česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc (to se zatim se bude ladit přímo do košíku, ještě trpělivost max do 20,4) ale jsem schopný to vkládat VÝDEJNI MÍSTA na požádání
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: cuckar5020      IP: uživatel16318    
Čau, chci se zeptat. Někdo mi říkal, že když nemám řidičák tak po pozemní komunikaci můžu tlačit motorku, ale pouze do objemu 50 ccm. Co je na tom pravdy?? Potřeboval bych to vědět, protože tu u nás v dědině neustále slídí policajti. Předem díky za odpovědi. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. ledna 2015 17:06
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
453 - 4 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
je to divné...když budu tlačit vozík tak to je stejné jako motorka.
 
 
Datum: 04. ledna 2015 17:06
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17749    
Je to tak velkou motorku nesmis ani tlacit uz jen kvuli hmotnosti potrebujes znat pouzit brzdy ..proste pokut by ti teoreticky ujela teska 350 z kopce a praskla do mercedesa najakeho lakatose mas jak fyzickej tak i pravnickej problem...
 
 
Datum: 04. ledna 2015 12:06
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
mě to je jedno, já už mám tak nějak řidičáky na všechno co potřebuji, ale právě vím že v autoškole říkali že musíš mít řidičák, a myslím si že to je i v testovacích otázkách na zákona 361/2000sb. ( nejsou to testy na nějakou skupinu ŘP, je to test na zákon)
 
 
Datum: 03. ledna 2015 15:22
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tak v autoškole jsem se ptal a napsali mi, že potřebuju řidičák abych mohl tlačit motorku. Tak jsem z toho blázen. Tak zkus napsat té komisařce. Je v tom pěkný bordel.
 
 
Datum: 03. ledna 2015 11:56
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tu práci si dám a paní komisařce napíšu. A nejlíp ať mi k tomu přihodí i nějakou tu citaci ze zákona. Já si z těhle "vyjádření" zas tak moc nedělam. Na ministerstvo jsem psal o vyjádření. Po týdnu přišla dvě vyjádření od dvou lidí, a byla protichůdná...
 
 
Datum: 03. ledna 2015 9:55
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
když tlačím vozík nebo motorku je to stejné....nepotřebuju řidičák.
 
 
Datum: 02. ledna 2015 20:25
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Takže všeobecná informace o tom, že na cokoliv co tlačím (např.moto) nad 50 ccm potřebuji řidičský průkaz, není správná? Jinak pro autora dotazu - jsi podle zákona chodec, takže ano, můžeš tlačit moto do 50 ccm (a jsi chodec, takže po levém okraji vozovky..)
 
 
Datum: 02. ledna 2015 16:37
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel13276    
Sorry za tu jednu hrubku, ale rozčilují mě lidi, kteří mají svou pravdu, i když jim předložíš důkaz, že to tak není.
 
 
Datum: 02. ledna 2015 9:51
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
V zákoně je ze jsi řidič, to jsi, ale i na kole. To že jsi řidič, ti nikde nedává za povinnost mít řidičský průkaz. A myslím, že Policie navíc po konzultaci s Ministerstvem dopravy, který zákon o provozu na pozemních komunikacích vidalo asi bude mít pravdu. Nevím jaké je tvé právnické vzdělání, ale takovéto oficiální vyjádření lze považovat za judikát. Což je vlastně výklad zákona. Ten by sice muset vydat soud, ale i ten by tak postupoval podle vydaného vyjádření příslušného ministerstva.
 
 
Datum: 02. ledna 2015 9:39
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
shrek: tak napiš komisařce. email tam máš :-)
 
 
Datum: 02. ledna 2015 8:51
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
marquee: to že to napsala komisařka je pěkný, ale v zákoně je něco jinýho bohužel :-D
 
 
Datum: 01. ledna 2015 23:21
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
dotaz z 19:00 jsem psal já, omylem jsem zkopíroval tvojí přezdívku místo do příspěvku do jména, omluva... ok, chápu... původně jsem to totiž pochopil, že nějakej řidičák mít musím, jenom není podstatný mít příslušnou skupinu... díky za osvětu, žil jsem v omylu, byť je mi to vlastně jedno :-)
 
 
Datum: 01. ledna 2015 22:13
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
souhlasím
 
 
Datum: 01. ledna 2015 20:09
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Tlačit můžeš co chceš. I bez jakéhokoliv řidičáku
 
 
Datum: 01. ledna 2015 20:01
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
takže podle paní kapitánky nepotřebuješ řidičák...tak proč s T chceš tlačit motorku?
 
