 Zdravím, tak se tu ptám zase ohledně volnoběhu na pinckovi 21. Před pár dny jsem se tu ptal na bohatou směs při volnoběhu viz. http://www.fichtlpokec.cz/karburator-benzin/id266481.html a chtěl jsem to vyřešit koupením VT 35 a 32. Pořídil jsem tedy obě trysky a nejlépe to funguje na tu VT 32. I při rozpáleném motoru plyn reaguje okamžitě bez žádného dušení a motor nastartuje na první našlápnutí, ale jak jsem očekával, o dost se zhoršilo startování za studena. Na start páku se mi nedaří motor nastartovat (to jen ze začátku blafne), tak ho musím roztláčet. Po roztlačení a menším přemlouvání motor chytne a pak už jede. Jde mi tedy o to, je nějaká možnost vylepšit to studené startování, aniž by se změnilo chování za tepla, třeba změnou tepelné hodnoty svíčky nebo se s tím mám prostě smířit? Díky za rady a odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. května 2015 15:01
 Ano, zkusil jsem i tu VT 35 a poznat to bylo, ale stále to nebylo tak, jak jsem si představoval. Směs se ochudila a reakce na plyn (z volnoběhu) se hodně zlepšila, ale v mém případě když jsem vrknul plynem, tak se motor stále trochu zadusil, ale jak píšu, celkově i na tu VT 35 to bylo o hodně lepší, ale až na tu VT 32 mi to jede nejlíp. Samozřejmě tobě může stačit ta VT 35, protože každý motor je jiný, chce to prostě vyzkoušet...
Datum: 02. května 2015 15:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a zkoušel jsi i VT 35? Jak se to s ní chová? Potřeboval bych taky trochu ochudit volnoběžnou směs, ale VT 32 už se mi zdá dost malá...
Datum: 02. května 2015 12:01
 Asi na té telepatii něco bude  . Taky jsem rád, že už to funguje tak jak má, když jsem se s tím tak dlouho drbal, ale nechtěl jsem se smířit s tím, že to nepůjde nějak seřídit, aby to jelo jak za tepla, tak i za studena a ono se to nakonec povedlo a s tou spotřebou se uvidí, ale taky si myslím, že by mohla jít trochu dolů  . Jinak vrtání mám 38,50 (2. výbrus) s 3 kroužkovým pístem. Když jsem nechal dělat ten výbrus, tak jsem byl ještě mladej a nezkušenej, tak mi ho nechal udělat jeden chlápek, který opravuje Jawy. Sice má ten motor velkou kompresi a celkem slušně tahá, ale rychle se utaví, no teď bych volil 2 kroužek... a přes zimu bych chtěl zgenerálkovat motor, protože je tam ještě origo klika (má nalítáno min. 20tis km) a ložiska a s tebou Stanto bych se pak chtěl domluvit na nějaké úpravě válce, ale aby to jelo se sériovýma komponentama, tak snad se potom na něčem domluvíme...
Datum: 30. dubna 2015 21:25
Jméno: standa
IP: uživatel18052
 Hele to je asi telepatie,včera navečer jsem ti sem psal,že jsem rád,že se dílo zdařilo atd,akorát jsem to odesílal a do toho mi začal někdo volat,net vyskočil,zved sem to a po položení hovoru už bylo všechno v trapu.... znovu už jsem to nepsal... Takže dílo se zdařilo,vše funguje,věřím,že ti to teď pojede okolo 2,5L na 100km. Tobě to dalo takovejch nervů a času aby se povedlo a teď si představ tech fichtlů,co jezdí rozštěkaný a všem je to šumák ... a v jakym je to asi stavu,když to jede,ale netočí a podobně ... denně 2-3 témata že starruje a netáhne,ulejvá atd... sám jsem z toho kvet ... paradox je,že holá seriovka ve vrtání 38 skoro vždy jedena tovární nastavení viz příručka,ale stačí pár výbrusů nahoru a vše je jinak ... PS - jaký máš vrtání válce?? Typuju aspoň 39,5 ?
Datum: 30. dubna 2015 20:54
 @Jawař: Ohledně té rady s tou svíčkou, to jsem myslel na radu Standy... Nevím proč, ale myslel jsem si, že se mě ptal Standa jak to dopadlo...
