Jméno: grepak.s
IP: uživatel723
 Zdarec chlapi, potřebuju poradit. Na pionýry se dával usměrňovač myslím, který byl napojený na dobíjení a rozvedl se na zadní a přední žárovku. Aby, když se ti přepálí žárovka, tak se nepřepálila hned druhá, protože do ní půjde všechno napětí.. je to tak? Nevíte, kde to sehnat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2011 8:02
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Nezbyde Ti než ten stabík vyrobit.
Datum: 14. března 2011 8:02
Jméno: standa
IP: uživatel11318
 pionýr měl selenový usměrnovač!! bylo to jen pro klakson! žádný klakson nebyl na stejnosměrný proud,pouze ty starší byly na tepavý proud....osobně nevím jak přesně to bylo vymyšlené,ale myslím si,že to usměrnění tam bylo zrovna z důvodu co popisuje "fermez-vysoká frekvence a malá amplituda"-ad tvé připomínky: Už jsi někdy sám zapojoval eletriku na fichtlu?? Věděl bys,že "napájení" klaksonu jde ze stejné svorky,na kterou je přivedena šťáva ze světelné cívky do přepínače v masce -tj.svorka 55 a vývod pro světla je na svorce 56 a odtud jde kabel do přepínače na řidítkách . Jak vidíš to co se děje před svorkou 55 a za svorkou 56 je něco jiného. Klaksonem protéká nějaký proud pouze když troubí,tudíž ani dioda klaksonu nemůže mít žádný vliv na praskání žárovek! Sou to bludy! Z vlastní zkušenosti mužu potvrdit,že žádnej selenovej usměrnovač není potřeba....potřeba je mít všechno v cajku a správně zapojené! Pak to dobře svítí,nepraská a dobře "troubí" a neni v tom žádná věda!
Datum: 12. března 2011 11:56
Jméno: Ondra
IP: uživatel924
 na fichtli se žádný usměrńovače nedávali. Pokud vím tak pionýr měl zapojení přímo na přední světlo a zadní bylo připojeno na patici předního světla pod ty šroubky jako světlo přední. Tím se zapínali a vypínali současně a když se ti přepálí přední tak se zadní také vypne protože proud teče přes vlákno přední žárovky. Pokud se ti přepalují žárovky tak zahoď ty dvě cívky v zapalování na světla. je to jednodušší než vymýšlet rezistory aby to valilo správnej proud a napětí.
Datum: 11. března 2011 18:57
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 Sharker487 ® co rikas neni uplne pravda dal jsem s pareza bzucak na pionyra 30W a funguje, akorat problem je vtom cim vetsi otacky tak tim rychleji kmita az to prestava bzucet takze ho musim nastavit tak aby bzucel zhuba na stredni otacky na ktery jezdim nejcastejc. A navic kdyz vyndas ten selenovy usmernovac tak ti budou praskat zarovky!! to mam ozkouseny, a stim usmernovacem bzucak bzucel ve vsech otackach stejne. Prej se ten selenovy usmernovac da nahradit diodou nevim co je natom pravdy rikalo mi to více lidi
Datum: 11. března 2011 18:17
 neni to tak, usměrňovač byl na dřívějších typech pionýrů kvůli klaksonu, kterej byl jen na stejnosměrné napětí... později se začal montovat bzučák, který fungoval na střídavé napětí a usměrňovače nebylo potřeba.. pokud chceš zabránit praskání žárovek u 30W magneta pionýra, pak zapoj zadní žárovku podle schématu...
Datum: 11. března 2011 15:27
|



|