 
Datum: 01. ledna 2015 19:33
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel1217    
tzn. že například s Tčkem můžu tlačit moto spadající do skupiny např A2, chápu-li to dobře?
 
 
Datum: 01. ledna 2015 19:00
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Tak ono asi z oficialním vyjádřením policie nelze nesouhlasit
 
 
Datum: 01. ledna 2015 11:08
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
s tim souhlasim. Existuje taky neco jineho nez chodec a ridic.
 
 
Datum: 01. ledna 2015 10:55
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
1. Musím být držitelem příslušné skupiny řidičského oprávnění, abych mohl tlačit motocykl? V případě tlačení motocyklu nemusíte být držitelem příslušné skupiny řidičského oprávnění. 2. Mohu v provozu na pozemních komunikacích tlačit motocykl, který splňuje všechny zákonné podmínky stanovené pro provoz vozidla na pozemních komunikacích? Tlačit motocykl, který splňuje všechny zákonné podmínky stanovené pro provoz vozidla na pozemních komunikacích lze. 3. Mohu v provozu na pozemních komunikacích tlačit motokrosový motocykl, který nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích (nemá registrační značku)? Motocykl, který nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, tlačit lze. S pozdravem kpt. Mgr. Veronika Hodačová vrchní komisařka Email: presspp@mvcr.cz www.policie.cz POLICEJNÍ PREZIDIUM ČESKÉ REPUBLIKY Preventivně informační odbor KPP Strojnická 27 170 89 Praha7
 
 
Datum: 01. ledna 2015 9:59
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
jirka_z: neni o čem psát.. to, že jseš chodec vedeš-li moto do 50ccm je v zákoně 361/2000 Sb. jasně daný...
 
 
Datum: 31. prosince 2014 21:24
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
na taženým autě sice motor nepoužíváš, ale auto už řídíš..tam musíš mít řidičák to bezesporu. Na motorce tlačíš...neřídíš. Nemusíš mít řidičák.....napíšu email do autoškoly a po novém roce uvidíme.
 
 
Datum: 31. prosince 2014 11:00
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
v zákoně to ale tak je :-) tam jde o to že můžeš tlačit velkou,těžkou mašinu která dokáže způsobit škodu nebo zranění i při tom tlačení... samo sebou že když jedu na koni tak může ten kůň ukopnout někomu palici ale to zas tolik jezdec neovlivní... a může se vlastně tlačit velká motorka? z vozíkem nad 600mm taky nemůžeš na všechny silnice... a když si uvědomím že jsem o prázkách tlačil MZ 251 asi kilometr po dálnici protože se rafl píst v protisměru zpátky na benzínku... asi by ze mě policajti nebyly nadšení
 
 
Datum: 31. prosince 2014 10:31
 
 
 
 
Jméno: karlos. ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Pokud vim tak podle zákona musíš mít i na taženym autě na laně značky a musí ho řídit pouze osoba s adekvátnim řidičákem, protože se účastní silničního provozu. A stejně tak musíš mít řidičák na motorku nad 50ccm i pokud ji tlačíš. To že to policajti často tolerujou je věc druhá.
 
 
Datum: 31. prosince 2014 10:25
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ridič budu až na motorce pojedu a ne že ji budu tlačit. Když potlačím motorku bez motoru tak mi přece nebudete tvrdit že potřebuju řidičák. Budu se chovat jako když tlačím vozík šiřší než 60cm. Budu jako jezdec na zvířeti....ten taky nepotřebuje řidičák. Když sedím v autě a je nastartované tak taky nejsem řidič. Řidič budu až v případě že budu řídít.
 
 
Datum: 31. prosince 2014 9:12
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Chodcem nejsi, z logiky věci by to tedy mělo splňovat podnímky provozu motorového vozidla po pozemních komunikacích.
 