Datum: 30. dubna 2015 15:42
 Taky jsem rád, že to konečně funguje. Dnes jsem se byl znovu projet a opět jsem to nastartoval start pákou za studena. Jinak co jsem teda vše udělal... Sklepl jsem na tvou radu svíčku na 0,4mm, zvednul jsem jehlu z prvního zářezu na druhý zářez od vrchu a lehce jsem zvednul volnoběžné otáčky, protože se mi po zvednutí jehly otáčky snížily a už to startuje i za studena. Dnes jsem přeplavil karbec, 2x jsem šlápl s vypnutým zapalováním a pak po zapnutí zapalování motor chytil na první našlápnutí. Pak stačí asi 20-30s trochu tůrovat nebo potržet plyn než přestane motor kuckat, prskat apod. a pak můžu v pohodě vyrazit. Jinak reakce plynu za tepla s tou VT32 je okamžitá, tzn. i když je motor fakt rozpálenej, tak stačí jen vrknout a otáčky okamžitě letí nahoru. Startování za tepla je na první našlápnutí a svíčka má krásně cihlovou barvu, takže jsem s tímto naladěním karburátoru max. spokojenej
Datum: 30. dubna 2015 15:38
Jméno: Jawař
IP: uživatel16313
 To rád čtu, že se dílo zdařilo! Jinak za tepla už drží volnoběh i startuje?
Datum: 30. dubna 2015 6:32
 Tak to Stando asi zafungovalo... Sklepl jsem svíčku na 0,4 mm a před startem jsem naklonil pionýra nalevo a pořádně jsem přeplavil karbec a na druhý našlápnutí motor chytnul, takže pokud to nebyla jen náhoda, tak je to super, takže díky za rady
Datum: 29. dubna 2015 17:52
 OK, zkusím to a uvidím, jestli to pomůže
Datum: 29. dubna 2015 13:02
Jméno: standa
IP: uživatel18050
 Zkus jen o desetinu přiklepnout svíčku.
Datum: 29. dubna 2015 12:49
 Dnes jsem se opět věnoval těm studeným startům a prostě start pákou se mi to nedaří nakopnout, takže budu muset za studena vždy roztláčet, no nedá se nic dělat... Možná by tomu pomohlo to Vape, ale když s origo zapalováním nemám problém, tak by bylo zbytečný kupovat Vape, navíc když mám 30w zápalko...  Jinak jsem se díval jak teď vypadá svíčka a má úplně luxusní cihlovou barvu (vždy jsem měl svíčku takovou šedou, spíš s lehkým nádechem do černa, takže to bylo prostě bohatý), tak to za to horší startování za studena stojí
Datum: 28. dubna 2015 14:56
 Zápalko mám klasický 30W, ale rotor je dost silnej, takže s pěknou jiskrou nemám problém, ale při startování bude mít Vape vždy navrch... Jinak po nastartování mi to dělá přesně jako tobě, asi půl minuty to prská, pšiká a pak už to jede normálně. Dneska jsem se na to startování za studena nedostal, ale zítra budu mít čas, tak zkusím motor nějak pořádně ulít a uvidí se, jestli mi to půjde nakopnout
Datum: 25. dubna 2015 20:47
Jméno: standa
IP: uživatel18037
 A ještě jedna věc mi napadla. Jaký máš zapalování? Já mam totiž vape. Nevim jestli serie zapálí tak chudou směs. Studený mi to chudou směsí trochu vyleze do lehce vyšších volnoběžnejch otáček a "brmlá" to chvíli jak muj pérák...takový ppššiky to dělá... .pak to tak po 20-30 vteřinách klesne na normální čistej volnoběh s tvrdejma "výbuchama" a jede se...ale teda volnoběh mam jak na nějaký j250,sotva se to otáčí,avšak nechcípne
Datum: 25. dubna 2015 18:15
Jméno: standa
IP: uživatel18036
 No,přesně tohle mi dělá seřízenej motor. Řešim to ulitim. Našpricuju,dvakrát zatahnu za plyn,znova podržim plovák chvíli dole až to chčije,dvakrát zas zataham za plyn a už jde na první... takle ho musim ulejt jen poprvý,pak už chytá normál ...
