Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: bobrcap
IP: uživatel18510
 Pionýr 20,Nazdar draci, \\r\\nZdravím, poradí někdo kterou trysku tam dát, která je lepší a proč? díky \\r\\nHlavní tryska 81 Profi - nebo 80 popř 78
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. ledna 2016 13:21
Jméno: standa
IP: uživatel18511
 Seriovka j20 - hlavní tryska 68,volnoběžná tryska 35 až 38. S tímto nastavením a dobrým motorem lze ze seriovky získat až 3,5+HP .Jakékoliv jiné nastavení směsi než optimální má za následek pokles výkonu a otáček. Čím bohatší či chudší směs tím míň to jede.
Datum: 26. ledna 2016 13:21
Jméno: Martin
IP: uživatel15751
 Hojas, chtěl jsem se zeptat mam doma pincka v pěkném pojízdném stavu. Stále se platí pojistka akorát je prošlá technická. Co musí všechno splňovat abych prošel??? Díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2016 16:19
 Mám na pincku taky velkou plachtu a kvůli ní jsem musel dát odrazku na zástěrku a při poslední STK se jim moc nelíbilo, že je na zástěrce, protože prý musí být odrazka připevněná na pevno, kdežto na zástěrce se při jízdě pohybuje a za tmy na řidiče co jedou za mnou může blikat. Známku mi samozřejmě dali, jen ať si ji prý nějak napevno přidělám pod značku. Tak jsem vzal kousek pásoviny (nevím asi 15 cm), kterou jsem připevnil šroubkem na místo, kde byla původně odrazka a na pásovinu jsem připevnil odrazku. Ve výsledku je odrazka těsně pod plechem zadního blatníku a je na pevno, takže už nemůžou říct ani popel
Datum: 30. ledna 2016 16:19
 Mám Jawu 20 s plachtou a odrazku tam nemám, nevlezla by tam, zástěrku sice mám, ale na ni jsem to nedával .. a technik v pohodě .. když ten fivhtl vypadá pěkně, tak neleze do detailů, jen zkontroloval čísla RZ a štítek s TP a pak jsem to nahodil a světla + klakson, opsal kilometry + zapsal že se vyměnoval tacho a bylo hotovo .. podle mě ale pionýr z výroby zástěrku neměl, o jsem alespon viděl na dokumentu o výrobě 05, byly připravené jen díry ..
Datum: 28. ledna 2016 17:07
Jméno: lk
IP: uživatel18515
 za velkou RZ a odrazku se pravidelně chytnu s technikem na stk, jenže u kejvačky a panelky bez zástěrky, tam prostě nikam odrazka dát nejde a vrtat blatník rozhodně nebudu... u fichtla bych to vyřešil nenásilnou formou a přišrouboval bych jí na zástěrku, kterou má pio z výroby...
Datum: 27. ledna 2016 16:48
Jméno: Honza
IP: uživatel18509
 Je to stará motorka a reálně jde o to, dostat tu značku co nejvýš a odrazku co nejníž  . Nikdo nebude nic přeměřovat... Holt když tý odrazky bude 1/3 pod značkou tak to taky asi nebudou hrotit...
Datum: 26. ledna 2016 12:28
Jméno: Jawař
IP: uživatel16313
 Draci, když už jste u té STK. Jak se řeší odrazka a velká SPZ na jawě 21? Když jsem tam novou velkou SPZ dával, tak jsem byl nucen odrazku odstranit aby se mi tam SPZ vešla, protože to bylo konstruováno na malou SPZ. Musím si nějakým způsobem připevnit odrazku pod značku? Z platného zákona logicky ano, ale je na tohle nějaká vyjímka? Přeci když si tam přidám odrazku, tak to vozidlo takhle nebylo homologováno... Vždy to šlo ukecat, ale když se stroje budou fotit, tak nevím, nevím. Když se vyhazuje za modrou žárovku v parkovačkách, tak za přidání odrazky na vozidlo by se mělo tuplem vyhazovat.  Jaký na to máte názor a už máte zkušenosti s STK po 1.1.2016 ? Mne STK čeká za 3 roky, takže ještě můžu být relativně v klidu.
