Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 čau lidi Rozebíral jsem motor kvůli tomu že mi vyskakovala dvojka, vyměnil jsem hřidele měli trošku obroušené drážky tak sem si myslel že to bude tím, složil jsem převodovku a skoušel jsem řadit rukou a otáčet hřídělí a ta dvojika vyskakuje ještě víc než před tím už aji trojka trochu blbne. myslím si že to bude určitě automatem ale nepřišel jsem na nic. akorát jak jsem chtěl zašroubovat ten dorazovej šroubek jak je na automatu tak jsem zistil že ta díra je o něakej kousek posunutá a že tam ten šroubek jde těžko zašroubovat a šroubuje se tam zekřiva. tak mě napadlo jestli není ten automat není něakej poohibanej a nesedí to tam asi jak by mělo. a už fakt nevím co s tím
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. dubna 2015 15:52
Jméno: standa
IP: uživatel17980
 Rozeber to a jen si do spodního karteru naskládej převodovku s vidličkou a automatem,automat si usaď do zářezu a jen ho lehce utahni aby byl zaaretovanej,ale šlo s nim pohnout a řaď si a toč si ať vůbec vidíš co se tam děje,mužeš mít jen nějak ohlej ten aretační kus ... taky uvidíš kam ti to řadí dvojku,jestli to dořazuje až do kraje jedničku i trojku ... no klasika ... to se dělá než motor složí... ale nejspíš budeš mít klasicky ohlodaný koliky na kolečkách,ohlodaný hřídele ,šílenej vakl na předloze a trochu jeblej automat ... ono je to jedno s druhym ... jak vyskakuje dvojka a k ní ještě jeden kvalt tak je to vždy totálka ...
Datum: 03. dubna 2015 15:52
Jméno: David
IP: uživatel17970
 Zdravím Draci, je možné aby se mi karter u Pionýra nějak ''zkroutil'' po vyvaření? Nechal jsem si totiž vyvařit vymlácenou přepážku k zapalování (od řetězu) a 1) Nešlo mi tam vůbec dát nové ložisko (na náboji) 2) Po složení motoru se mi klika otáčí dost ztuha (a přitom montáž klasika - ložisko do mražáku a karter nahřátý horkovzduškou, karter naklepávaný dřevěnou paličkou).
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. dubna 2015 15:18
Jméno: jc3
IP: uživatel16863
 Kontrola kliky je samozřejmost, dole jsem se asi vyjádřil nepřesně. Pobírání nepřesností ložisky patřilo ještě k debatě o křížení hřídelí. Nicméně, nemáte tip na šikovnýho klikaře v okolí Liberce (+100km)? V Ahře jsem nebyl spokojen s cenou a Červený Kostelec je už trochu z ruky. A posílání opravený kliky poštou řešit nechci.
Datum: 02. dubna 2015 15:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 No nedramatizoval, ale těch pár korun co dám za kontrolu se vyplatí. Zase je fakt, že mám udělaných klikovek skoro pořád plnou skříň tak je vždycky kam sáhnout  . Zrovna dneska zas pojede plná bedna na repas
Datum: 02. dubna 2015 12:14
Jméno: standa
IP: uživatel17973
 Pro seriovku bych to tolik nedramatizoval. A tu kliku bych taky tolik nedramatizoval. Vše se prostě musí točit volně. A Marek má ty videa hezký. Při centrování kliky po výměně ojnice snad každej normální člověk,kterej to dělá a umí,tak snad vidí,jestli ta klika kope a nebo ne... další věc je,že různí lidi k tomu přistupují různě ... takže když budu chtít udělat kliku do "závodního" motoru tak se obrátim na někoho úplně jinýho,než kde nechávam dělat (repasovat) kliky do obyčejnejch seriovek.... sranda je,že mi nejvíc jede klika,kterou jsem náhodně koupil asi před 10-12 lety na burze,zjevně toho moc nenajela,hned šla tenkrát do seriovky,vypadala pěkně,bez vaklu,dnes bych takovou kliku do motoru už nedal... ale holt náhoda je náhoda... spíš štěstí ...
