Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Posl.aktualizace: 02. března 2016 21:08
 přijedu se podívat bydlím ve Velkých Hamrech
Datum: 02. března 2016 21:08
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
Posl.aktualizace: 12. března 2016 23:48
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Když je to speciálně pro mě, tak tě nechám ..... Tacháků jsem se na rozebíral .... dělal jsem jak 555,21, 23 a vím..... jsou jak 4 místný, tak 5 místný................... "Kolíky" v náhonu musíš udělat z vrtáku - ten se ti nikdy nestřihne a lanko ti nikdy nepraskne pokud ho máš vedené normálně a bovden předem vykoupaný v teplym oleji ............. Teďka jsem si repásnul zadní kluzáky na Janečka a kolík pro šroub napínáku řetězu jsem urobil o5 z vrtáku. (Akorát jsem ho udělal volnější o 0.4 a zalepil barvou.... kdybych to náhodou v budoucnu musel rozebírat..... ) P.S. klasickej HSS vrták za 7 kč je naprosto ideální na takové to píčoviny.....
Datum: 12. března 2016 23:48
Jméno: standa
IP: uživatel18582
 Speciálně pro tebe se Franky půjdu podivat. Mam všechny stejný a všechny ze starý 05,20,21 ale snad najdu i jeden z mustanga. Když mi to vyjde tak zítra či v pondělí napíšu. Dnes jsem až do noci v robotě .
Datum: 12. března 2016 17:44
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 novější tachometry mají standardně pětimístný číslo... čtyř mají tacho typu 555 apod. ...
Datum: 12. března 2016 13:31
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Při vší úctě ..... Stando ..... meleš hovna.
Datum: 12. března 2016 13:28
Jméno: standa
IP: uživatel18581
 A že se tak blbě ptám,oni měli nějaký fichtly 5-ti místný počitadlo ujetých km? Nebo tim pátym číslem myslíš metry? Já mam všechny doma 4 místný. Tzn max 9999,9 a jede znova... jinak si taky dovolím podotknout,že tvé počínání mi přijde podivné. Nic bych nestáčel,kolik je na pio najeto nikdy nikdo nezjistí,protože všechny tacho se po 9999 přetočí na nulu a za druhé je u pio klasika,že se každou chvíli strhne náhon a nebo lanko. Kolíčky v náhonu se mi přestaly střihat až když jsem tam narval pořádný "kolíky" .Lanko jsem vyměnil/opravil 3x a pak mi došla trpělivost. Lanko jsem vyhodil. Až budu sundavat rozetu tak vyhodim i náhon. Když budu chtít vědět kolik jedu/točím tak tam dam otáčkoměr na VN kabel. Při převodu 13/55 se 6000ot/min = 60km/h. Víc mi nezajímá. Tak asi tak.
Datum: 12. března 2016 13:23
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 vrtačka je v pohodě ... akorát ty jsi línej držet ji 46 dnů a 9 hodin ..... v kuse .....
Datum: 07. března 2016 2:34
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Vyraž na 8840km dlouhý výlet  Nejrychlejší to bude rozborkou, ale nějak mi uniká smysl celého konání? Pokud chceš počítat km od nuly, pořiď si digitální tacho z bicyklu a mechanický tacho nech na pokoji...
Datum: 02. března 2016 13:52
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nejjednodušší řešení je, brát stav kterej tam je, jako výchozí, případně stočit tou vrtačkou na nějaký rozumný číslo (třeba 10 000,11 000 apod.)... dalším řešením je rozpertlování rámečku tachometru, rozebrání, přeskládání číselníku a opětovné složení,,, ovšem hrozí poničení rámečku tachometru a nesprávné nastavení předpětí pružiny rafičky a tím i "rozhození" přesnosti měření aktuální rychlosti...