Datum: 26. ledna 2016 6:49
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 musí to nějak vypadat, pak musí sedět barva s barvou v TP, dál číslo rámu, číslo motoru pokud je v TP uvedené, rozměry pneu, musí svítit vše co má, mělo by to troubit, mělo by to mít vzadu nějakou odrazku, nemělo by bejt nic uvolněný a nemělo by z toho téct moc oleje
Datum: 25. ledna 2016 20:04
Jméno: Karlos
IP: uživatel18506
 Zdarec draci,potrebuji poradit jestli na 9ti zube primarni kolecko u pincka,se take vklada pod matici perova podlozka.Dekuju
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. ledna 2016 19:58
 v krabičce podložek jsem takovou pérovku našel, žádnou jsem upravovat nemusel  takže si myslím že v železářství by jsi něco splašil
Datum: 28. ledna 2016 19:58
Jméno: Karlos
IP: uživatel18506
 presne tak ze 14ti zubu tam nejde tak jsem ji trochu zariz a zmacknul a ok.Ale jde mi spis o to,ze je matice chycena jen na par otacek,bez podlozky je to lepsi.Stavim motor,vse nove tak to nechci hodid do kopru.
Datum: 25. ledna 2016 21:26
Jméno: standa
IP: uživatel18507
 Já bych ji tam taky nějak narouboval. Už jen pro dobrej pocit. Matice by se asi sama nepovolila,ale riskni si to někde na závodě ... 9z jsem zatim nejezdil,tak nevim jak moc problém ta pérovka je,ale určitě tam nějaká s úpravou půjde. U moto na pole a do lesa bych to asi neřešil,ale u fichtlcupu bych si nedovolil to neřešit. Asi tak.
Datum: 25. ledna 2016 19:00
 samozřejmě že by tam měla být
Datum: 25. ledna 2016 17:22
Jméno: ja
IP: uživatel16483
 original ze 14tky tam nejde já ji tam nedávám a ok
Datum: 25. ledna 2016 14:56
Jméno: Mustang
IP: uživatel18508
 Proč by si ji tam nemohl dat ? Patří tam...
Datum: 25. ledna 2016 9:35
Jméno: Robert
IP: uživatel18505
 Zdravím draky,dělám Mustafu a zajímalo by mě, zda není někomu známej přesnej odstín bílošedý barvy použitý na blatnících ? Rok výroby 1981
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. ledna 2016 19:30
Jméno: jawa
IP: uživatel18503
 čau kluci menší problém jawica 250 nedobíjí nové polovodičové relé to vyřešilo jen asi na týden zápalko 75w uhlíky ok a druhá otázka jak to zapojit netvrdo bez bošáku svorky 51 a 61 na baterku? dííík
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. ledna 2016 14:05
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 zažil jsem i zapalko, které zlobilo i s elektronickou regulací... ukázalo se že je vylítané ložisko kliky u dynama a tak měly problém s kontaktem uhlíky a následně stálo samotné dobíjení na dvě věci... inu i neelektronická závada může mít vliv na elektriku
Datum: 25. ledna 2016 14:05
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Zdar chci se zeptat jestli v plováku u karburátoru u Jawy 20 asi nemá nic chrastit možná to bude taky způsobovat to že fichtl se uchcává a nechce startovat hladina ok svíčka taky nová n14 teplejší svíčka.No já už jsem tady jednou tenhle problém řešil ale koupil jsem nový plovák akorát na typ 05 no a pak sem našel jinej v kterym taky neco chrastilo předem dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. ledna 2016 9:01
 Ahoj. Chrastit nemá. Asi to bude kus uvolněného cínu. Těsní ten plovák? Neopravoval ho už někdo? Jinak svíčka N14 je studená.
Datum: 20. ledna 2016 9:01
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 zdar draci,potřebuji radu ohledně zapalování vape,zapalování mi přestalo házet jiskru,vlastně jiskru hází,ale jenom moc malou,která už nezapálí směs,to vše přestalo jít po té co jsem ohřál rotor z důvodu stáhnutí,za studena mi rotor nikdy nešel dolů,předstih je naštelovaný dobře i drátky jsou oka,jinak nosič statoru mám dotáhnutý pouze dvěma šroubky,důvod protože zbývající dva už nemají vnitřní 6hran,mohlo by to být těmi šroubky? za rady dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2016 20:55
Jméno: standa
IP: uživatel18519
 A pro příště - když se do kliky natočí přiměřeně dlouhej m5 šroub tak musí jít rotor stahnout dvouramennym stahovákem... to jen letmá myšlenka ...