Datum: 02. dubna 2015 12:09
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ložiska musí běžet ideálně a ne vychytávat vůle. Jak už jsem tu jednou říkal.... chceš funkční klikovku?? Tak rozlisovat, minimálně zkontrolovat slisovat a vycentrovat, ideální ovšem je jí celou řádně zrepasovat. Dávat do motoru kliku která běhala bůh ví jak dlouho a bůh ví v jakých podmínkách to nemá cenu. A to že někdo vezme kliku do ruky a od oka řekne ta je dobrá je ta největší hovadina. Já si třeba nechávám kontrolovat i kliky, který jsem dělal před rokem a vím, že jezdily na plnou syntetiku.
Datum: 02. dubna 2015 9:35
Jméno: jc3
IP: uživatel16863
 Jo, takže pokud chci dobře jedoucí motor, tak nezbývá než pokusně skládat spodky motoru s ložisky, s klikou a s hřídelema tak dlouho, až trefím na jeden OK? Zkurvenou klikou se myslí klika bez repase nebo je tam taky nějaký podobný háček? Myslel jsem si, že tyhle nepřesnosti poberou ložiska...
Datum: 02. dubna 2015 8:49
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Tady ještě jedno video i s převodovkou  https://www.youtube.com/watch?v=yjkx0kuSzLs
Datum: 02. dubna 2015 8:48
Jméno: standa
IP: uživatel17971
 Zkurvený a nepárový kartery a zkurvená klika jedou víceméně vždy hůř. Nejhorší je,že se to na seriovce špatně poznává. On ten problém může být v okolí 6000-7000ot/min a třeba do 60km/h nic zvláštního nepociťuješ,jen možná že to v otáčkách trochu vibruje,ale na druhou stranu málokdo drtí pio na jedničku a na dvojku do maxima,to všichni ženem až trojku...a na tý se to pozná ...ale zas ne vždy... jak motor nechce přes 6000ot/min a jede stěží 60 po rovině je špatnej spodek motoru (když pominu chyby nastavení a jiné možné odpory)...často je to spojené s líným rozjezdem (nemá to moc snahu tahnout). Problém graduje když takovejhle blbej motor osadíš válcem,kterej trochu jede ... pak to najednou v porovnání se seriovkou dole vůbec nejede a nechce to ani za nic lezt přes 6500-7000ot/min - no jak když tam máš omezovač - přitom mužeš mít motor po GO,jen je buď blbě složenej,nepárovej a nebo už nakoplej. Blbý je,že na tý seriovce se to nějak uvolní a +/- si to nějak "sedne" ,ale je tam ten problém furt,jen se tolik neprojevuje - je to třeba trochu línější,ale jinak gut - v extrémech jede třeba jen 55km/h,je hrozně línej,netahne do kopců... v reálu ztrácíš i víc jak třetinu výkonu motoru v odporech zkříženejch hřídelí ... a pokud se to zkroutilo,že tam nedáš ložisko tak to dál už ani neskládej,to nemá význam.
Datum: 01. dubna 2015 15:39
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Je třeba halda speciálních přípravků a hodně zručný mechanik..... troufnu si říct jeden z absolutně nejlepších co se pionýrů týká. V domácích podmínkách na to zapoměň. Jinak to, že se klika po montáži netočí je hodně špatně a ne že je to normální. Mrkni jak se má po montáži točit. https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0
Datum: 01. dubna 2015 14:48
Jméno: David
IP: uživatel17972
 Ok. Uvidí se jak to pojede... No a jakým způsobem se to pak většinou rovná?
Datum: 01. dubna 2015 10:51
Jméno: Josef
IP: uživatel14645
 Ja bych to zas tak špatně neviděl, zaleži na tom kdo to vyřil a jak moc, zkus a uvidíš, třeba to pojede ještě líp.. to že se klika po složení motoru točí ztuha je normální, protože od sebe roztahneš vnitřní kroužky ložisek..
