Jméno: michal
IP: uživatel19219
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/usmernovac_6v.html zdar da sa pouzit tento usmernovac na 50/21 pionier a za toto led ziarovka 12v?????chcem dopredu led ziarovku pionier papiere nema len chcem aby to lepsie svietilo
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2017 16:23
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Abys mohl použít LEDku (nebo relé, případně nějaké elektronické zařízení, ...), musel bys nejprve elektroinstalaci přiblížit normálnímu silničnímu prostředku. Třeba Simson S51 (i když ani to není nejlepší případ) má blinkry řešené tak, že proud z alternátoru je usměrněn a nabíjí baterii. Do obvodu je zapojen stabilizátor napětí, který omezuje napětí tak, aby na baterii nepůsobilo příliš vysoké napětí a nezničilo ji. Na baterii je tak u 12V varianty napětí cca 12,5-14V. Z baterie pak můžeš napájet co chceš, třebas ty zmiňované blinkry, jen musíš dodržet podmínku, že dlouhodobě musí alternátor dodávat více energie, než ty budeš odebírat. U pincka bys musel dodat všechny zmiňované komponenty, navíc každá z nich ke své činnosti spotřebuje nějakou energii a k dispozici máš přitom jen velmi malý výkon (zvláště v nízkých otáčkách). Ona i samotná baterie funguje jako jakýsi stabilizátor nebo vyrovnávač - pokud nedává alternátor dostatek výkonu, dodá ho baterie. Bílá LEDka potřebuje ke svitu stejnosměrné 3V, takže výrobce buď rozdíl mezi 12V a 3V "spálí" na odporu nebo přidá zdroj, který napětí 12V sníží na 3V. Ale počítá se stálým palubním napětím a ne s tím čurbesem, co vyrábí Pionýr pro žárovku! Žárovka to snese, protože je geniální, ale LEDka je hloupá, ta bude v lepším případě jen svítít méně...
Datum: 04. září 2017 16:23
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Tohle není usměrňovač, ale stabilizátor (tj. měl by oříznout napětí nad jmenovitou hodnotou) a navíc je jen na 6V. Pokud trváš na LEDce a chceš to jen na pole, tak si kup pořádnou cyklosvítilnu na řidítka. Pionýr má zkrátka takovou elektroinstalaci jakou má, smiř se s tím...
Datum: 04. září 2017 15:28
|



|