Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravím! Potreboval by som pomôcť z Jawou 21. Motorka ide krásne nakopnúť, problém nastane až pri vození, keď motor naraz zhasne - nie je to také cukanie, ako keby dochádzalo palivo (to som už samozrejme kontroloval), ale proste akoby som vypol zapaľovanie. No keď pri tom chcípaní stlačím spojku, tak motor naskočí pri voľnobežných otáčkach ale pri pridávaní plynu zase zdochýna. Keď si motorka trochu odýchne, tak zase prejdem normálne asi 100m a potom zase to isté. Podobný problém tu mal včera aj Marian, avšak mne to kontakty kladívka "nezvára", tak neviem, kondenzátorom to asi nebude. Ďakujem za každú radu!
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2015 22:01
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Mě se taky něco podobného stalo u fichtla ani nenaskočil motor jenom když sem to pustil s kopce tak to na chvíly chitlo a jak sem dal dvojku tak to chcíplo je to palivem buď bude přicpanej palivovej kohout takže bordel v nádrži ale když už je v kohoutu smeť tak vyčistit celej palivovej systém takže kouknout na hlavní trysku a pročistit jí pak i palivovej filtr prostě jak budeš mýt v nádrži bordel tak to je jedno s druhym bordel ti de do kohoutu ,filtru do plovákový komory a do karburátoru a tryska se ti může ucpat
Datum: 14. září 2015 22:01
 Tak pozriem ešte raz ten karburátor, ale doteraz vždy keď bol problém s palivom tak to zdochýnalo postupne, proste vynechávalo, ... a teraz to chcípne naraz. A k tej prestávke - no je to viac ako pol minúty - proste motor musí vychladnúť , tak to bude asi skôr ten prieraz. Pozriem a dám vedieť. Vďaka za rady !
Datum: 08. září 2015 8:26
 aha. trochu mi to nenahrává... pokud si jseš opravdu jistý, že to není palivo(pokud motorce na oddech stačí půl minuty a míň je to palivo, taky to dokáže naráz chcípat a tvářit se jako zapalování, vlastní zkušenost se stadionem), tak tipuju zapalovací cívku, která se ohřeje a dojde v ní k průrazu(nebo kondík). V kladívkách by jsem to neviděl. Pak, že by byl někde nějakej zrezlej spoj.
Datum: 07. září 2015 12:47
 Za sebe tipuju přicpanej přívod paliva. V kohoutku nabotnalá gumička, nebo bordel v jehlovým ventilu na plováku.
Datum: 07. září 2015 12:38
Jméno: jirka
IP: uživatel18304
 dobrej fichtl draci chci se zeptat mam mustanga a vypadava mi jednicka cim to muze bejt..?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. září 2015 17:30
Jméno: standa
IP: uživatel18303
 Cokoliv. Kolečko,vyjetá futra,vada automatu či jiná vada... zvenku nepoznáš ... rozhoď motor,naskládej si do pravýho karteru převodovku,toč si,řaď a koukni co se tam děje,kam to řadí,mezery,zda to nelítá moc ve futrech atd... online toho víc nevykoumáme
Datum: 06. září 2015 17:30
Jméno: Foonze
IP: uživatel17476
Posl.aktualizace: 09. září 2015 13:57
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Jenom doplním - typy 63x už jsou i v původních vydáních Dočkala (pokud mě paměť neklame, tak ve 3. vydání z roku 1976).
Datum: 09. září 2015 13:57
Jméno: foonze
IP: uživatel17476
 ahá , a jinak je to to samé ?
Datum: 07. září 2015 19:24
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 V té nové by měly být navíc motory 634.
