budu montovat tak to mám nahřívat, nevadí to nevytvrdlému lepidlu?
Datum: 21. března 2011 22:13
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 Jo, péro má pravdu, chce to letlampu, nebo dlouho nahřát horkovzdušnou pistolí, holt je to dělaný na lepení keramických plášťů raketoplánů, bezesrandy
Datum: 21. března 2011 21:25
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 měl jsem kartery coz nich vypadly ložiska sami a po nalepení to drželo i solidní rány kladivem...takhle vykloktaný kartery dopadnou proto , protože tam někdo cpe a vyndává za studena!!! když demontuješ a montuješ ložiska tak je nejlepší kartery nahřát....když budeš demontovat přilepený ložiska tak stačí akorát ohřát na větší teplotu než snese to ložisko a je po lepidle
Datum: 21. března 2011 20:51
Jméno: Jawa05
IP: uživatel5359
 Zalepit LOCTITEm to může. To lepidlo je určený a vyvinutý pro raketoplány programu NASA. Na druhou stranu to ložisko nesmí mít nějakou moc velikou vůli, přece jen to lepidlo není stavěný na to, aby slepilo předměty 1mm od sebe vzdálený. Jinak pokud to odmastíš, slabě potřeš a slepíš, tak to prasárna není. Bude to držet jak židovská víra v Izraeli...
Datum: 21. března 2011 18:12
 muj názor je že se to tak udělat dá, za prasárnu to nepovažuju, když je bude majitel dobře mazat, myslim že to v klidu vydrží po celou dobu života ložiska.. ven ho pak vždycky nějak dostaneš, ale možná budou problémy s příštim ložiskem.. na to je ovšem času dost, to si ještě pár desítek tkm počkáš a klidně seženeš nový kartery, nebo jak řiká Lori, necháš vyvložkovat..
Datum: 21. března 2011 0:55
 Každý má svůj názor, nicméně u Pionýra i když se skutečně RENOVUJE tak myslím, že budu v průběhu několika let ještě půlit motor, takže myslím, že to stačí.
Datum: 21. března 2011 0:15
Jméno: Lori
IP: uživatel10944
 Radsi nechat vyvlozkovat, lepidlo je prasarna nejvetsiho kalibru
Datum: 21. března 2011 0:12
Jméno: Šefčík
IP: uživatel9313
Datum: 20. března 2011 23:51
Jméno: ToM559
IP: uživatel1723
 Mno jestli máš to lepidlo Loctine (hnědý) tak to stačí na ty ložiska to se zahřeje na max 80 i trošku přes jinak ne víc to spíš válec,hlava ty jo až přes 120 .No tak kdy už tam budeš dávat nový ložiska tak je nalep oboje at máš pokoj,kámoš už taky dost lepil ložisek do motoru a drží to luxusně.
Datum: 20. března 2011 23:49
|



|