Jméno: jakub
IP: uživatel16210
 zdravim,chtel bych se zeptat jak zapojit na fichtla baterii?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. října 2013 23:09
 Takhle to neber, chongu, je tu spousta lidí kterým to užitek přinese a budou rádi žes to popsal
Datum: 02. října 2013 23:09
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Nevím proč mě napadá to rčení o perlách házených sviním... sory, ale nějak nemám pochopení že je to pro tebe taková bžunda. Takže odteď je to na Tobě...
Datum: 01. října 2013 21:48
Jméno: jakub
IP: uživatel16210
 diky za radu!  ale to schema zapojeni mi nic neřika
Datum: 01. října 2013 14:46
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 No problém je v tom, že řekněme 30W verze zapalka (existuje i 20W) dává 30W a spotřebiče mají 30W... tedy zbyde zhola "nic". A přitom bys potřeboval alespoň 5W, ale nejlépe 10W na nabíjení. Protože je docela nutné baterku "nasytit" v době kdy motor točíš (za jízdy) aby jsis mohl odebírat cos v naakumuloval v době kdy altík nedává moc proudu (stání na světlech, jízda na volnoběh, blinkry když dojíždíš na neutrál, nebo stojíš na světlech). Takže abys mohl dobíjet, musíš někde ušetřit, páč výkon alternátoru nezvedneš... Takže jediný místo kde ušetříš je zadní obrysové světlo, to se dá nahradit LED. Ale zase potom potřebuješ stabilizátor, abys třeba baterku nepřebíjel (když rupne přední žárovka, nebo zapomeneš rozžnout). Takže nejjednodušší řešení je usměrňovač (4x Shottky usměrňovací dioda např. 1N5820), rego http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif (pozor zapojení je laděné na 12V, pro 6V stačí změnit R2 na 1k8) a akumulátor. Aby to dobíjelo tak dozadu bezpodmínečně LED. Ale i tak je to na hraně, protože úspora je méně než 5W (něco sežere LED a něco úbytek na usměrňovači). Přesto to za pokus stojí, protože tohle zapojení je jednoduché. Na akumulátor pak navěsíš přední žárovku, přerušovač bliken a blikny, ale také nezapomeň koupit stejnosměrný klakson, páč ten původní v téhle sestavě nebude fungovat.
Datum: 01. října 2013 12:32
Jméno: jakub
IP: uživatel16211
 No ja chci tu baterii pripojit na svetla a blinkry a jen aby tu baterii dobijelo
Datum: 01. října 2013 7:55
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 Je to jednoduché (jak pro koho). Nejprve napětí usměrníš, pak ho stabilizuješ a připojíš akumulátor správně polaritou  Taky ale musíš zajistit, aby spotřeba nepřevyšovala dodávku proudu, jinými slovy aby to dostatečně dobíjelo a aby jsi se nevracel domů s prázdnou baterkou  . Je mi jasné že tahle odpověď je Ti k ničemu, ale na Tvém místě bych si nejprve položil otázku jsi-li schopný vůbec takovou úpravu zrealizovat (vyrobit) a navíc v dostatečné kvalitě, která zásadně ovlivňuje životnost. Už jsem totiž viděl mnoho "samodomo" výrobků, které bych hodil rovnou do stoupy, než montoval do motorky. Ono je totiž docela k nas..ní, když tě studenej spoj "nechá" kilometry od domova s nefunkčním zapalováním, nebo v noci bez světel. A umět letovat, to je základ, zejména na motorce oplývající vibracemi....
Datum: 01. října 2013 6:57
|



|