Datum: 06. září 2015 23:51
Jméno: Marian
IP: uživatel18302
 Čau draci mám takovej problém a nemůžu ho rozlouskmonou lital jsem včera na fichtlovi a postupně přestával mít do otáček tak jsem koukl na zapalování a mezi kladívky to jiskří jako svářečka říkal jsem si to bude kondenzátor vyměnil jsem. ho ale problém stále trvá fichtl jede ale nejde do otáček a kladívka svařují svíčka hází jiskru bez problému ficht v pohodě chytne ale nejde moc do otáček prostě se začne dusit i když kladívka opiluju stejně nejede ano chvily dobře než se vytvoří njaka odpálená vrstva vůbec nevím čím by to mohlo být za řady děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. května 2016 3:18
 Je to kondikem
Datum: 23. května 2016 3:18
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Toto dělá indukční cívka. Vyměň ju a zkus.
Datum: 06. září 2015 8:50
Jméno: standa
IP: uživatel18303
 Je to j05 ? Že? Tohle dělaly starý kulatý zapalování. Rada na to neni. Částečně to šlo odstranit přebroušením vačky aby v jednom bodě hodně otevřela a po zbytek otáčky byla úplně sevřená,ale to bylo takový jen "aby se s tim dslo jezdit" ... pravděpodobně stator v háji,vinutí jsou do sebe prošlehlý.
Datum: 06. září 2015 7:45
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ahoj. Kolik zubů má originální babetová rozeta? typ 210. S kolika zubama má být na babetě 210 originální rozeta a po kolika kilometrech by se měl měnit olej v převodovce? Děkuju.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2015 20:19
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Díky já má nejspíš 51 zubů
Datum: 08. září 2015 20:19
Jméno: Ondra
IP: uživatel13313
 Originál rozeta má 51 zubu, jiou i menší
Datum: 08. září 2015 9:46
Jméno: jawaka
IP: uživatel15847
 zdarec mám čz 250 455 jak zapojit bateriji slišel jsem že se u tohoto stroja dává + na kostru
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. září 2015 5:40
Jméno: huhly
IP: uživatel18301
 Ahoj, ve své podstatě je to jedno, záleží na polaritě dynama. Zapoj baterii plusem na kostru a několikrát krátce stiskni kotvu relátka a dynamo se napóluje souhlasně s baterií. Jde to udělat i obráceně, výjimku tvoří pouze ty relátka jež mají regulační kontakty z wolframu; u nich musí být plus na kostře.
Datum: 05. září 2015 5:40
 Čauky, koupím platné přepsatelné doklady na jawa 50/23 mustang a jawa 50/20 pionýr. Nepotřebuji malý TP, SPZ ani štítek. Určitě dohoda dobře zaplatím, nechci šaškovat s veteránskými doklady...
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 10:44
Jméno: klan
IP: uživatel15847
 zdarec jak se otvírá praví kastlík na čz 250 455/05 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. září 2015 22:12
 musíš sundat sedlo a zatlačit takovej jazýček dolů, kterej čouhá s toho kastlíku, je dobrý ten kastlík trošku přimáčknout
Datum: 03. září 2015 22:12
Posl.aktualizace: 03. září 2015 21:46
 vsechno otázka času, kterému chceš tomu věnovat.
Datum: 03. září 2015 21:46
Jméno: jirka
IP: uživatel18295
Posl.aktualizace: 04. září 2015 19:53
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Já ho na ráfek dostal vpoho
Datum: 04. září 2015 19:53
Jméno: jirka
IP: uživatel18295
 Dobře. Děkuju a bude mi pasovat tan drapák 90/100x16 na ráfek z fichtla?
Datum: 04. září 2015 16:41
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ten 90/100x16 je dobrý ale změř si kyvnou vydlici jestli ti tam těch 10cm vleze a nebude škrtat o řetěz
Datum: 03. září 2015 19:41
 Na pole je to jedno jinak já jsem svoje polní jízdy odjezil na mitasu
Datum: 03. září 2015 16:59
Jméno: Hanz
IP: uživatel18294
 Má tu někdo zkušenost s rozebýráním zapalování typu Jawa 555 co bývalo i na o5 rok 62-63? Potřeboval bych si tam dát nový vinutí odvrtal jsem po bokách takový dva nýtky ale magnetický obvod stejně pořád nemohu vyndat, nebo je to nerozebiratelný ale stejně to musí jít vyndat jinak bych to nebyl schopný sešít. Protože bych potřeboval jedno převinout to co svítilo nádherně odešlo sehnal jsem jiné a to svítí jak světluška že se s tím blbě jezdí když je tma.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 14:26
Jméno: míra
IP: uživatel16502
 volačo kýbačo?
