česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc (to se zatim se bude ladit přímo do košíku, ještě trpělivost max do 20,4) ale jsem schopný to vkládat VÝDEJNI MÍSTA na požádání
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: wepo      IP: uživatel10027    
ZDAR POSTAVIL JSEM SI LIGHT CDI ZAPALKO OD CHONGA NA TEN POPUD, ŽE SE TO TADY PROBÍRALO... http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-tyristorove-light-cdi-zapalovani-v1.html ... ŘEŠÍM PROBLÉM JAK TO OŽIVIT NA STOLE...! Na stole jsem si připojil do zásuvky trafo, které dává 6V a na ten výstup 6V jsem připojil trafo 6V / 230V a pak do svorek,...na svorkách je tedy jen asi 75V...když jsem připojil na výstup kondík a přes LEDKU na kostru tak sem párkrát proběhl magnetem kolem cívky, ale dioda ani nerožla...až při odpojování od zdroje napětí vždy jen problikne... Poradí někdo? Tyristor tam mám tic 126_Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 16. ledna 2011 13:36
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel10725    
Musíš si uvědomit že magnety rotoru vytvářejí také magnetické pole a to se indukuje ve snímací cívce. Pochopitelně tohle "rušení" musí být v co největším odstupu od užitečného signálu naindukovaného z magnetu unašeče. Pokud málo zatlumíš vstupní signál, tak se ti do snímací cívky naindukuje i signál z rotoru magneta a pak si to vesele pálí kdy se mu zamane. Ten signál z rotoru tam bude vždycky, jde ale o to, aby nebyl nikdy tak silný aby dokázal spustit tyristor. Proto doporučuji postup takový že se na výstup snímací cívky dá trimr a postupně se naladí takový odpor, kdy se musí hodně šlápnout do startáky, aby se pnul tyristor. Když dáš pracovní bod příliš málo zatlumený, tak se vzrůstajícími otáčkami vzrůstá i velikost naindukovaného rušivého signálu a může to fungovat jako omezovač otáček, protože od určitých otáček by mohlo být možné že to bude pálit podle magnetů rotoru. Je tedy hodně důležité mít sakra silný magnet unašeče, aby byl signál naindukovaný snímčem ve velikém poměru s rušivým signálem a taky není od věci odspodu snímač odstínit plechem od magnetického rušení odspodu od rotoru magneta. Pokud máš magnet unašeče chípáka co se sotva přicucne k plechu, tak ho koukej nahradit něčím co jde sundat z plechu hodně blbě :-). Já už nevím jak to lépe popsat, ale u tohodle typu zapalka jde hodně o vhodné naladění pracovních bodů zapalovacího pólu (navinutí, nebo volba vhodného trafa) a pak nastavit vhodně pracovní bod buzení tyristoru včetně vhodného návrhu odstupu signálu buzení unašečem vůči magnetům rotoru a jejich případné odstínění.
 
 
Datum: 16. ledna 2011 13:36
 
 
 
 
Jméno: jawadrak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ja som tu nedávno o tom písal teraz už to mám na motorke už som to mal aj naštartované ale nemožem to odladiť netrafím predzápal alebo neviem prečo ked to nechce íst od volnobehu može to nestíhat ? ale nemám tam ten skratovací odpor 22ohm skúšal som použiť aj 100ohm ale stále málý prúd abi otvorilo tyristor ked tam nemám žiadny odpor tak to hádže iskru neviem tá budiaca cievka má asi malý výkon
 
 
Datum: 16. ledna 2011 8:48
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel10371    
aha, díky, vim jak funguje tyristor i tranzistor, jen sem myslel, že ten budící impuls stačí na dobu vybití kapacit a tudíž na zážeh, ale jak píšeš, asi jen ten impuls budící cívky kratší..
 
 
Datum: 15. ledna 2011 22:21
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel10725    
V současné době se tranzistor také používá, již jsou dostupné tranzistory co vydrží extremní podmínky CDI zapalka. Takové zapojení se pak jmenuje TCI (pokud si dobře pamatuju). Tyristor je lavinová součástka, tedy sepne na první impulz a je sepnutá dokud napětí mezi silovými svorkami neklesne na nulu, pak se zase uzavře a je připravená na další cyklus, tranzistor se musí po celou dobu zážehu aktivně budit aby byl otevřenej a ještě se musí budit tak aby byl otevřenej úplně, jinak se tepelně přetíží. Takže s tranzistorem je zapalování sice modernější ale vyžaduje složitější způsob buzení. OK? :-)
 
 
Datum: 15. ledna 2011 22:11
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel10371    
Chong: měl bych na tebe dotaz trošku mimo mísu, elektronice moc nerozumim ale vrtá mi to hlavou, proč se používá tyristor a ne tranzistor? Dík za osvětlení..
 
 
Datum: 15. ledna 2011 22:01
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel10725    
Tak jak píšeš že se dvěma transformátorama to testuješ, to není dvakrát vhodný způsob testu. Asi se nevyhneš testu na motorce, protože nenasimuluješ chování zapalovacího pólu připojeného k trafu. Také doufám že Tvoje trafo má alespoň 10W, pokud má méně, tak nepřenese potřebný výkon a pokud má výrazně více, tak primár trafa tolik zatlumí zapalovací pól že nevyrobí dostatečné množství napětí pro CDI. Ideál je tak 10 až 15W. Moc nerozumím jak jsi to testoval přes LEDku, to asi budeš muset někam fláknout schema zapojení testu s LED, mě to fakt na rozum nejde :-). Jinak TIC126 není dvakrát vhodná náhrada TIC106. Ano TIC106 je krapátek na hraně s nadimenzováním, ale má jednu valstnost kterou jen tak nějakej tyristor nemá a to že se dá vybudit o dva řády menším proudem než běžné tyristory. V katalogu má 200uA a no a ten tvůj ale má 20mA, to je 100x vyšší budící proud. Osobně jsem to netestoval a nejsem si úplně jistej zda budící pól je schopnej ten tyristor otevřít. Neříkám že ne, ale nepřekvapilo by mě pokud by ho otevřít (na zážeh) nedokázal.
 
 
Datum: 15. ledna 2011 21:52
 
 
 
 
Jméno: wepo      IP: uživatel10027    
Ten tyristor je přesně TIC126M ...Moc dík za každou radu :-)
 
 
Datum: 15. ledna 2011 16:34
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 22.04.2025 21:24:12 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu