 Čau draci, obracím se na vás s žádostí o radu ohledně tyristorovýho zapalování, nebo CDIčka... je tu někdo kdo s tím má zkušenost? Nebo někdo, kdo to prodává? Díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2013 10:55
 no ještě pár dalších výhod by se našlo, konkrétně u dvoutaktů je výhodou ten strmej nárůst napětí díky kterýmu je cdi relativně necitlivý na stav svíčky
naopak bych nesouhlasil s tím že cdi umí zapálit chudší směs - chudší směs vyžaduje pro zapálení celkově větší energii jiskry (většinou je navíc nehomogenní a zpravidla vzrůstá požadavek na napětí) jenže v tom je právě výhoda indukčního zápalka - má (v rozsahu běžných otáček) podstatně delší jiskru a tím i celkovou energii (pochopitelně s vyššíma otáčkama se to u klasický soustavy zhoršuje)
Datum: 26. srpna 2013 10:55
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 V principu je to vlastně jedno. Pokud se podaří zapálit spolehlivě směs v celém rozsahu otáček a hlavně při startu je jedno jaké zapalko máš. CDI má schopnost zapálit i chudší směs oproti indukčnímu zapalování. Takže jedinou výhodu kterou vidím je v tom, že CDI se dá zkonstruovat na poměrně vysoké otáčky (jednou se mi povedlo udělat CDI se stropem otáčk 60.000rpm), u indukčního to z principu sycení induční cívky není možné leda by se jednalo o nějakou speciálně navrženou. Rozhodně zase co do spolehlivosti indukční zapalování bude spolehlivější (jednodušší=spolehlivější). Proto pokud potřebuješ provozovat zapalování v standardním rozsahu otáček jako originální zapalko, nepotřebuješ ušetřit proud který zapalování odebírá, tak nemá smysl na CDI přecházet (myslím DC-CDI). Pak je jedinou smysluplnou úpravou přejít na bezkontaktní zapalko, ale to v pravém slova smyslu nemá nic společného s přestavbou, protože se pouze změní systém snímání polohy kliky.
Datum: 26. srpna 2013 10:36
Jméno: combust
IP: uživatel16021
 Tak to záleží do čeho to chceš a jak moc sofistikovaný zápalko atd.rnObecně - cdi má výhodu v tom že má strmější nárůst napětí na svíčce (zapálení jiskry je tak míň náchylný na svody) a pokud je dobře navržený tak má konstantní jiskru bez ohledu na otáčky. Nevýhodou může být krátká doba trvání jiskry a složitost.rnPopravdě se dneska cdi už moc nevyskytuje (vesměs už jen u malejch dvoutaktů), sice každej tomu zapalování tak říká ale v drtivý většině je to elektronikou vylepšená klasika a díky složitější regulaci a řízení se začínaj hlavní výhody cdi poněkud ztrácet. rnProvozuju starýho japonce co se dělal jak s cdi, tak později s poměrně jednoduchym elektronickým "bateriovým" zapalováním a žádnej pozorovatelnej rozdíl co se chodu nebo výkonu tam není. rnPodle mě spíš než přechod na cdi má větší vliv nahrazení mechanickýho kontaktu elektronikou. Nedávno jsem známýmu vyráběl takovou náhradu za kladívka, od tý doby je děsně spokojenej jak si motor přede (samozřejmě vyměnil i cívky za verzi určenou pro elektronický zápalko).rn
Datum: 25. srpna 2013 23:45
 Tak zajímalo by mě, jestli se vyplatí investovat do toho... sliboval bych si od toho kultivovanější chod motoru a taky by mě zajímalo, kdo to dělá popřípadě
Datum: 25. srpna 2013 12:00
 a jakou radu chceš?
Datum: 25. srpna 2013 0:57
|



|