Datum: 04. září 2015 14:26
 bohužel jsem ho nikdy nerozebíral, přeju ti hodně štěstí. Netuším zda to vůbec jde.
Datum: 02. září 2015 18:21
 čau, prosím vás, nenašel by se tady někdo, kdo by mi popsal (popř.vyfotil) jak má být správě rotační šoupátko na jawě 90? na netu sem našel jen diagram z kterýho prd rozluštím, nějaká jednoduchá rada jak pro blbečka ať to pochopím. A taky další věc do válce se mi po pár prošlápnutí dostává nějak sakramentsky moc benzínu. Až tak že mi po pár dalších šlápnutí vytíkají doslova pramínky benzínu skrz koleno ven. Díki za každej poznatek.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 10:47
Jméno: FK Racing
IP: uživatel13006
 To Zdenek: Pokud by ses zamyslel nad diagramem, tak bys snadno pochopil, že sání se začne otevírat v okamžiku kdy ještě nejsou uzavřené přefuky. To znamená, že tento motor SAJE a PŘEPOUŠTÍ současně. (Po dobu cca 4st). Abys zjistil kdy se uzavírají přefuky nemusíš ani sundavat hlavu (výhoda J90), úplně stačí vytočit svíčku a sundat výfukové koleno (a posvítit si do válce baterkou). Napsal jsem to /v souladu s tvým požadavkem/ jednoduše ?
Datum: 04. září 2015 10:47
Jméno: standa
IP: uživatel17128
 Šoupátko otvírá 125 st. před HU a zavírá 50 st za HU. Z toho vyplívá,že když si dáš píst do horní úvrati tak šoupátko je ještě otevřené,zhruba tech 50 stupňů před úplnym zavřenim. A to snad jako laik vidíš. 50 st. je zhruba čtvrt otáčky... to vidíš jestli si to tam dal dobře nebo obráceně
Datum: 04. září 2015 8:33
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Už to moc nepamatuji aůe myslím že z jedny strany něco bylo. Skuz to vyčistit třeba něco najdeš.
Datum: 03. září 2015 19:47
Jméno: Zdenek
IP: uživatel18296
 No jde o to, že to šoupatko jde aji obrátit na druhou stranu a hned se zase změní doba kdy má sát.
Datum: 03. září 2015 9:43
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Co vím o šoupátku tak tam je takový zářez který se nasazuje na klikovku na které je čípek. Nebo alespoň myslím je to dávno co jsem měl 90ku. S těma šoupátkama se dost laborovalo všelijak se brousili aby šlo více směsy. Ten benzín je asi karburátorem protože to saje do klikovky přez to šoupátko. Jedině rozdělat a vše zkontrolovat. Asi jsem moc nepomohl
Datum: 02. září 2015 20:20
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Mám J250/559 a chtěl bych se zeptat, jak je možné že úplně nová baterka (YUASA), která je na motorce co má najeto 1500 km, úplně vyschne, místo 6V tam je 2,5V a zůstala tam jenom kyselina. Docela často se mi stávalo, že motorka po chcipnutí nechtěla naskočit a pálila pojistky. Není možné, že je na motorce nějaký zkrat, do kterého jde více proudu a tím pádem se baterka vybíjí? Nebo je to něčím jiným? Diky za tipy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 22:14
 Osobně bych to tipoval na podělanou regulaci dobíjení, která nereguluje a láduje tu baterku co může - ta se "vyvaří" a zůstane jen ta kyselina. Ty pojistky by tomu nasvědčovaly, pokud i ta regulace je přes ně.
