 Zdravím draci, mám problém s dobíjením na 175/487... před rokem jsem nainstaloval elektronický relátko a se světlama to dobíjelo 7,18V... po zimě nabiji baterku, ujedu pár desítek km a motorka zhasla-baterka vyšťavená... bez světel to dobíjí 6,11V a se světlama rovných 6V, na volnoběh je to ovšem ještě méně. Nevíte po čem jít? Mohlo odejít něco v zápalku, že by celkově dávalo menší napětí? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. května 2016 21:17
 děkuji, vyzkouším
Datum: 03. května 2016 21:17
Jméno: martin
IP: uživatel18664
 Odpoj regler, tenký drátek vedoucí do budících cívek statoru připoj na kostru (ten druhý by měl být na uhlíku, co není ukostřený), připoj voltmetr (na kostru a ten uhlík co není ukostřený)(tedy na uhlíky) - polaritu podle baterie, nastartuj. Voltmetr by měl ukázat hodně - 9 - 12 V. Toto jest důkazem, že vlastní dynamo funguje.
Datum: 02. května 2016 9:00
 jak to změřím prosímtě? jeden konektor na kostru a druhej na uhlík při chodu?
Datum: 27. dubna 2016 17:18
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jaké napětí je na uhlíkách?
Datum: 27. dubna 2016 7:34
Jméno: martin
IP: uživatel18656
 U elektronických relátek bývá kontrolka zapotřebí k nastartování funkce. Ale nemusí to být vždy. Relátka jedné firmy jsou funkčně spolehlivější, než relátka druhé; první kontrolku nevyžadují vždy, druhé bez kontrolky nenaskočí nikdy.
Datum: 26. dubna 2016 18:26
 komutátor i uhlíky jsem kontroloval, drátky upadené nevidím... popravdě kontrolkou si nejsem absolutně jist a k motorce se momentálně nedostanu, ale bude to to první co zkontroluji  polarita je správná
Datum: 26. dubna 2016 14:23
Jméno: martin
IP: uživatel18656
 Ahoj, mrkni se na stav dynama - lamely komutátoru, pohyb uhlíků v domečcích, uvolněný vodič. Napětí 6V je nejspíš jen z baterie. A ještě kontrolka dobíjení musí být funkční. A baterie je namontovaná se správnou polaritou?. Jestli to nepomůže, tak se ozvi. Martin.miarka@c-box.cz
Datum: 26. dubna 2016 5:52
|



|