Datum: 01. dubna 2015 10:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 přesně, většinou je z toho po jakémkoliv neodborném zásahu takové malé vlnobití
Datum: 01. dubna 2015 7:16
 osobně si myslím že se to pokroutí naprosto celé, ne jen dosedací plocha
Datum: 01. dubna 2015 7:13
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ano přesně tohle se děje, s kartery u pionýra je všeobecně problém. Jsou v některých místech velmi tenké a stačí nešetrně rozpůlit motor nebo vyndat ložiska kladivem a jsou pokroucené tak, že z nich dobře funkční motor nikdo nesloží. Jedině, že by kartery následně absolvovali docela složitou léčebnou kůru. To jsou pak ty věčné dotazy proč lidem po GO pionýr nejede jak má. To samé je z klikovkou. Každý ji vyndá palicí následně jí prohlásí za ještě dobrou a nacpe zpět do motoru. Přitom no skutečné posouzení klikovky je třeba jí rozlisovat. Bez rozlisování je možné tak maximálně zhodnotit, zda bude ještě klika repasovatelná nebo je už do šrotu.
Datum: 01. dubna 2015 7:12
Jméno: jc3
IP: uživatel16863
 Marquee: Můžeš to prosím trochu rozvinout, pokud to není tajné? Zkroutí se dosedací plocha a následkem toho nejsou ložiska kliky v ose?
Datum: 31. března 2015 18:50
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jo pokroutí se na 100%, na první pohled si toho možná ani nevšimneš ale na výkonu motoru to pak poznáš, spousta lidí ti bude tvrdit, že to tak není, ale je  . Zrovna teď o víkendu jsem si přivezl kartery na kterých se vařilo, naštěstí to dělal člověk, který ví co dělá, tak je rovnou srovnal. Teď jsou na tom lépe než byly s fabriky
Datum: 31. března 2015 12:56
 Zdar chlapi, řeším velmi zásadní problém s odstraněním opravdu hodně nepovedeného zinkování na jistých součástech. Páni ukrajinci ustanovili nový rekord v tloušťce galvanického zinkování s hodnotou 0.65mm až 1.4mm(standartní vrstva je cca 0.1mm, dejme to mu ještě 0.2mm). Pokusil jsem se to z toho dostat kyselinou chlorovodíkovou, avšak spotřeba kyseliny je neuvěřitelně vysoká a chlorovodík má tendenci naleptávat i železo pod tím(vzhledem k nesouvislé vrstě zinku je to problém). Napadlo mě, zda li by bylo možné použít autogen nebo jiný vhodný tepelný zdroj k rozpuštění této vrsty. Jedná se o železné díly, vesměs hmotnosti několika set gramů, mají na sobě závity o průměrech vyšších jak 14mm. Díky moc za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. dubna 2015 14:26
 Dráťák je dobrej nápad, ale probrousit tu vrstvu je za studena nad mé síly(nevím jak to soudruzi dokázali, ale víc mizí dráťák než ten zinek). Nicméně po nahřátí zinek buď vysublimoval za současného vzniku nějaké jedovate s_ačky nebo změknul natolik, že dráťákem šel dolů skoro sám.
Datum: 04. dubna 2015 14:26
Jméno: jc3
IP: uživatel17676
 Tam kde zinkují, určitě budou umět zinek i stáhnout v rámci předpřípravy...
Datum: 04. dubna 2015 11:11
Jméno: pepa
IP: uživatel16056
 Za me a at to tu nehnije ti nezbyde nez poridit dratak do brusky a 80 smirek a vodrbat to...jinak v tedle koncinach sveta jeste nezakazali prez zinek fosfat a docela to drzelo
Datum: 03. dubna 2015 11:02
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jen takovej dotaz, jak to vlastně dopadlo s fichtlama na Slovensku s tím, že musí bejt číslo na rámu?? Stále to platí? Jaká je případně legální cesta a berou na STK záhadně objevený nakleplý číslo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. března 2015 19:41
Jméno: xxx
IP: uživatel17345
 zdar draci,mam problém s vapíčkem neustále mi pálí zadní žárovku,zkoušel jsem tam dám i silnější i tu to spálilo,co byste mi poradili,jak byste to vyřešili ? za odpovědi dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. dubna 2015 10:30
Jméno: standa
IP: uživatel17971
 Anžto doma už nemám ani jednu 6V žárovku,tak mám taktéž žárovku ze škodovky 12V/40/45W ... zadek jsem odpojil,ale budu napojovat ledku na to slabší vlákno.
