Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 zdravím všechny, neví někdo o způsobu jak udělat/předělat bateriové zapalování na stroje jawa/čz na bezkontaktní? nebo z čeho ho udělat? origo mi nechce dobíjet a už ztrácím nervy, a když tam dám z fichtla tak to zase špatně startuje.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. října 2016 19:20
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Nebo použít ručkový voltmetr, ten je na takové měření dobrý. Pokud se napětí rychle mění, digitál to nemusí pobrat, ale chování ručky může prozradit něco víc.
Datum: 27. října 2016 19:20
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 já mám 2 digitály, jeden nějakej hobby z baukrámu a druhej poloprofi, a oba mi na běžících motorkách dokážou měřit, i když nemám odrušené svíčky ani fajfky,,, jinak jak píše standa, odrušená fajfka by to měla vyřešit
Datum: 27. října 2016 18:09
Jméno: standa
IP: uživatel18886
 Pánové měl jsem problém s multimetrem u simsona. Vyřešila to oplechovaná odrušená fajfka. Zkuste dlouhou fajfku,klasická krátká ruší.
Datum: 27. října 2016 8:11
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 já to měřil multimetrem co jsem koupil u šikmookejch za 80kč  jako funguje a při nastartování a připojení na baterku to skákalo mezi 6,8 6,9 a 7,2 pak se to na tech 7.2 ustálilo
Datum: 27. října 2016 0:08
Jméno: Panel250
IP: uživatel18878
 Super že jsi na to přišel jinak zkoušel někdo měřit digitalem napětí na uhlikach nebo na baterce ? Já to zkoušel jednou a myslím že to zapalko rušilo čísla tam lítaly jak zblazneny takže mam buď blbej merak nebo se to musí fakt měřit analogem
Datum: 26. října 2016 22:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 v pohodě, hlavně když jsme přišli na chybu
Datum: 26. října 2016 21:43
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 lk : díky moc takže to nakonec bylo tím že jsem to asi prohodil ty vývody z vinutí. dnes ráno jsem přišel oddělal víko dráty jsem prohodil, zasunul klíček našlápl a hned to zhaslo a já byl rydostí bez sebe. takže ještě jednou moc ti děkuji sám bych to asi neudělal
Datum: 26. října 2016 20:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 napětí na uhlíkách změříš jednoduše voltmetrem (nebo multimetrem pokud ho nebude rušit zapalování) přiložením vývodů na očka uhlíků (případně přímo na jejich držáky)
Datum: 26. října 2016 18:02
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jo, tak to je dost možný, že jsme objevili důvod nefunkčnosti! Ty vývody se totiž nesmí prohodit, resp. musíš to zapojit přesně podle návodu (tzn. vývod, kterej byl původně spojenej s odporovou cívkou píchnout na M a druhej vývod s uhlíkem do D/61)... a nabuzení dynama dle polarity regulátoru rozhodně taky doporučuju,,,
Datum: 26. října 2016 17:59
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 no abych řekl pravdu vzal jsem nějaký vývod z vinutí, spojil ho s uhlíkem a majzl ho do 61 a pak vzal druhý vývod a fouknul ho do 51 tak asi to bude tim co? jinak jsem dynamo nepřepoloval, a napeti na uhlikach nevim jak zmerit
Datum: 26. října 2016 0:56
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a neprohodil jsi náhodou vývody vinutí? Přepóloval jsi dynamo (resp. nabudil) tak, aby byla kostra dle regulátoru? Jaké máš to napětí na uhlíkách při zvýšeném volnoběhu?
Datum: 25. října 2016 21:52
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 regulátor mám 60w na 55w zapalko (55 regler se neda sehnat ale sesa psal ze je to super volba pro 55w dynama) zapojený to mám jeden vývod z vinutí do M a druhý vývod z vinutí + uhlík do 61. druhý uhlík ukostřen. z druhý 61 mám drát do žárovky druhý vývod z žárovky vede do 54. a stejně prostě nezhasne. ještě jsem zkoušel dat na mutimetru pípák ( když spojím oba kabely multimetru tak pípají) a zkusíl to dát na oba konce z vinutí a pípalo to takhle jsem zkoušel i rotor ale ten nepípal což je správně .. už sem fakt zoufalej tak krásně to jede a startuje ale nedobíjí.. prosím poradte
Datum: 25. října 2016 20:19
Jméno: standa
IP: uživatel18884
 Jestli máš redukci na pio zapalování tak neni problém tam vrazit vape z fichtla. O tom taky nebudeš vědět. Třeba seženeš levněji nějaký jetý.
Datum: 25. října 2016 14:42
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 aha, tak koukám, že jseš to ty, co se ptá i o pár dotazů níž,,, jak jsem ti už psal, v první řadě zkontroluj, jestli máš vůbec funkční dynamo, on totiž rotor bejvá dost často KO,,, pokud je funkční a přesto to nebobíjí, tak na 95% budeš mít někde nějakej bordel v zapojení, zbylejch 5% bych přikládal k možný vadě regulátoru, ale to bys musel nějakým způsobem ověřit,,, jakej typ toho regulátoru máš?
Datum: 25. října 2016 13:03
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Vape, pokud chceš investovat,,, pokud ne, tak koupíš za 3-5 stovek elektronickej regulátor od AEV a víc neřešíš, protože pak už se dobíjení nemusíš všímat,,, mám aev ve 3 motorkách s celkovým nájezdem cca 15tis. km a nezaznamenal jsem problém,,,
Datum: 25. října 2016 12:59
|



|