Datum: 01. září 2015 22:14
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 je tady nějaká dobrá duše, která má možnost nafotit a oměřit originální (původní) krycí gumu co je chycená na podsedadlovém plechu na J 555? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 17:33
 Zdar chlapi, otázka za zlatého bludišťáka - Vyhrabal jsem u známého ve stodole karburátor tvarově "shodný" s karburátorem ze stadiona S22. Avšak má větší difuzor - že by mýtus á la S23?. Otázka tedy zní - Existovaly takové karburátory "oficálně" nebo to byly jen nějaké nepovedené repliky? + prý ty s23 jely jak ďas - nezabiju se, když ho dám na s11, která mi už teď jede 70 s S22 karb.? (foto můžu nahodit, jen co sundám starej s22 pro porovnání)
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. září 2015 16:48
Jméno: standa
IP: uživatel18293
 O S23 se vedou mýty a báje,ale přitom to byl furt jen Stadion S22,kterej měl velký brzdový bubny a nádrž danou rovně ... motor byl S22 seriovej,beze změn,karburátor jikov 14mm provedení naprosto stejné jakou s22... on S23 totiž měl být původně krok vpřed,ale pak to nějak nedopadlo,s klesající poptávkou mopedů a narůstající poptávkou malých lehkých motocyklů nechtěli dále investovat do vývoje typu,kterému bylo předurčeno,že se bude prodávat pod cenou a již žádnou slávu neudělá. Vrazili tam motor z S22,kterýho bylo na skladech hafo a poslali to na trh... hotovo ... Jináč ten karburátor 15mm je z Jawa 05.
Datum: 02. září 2015 16:48
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jednoduše zjistitelný, karb z o5 má difusor 15mm a karb z S23 by měl mít snad 14mm...
Datum: 02. září 2015 6:20
 Asi to tak nakonec bude. Nicméně si nejsem jistý, jestli je výřez v přírubě k motoru na standartních motorech zaslepený, nebo ne(ale asi, bude, nejde mi nastavit rozumnej volnoběh). Nicméně první dojmy z namontování: první pokus - hl. tryska cca 80(nevím který hovado jí takhle provrtalo, ale já ne  ) - lepší než starý karbec, ale bohatý jako hovado - nepoužitelný. Pokus druhý - Trysky z s22, stále trochu moc bohatý(asi ještě zářezy na jehle). Táhne jako zběsilej, ale nebylo zatím možno vyzkoušet na silnici. Zejtra doladím chybičky a uvidímě jestli konečně překonám rychlost zvuku
Datum: 01. září 2015 21:58
 tipuji to samé  a taky mám za to, že karbce na S23 a prvních 05 byli stejné
Datum: 01. září 2015 21:11
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 muj tip je, že jde o karburátor z prvních o5 s 15mm difusorem...
Datum: 01. září 2015 17:18
Jméno: Ajax
IP: uživatel18291
 Driv jsem jako mladej dost jezdil o prazdninach na pionyru na motocundr se stanem a bagazi. Rad na to vzpominam, i fichtlik dodnes stoji v garazi a kdyz o tom vypravim pritelkyni tak pokazde rika ze priste pojede se mnou. Tim ale mysli se mnou jako spolujezdec, ze se tam nacpe taky a jeste i s baglem. Dycky se ji akorat smeju ze to urcite, jet ve dvou a este s bagazi. Ale co si o tom myslite, slo by takhle jet a zkusit nejakej cvicnej vejlet pod stan anebo ve dvou + vsecky kramy je to na pio nerealny? Ze to bude nalozeny na 160kg nejmin je asi jasny
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. září 2015 21:26
 muj pincek jawa 05 jel 3000kilometrů Norsko za 3,3 litrů na 100km. Přinejhorším si domluv někoho kdo si pro tebe přijede s autem a vozíkem  štastnou cestu.