Datum: 01. dubna 2015 10:30
Jméno: Jawař
IP: uživatel16313
 Jen pro inspiraci - Já mám docela "unikátní" zapojení světel. Z VAPE mám 1 žlutý kabel zapojený na přední světlo, ve kterém mám 12V 45/45W a druhý žlutý mám zapojen na 1 velkou 12V LED diodu. Svítí mi to krásně.  Proč tam mám 12V žárovku? Protože jich mám v dílně ještě několik desítek, kdežto 6V žádnou.
Datum: 31. března 2015 12:55
Jméno: standa
IP: uživatel17968
 Ad1) máš správně zapojené zadní světlo? Tzn. dle zapojení mustanga,zadek vyvedenej z vláken přední žárovky? Pokud ne,tak je to tím,žárovka praskne při přepnutí dálková/potkávací. Jinak kup stabilizátor 6V na babetu.
Datum: 30. března 2015 6:45
 Ahoj mám Jawu 21 s SPZ ale bez TP jak přihlásit na papíry nebo jak to udělat abych mohl na veřejné komunikace
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. března 2015 19:23
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 jen tak pro doplnění: u těch živejch dokladů hlavně musíš znát nynějšího majitele (aby někdo neprodával papíry psaný na nějakýho Frantu z kotěhůlek), resp. aby byly bez problému přepsatelný... další věc je ta pojistka. Ta tebe, jakožto novýho majitele, do doby převodu NEMUSÍ zajímat,,, pojištěný to hlavně musíš mít až to bude psaný na tebe (resp. už při převodu musíš mít zelenou kartu)... a poslední věc, kdyby byl ztracenej štítek, tak lze koupit novej a raznicema (3mm) vyklepat údaje dle TP...
Datum: 30. března 2015 19:23
 ok velice děkuji
Datum: 30. března 2015 17:12
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Zdar, jednoduše musíš koupit stroj s živými papíry a placenou pojistkou z něj sejmeš štítek, značku, pozor musí odpovídat barva v tp. (za 50 kč se to dá změnit) dáš na svýho fichtla a zbytek si necháš či prodáš ..... žádnou přestavbu či co nepotřebuješ.
Datum: 30. března 2015 15:21
 prosím trochu polopatě jak na to, mám zgenerálkováný motor a zbytek zrenovovaný. jsem motoristický nepolíbený úplný začátečník.
Datum: 29. března 2015 22:58
 Nevím na koho je SPZ.Smůlu nemáš jestli chceš jezdit silnice tak kup vrak s platným pov. ruč. udělej přestavbu hlavně ať se shoduje č. rámu na štítku a č. motoru s techničákem. Uděláš pojistku evidenci +technickou já také jsem vše dělal stejně a platím roční 30Kč.
Datum: 29. března 2015 22:14
 díky
Datum: 29. března 2015 19:38
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 pokud je vozidlo stále evidovaný a je psaný na tebe (resp. někoho známýho), tak ztráta není problém, na tvém obecním úřadě s rozšířenou působností ti na odboru dopravy vystavěj duplikát, ovšem pokud to někdy někdo odhlásil, tak nějaká SPZ, která na tom fichtlovi zůstala, je ti k prdu... se zelenejma značkama zkušenosti nemám, ale obecně platí, že to vyjde na cca 5tis. a každoročně probíhá retestace HV... jen moc nepočítej, že zrovna na fichtla by ti to dali, resp. se to ani nevyplatí... to už je pak lepší možnost koupit "rám" s platnejma dokladama a naroubovat to na tvuj stroj (ne uplně čistá, ale za to funkční cesta)...
Datum: 29. března 2015 19:35
 jak se to dělá při ztrátě či jde-li o veterána
Datum: 29. března 2015 18:53
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 bez platnýho techničáku máš smůlu
Datum: 29. března 2015 18:04
Jméno: ondra
IP: uživatel17967
 zdar\r\n\r\nsynator si dovezl mutanga,problem byl ze nesel nakopnou a taky neslo radit,po rozpuleni jsem zjistl ze radicka je nejaka pofiderni,mel jsem jednu zalozni tak jsem ji ve sveraku zkusil a ok ,nakopnou to neslo pac bylo praskle kolecko,tak jsemmotor slozil kdyz byl pul motor slozenej tak jsem zkusil radit a startovat vse ok motor jsem slozil synator si namontoval a zjisti ze tam nezaradi zadny stupen nevim co stim delal nebyl v tom olej a zrejme skousel radit pulit se mi to nechce nevite co stim
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. března 2015 17:50
Jméno: jawasj4
IP: uživatel15847
 v první řadě pootoč hnacim ozubeným kolečkem když nic tak skus přitáhnout ten automat z vrchu jestli není povolený jestly ne tak musíš pulit muže to být vyskočená pružinka v automatu nebo ta tyčka. a že řadil bez oleja je jedno
Datum: 30. března 2015 17:50
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
Posl.aktualizace: 29. března 2015 10:46
 jasne draku, to tam pasuje jako orig
Datum: 29. března 2015 10:46
Jméno: petr
IP: uživatel16483
 Ahoj, mám dotaz zda nekdo dával do předních vidlí ze simsona kolo z pionýra jak jste řešili úchyt na prokluz bubnu díky za odpovědi popřípadě foto.