Datum: 30. ledna 2016 20:55
 s tím tě už odkáži na google...
Datum: 28. ledna 2016 19:54
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 a kde jdou koupit ty magnety,dík
Datum: 26. ledna 2016 18:58
 jsou to ty 4 malý mršky  https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/9566_930494853737615_7806797130528226245_n.jpg?oh=fefcc5b12274ddeebfb576ad34675d87&oe=5738AA74
Datum: 23. ledna 2016 18:02
 kluci, drak Jenco mi na facebooku radil, že jdou za pár korun koupit nové neodymové magnety do toho rotoru, rotor jde jednoduše rozdělat pomocí těch 4 křížových šroubů
Datum: 23. ledna 2016 18:00
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18502
Datum: 20. ledna 2016 7:17
Jméno: standa
IP: uživatel18501
 Ten rotor koupit jde v německu,jen se to nejmenuje vape,ale nějaká německá "tuning" značka ,vyrábí to ovšem vape. Jenco by věděl víc,ten mi o tom řek ... jinak rotor vape sundavám klasicky M8 šroubem a rotor si musim chytit velkym klíčem či sikovkama. Pokud bys stator prodával za nějakou malou zbytkovou cenu tak bych ho bral,mam totiž starej,co má blbě rysky ...
Datum: 20. ledna 2016 6:30
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 dík za odpověd,je to rotor na pionýra a myslím že rotor zvláčt koupit nejde a vape se mi celé nechce kupovat,nejde nějak nabit,např. jak klasické magneto na pionýra,jinak za studena mi stáhnou nikdy nešel,držel vždy moc na kuželu kliky,až po ohřátí sel krásně dolů,zatím díky
Datum: 19. ledna 2016 22:07
Jméno: pepa
IP: uživatel18500
 Ohratim jsi odmafnetizoval magnety a rotor znicil..divim se ze to origo stahovakem neslo ale pokud to je na motorku priprav si 1000na novy rotor
Datum: 19. ledna 2016 21:46
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 Zdar draci,mám dotaz,měnil jsem na pionýrovi válec(origo čssr výroba),po na montování válce na pionýra,mi motor ztratil výkon,prostě jezdí uplně jinak než předtím s tím původním válcem,válce jsou na oko stejné a ještě jedna věc jdou doma nějak opravit ložiskové domky v karterech,protože mi ložiska jsou nalisovat pouze rukou,za rady předem dík =)
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2016 21:51
 Ještě k tomu válci, jde ti píst až nahoru k okraji? Už se mi stalo dvakrát při výměně válce že píst nedosahoval hu.
Datum: 08. února 2016 21:51
 Zdarec, jsou dvě možnosti pokud chceš zachovat originalní kartery, buď je tam vlep, jsou na to lepidla anebo vem důlčík o po 5mm udělej dokola důlky, pak tam ložiska budou fest. Není to moc profi ale pomáhá to
Datum: 08. února 2016 21:45
Jméno: Honza
IP: uživatel18504
 Nebo tam nech dát planžety že zvětší ložiskovou díru dají tam kroužek na průměr ložiska a sedí ti aspoň čísla
Datum: 22. ledna 2016 7:28
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 a stav toho válce je jakej? Máš tam vůbec příslušnej píst a kroužky, tzn. rozměry pro danej výbrus? Jinak nejjednodušší oprava uložení ložisek je sehnat jiný kartery, případně ložiska vlepit lepidlem k tomu určeným...