Datum: 05. září 2015 21:26
Jméno: Ajax
IP: uživatel18299
 Diky. Tak ja s tim nic delat nebudu a jestli prijde babi leto tak vyrazime. Prinejhorsim vlak to jisti. On je to mustang takze nevim jestli se posilovani ramu tyka i jeho, ale ze to ve dvou je jak ve vlnobiti to potvrzuju. Tlumice mam vyzkouseny taky - s batuzkem chodi spolehlive na doraz. Staci aby se tam batuzek trochu zavrtel, nadzvedl se a znovu dosed a krusnem o doraz. Stejne tak nejaka zakulacena dira. Jakejkoli pricnej prah je jistota  Takze az tam hodim 20kg bagaze, sedne si to na spunty rovnou a bude klid  Hlavne aby to dal motor  Kolik bude cca spotreba?
Datum: 05. září 2015 17:31
 celkové kilometry co chceš ujet určitě hrajou roli. Jinak se připravuje motorka na 500 kilometrů a jinak se vypravuje na 3000 kilometrů. Pokud pojedeš těch 500 km tak bych do ničeho velkého nevrtal. Pak to budeš zajíždět a to taky ve dvou lidech a plné zátěži není dobré. Myslím, že těch 500 kilometrů bych se nebál jet. Pokud pojedeš někde po CZ tak to je v pohodě. Náhradní díly si vem nějaké to lanko a žárovku. To se blbě shání a jinak bych vzal flašku oleje, stan spacaky, karimatky a jelo by se. Určitě bych uvažoval o tom prodloužení rámu aby jsi mohl mít větší zátěž na zadku. Co se týče tlumičů tak ty tajwanské tlumiče jsem měl nové a fungovaly mi tak 2000 kilometrů, pak změkly a dal jsem tam zpět ty staré a na těch už mám najeto dalších 4000km a jsou furt v pohodě. Tlumiče se dají krásně vyzkoušet. Sedni si s partnerkou na pincka a zaskákejte si a uvidíš jestli ti jdou na doraz......užijete si určitě hodně srandy u toho
Datum: 04. září 2015 21:58
 Udělal jsem si skoro seriově časovanej válec + opravený nedostatky z výroby,vrtaný 41mm,kvůli rozumnýmu kompresnímu poměru použita přizpůsobená hlava z j05. Píst dvoukroužkový,vše serie,vape,seřízeno,zajeto,motor už horší,převod 12/55. Udělali jsme si výlet,já + přítelkyně + batoh s plavkama a ručníkama,dekou max 165kg. Jelo to naprosto použitelně,kopce až na vyjímky za dva,některý mírný za 3 pomalu,po rovině okolo 55km/h,když se to roztočilo tak i 60. V lese mezi kořenama pomalu za dva. Na tu jedničku jen rozjezdy v kopcích a to trpěla spojka,dvojka se vesměs chytla a rozjela,občas sem tomu pomoh spojkou. Krom toho,že se to muselo sakra víc vytáčet a v kopcích řadit dřív to jelo docela pohodově,asi by sme takle i 100km ujeli. Zvolil jsem kompresní poměr obecně asi 9:1 a proto to ani nijak výrazně nevadlo a ani se to výrazně nepřehřívalo,řek bych v limitu,spíš lepší. Jediný co je děs je "tuhost" rámu a zadní tlumiče. Určitě bych volil nějaký ty stavitelný ČR či Taiwan. Vzpěru pod sedlo bych taky asi ocenil. A hlavně dobrý brzdy. Ve dvou jsem bral dohromady za předek i za zadek,na muj vkus to "nebrzdilo" ... to jsou moje postřehy. Kdybys chtěl válec ti na podzim udělam. Ale sežeň hlavu z j05. Ať se daří. Standa
Datum: 04. září 2015 18:12
Jméno: Ajax
IP: uživatel18299
 Mno tak asi nebudu nocovat 20km od domova  takze denni porce aspon tech 150km? A celkove nevim, pravdepodobne pojedem druhej den domu a bude hotovo, ale preventivne rekneme 500km  To hraje roli?