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. března 2015 15:04
 Čus draci, nevíte někdo jestli je někde na internetu přesný návod jak udělat výbrus? jako celej postup napsanej. Odepište díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. března 2015 20:26
 výbrus uděláš sám ale nemusí se to povést sám jsem dělal před 30ti lety a poved se jezdilo to perfektně ale nelíbila se mi ta spotřeba tenkrát na úplné rovině 3l/100 byl to 3 tí výbrus
Datum: 28. března 2015 20:26
 přesný návod?demontuju válec,koupím větší píst a odnesu do brusírny.Ten odkaz níže je zaprvé pokus o výbrus,zadrudé maximálně se ti podaří šišatý válec o 0,25mm zvětšit.
Datum: 28. března 2015 18:59
Jméno: Jawař
IP: uživatel16773
 Ondou tady máš "návod".  https://www.youtube.com/watch?v=C0QDvhg_jFs
Datum: 28. března 2015 11:44
Jméno: standa
IP: uživatel17964
 No asi začneš tím,že si koupíš honovačku s příslušenstvim ... tím bych řek že je to uzavřený,protože tu si nekoupíš ...
Datum: 27. března 2015 20:09
Jméno: ....
IP: uživatel16308
 Ahoj, skládám motor Jawa 20. No a teď nevím jak dát ty tyčky na spojce procházející převodovkou....takže otázka zní jak? Napadlo mě krátká pak kulička pak dlouhá, ale radši se ptám..  díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. března 2015 20:14
Jméno: standa
IP: uživatel17964
 Souhlas. Ale bacha,opravdový borci tam dávaj hřebik naskrz
Datum: 27. března 2015 20:14
Jméno: jawasj4
IP: uživatel15847
 ano draku napadlo tě to správně
Datum: 27. března 2015 18:28
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 zdarec mám jawu s motorem 05 a mám tam zapalování vape problem je v tom že nemohu nastavyt předstih píst se nechce držen v HU (vždycky se přehoupne bud tam a nebo zpatky). a k čemu jsou na zapalování ty 2 šrubky ? předstih sem nastavoval pootočením celého zapalování dik za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. března 2015 10:45
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 takže ted sa mě podařilo to dát tak jak to má byt magneto je na kolíčku ryska je na rysce přesně v HU (zdělal sem si aj hlavu) a furt to nejede uz nevím co s tím
Datum: 28. března 2015 10:45
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 přesně takhle sem to udělal svíčka je mokrá jiskru to hází ale nejede to
Datum: 28. března 2015 10:03
Jméno: standa
IP: uživatel17964
 Dva šroubky drží tělo zapalování na spodním duralovém kroužku (na držáku). Od začátku tuším,že máš někde chybu,v HU při nastavení ryska/ryska to stojí a nehne se to (alespoň mě to v HU zůstane stát). A není přece problém si vzít imbusovej klíč a tim si to přidržet,druhou rukou si natočíš stator,přimáčkneš si ho,pustíš rotor a už utahuješ šrouby...