Datum: 02. března 2016 10:28
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 Zdarec, mam ve fichtlu zapalování vape a přestalo mi dávat jiskru. Jenom pomocí vrtacky mi to hodí strasně malou jiskru. V drátech asi problém nebude ty jsou zkontrolovaný.I svíčky,fajfky jsem měnil. Najel jsem na něm cca 100km. Bohužel už není v záruce páč fík dlouho stál. Tedkon jsem na nem zacal jezdit a stalo se tohle. Nevíte co na tom mohlo odejít?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2016 15:27
Jméno: P
IP: uživatel16502
 Tak doufej že neni elektronika v píči jinak mě tam natekla voda a vape v píči že jsem se držel za hlavu že jsou 3tis v prdeli
Datum: 15. července 2016 15:27
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 Prave ze je vsecko v cajku kabels jsem vsecko co se dalo menil, bez uspechu .....
Datum: 29. února 2016 22:50
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 A neodpadla ti nějak kostra z indučky? Či jinej kábl? Vn kabel cajk?
Datum: 29. února 2016 21:58
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 Právě že neníabsolutne na něm žaádná viditelná chyby. A rotor byl sundáván normálne pomocí sroubu. Proste jsem s nim jel a nalednou prestal jet. Bylo to asi po 0,5km takze se nemohl přehřát.
Datum: 29. února 2016 20:29
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Neni ukáplej stator? Někdo tu psal dokonce že ohřál rotor aby ho stahnul a stalo se mu to samý. Vape jsou citlivý. Pro jízdu bez světel nemam ukostřený žlutý vodiče,protože by mi fichtl netroubil. Bez světel jezdim jen couračky do 2km tak doufam že mi z toho taky brzo neukápne stator  drží už asi 6 let. Při projížďkách samozřejmně svítim (protože policie) tak tam mi nic nehrozí...
Datum: 29. února 2016 18:52
 Dobry den chtel jsem se zeptat koupil jsem babetu 207 a province jede 28-31 kmh he to normal I rychlost ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. února 2016 22:41
 Krouzky jsem daval nove ale ten prevod me nenapdl protoze do kopce taha hak blazen diki za radu
Datum: 29. února 2016 22:41
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Možná by pomohly nové pístní kroužky. Jaká je vůle v zámku kroužku?
Datum: 29. února 2016 19:05
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Tak už je třeba dojetá. Točí to doplna? Má to tlaky? Neni motor brutál vyrachtanej? A nemá třeba převod do pomala? ... jinak klasický "závady" jako předstih a bohatost směsi se dají vyloučit?
Datum: 29. února 2016 18:41
 Aha a nevite cim by to mohlo but svicka he nova karburato vicisten serizen vejfuk cisty a vzduchovej filtr jsem taky vistil dekuji za odpoved
Datum: 29. února 2016 18:08
Jméno: Pedro kašmír
IP: uživatel12281
 Ne,měla by jet kolem 40km/h
Datum: 29. února 2016 18:03
Jméno: Rider
IP: uživatel15124
 Mám babetu 210 a svíčka mi neháže jiskru. Můžu šlapat jak chci ale prostě neháže jiskru. Koupil jsem novou indukční cívku a novou svíčku a prostě pořád nic. Překontroloval jsem i elektriku jestli je všechno v pohodě.
Možná je tam jen nějaká malá chyba ale moc tomu nerozumím.
Nevíte někdo co s tím?
Budu rád za každou radu.
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. února 2016 8:27
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Prohlédni zkratovač (chcípák) a vodič až k napájecí cívce na statoru alternátoru. Může to někde zkratovat.
Datum: 29. února 2016 8:27
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Obecně je známo,že největšim kurvítkem v eletrice u babety je tyristor,šel bych po něm.
Datum: 29. února 2016 6:26
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
Posl.aktualizace: 29. února 2016 23:10
 no minimálně by mohl být trošku lepší start....
Datum: 29. února 2016 23:10
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Minimální. Poznáš rozdíl 1,5 a 2,0 ....