Datum: 03. září 2015 22:26
 kolik kilometrů chceš ujet celkově a denně?
Datum: 03. září 2015 21:48
Jméno: Ajax
IP: uživatel18299
 Jo to zcela souhlasi - pri jizde ve dvou mame kolo zaboreny do blatniku, vazne by me zajimalo jak by to vypadalo nalozit k tomu jeste 20kg bagaze... Prave proto si myslim, ze kombinace spolujezkyne + nutny kramy + dalsi zbytecny kramy z duvodu nalozeni spolujezdkyne jsou vrazedna kombinace. At pocitam jak pocitam, do 160kg se mi to furt ne a ne vejit (ale pritom staci vynechat pouze jedinou polozku spolujezdkyne a je razem zase vyreseno  No nic - uvidime. Zacne chcat a bude vyreseno tez 
Zajimaly by me postrehy jirky_z s jizdou ve dvou. My jezdime ve dvou jen kratky useky na nadrazi do kramu atd a to se krome toho ze to netahne do kopce nic nepozna. Ale zajimalo by me co v dlouhejch a prudkejch kopcich, jak dlouho to jede nez se to uvari. A kdybych nechal prevrtat valec - uchladi se to? Jak vlastne vubec poznam ze uz to ma dost? V jednom jsem to nemusel nijak resit ale ve dvou se na dlouhy kopce bojim vyrazit  A trasu bez kopcu neznam  Dik
Datum: 03. září 2015 18:01
 Pro jízdu ve dvou doporučuju převrtat válec na 41mm !! Je to nesrovnatelný zlepšení. Jinak zadní tlumiče (i funkční) jsou děsný.
Datum: 03. září 2015 12:47
 mám celkem velké zkušenosti s touto zátěží. Jde o to , že nevím jak moc ti záleží na plechách. Mě osobně prasknul lem na zadních plechách velkou zátěží. Další na tom je cestovní rychlost. Není moc pohodlné jet každý kopec na jedničku. Musíš mít naplánovanou trasu bez kopců  Jinak se mi osvědčilo ještě prodloužit rám pod sedlem takovým téčkem. Kdyby jsi chtěl nějaké fotky tak napiš. Tím téčkem se zpevnila zadní část směrující k nosiči.
Datum: 02. září 2015 18:25
Jméno: honza
IP: uživatel18290
 Zdravim všechny mám na vás dotaz: kamarádovo babetta když je na stojanu tak nejde do otáček a nebo jen do otáček vylítne a hned zase padne jakoby se dusila ale nechápu jakto že když vypnu světla tak že motor jde líp upozornuji že komplet elektrika je v pořádku a prý že jsou nová gufera tak kdyby někdo uměl vysvětlit tuhle záhadu tak prosím napište díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 8:45
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Ahoj páni, sháním někoho, případně kontakt, kdo by mi byl schopen upravit pio na 70 ccm, zatím registruju Azmarka a Stejskyho, ceny cca vychází 7500 - 8500. Víte ještě prosím o někom, kdo to dělá na kšeft ? Nechci nic na závodění, jen pio co odveze pořádnýho 110 kg chlapa  hubnout nehodlám  zatím jezdím poupravený vrtání 41 mm a hlavu stejsky, jako jede to, ale není to ono  Díky, Ať to jezdí !
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 9:28
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Na FB to dělal Pavel Hozman.
Datum: 01. září 2015 9:28
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, poraďte mi prosím kde můžu najít šablonu na nápis JAWA k mustangoj na vytisknutí, vůbec to nemůžu najít, díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. srpna 2015 14:14
Jméno: Honza
IP: uživatel18287
 Zdravím dávám mustanga do origo stavu a potřeboval bych čísla barev oranžové na nádrž a kaslíku a číslo barvy na blatníky. Předem díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2015 21:11
|



|