Datum: 27. března 2015 20:06
Jméno: rade
IP: uživatel17965
 Zdarec nevite kde se daji sehnat dily na čz 175/450 de luxe de mi hlavne o pruchodky lanka atd
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. března 2015 16:21
Jméno: rade
IP: uživatel17965
 Jo a jeto vyvozni do nemecka
Datum: 27. března 2015 16:21
Jméno: pepa
IP: uživatel17966
 Z panelky tam jejdou? Jinak motoservis pesek sedlcany
Datum: 27. března 2015 14:36
 Ahojte. Máte niekto skúsenosti so zváraním bloku motora na pionieri? Jedná sa o motor z Jawy 05. Viem, že najlepšie by bolo kartre vymeniť, ale na tento typ ich akosi neviem zohnať. Jedná sa o prasklinu na spodku ľavého bloku hneď pri tom úchyte na stupačky. Dá sa to zvariť aj oblúkom? Ďakujem za každú radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. března 2015 10:52
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jenže jak do karterů šáhneš svářečkou tak se kroutí jako prase. Aby to pak kloudně jelo, musel bys je nechat srovnat, což neumí každý.
Datum: 31. března 2015 10:52
 Vďaka za pomoc ... ale už sa mi podarilo zohnať bloky, tak len dúfam že do nich všetko sadne ako má. Vďaka ešte raz.
Datum: 29. března 2015 0:33
 u nás by ti to zavařil známí ale asi jsi zdaleka já jsem z Berouna u Prahy.
Datum: 28. března 2015 20:51
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 svařit se dá skoro vše, klasickým obloukem (trafo, nebo invertor) ale hliník nesvaříš. k tomu je zapotřebí ochranné atmosféry argonu (asi) a zkušeného svářeče hliníku
Datum: 28. března 2015 10:17
 Zdravím,
Mám dotaz, jaké barvy má správně být kříž stupaček pro Jawu 50/21 ? černou nebo barvu kastle/kostry ?
díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. března 2015 17:00
Jméno: jawasj4
IP: uživatel15847
 stupačky jsou v barvě karoserie.
Datum: 27. března 2015 17:00
Jméno: marcek90
IP: uživatel17345
 Zdarec fichtlaři,potřebuji poradit se spojkou na jawě 90. Spojka mi nejde za studena zjistil jsem,že to asi bude olejem asi je moc hustý,spojkou to určitě není mam tam daný ještě nepoužitý spojkový koš + nové lamely a nové jehly.Tak se vás chci zeptat, jestli tam můzu nalít motorový olej např. jak u babetty a nebo jaký převodový olej byste mi doporučili,aby byl méně hustý, v motoru ted mam PP 80,za rady dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. března 2015 18:59
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No nevím ale když ty motorky byli nové(nebo se na nich jezdilo) tak jiný olej neexistoval a spojky chodily. Co přítlačný kotouč? Stalo se mě že byl (zkroucený) ale je pravda že spojka nešla pořádně ani na ohřátém motoru. Nebyla to tedy jawa90.
Datum: 26. března 2015 18:59
Jméno: filip
IP: uživatel17962
 Delali se taky 250 policejni ? A dalsi otazka bili taky nejaky 5 rychlostni ci uz 250 nebo 350.. Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. března 2015 2:06
Jméno: jc3
IP: uživatel17821
 Jsou to krásný kousky, mě se líbí ta 627, klasický vzhled, šoupě, výkon 26k nebo 630 ve výkonnější variantě s 48k. Otázkou zůstává, jaké jízdní vlastnosti by od Jawy dostaly do vínku, na RD350 jsem se svezl a byl jsem nadšen z hladkého průběhu motoru bez citelných vibrací. Dokázala by to takhle zmáknout i Jawa?
Technicky je 640 bída, ale na druhou stranu je její design nadčasový, mě ani po více než 20 letech neuráží a motor 638 je svým způsobem rarita - vyrábí se přes 30 let víceméně beze změny. To překonává i všechny kulaté motory od péráka po Californii, které se 30-ti leté výroby nedočkaly. Pro rozvojové země perfektní řešení.
Náhrada 640 přišla celkem brzo v podobě 593, ale od té doby Jawa prostě nemá zájem prodávat cokoliv normálního a to trvá to dodnes - viz čekání na litr, náhradní díly, servisní síť. A na režim se dnes Jawa nevymluví...
Datum: 28. března 2015 2:06
Jméno: standa
IP: uživatel17964
 Moc pěkný. Ta dvoukarburátorová mi dostala. Hned jsem si ji přirovnal k japonské yamaze RD 250. Škoda že to bylo odpískaný,zrovna modelová řada přicházející po panelkách a kalifovi není ničím zajímavá... tohle mohli bejt motorky co by jawu posunuli dál,ale bohužel.... a nástupnický model 640 je zoufalost... prostě export do rozvojových zemí...