Datum: 18. ledna 2016 18:20
 fuha draci, proty co s babetou dost nalitaji a potrebuji mit muziku, poradny svetla a blinkry, tak se bude delat vape 12v se 100W a to vse bez baterky cena baj oko 4 litry, raketa ale ty co jedou dal na babette nez polsko , slovensko,tak toto oceni a HLAVNE ZADNY TYRISTOR
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2016 23:32
 fuha to nepujde, pac babeta ma vetsi prumer zapalka a to se envejde do mensiho pio zap, otvoru
Datum: 18. ledna 2016 23:32
Jméno: standa
IP: uživatel7496
 Bude i na pio ? Tam by to obnášelo jen jinej držák statoru ...
Datum: 18. ledna 2016 15:22
Jméno: jawaka
IP: uživatel18422
 zdarec koupil jsem tady vape a nesvítí mě zadní světlo žarovku 6v když z měřím volty tak tam jdou jen 2v když odpojím přední světlo tak tam jde 7v a ani tak to nesvítí žlutý kabel mám napojený napřímo ke světlu bez přepínače už si opravdu nevím rady dík za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. ledna 2016 6:12
Jméno: standa
IP: uživatel18507
Datum: 25. ledna 2016 6:12
Jméno: jawaka
IP: uživatel18422
 promin už je to vyřešené bylo to špatné ukostření
Datum: 24. ledna 2016 21:01
Jméno: standa
IP: uživatel7496
 Asi moc složitá otázka .... tak nic no ....
Datum: 18. ledna 2016 15:23
Jméno: standa
IP: uživatel18494
 Popiš jak to máš zapojený ??? Hodnoty žárovek? Vape většinou žárovky pálí. Někde budeš mít chybu.
Datum: 17. ledna 2016 12:05
Jméno: Tomáš
IP: uživatel14729
 Zdarec tak se zase obracím na vás tedy hlavně na ty co měli někdy rozpůleného komára a kupovali do něj lamely... Už jsem vzdal hledání originálních a tak sháním nějaké co tam rozměrově pasují. Neřešil někdo stejný problém? Celkem by se mi šikla pomoc. Jawa 585 mosquito Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2016 11:05
 uz je mam draku
Datum: 27. ledna 2016 11:05
Jméno: pepa
IP: uživatel18500
 Jestli maj kovovy telo tak v taline u pisku ti je pan skoda zrepasuje
Datum: 19. ledna 2016 21:54
 Zdarec měnil jsem těsnění startovací hřídele a zjistil jsem že mám popraskaný spojkový koš . Myslíte že by se to dalo zavařit a vybrousit ? Se divím že se to nerozletělo celé kousek dokonce upadl ... Ještě že jsem se tam díval ... Sehnat někde použitý zavařit nebo nový ... Chtěl bych se zeptat jaká má být vule řetězu má být naplý ? zdá se mi volný... Ted scháním stahovák čím stáhnu kolečko od hřídele.... Prosím o radu díky ...
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2016 19:07
 kup lamely nové a máš jistotu a ještě budeš mít v nich nové korky nevím jak jsi zručný ale je to moc pracný řetěz bývá volnější mezi plech dnes koupíš spíš špatné nejsou na nich prolisy a spojka klouže
Datum: 18. ledna 2016 19:07
Jméno: standa
IP: uživatel18493
 Utrhané kolíky lze zavařit a vybrousit. Pokud je to zničený víc tak vyhoď. Vzadu vařit mužeš,ale ne do třecích ploch,to bys nevyrovnal... řetěz při propnutí dolu musí mít dostatečnou mezeru před karterem,v žádném případě nesmí dřít vůlí do karterů (časté). Našponovanej jak struna taky nesmí bejt. Má tam být decentní vůle aby se to bez násilí točilo. Stahovák s trochou fantazie uděláš vždycky ... plocháč,dva šrouby zespod chytí primární kolo a třetí šroub to stahne dolu z kliky ... návod ma výrobu je myslim na http://www.jawa-50.cz
Datum: 14. ledna 2016 20:30
Jméno: dejv
IP: uživatel18489
 draci zdarec , potřebuji info ohledně nasazeni pístu šipkou nahoru. jaký to má vliv?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. ledna 2016 20:01
Jméno: dejv
IP: uživatel18489
 Stando,dík moc kámo! jsem v tom prvnička tak se raději zeptám než to zmastit ještě jednou dík
Datum: 13. ledna 2016 20:01
Jméno: standa
IP: uživatel18491
 Ten nejpodstatnější. Šipka má vždy směřovat k výfuku. V opačném případě se první kroužek projíždí otevřeným zámkem zkrz výfukový kanál a dříve či později zakopne a urazí (zlomí) se. Muže to mít katastrofální následky jak pro válec tak kliku (nadrcenej bordel bude i ve spodní jehlový kleci ojnice). Druhým důvodem je tzv "klopný moment" či tak něco,protože čep není uprostřed osy pístu,ale vyosenej kvůli " překlápění " v úvratích ... no aby se klika v úvrati točila daným směrem (překlopila) a nebyla tendence aby se klika (píst) v HU nevrátila stejnym směrem jakym do HU naběhla... proto to je. Šipka nahoru je špatně. Sice to jede,ale přinejmenšim špatně,pio hrozně zvoní...
