
stačí prohodit dvojkový kolečka a uz to ma dvě jedničky

Kazdopadne moc dobrej motor!! Dal bych do kupy zevnějšek a jezdil....Fakt,že 05 válce jedou je svatá pravda....když se to osadí hlavou a karburátorem z 21 tak je to nekdy i silnější než 21 díky aspektum jako nižší výfukový kanál x hlava z 21 dávají teoreticky kompresní poměr skoro 10:1 a menší prepousteci kanály ve vložce = větší tlak směsi = lepší vyplachování válce v nízkých otáčkách....a když se to cele zabalí dohromady,tak to dá daleko větší kroutak odspoda jak pozdejsi serie 20,21,23 ...samozrejmne to sebou nese fakt,ze válec z 05 by měl s otáčkama končit někde mezi 6000-6500 otačkama,přičemž 21 válec jde mnohdy přes 7000 až třeba na 7400(záleží na tolerancích z výroby

)....proto se prý zrovna válce z 05 dost používají pro teréní echt seriovky,kde ani tak nejsou dulezite max otacky,ale prubeh odspoda....to utvrzuje fakt,že na 05 jsem předjížděl Simsony

Mě zrovna 05 chodila víc jak 21 a ja si vždycky myslel ze ma ta 21 uz asi ojetej motor....ale zase 21 dala víc na rovině i z kopce.... když porovnáš kanály válcu od 550 az po 23 s dvouma krouzkama,tak krásně vidíš jak se pionýr vyvíjel pomalu od traktorovitýho pomalochodnýho motoru co na trojku vyjel vše k docela slušný polozávodní motorce která ovšem se zvyšujícíma se otáčkama ztrácela na odpichu odspoda....05 válec je "nejblíže" časováním takovému simsonu,který má něco pres 4 koně - a ty 4 koně dělá jen lepší karburátor,sání,výfuk,hlava,kratsi ojnice a vetsi spodni komprese vs 4Q a výsledek kazdy zna...kazdej jel nekdy na simsonu....to jen takova vložka mimo tema...sorry...nejak sem se zase rozepsal