Datum: 27. března 2015 6:39
Jméno: jc3
IP: uživatel17821
Datum: 26. března 2015 1:45
Jméno: jc3
IP: uživatel17821
 Pětirychlostní motory byly, ale jen v rámci prototypů (např. celkem známé prototypy 627/637/630). Tady je 5ti-kvalt v 640 http://jenikovo.wz.cz/zajimavosti/tipy_jawa_11.htm. Výjimka je 250/593, tam je 5 rychlostí v sérii. Ještě mě napadá Jawa 500R s motorem Rotax, u nás využívané ministerstvem vnitra a československou televizí. Pokud míříš k policejním pětikvaltům a k zaplombovaným pětkám, tak to jsou jen pohádky. Jediný "policejní" pětikvalt je právě ten Rotax.
Datum: 26. března 2015 1:43
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nevím o tom, že by je někdy někdo bil, ale možný je všechno..
Datum: 25. března 2015 18:04
Jméno: pepa
IP: uživatel16073
 Cece rek bych ze posledni 250 ve sluzbach statu byl perak od prichodu kyvacek kupovali vzdy 350...a 5 kvalt mely jen 2 prototypy 634 ...takze taky nic proste krom nanuka seriove 350 a kalif s jinymi svetlomety
Datum: 25. března 2015 10:20
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 Zdarec hoši předem se omlouvám že píšu na toto forum , ale nevím kam jinam s tímhle dotazem napsat. Povodí Labe chce na našem pozemku postavit protipovodňovou bariéru která zabere cca 320 m čtverečních , to znamená že pozemek bude patřit stále nám , ale stavba jim. Nám tím samozřejmě znehodnotí celý zbytek pozemku cca 1000m, protože pozemek s cizí stavbou by musel koupit jen hlupák. Projektanti co tu ted byli s papírem pro podpis už nám dávají ultimáta , že to jinak dají k soudu , když to nepodepíšem. Celý vtip je v tom , že náš pozemek při povodních není zcela zatopený , protože od břehu řeky už je tam nanesený taková val , přes který se voda nedostane. Ten ale chtějí odbagrovat a tudíš budeme mít při povodni celý pozemek komplet pod vodou ( dosud byla pod vodou pouze část) Máte někdo nějakou zkušenost jak se před tím bránit? Projektanti tvrdí že by se tou stavbou měla snižit hladina řeky při povodních o 30-40 cm ale kdo ví???co když taky ne? Tak budeme mít zkurvený pozemek a nic z toho. Máte s tím někdo nějakou zkušenost ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. března 2015 14:37
Jméno: jikar
IP: uživatel15063
 Něco podobného řeší táta. Na našem pozemku má být sjezd z obchvatu vesnice, který nám ho taky znehodnotí. Už to na něj taky zkoušeli, aby podepsal, ale poslal je s tím do patřičných míst. Měl bys od nich dostat odekvátní náhradu, za tvůj pozemek, který ti touto stavbou znehodnotí. A soudně by to, taky mělo takto být, ale nevím zatím jsme doma, tak daleko nedošli. Ale myslím, že takový případ už byl, když ta farmářka měla pozemky, na kterých měla stát dálnice. Taky se soudila a vyhrála to. Zkus se spíše poptat právníka, na internetu jsou i online poradny.
Datum: 25. března 2015 14:37
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Ahoj, jak se chová na fichtl s výfukem simson s 50 elektronik ???\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nVálí se mi v kůlně, tak že bych ho zkusil odškrtit, zaslepit díry na protikuželu a navřil výletovku a skryl do origo obalu místo klasiky tlumivky.\\\\Motor zatím v kupě nemám, je to jen "nápad"  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. března 2015 10:28
Jméno: standa
IP: uživatel17963
 Já tomu dávam naději,mohlo by to fungovat.
Datum: 25. března 2015 10:28
 Ahoj , nevíte někdo kdo uděla komplet elektriku na simsona S51 12V , Ostrava, Karivná, Český Těšín okoli . Díky J.T
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. března 2015 11:20
|



|