Datum: 13. ledna 2016 18:56
Jméno: přema
IP: uživatel13452
 Zdravím, chlapi neví někdo jestli by šly nějakým způsobem přitvrdit pružiny na přední vidlici u babetty 207? potřebuju to osadit držákama bagáže a jakmile bych to tam dal tak je to automaticky na dorazech (což je při jízdě).Jsou prostě ty pružiny v haj.zlu? nebo udělat nějaké nástavce? mě napadlo jen to podložit ale to by mi vyjel celý kluzák ven z vidlice... Díky...
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. ledna 2016 15:56
Jméno: přema
IP: uživatel13452
 při delších pružinách budou na stojanu vyjíždět kluzáky, možná z hrubšího drátu ale to zase nenasadím na kluzáky...
Datum: 18. ledna 2016 15:56
 spíž udělat delší pružiny, to by nebyl problem ale o kolik?sesa
Datum: 17. ledna 2016 18:29
 zdarec babetaci. menil jsem volnobezku na babci210 a dal jsem podlozku podni i na segerku .muzu to tak nechat nebo mampulit ? motor jede ok dik za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. ledna 2016 18:14
Jméno: standa
IP: uživatel18490
 Asi nic nezdupeš. Nedávno jsem ten motor generálkoval a zkoumal jsem proč tam jsou ... vůle vymezujou minimálně,spíš si myslim,že tam jsou,aby se kola (který maj různý vybrání) nedřely o hliníkovej karter,protože vybrání (či drážky) v kolech by fungovali jak jemnej soustružnickej nůž ... tak zapřemejšlej jak to tam bylo ajak si to tam dal ... já zatim babetu do svýho hardisku a ramek v hlavě neuložil,pro mě to byl jednorázovej kšeft ... už nevim... ale z logiky věci jsem to tak určitě měl a myslím že to i korespondovalo s tím schematem z katalogu.
Datum: 12. ledna 2016 18:14
Jméno: dejv
IP: uživatel18489
 Děkuji za radu, stránky sesa-moto ,super ! mohu jen doporučit. Já jsem motor skládal podle videa tam jí borec dával . v příručce výrobce tam není. proto bych potřeboval vědět jestli tím něco nezdupu !! motor jsem projížděl cca 1 km a šlape super. dík za radu
Datum: 12. ledna 2016 18:00
Jméno: dejv
IP: uživatel18489
 děkuji za radu , stránky sesa-moto , super! mohu jen doporučit.Já jsem motor skládal podle videa tam jí borec dával . v příručce výrobce tam neni. pro to bych potřeboval vědět jestli tím že ji tam nechám něco nezdupu. motor jsem projížděl cca 1 km a šlape super .dík za radu
Datum: 12. ledna 2016 17:45
Jméno: standa
IP: uživatel18490
 Koukni do katalogu dílů jak to má bejt. Je třeba na sesa-moto.cz
Datum: 12. ledna 2016 6:04
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 dobry den chci pouzit novy rafek s nyplama na pio 21 jen nevim ktery tu z kramu to je ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2016 15:03
Jméno: standa
IP: uživatel18488
Datum: 11. ledna 2016 15:03
Jméno: šimon
IP: uživatel289
 Zdar řeším problém do čz 175/477 sháním baterku podle manualu ma byt 6v 11ah ale všechny s touhle hodnotou se mi nevejdou do kastlíku. co tam dáváte vy za baterku? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2016 5:58
 Ahoj. 6V 11Ah tam podle mě určitě být nemá, taková byla až na 175/487. Sem podle manuálu patří 6V 4,5Ah. Já tam mam 6V 6Ah.
