Jméno: marian
IP: uživatel18224
 Zdravím, hrám sa trochu z motorom pioniera. Výfuk som spravil na 28 od vrchu max. šírka cca 25,5 mm, sanie 70 mm a trochu rozšírené a odstránené zúženie- opačný "lievik". Mustang podľa nálady dá 75 až 81 km/h - merané cez GPS, pastorok sekundáru je 13, točí to pri tom cca 7300-7700 ot/min.\\r\\nNa dvojke to vytočí iba 8500-9000.. Je tam tretí výbrus a jednokrúžok - zatiaľ zbytočne.\\r\\nZatiaľ skúšané: skrátený mustang výfuk vpredu pri kolene o 35 mm bez merateľnej zmeny.\\r\\n20 mm karburátor z Tatrana 125 - cítiť na jednotke pekný záťah motora pri cca 5 000 ot, lepší doťah do kopcov - lepší krúťak no na max. otáčky bez vplyvu.\\r\\nBudem ešte dávať stočenú hlavu, lebo zatiaľ je tam sériová s ladvinkou kvôli vysokým teplotám a valec má cca 400 km po výbruse.\\r\\nNiečo ma brzdí ale neviem čo, prosím teda o radu skúsenejších čo by to mohlo byť, žeby už výfuk?
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. července 2015 23:29
Jméno: standa
IP: uživatel18237
 Abych se přiznal,tak to dělá kluk co mi dělá hlavy. Od něj vim jak se to zhruba dělá,ale já zatim neměl potřebu to koumat. On to má pod palcem. Nalejvá to olejem. Musí to bejt po tu hranku co lícuje s hranou válce. Některý hlavy s centrálnim spalovákem modeluje na PC. I když spočítám objem hlavy z origo rozměrů pio tak se dostávám k číslu okolo 6,2ccm ... nenalejváš hlavu bez ledvinky z j05? Ta má okolo 7,5ml.
Datum: 31. července 2015 23:29
Jméno: marian
IP: uživatel18236
 Vdaka. ked budem nahadzovať origo karb, tak mu spravím nové kratšie kolienko. No teraz to skúšam s 20 mm karbom kde kratšie koleno už mám. Ale vrátim sa ku meraniu objemu hlavy. Ak som správne pochopil, tak to Standa meráš pri demotovanej hlave a dorovna s dosedacou plochou valca. Priznám sa, že toto nejak nezvládam, meral som objem vodou ale jej povrchové napetie spôsobí, že rozdiel v objeme 6,2 alebo 5,2 je pre mňa nemerateľný. čím to meriaš olej , benzín alebo? Inak origo hlavu som nameral okolo 8 ml
Datum: 31. července 2015 22:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 No jo, seriový koleno, je velkej problém. Člověk musí být velký modelář aby z něj něco vytáhnul. Mám ho probroušené co to jde, dokonce jsem ho v jednom místě musel dolepit a průtočnost je stále mizerná hlavně díky prudkému zlomu.
Datum: 28. července 2015 7:24
 A pro zajímavost něco přihodim. Před časem jsem jednomu staršímu pánovi udělal takovou živější cestovní 60ccm sadu. Měl vape,fungl novej výfuk mustang,špičkově zgenerálkovanej motor a karburátor dellorto 19mm včetně vhodného molitanového filtru. Všechno šlapalo,tahalo to,cihlová svíce,ale furt to končilo na cca 6800-7000 ot/min i s převodem 12/55 a ten vršek byl chcíplej na 19mm karburátor. Po všemožném ladění nic, pak mi poslal fotku,aby se pochlubil jak to má krásně nalakovaný a hned jsem viděl potenciální problém. Sice upravené,ale seriové koleno s krásně udělanou přírubičkou. Sehnal jsem mu od známýho dělaný koleno na 21mm karbec co dřív jezdil na závoďáku,jen trochu kratší než origo a světe div se,bylo po problému. Jednička šla skoro 9 tisíc,dvojka 8,5-8,7 a trojka 8,2-8,3t ot/min... úplně neuvěřitelný vzhledem k mírnýmu časování válce a origo výfuku... tak asi tak ...
Datum: 27. července 2015 17:29
Jméno: standa
IP: uživatel18225
 Používam svůj výpočet na kompresní poměr a tam zahrnuju jen samotný výfukový kanál,výška prvního kroužku nehraje takovou roli v objemu válce a zbytečně to zkresluje. Objem válce po vejfukovej kanál je 33ccm,objem hlavy seriovky se pohybuje mezi 6-6,5ml (co kus to originál) - standartně je to asi 6,2ml ... a z toho spočítam (33+6,2)/6,2 = cca 6,3 ... pro představu seriovka má 6,5-6,6. Co dělám upravené válce na seriovky tak používam kompresní poměr s ohledem ke klice 7,0 max 7,2... tvá úprava válce vyžaduje něco okolo 7,4-7,6 a to odpovídá 5-5,2ml. Objem měříme se svíčkou a to po dosedací hranu. Origo sací koleno je problém č.2 ač upravené,udělej pořádné. Pokud máš chrom kroužek z FK tak bacha,ten je křehkej,nemá rád širokej vejfuk.
Datum: 26. července 2015 18:15
Jméno: marian
IP: uživatel18227
 Ahoj ďakujem za odpoveď. S tou kompresiou by to teraz nemalo byť moc odlišné oproti originálu - o 2 ccm väčší objem krúžok asi tiež o 2 mm vyšie, Nahrubo som to kontroloval podľa programu na fichtlenduro a skutočný k.p. mi vychádzal prakticky rovnako. Ale budem rád ak sa mýlim. 5,2 ccm? Ako to meráš? Piest v h.ú. a zaliať olejom po závit sviečky alebo pri demontovanej hlave objem do rovna? Koleno pri origo karbe som použil origo len opravené z vnútra, pri 20 mm karbe je kratšie asi o 15 - 20 mm. Výbrus by mal byť s vôľou cca 4-5 stovák no nekontroloval som to po brusičovi. Mám také pokušenie roztiahnuť výfuk na šírku 26 mm ked už tam mám ten chromkrúžok, no bojím sa o životnosť a dohora ho otvárať určite nechcem. Preto hladám iné možnosti ako prinútiť motor ťahať. No zmena kompresie bude určite prvá.
Datum: 26. července 2015 17:17
Jméno: standa
IP: uživatel18225
 A ještě mi napadá,že jestli máš normální výbrus s normální vůlí tak se ještě povolí a bude točit.
Datum: 25. července 2015 21:12
Jméno: standa
IP: uživatel18225
 No,vzhledem k tomu,že to má asi kompresní poměr jak poválečná jawa,tak dosahuješ slušných výsledků. Počkej co to bude dělat s upravenou hlavou (doporučuju něco okolo 5,2ml). Muže bejt dlouhý sací koleno,možná i to výfukový,válec má už dost otáčkový parametry. Možná bude nutnej vejfuk.
Datum: 25. července 2015 17:02
|



|