 
Datum: 30. prosince 2014 18:14
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17742    
Jo,to je jasný... ale co když vytahnu 40 let starej pekáč ze stodoly ,třeba kejvačku,to je fuk,a ta samozřejmně nemá TP nic ... tlačim ji po silnici,třeba přes náves domu,jsem účastníkem silničního provozu,motorka taktéž,tak co s tim TP a SPZ ... z logiky věci ty papíry mít musí ... ale jak to je? Ví to někdo? Jentak pro info ... mě je to fuk,bydlim na konci světa,kde se jezdí i na dvou ohlejch jeklech s kolečkama a motorem a je to fuk...
 
 
Datum: 30. prosince 2014 17:31
 
 
 
 
Jméno: klikař      IP: uživatel14954    
ale vy si protiřečíte pánové! zásadní je že motocykl 50ccm lze tlačit kdekoliv, takže i po stezce pro chodce. lze ho tlačit i tam kam je zákaz vjezdu všech vozidel. po pravém okraji vozovky se tlačí velký motocykly a velký kárky. na tlačení velký motorky potřebuješ řidičák, zrovna jako ten co řídí tažený/tlačený auto.
 
 
Datum: 30. prosince 2014 15:39
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tady už jdeme dost do detailu. Nicméně...jako chodec smíš tlačit moto pouze do 50ccm. Když jsi nad 50ccm, tak nejsi chodec, ale podle zákona řidič. Řídíš totiž motorové či nemotorové vozidlo a nesmíš použít chodníku ani levého okraje vozovky. Mimochodem i jezdec na zvířeti je ze zákona řidič. Lidé kteří tlačí autobus v zásadě řidiči nejsou, neboť autobus řídí ten, co sedí za volantem. A tam tězko bude sedět nekdo bez papírů. Mimochodem účastníkem provozu je jak chodec, tak cyklista, motorkář, jezdec na zvířeti, řidič...zkrátka každý, kdo se přímo účastní provozu.
 
 
Datum: 30. prosince 2014 10:34
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
myslím, že to je hloupost....když tlačím motorku tak nejsem řidič....jsem pouze účastník silničního provozu jako je jezdec na zvířeti nebo chodec který tlačí vozík širší než 60cm. Musím dodržovat pravidla, že nepojedu po chodníku a musím po vozovce, ale rozhodně nepotřebuju řidičák. Lidi když tlačí autobus taky nepotřebujou řidičáky.
 
 
Datum: 30. prosince 2014 10:13
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to by jste mohli říct že když tlačím auto tak na něho musím mít řidičák :-)
 
 
Datum: 30. prosince 2014 10:09
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tak tak. Když tlačíš moto do 50ccm tak jsi chodec. Na větší potřebuješ papíry.
 
 
Datum: 30. prosince 2014 8:57
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jo, pokud tlačíš motorku větší jak 50ccm tak na ni musíš mít řidičák :-D
 
 
Datum: 29. prosince 2014 23:11
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to je opravdu zajímavé téma. To mi chcete říct, že když nebudu mít řidičák na velkou motorku a budu ji tlačit po cestě tak dostanu pokutu?
 
 
Datum: 29. prosince 2014 20:32
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
nicméně jelikož tu 50ku můžeš tlačit i po chodníku, a tím pádem nejdeš po pozemní komunikaci, tak si myslím že by ani doklady mít nemusela... ale nadruhou stranu bych po chodníku mohl tlačit KTM SX a tvrdit že to je 50 a policajt by to neměl jak poznat... ale zas kdo by tlačil takovou motorku když může poměrně neohroženě odjet do pryč :-D
 
 
Datum: 29. prosince 2014 16:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17742    
No,to bude ještě zajímavé téma. Vzhledem k tomu,že se účastní provozu na pozemních komunikacích tak by měla mít TP,SPZ i pojistku.... ale jestli to platí i pro 50ccm nevim... mělo by...
 
 
Datum: 29. prosince 2014 14:02
 
 
 
 
Jméno: cuckar5020      IP: uživatel16318    
A ještě jeden dotaz. Musí na to mět motorka TP a STK ??
 
 
Datum: 29. prosince 2014 12:45
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
je to tak.. když tlačíš moto do 50ccm tak jsi chodec..
 
 
Datum: 29. prosince 2014 11:47
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 23.04.2025 11:51:27 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu