 Dobrý den. Chci koupit relátko na jawu 250/353 mužu tam dat 6V 75W?  Díky draci. Moc mi pomužete.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. dubna 2011 9:03
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 V tom případě je tedy rotor nezničitelný... to je mi tedy záhadau jak tedy ty škvarky co jsem viděl vzniky
Datum: 04. dubna 2011 9:03
 Chlapy co říkáte na tohle? Ptal jsem se na to jednoho borce a napsal mi tohle:
"Podle mě je to přehřívání kvůli tomuto regulátoru blbost. Rotor pouze pouze
vyrobí a sebero to, co mu dovolí stator, respektive jak silné magnetické
pole vytvoří cívky statoru. A ten nevytvoří větší, než na které je
konstruován, tedy pouze pro výkon 45W, možná s nějakou malou plusovou
odchylkou. Regulátor pouze reguluje napětí, a to tím, že do obvodu vinutí
statoru vřazuje při zvýšení napětí odpor. Možná by snad mohlo dojít k
většímu zahřívání, ale v případě špatného reguláturu za situace, kdy by do
statoru pouštěl veškerý vyrobený proud, čímž by výkon dynama určitě stoupl,
jelikož by se zvýšilo napětí. Výše uvedený maximální výkon dynama 45 platí
totiž při regulovaném napětí 6V (ve skutečnosti výce, cca do 7V).
Ty provize neřešme, asi se dá zažádat o zrušení.
Pro příště si ale prosím svůj příhoz řádně rozmyslete.
Zašlete mi tedy Vaše konečné rozhodnutí, jestli regulátor chcete, nebo ne."
Datum: 03. dubna 2011 15:10
 No takže ho tam rači teda dávat nebudu. A chci se zeptat když ve Vysokejch otáčkách ta dobijeci civka začne kmitat tak jak vedle ní? Ale jen v hodně Vysokejch.Začne mi ani blikat ta kontrolka jak to rozepíná a spíná strašně rychle.
Datum: 01. dubna 2011 19:08
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Inu upřímně řečeno, to dynamo je s reglerem 75W přetížené i s originální elektrovýzbrojí.. počítej se mnou... 15W zapalování, plus 25W přední žárovka, plus 5W zadní žárovka, plus 2W žárovka kontrolky dobíjení a těžko odhadnutelný odběr baterky, která si chce také přijít na své, tipuju nejméně 10W.. tohle dohromady je 57W samo o sobě a protože regulační relé začne omezovat až od 75W, tak těch 57W bude odebírat z dynama a tímpádem bude přetěžovat vinutí nadměrným ohřevem. Ten regler z nmého pohledu škodí ikdyž nic navíc na motorku nepověsíš  . Mám kamaráda co si liboval jak mu to pěkně dobíjí, šlo ale o to že regler bral víc než měl, takže nejenže usmažil vinutí rotoru dynama, ale zároveň padlo podezření že teplo, které se přičítalo k teplu motoru mu oddělalo ložisko u hřídele dynama (ložisko se příliš teplem roztáhlo a vymačkalo si drážku pro kuličky - vylítalo se). Já bych do toho zkrátka nešel....
Datum: 01. dubna 2011 17:35
 Chong: Nikdo se s tebou nehádá, samozřejmě že je lepší dát k dynamu příslušný regler stejného výkonu, ty čísla (45W relé a 45W dynamo) neodpovídaj jen proto že se náhodně trefily, ale otázka zněla, jestli tam 75W relé může dát, na což jsme mu myslím odpověděli.. Ohledně kontrolky, nejspíš špatně zapojená, měla by být mezi živým uhlíkem a kontaktem 51 spínačky (jestli u kývačky je, jinak je to prostě napětí spínaný klíčkem při zapnutí zapalování)
Datum: 01. dubna 2011 11:30
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Výkon rega má být naladěný na výkon dynama a toho se drž jak hovno košile! Je to stejný jako s tlakovou pojistkou na papinově hrnci... Zkrátka, můžeš použít na pappiňák i pojistku na parní kotel a když nebudeš zahřívat víc než papinův hrnec snese, není třeba se obávat.. že, ale co když něco selže?! Popřemejšlej. Kde třeba bereš jistotu že se ti někde neprodře kabel?! Není totiž pravdou že by dynamo nedokázalo dát větší výkon, než je na jeho obalu udáván, žádný strachy, to dynamo dá větší výkon, jenže potíž je v tom, že se neuchladí. ten výkon totiž odpovídá trvale odebíratelnému výkonu bez rizika poškození. Ono se totiž přehřátím zdegraduje izolace vinutí a vznikne pak zkrat a tímpádem větší teplo, tím pádem větší poničení až s toho celého zbyde jeden škvarek na vyhození.. je to jasné vy umělci?
Datum: 01. dubna 2011 11:02
 Tak už jsem si ho objednal no já mám totiž podezdření že mám relátko špatný. Možná mi teda poradíte. Koupil jsem si uplně novou baterii varta 6V 12Ah a mám od stréca 250/353 a když zapojim kliček tak ne že by se rozsvitila kontrolka ale až nakopnu mašinu a přidám plyn tak relátko sepne a rozsvítí se tá kontrolka tak buď je to relátko nějaké špatné a nebo to mužu mět tu kontrolku nějak naopak zapojenou? Ale je tu problém že nedávno jsem na tu baterii jezdil pár dní jednou jsem ji zaparkoval vytahl klíč a všechno(nic nesvítilo ani světla ani žádná kontrolka prostě nic).A když jsem se chtěl jet projet tak jsem chtěl zapnout klíček a zkusil jsem světla a najednou ejhle a baterie uplně vycuclá tak mi povězte čím by to mohlo být.  Ale nemuže to byt asi tim že tam nemám u baterky pojistku ne? To abych si udělal vypínač na drátě k baterce k pólu +.
Datum: 01. dubna 2011 1:01
 docela blbá otázka, pokud máš funkční (ať už 45W nebo 75W), nemá to smysl, výkon je omezen rotorem, nikoli relátkem, pokud ho nemáš, pak ti to bez něj nebude dobijet a nějaký sehnat musíš...
Datum: 31. března 2011 23:45
 A vyplati se mi koupit když za něho dám 376Kč?
Datum: 31. března 2011 22:07
 Bude to fungovat...
Datum: 31. března 2011 22:01
 Takže všechno bude fungovat tak jak má jo? Dobíjení a ták. Však jasně na co bych tam dával jiny žárovky než ty co tam teď mám. Vždycky tam budu dávat jen ty 45W.
Datum: 31. března 2011 21:49
 Dej to tam, ale musíš nechat původní žárovky a tak...zkrátka nesmíš odebírat více než těch 45w, pak by se nadměrně zahříval rotor a mohl by se spálit...
Datum: 31. března 2011 21:30
 Jak jako nemužu využit? Takže ho tam nemám dávat ? Nechcu tam něco zkur....
Datum: 31. března 2011 21:24
 Jo, ale nemůžeš využívat více jak 45w, nemusel by to vydržet rotor...
Datum: 31. března 2011 21:19
|



|