Datum: 11. ledna 2016 5:58
 Řekněte mě kolik asi naliju oleje do převodovky jawy 250 panelky? víc než litr? nebo min než litr?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. ledna 2016 22:01
 hm...tak to jsi lepší než já....já jsem to tam nenašel doposud.
Datum: 10. ledna 2016 22:01
Jméno: standa
IP: uživatel18487
 Sesa-moto.cz /sekce "minulost"/ Jawa 250 panel 559 / popis = 0,8L oleje ... trvalo mi to asi 30 sekund ... zkuste to občas taky,je tam spousta užitečných informací
Datum: 10. ledna 2016 18:42
 Zdravím koupil jsem si elektroinstalaci na čz 175 487 puvodně to byla na jawu kalif ale prej to pasuje ... výrobce mi k tomu dal jen obrázek ale nikde není žádná legenda taky mi tam chybí kontrolka neutrálu a je tam o vývod na cívku víc asi to vrátím a popravím starou instalaci která jede ani nevím kdo takovou fušeřinu vyrábí že se ani nepodepsal ... fakt žádná legenda ani očka...
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. ledna 2016 20:27
Jméno: standa
IP: uživatel18485
Datum: 07. ledna 2016 20:27
Jméno: standa
IP: uživatel18485
 Sada kabeláže je pro lidi,co jsou líný si koupit pár barevnejch drátů a nastrkat je do bužírek ... tak logicky dráty na druhý kladívko a druhou indučku vyhodíš,když máš jen jednu cívku a kladívko. Co vim,tak kalif kontrolku neutrálu měl,tak 175 taky,tak proč by tam ten kabel nebyl. Nepřehlíd si ho? Mužeš nakonec místo něj strčit do bužírky kabel co byl původně na indučku,jen má asi jinou barvu no  očka nejsou no ... to je zas maxi tragédie   chudák prodejce  měl k tomu dát 4 stránkovej manuál jak se zapojuje eletrika ... no coment ...
Datum: 07. ledna 2016 20:19
 Ahoj.Měl bych jeden asi velkej problém.Našel jsem jsem po tátovy TP Jawa 175/356 r.v. 1958.Jenže co si pamatuji,tak ho koupil bez přepisu.Majitel už není a otec taky.Byl jsem na dopravce a tam mi řekli,že papíry nejsou odhlášení a jsou pořád tzv živý.Mě prý nepomohou,protože nemám kupní smlouvu.Mám se zeptat buď tady nebo kdo dělá s veterány.Prosím můžete mi pomoc,jestli by to šlo nějak přepsat na mě nebo to hodit na veterána,popřípadě prodej papíru??Děkuji moc Petr .V
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. ledna 2016 0:27
 Zeptám se dědiců a pak dám info.Jinak všem děkuji.
Datum: 09. ledna 2016 0:27
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Notář nebude drahý - pokud se nepletu, tak se platí nějaké procento ze zděděného majetku. S dědickým rozhodnutím a kupní smlouvou od dědice bude přepis úřednickou rutinou. Otázkou je ochota, resp. vyčůranost dědiců. Kontaktuj dědice a uvidíš, třeba se zadaří...
Datum: 07. ledna 2016 23:48
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jinak můj "návod" je popisem reálné situace cca 14 dní staré... protože je v tom ale dost velký zmatek a spousta úředníků si věci dělá po svém, je klidně možné, že by se tvůj případ mohl v některých detailech lišit, to nedokážu zaručit...