Datum: 25. dubna 2015 6:44
 To by mě nenapadlo, ale já mám bohužel tu zatočenou trubku, takže mám smolíka  , ale jen tak na zkoušku to zkusím bez prsíček nastartovat se zacpanou tou trubkou, abych věděl co to bude dělat
Datum: 24. dubna 2015 21:24
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Nemusíč fubec sundávat prsíčka.Pokud' máš rovnou hliníkovou trubku a ne tu zatočenou.Jak máš ten čudlík na čepování benzínu,tak tama prostrčíš prst a zacpeš rovnou tu hliníkovou trubku
Datum: 24. dubna 2015 20:55
 Zkusím tu hladinu trochu zvednout, protože ji mám nižší, tak ať je aspoň jak má být, tzn. po vrch plováku a uvidím, co to bude dělat  . Co se týká toho zacpání sání, taky mě to napadlo, ale při každém studeném startu sundávat prsíčka se mi opravdu nechce, takže to nejdřív zkusím s tou hladinou a nakloněním vlevo. Menší naklonění jsem zkoušel, ale bez úspěchu, tak ho zkusím naklonit až na stupačku...
Datum: 24. dubna 2015 18:36
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Já to dělám,tak že.Když je motor studený zacpu prstém sání tu hliníkovou trubku co je v airboxu.motor okamžitě chytne.
Datum: 24. dubna 2015 16:24
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18035
 hladinu bych teda moc nezvedal, co pak až to bude ohřátý, bude to zas bohatý... radši ho mrzáka studenýho nakloň na levo a až se ohřeje tak jízda.. jo a napište mě někdo ve kterým návodu je napsaný o tom naklánění teplého na pravou stranu.. né že ybch to nevěděl, ale nikde nikdy jsem to nečetl a to tu nějaké ty knížečky skladuju.. to jen taková odbočka  čest práci
Datum: 24. dubna 2015 16:18
 Jawař: já právě do karbecu moc vrtat nechci, zkusím na tvou radu zvednout tu hladinu, co to bude dělat. Teplota svíčky asi nebude mít vliv, že? Teď tam mám klasiku N15C... Je škoda, že soudruzi u tohoto karbecu nevymysleli sytič, tak se mohlo hodně věcí usnadnit. Možná zkusím sehnat ještě druhej karbec a tam bych ten vzdušník provrtal. Jinak jak silným vrtáčkem jsi to dělal a to jsi provrtal jen tu mosaznou vložku, že? K té druhé dírce co je v tom hrdlu se asi nedá nijak dostat, že?
Datum: 24. dubna 2015 13:32
Jméno: Jawař
IP: uživatel16313
 To je přesně ten socialistickej kompromis. Karburátor nemá sytič, tak musí být větší VT. Zkus nastavit brutálně vysokou hladinu a uvidíš.  Já jsem tedy spokojen s tím provrtnutým vzdušníkem jak jsem psal minule...startuje za studena i za tepla dobře a za tepla při přidání plynu se nedusí.
Datum: 24. dubna 2015 13:01
 JJ to vím, že to startování za tepla je napsaný i v návodu, s tím jsem problémy neměl, na několik našlápnutí jsem to vždy za tepla natočil, ale měl jsem problémy, že když jsem zastavil a pak jsem se chtěl rozjet, tak se mi motor vždy hodně zadusil a až pak se rozjel. Navíc jsem zvyklej z větší motorky si při podřazování vrknout plynem, což u pionýra nešlo, protože se hned zadusil. Po změně trysky jde plyn perfektně, protože je odezva okamžitá, jen se mi o dost zhoršilo startování za studena (počítal jsem s tím) a tak by mě zajímalo, jestli ty studené starty půjdou nějak trochu pořešit nebo se mám smířit s tím, že to za studena budu roztláčet? Nechci totiž tu novou trysku měnit, protože teď ten motor jede fakt perfektně...
Datum: 24. dubna 2015 11:32
Jméno: pepa
IP: uživatel18030
 Za me se soudruzi zachovali cestne kdyz uznali chyBu a do navodu napsali za tepla lechce naklonit k sobe a spoustet...proste teple starty nevychytalu
Datum: 24. dubna 2015 11:11
|



|