Jméno: Lama
IP: uživatel9023
Posl.aktualizace: 10. května 2010 20:32
 vřelé díky.
Datum: 10. května 2010 20:32
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 zkratuj si nejdřív vývody snímací cívky, tím zajistíš že se nebude spínat tyristor divoce a nebude tím blokovat nabíjení kondezátoru. na výstupu z tišťáku směrem k zapalovacímu kondenzátoru připoj měřící hrot analogového (!) voltmetru, druhý hrot pochopitelně proti kostře. Zprudka našlápni startpáku a sleduj kam ručka voltmetru při našlápnutí vyšplhá. Mělo by to být minimálně 150V. Ideální rozsah je od 150V do 200V. Pokud při našlapávání napětí tak vysoko nevyšplhá, je nevhodně zvolený transformátor, nebo máš vyšeptalé magnety rotoru a nevyrobí dostatek energie na jiskru pro start. Pokud se napětí nezvedne vůbec, tak máš buď někde zkrat, nebo máš šluslej tyristor. Ten se vyloučí tím, že ho odpojíš. Pak bych hledal prošluslé vinutí zapalovacího pólu, taky nejčastější závada. Pokud je napětí OK, tak zkontroluj polaritu magnetu unašeče. To nejlépe zkontroluješ buzolou, nebo kompasem, kdy budeš pod různým úhlem sledovat siločáry a směr polarity siločar, aby jsis udělal představu jak je uspořádaný jih a sever magnetu. Musí být podle obrázku z mého webu. Pokud i tohle je OK, tak odblokuj zkrat na snímací cívce (bývalé relé) a nahraď ho odporem, nebo trimrem. Začni co nejmenší hodnotou.. např. od 10 ohmů a hodnotu zvyšuj dokud neuvidíš při startování jiskru.. tím je nastavení hotovo.
Datum: 10. května 2010 20:23
 chongu skláním se před tvými znalostmi.nechal jsem si udělat light cdi a nešlape to.mám verzi s tím transformátorem.neumím vyloudit napětí na zap.pólu.poraď mi co kde mám měřit a naměřit.
Datum: 10. května 2010 16:46
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 No v tom článku jasně píšu že se jedná o vývojový typ, který neprošel životnostními zkouškami, takže ruku do ohně bych za něj nedal, proto to tam píšu. Životnost a tedy dostatečnou dimenzaci zařízení na stole nevyzkoušíš. Tohle jsem testoval jen jednou delší jízdou, protože jsem si jen testoval jak moc je to náročný vyrobit když jsem nesčetněkrát četl o těch drahých úpravách zapalek z motorových pil. Sám používám elektronické CDI s kompletní úpravou elelktroinstalace a to má životnost betelnou, tak tohle jsem neměl zájem v motorce mít, už jen proto že pro mě by to byl krok zpět. Už jsem rozhazoval sítě jestli někdo nechce být testovacím jezdcem, ale nikdo zájem neprojevil. Nejslabším místem konstrukce je to, že co se týká síly magnetů rotoru je co kus to jiná síla. Může se stát že při stějně navinutém zapalovacím pólu to u jednoho bude tak vysoké napětí že bude pálit tyristory a u druhého bude problém motorku nakopnout, tam to chce trochu laborovat při navíjení, ale platí plus minus co uvádím na webu co se týká počtu závitů. Ve skutečnosti je vysokonapě´tová část shodná se zapojením kladívkové verze tyristorového zapalování co se běžně leta na pinýry dělá (myslím toto http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove.html), liší se pouze bezkontaktním vstupem a ten na životnost má pramalý vliv.. Dalo by se tedy říci že má stejnou životnost jako uváděné strodávné pionýří tyristorové zapalko. V poslední verzi jsem měl na výstupu zapalovacího pólu (nebo trafa u verze s transformátorem) obousměrný transil, který ořezával krátkodobé špičky přepětí nad 400V. Ty mohou na životě ohrožovat tyristor. V zapojení na webu je tam odpor s diodou. Ochrana transilem je pochopitelně z hlediska životnosti lepší, ale na webu jsem to ještě neupravil.
Datum: 10. května 2010 8:08
Jméno: Lama
IP: uživatel9023
 Zajímá mě jestli je to spolehlivé, bezkontakt na pionýra se prodává okolo 3000 kč a zdá se mi to nějaké jednoduché. Díky
Datum: 09. května 2010 20:54
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Copak to je za dotaz? Klidně ti jako autor k tomu něco napíšu ale nerozumím na co se ptáš...
Datum: 09. května 2010 20:45
|



|