Datum: 07. ledna 2016 21:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 takže... Jo, teoreticky to jde, ovšem pouze pokud ti vyjdou všechny následně mnou zmíněné body, ale jak už bylo psáno, je to složitý a bez motorky to nedáš!... Napíšu stručně popis situace: První věc je, že dohledáš dědice po posledním majiteli v TP. S nimi je nutné se domluvit a otevřít dědické řízení (někdo říká, že to stojí majlant, já mám ověřené info, že to vyšlo na 400Kč, ovšem to asi zaleží především na notáři). Pokud je dědiců více, tak se musí určit jedna osoba, které motorka připadne a ostatní ti (resp. té osobě) musí podepsat papír, že se toho vozidla vzdávají. Proběhne to dědickým řízením a osoba, které vozidlo připadlo jde z výsledným papírem na DI. Ovšem pozor, dnes je nutné ještě provést evidenční kontrolu! To dříve u dědictví nebývalo! Pak se do TP zapíší nacionále dědice a následně provedete klasický převod na tebe (to, aby se to napsalo rovnou na tebe již údajně nejde, ovšem to nemám ověřené)... to je snad v kostce všechno...
Datum: 07. ledna 2016 20:58
 Jiří děkuji.Zkusím to co se dá dělat a pak napíšu info.
Datum: 07. ledna 2016 18:52
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Pokud je majitel mrtvý, tak s tím ani přes známý nehneš. Kdyby jo, v inzerci by se netoulalo tolik dokladů na mrtvýho... Jedině obnovit dědické řízení. Pokud je to stále v registru, zelený značky nedostaneš, fakticky by to mělo přidělenou bílou i zelenou značku. Údajně existuje varianta ve formě žaloby na určení vlastnictví (ve smyslu mám od toho vše, parkuju to doma deset let, vlastnické právo přechází na mě...), ale chtělo by to spíš známého právníka, který poradí a tady se pak pochlubíš, jak postupovat...  Pak je tu ještě varianta provozovat to dále na původní papíry, pokud máš oba TP a SPZtku. Právně to v pořádku asi zcela nebude, v případě zaviněné havárie asi taky nic moc... Co jsem tak na netu pochytil, tak dražší veteráni v ČR již odhlášení se přihlašují v Německu a pak se dělá zpětně dovoz do ČR. U 175/356 se to zřejmě nevyplatí a navíc jsme zase na začátku - dokud je to vedený v registru, tak s tím nehneš. Takže buď bych pořídil odhlášené doklady a udělal si zelené značky nebo bych vzal rám, udělal z toho hnusnou nekompletní motorku a zkusil otevřít dědictví... Ale zadarmo to jistě nebude.
Datum: 07. ledna 2016 18:37
 Mám jen TP.Mám tam známý a tak to zkusím u nich,jestli by nevyhledaly pozůstalý a zkusit se pak snima domluvit.Moc Ti děkuji za radu.Petr V.
Datum: 07. ledna 2016 17:05
Jméno: standa
IP: uživatel18485
 No šlo a nešlo. Bylo by to složitý. Máš i motorku a nebo jen TP? Pokud jde jen o TP tak to vzdej. Jinak by ses musel obrátit na pozůstalé po původním majiteli,zjistit jestli motorka prošla dědickym řízenim (což asi neprošla),takže by pozůstalí museli znova otevřít dědické řízení,protahnout motorku dědickym řízenim,určí se kdo ji zdědil a ten ti ji pak muže převést ... bude tam lítat určitě nějaká tisícka za notáře,odhadce,dědická daň ... asi bych se do toho nepouštěl,pokud by to nebyli nejací moji známý,protože se tim nebude chtít nikdo zabejvat... ovšem dostat motorku na veteránský papíry znamená uvést motorku do historicky věrohodného stavu,projít testacema,vystavení značek ... i bez renovace moto by to bylo tak za bůra ... na veteránský značkynelze postavit vše,ale to zároveň neznamená ani nutnou renovaci,ale musela by to bejt pěkná patina uloženka,ne vrak,ne nabastlený díly,barva ... Teda asi by nějakej koumák vymyslel i jak to převest ne úplně legální cestou,ale to už chce pomoc od někoho z dopravky kdo poradí kličky,určitě existujou,ale chce to mít známý... ženská na informacích neporadí a babu u okýnka zajímá jen jestli máš potřebný náležitosti k převodu ... a do toho musej bejt plný moci a podobný prohlášení úředně potvrzený což dost zavírá možnosti mimo standartní rámec
Datum: 07. ledna 2016 16:29
|



|