česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc (to se zatim se bude ladit přímo do košíku, ještě trpělivost max do 20,4) ale jsem schopný to vkládat VÝDEJNI MÍSTA na požádání
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Honda248 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdar chlapi... na mustangu... blinkry zapojené, baterie 6V 12Ah.. ae budu prý muset usměrnit napětí, aby šlo dobíjet baterii. ´Musím prý usměrnit všechny cívky... stačí 1 usměrnovač nebo musím na to mít usmernivače 3? na každou cívku??.... Prosím poradtě. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2011 11:55
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel7823    
Jsou dva druhy regulace spojitá a spínaná. Spínaná mění regulační stavy skokově, obvykle v rozsahu zkrat a rozpojený kontakt, více stavů nenajdeš (např. jednoduché regulační relé dynama). Spojitá regulace, tedy taková která rovnoměrně mění potřebný parametr v rozsahu od 0 do 100% regulace. To je případ i tzv. výkonové zenerovy diody. Jedná se o systém, kdy dochází ke stabilizaci napětí vlivem proměnné zátěže alternátoru. Např. alternátor momentálně dodá 30W výkonu, ale protože luplo vlákno přední lampy, nahradí tento spotřebič výkonová zenerka a tímpádem nevystoupá naptí nad neúnosnou mez. Potíž je ale v tom, že v elektronice se obvykle práce mění převážně v teplo. Takže když musíš rozptýlit 25W to už je pořádnej chladič (pro představu moderní procesory počítačů mívají ztrátové teplo cca 45 až 60W a k tomu přiměřeně velký chladič). Osobně tedy vzhledem k problémům s odvodem tepla dávám přednost spínané regulaci, kdy zkrat zaviní úplné zatlumení alternátoru a ve svém důsledku žádné teplo na spínacím prvku neprodukuje a prosté spojení spotřebiče se zdrojem také spínací prvek nezahřeje. To se pochopitelně děje cyklicky ve vysoké frekvenci… takže zastabilizuju ale teplo neprodukuju. Nevýhodou je třísvorkové zapojení, kdy se musí oddělit vstup od výstupu (třetí svorka je zem neboli pro netechniky minus). U spojité regulace stačí dvousvorkové zapojení, kde se v podstatě zapojí výkonová zenerka paralelně k baterce, nebo žárovkám. Usměrňovač za každej pól a přiletovanou nohu je třeba odletovat od kostřičky. Výstupy usměrňovačů spoj paralelně a na kostru dej minus výstup usměrňovačů.
 
 
Datum: 21. února 2011 11:55
 
 
 
 
Jméno: Honda248      E-mail:      IP: uživatel9812    
prosim ten odkaz nebo aspon co to je...
 
 
Datum: 20. února 2011 10:40
 
 
 
 
Jméno: Honda248 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
to já bych u 20,21 taky neměl vrtat do plechu... u mustanga nemusím :-) jen prosím co si mám vysvetlit pod pojmem : " regler na princípe tzv. výkonovej zenerovej diody "... kdyžtak prosím o odkaz.. Dík
 
 
Datum: 19. února 2011 17:53
 
 
 
 
Jméno: Yuri      IP: uživatel9188    
smerovky nemám lebo nemám to srdce vrtať do plechov na fikovi a čo sa týka STK tam si to všímať nebudu ich zaujímajú len brzdy svetla a tlmiče a motor a jeho chod
 
 
Datum: 19. února 2011 17:35
 
 
 
 
Jméno: Honda248      IP: uživatel9812    
to jsem rád, že se někdo ozval kdo to využívá v praxi. :-)vím váha to je ale co už. budu ji tam dávat. ( však to ničemu nevadí)..... a máš tanapojený m teda hlavní světlo,blinkry,brzdovku a koncové světlo všechno na tu baterku? na STK nebyl žádnej problém...?
 
 
Datum: 19. února 2011 17:19
 
 
 
 
Jméno: Yuri      IP: uživatel9188    
a inak načo ti je pre pána jána 12Ah baterka?? šak tam ti v poho stači aj 6 - 7Ah a to je už max :-D ta 12Ah to je zbytočná váha
 
 
Datum: 19. února 2011 17:01
 
 
 
 
Jméno: Yuri      IP: uživatel9188    
kde je Veľký Chong nech dá tieto polokacírske bludy do poriadku !!!??? :-D za 1. cievky potrebuješ 2 x po 15W za 2. musiš ich odpojiť od kostry (odkostriť) a obidve konce cievky priviesť do graetuza a až za nim spajať plusy a mínusy za 3. raletko z ČZ je nepoužitelne potrebuješ tam regler na princípe tzv. výkonovej zenerovej diody. Ja to mám takto ako som písal potom v predu 15W v zadu asi 2W diody to stači brzdove 10W takže furt mám tyh cca 10W na dobíjanie a frči to celkom pekne :-)
 
 
Datum: 19. února 2011 16:51
 
 
 
 
Jméno: Honda248 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Původně jsem tam chtěl napojit jen blinkry a brzdově světlo.. ale pokud yb to utahlo i predni svetlo tak by to bylo vela dobre. Protože při nizkých otáčkách by to svítilo pořád stejne....
 
 
Datum: 19. února 2011 15:15
 
 
 
 
Jméno: Honda248      E-mail:      IP: uživatel9812    
A když na baterku napojím blinkry, brzdové světlo a zadni svetlo a hlavni vsetlo... bude to stíhat dobíjet...?
 
 
Datum: 19. února 2011 15:07
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
30W mi přijde hodně málo.. když už bude mít tu baterku tak bude chtít i lepší předné světlo..... tak proto 4cívku
 
 
Datum: 19. února 2011 15:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel11192    
Zaprvé,žádné 4 cívky nepotřebuješ! Co to je za blud?! Budes potrebovat 2 svetelne civky z prvních verzí 20,21 o svetelnem vykonu 15W a kazdou usmernit pres graetzuv mustek(viz. chongovy schemata na http://www.jawa-50.cz ) ,zapalovaci pol neres a zapalovaci okruh neměn,usměrněné cívky za můstky spojit a alespon nejakym primitivnim zbusobem regulovat proti prebijeni baterky.....hlavní světlo,blinkry,brzdovku a koncové světlo napojit na dobíjenou baterii.... http://www.jawa-50.cz/clanek/clanky-z-casopisu-svet-motoru-smerova-a-brzdova-svetla-baterie.html
 
 
Datum: 19. února 2011 14:27
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
né tak to nejde.. ten regulátor z čz reguluje napetí privedené na rotor... podle napětí přivedeného na rotoru se mění intenzita magnetického pole které působí na stator a dobíjené napětí jde ze statoru.
 
 
Datum: 19. února 2011 14:23
 
 
 
 
Jméno: Honda248      IP: uživatel9812    
Já myslel, že to stačí jen usměrnit cívky, a přes relátko z ČZ 175 6V normál do baterky...?
 
 
Datum: 19. února 2011 12:19
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
mischelnike: a představ si že to funguje.... na chongovém webu je o tom víc info.. ale budeš muset udělat 4 civkový stator, a pak ještě "regulátory" napětí které poteče do baterky...
 
 
Datum: 19. února 2011 11:59
 
 
 
 
Jméno: Mischelnike      IP: uživatel8793    
Podle me to fungovat nebude! Ty cívky na to nejsou delany, aby ti dobíjeli!! počkej si ještě na další komenty
 
 
Datum: 19. února 2011 11:06
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 21.04.2025 19:52:43 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu