 Zdar všem. Řešim zapeklitou věc. Potřebuju změřit napětí na baterce,zda dobijí. Jenže se mi nedaří,ať měřim AC či DC tak mi na displeji multimetru lítaj hausnumera od -18 po 14V v takový rychlosti,že to nejde ani přečíst. A ty a samý bludy mi tam litáj ať dam hroty na baterku,před i za nabíjecí zařízení i přímo na kontakt dobíjecí cívky. Konkrétně je to Simson 6V bez tyristoru i bez ELBY,dával jsem dohromady komplet eletriku. Dotaz zní,zda netušíte,zda používam blbej multimetr a nebo jestli to třeba nedělá neodrušená fajfka (svíčka?) Cívka se mi zdá zdravá,zadní světlo svítí a nepraská,brzdovka z druhýho vinutí cívky funguje. Samozřejmně mi napadlo použít nějakej analogovej ručičkovej voltmetr,kterej na okolní šumy nereaguje,ale nemam ho a ani nikdo známej. Simsoňácký fóra jsem pročítal,každej to měří na baterce a nebo na cívce a nebo za usměrňovačem a nikdo se nezmiňuje že by měl takovýhle problémy ... měřák mam opravdu levnej,ale plně funkční. Napadá mi ta fajfka. Je tam nejobyčejnější krátká s hrotem a svíčka N14C. Píšu jsem jen proto,jestli by někdo neporadil kde dělam chybu ? To že je to simson zde nehraje ani roli ... Dík všem. Elektrikář zrovna nejsem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2016 14:56
Jméno: standa
IP: uživatel18571
 Tak to vyřešila oplechovaná fajfka. Vše jde proměřit. Krásně to dobijí. S mojí jetou baterkou drží na volnoběh krásně 5,82V a při přidání plynu jde krásně 5,94 - 5,96 a nahoru... jinak moje zvláštní baterka drží kapacitu na 5,8V ... asi už ji pérák počechral desky
Datum: 24. února 2016 14:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tohle rušení se děje u nekvalitních digitálních měřáků. Paradoxně jsem koupil jeden měřák z Číny za asi 300kč a ten rušením netrpěl. Po chvíli odešly kabely, dal jsem z 2. měřáku a začaly se tam objevovat nesmysly. Na tyhle věci kolem motorek, který jsou dost zarušený (a ani odrušená fajfka/svíčka nepomáhá), je zlatý analog. měřák.
Datum: 23. února 2016 11:02
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Holt to chtělo klidnou hlavu a víc se zamyslet. Jak mam vymytej mozek ze simsona v iglů a všech schémat,problémů a upadlejch koster tak už jsem myslel,že maj oba usměrňovače (starej a novej) proraženou diodu ... tak sem je rozhodil ... starej sem poopravil,z novýho mi vypadali matičky,oba pípali jen v jednom směru,což je dobře. Vytrh jsem po dvacátý magneto (mam atypickej "sundavák"  a už jsem zas přeletoval kostru na cívce,vytrhal jsem zas všechny kabely a vše řádně překontroloval a znova zapojil a přitom se stačilo zastavit,sednout si,dát cigáro a vyměnit fajfku za dlouhou  Dík za potvrzení. Byl jsem z toho na prášky. Už jen přebouchnu gufero pod zapalovánim,vyměnim prasklý žárovky,zkontroluju dobijení a odjíždí  a kluci nevíte někdo baj oko jakej předstih má mít kladívkáč simson? Jako výchozí bod beru ustavení jaký tam bylo vymáčklý držákama na statoru,na kladívku musim mít aspoň 0,5mm jinak nechytá a když chytí má divnej měkkej chod ... teď už má teda chod jen jeden ... chytí a drží tak 3000 ot  šílený ...
Datum: 22. února 2016 18:58
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tipuju to na tu fajfku,,, odrušit a mělo by to chodit...
Datum: 22. února 2016 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Multik chodí. Když chcípnu motor tak normálně naměřim 5,85V (baterka neni TOP). Rozsah jsem používal 20V i 200V. Zkoušel jsem jak měřit DC na baterce,tak AC na cívce,před usměrňovačem a AC i DC jak na baterce tak za plechovym dobijecim monstrem. To je nějakej divnej šum,protože multik blbne byť připojim jen červenej hrot na plus baterky a nebo na cívku,druhej hrot volnej v ruce a už tam ty nesmysly lítaj ... a je jedno jestli AC nebo DC ... jinak kvůli přisávání vzduchu mam volnoběh tak 3000 ot/min ale to je fuk,to budu taky řešit... to s brzdovym světlem je dobrej nápad,ale není to nutné,funguje to skvěle i teď. Ono šlape úplně všechno. Majiteli to navrhnu,je to jen přepojení jednoho kabelu. Ještě jsem nezkoušel zapojit do okruhu multik jako ampérmetr,to by mělo prej dávat max 2,5A v max otáčkách za tlumivkou a pod 1A na volnoběh by to nemělo padat... ještě nějakej nápad? Že by byl vadnej multik se mi nezdá,měříme a propípáváme tim všechno,auta,motorky ... vesměs teda altiky,baterky,žhavení atd ... vše ok ... a nemuže vadná cívka vytvářet takovýhle frekvenční nesmysly? Vim že u pio kvůli krátký fajfce nejde třeba otáčkoměr na VN kabel ... taky pak píše bludy...
Datum: 22. února 2016 17:59
 Tipl bych to na KO multimetr, na jeho ověření bych udělal experiment, že bych změřil baterii (třeba trochu vybitou) vyndanou z motorky, pak ji nasadil, nahodil, nechal to chvíli brblat a zastavit, vyndat baterii a změřit .. pokud na ní bude vyšší napětí, motorka by měla nějak dobíjet. Jinak jsem elektriku dělal na 6V Simsonu, měl už ale tyristor, ale bez elby (přerušovač bimetal + takovej ten hnědej regler), a co si pamatuju, tak napětí i při běhu nebyl problém změřit a hýbalo se to v okolí 7,2V .. fajka nevím jaká byla ale nerušilo mi to .. samotná dobíjecí cívka by měla jít proměřit na AC, akorát bych dal pro sichr větší rozsah. Jinak z dobíjecí jde myslím že zadní brzdové světlo, co si pamatuji, být tebou to předělám na baterii na spínačku, protože je pak světlo citelněji vidět při nízkých ot. a funguje opravdu jako brzdové světlo .. a cívka je pak jen čistě dobíjecí .. zkus, uvidíš
Datum: 22. února 2016 17:08
|



|