Datum: 29. února 2016 22:00
 Ne v pohodě já se jen ptám  já mám na svým 1,7 ale pro srandu zkusím 1.9... jaká bude změna..
Datum: 29. února 2016 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Dlouhodobě se mi osvědčují hodnoty okolo 1,8-1,9mm před HU jako ideální pro seriové a lehce upravené motory. Na 60ccm válce,kde držím kompresní poměry pod 9:1 dokonce nastavuju hodnoty lehce přes 2mm. Motory mají kultivovaný chod,dobrý spodek,startují a točí jak by měli. Někdo muže mít i jinej názor. Nikdy jsem se striktně nedržel nějaký vyčtený hodnoty. A co si pamatuju,tak manuál stanovuje hodnotu předstihu do rozmezí 1,6-1,9mm. Tak nevidim důvod se nad tím pozastavovat.
Datum: 29. února 2016 20:00
 Není 1.9 mm moc? To pak nebude mit vykonod spoda ne?
Datum: 29. února 2016 18:52
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Zaprvý přidej na předstihu na 1,9 a za druhý uber hladinu. Máš správně zapojenou indučku? Nemáš prohozený 1 a 15 ?
Datum: 28. února 2016 16:52
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Přeměř vzdálenost cívek od rotoru. Měla by být 0.3 mm. Stačí ústřižek z petlahve ,který vložíš mezi cívku a rotor. Při nastartování, nakloň moto na stranu, kde je karburátor.
Datum: 28. února 2016 7:10
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Caute borci , ako sa prosim vas prejavuje chybna indukcna cievka na pionieri ?  Diki
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2016 20:52
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
  vazne mi to tam malicko iskri , kludne to mozme nakamerovat a dat sem video  a este by som sa uz chcel rovno spytat co sposobuje ze mi pionier ide len na roztlacenie ... na paku neche chytit ... karbec je presne nastaveny ako ma byt , a este ked sa na nom par krat preveziem po ulici a zohreje sa tak ide stale slabsie a slabsie , proste cim je motor viac horuci tym horsie ide :/
Datum: 26. února 2016 20:52
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Asi seš moc nabitej  tomu nerozumim ... aby někde něco jiskřilo tak se musí jakoby uzavírat okruh ... musí být rozdíl potenciálů ... jako pŕi blesku ... mraky nabitý a země tvoří nulu (kostru,mínus,či jak to nazvat...) ... nevim co by se ti tam muselo dít abys jiskřil šroubovákem v ruce o karbec
Datum: 26. února 2016 19:04
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Diki  teraz som tam prehodil dalsiu inducku a konecne to chytilo ale isiel som este nastavit volnobeh a ked som prilozil srobovak k volnobeznej tryske tak sa mi medzi srobikom a srobovakom slabsie iskrilo ... moze to byt aj induckou ci je niekde skrat ?
Datum: 26. února 2016 18:30
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Svíčka nehází jiskru. Svíčka hází slabou jiskru ale nejede. Svíčka hází jiskru,motor běží,ale vynechává. Z toho vydíš,že nelze jednoznačně říct : je špatná indučka ... ale alespoň mě se z 2/3 případů stalo,že jak přestala dávat indučka tak začlo nesmyslně jiskřit kladívko i při nakopávání,ale nevim proč. Jindy to nepoznáš vůbec.
Datum: 26. února 2016 17:53
Jméno: rkb
IP: uživatel15632
Posl.aktualizace: 26. února 2016 19:38
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Mě to moc jako prototyp stely nepřijde  taky jsem měl před lety takovej mini "prototyp" made in garáž ... ale podle všeho na slovensku měli minipincka ... ale i na dobovejch fotkách mi to přišlo made in garáž,mělo to bandu z S22,světlo snad z mustanga,sedlo jak s23 zbytek si nevybavuju...jen si pamatuju jak mi tam mlátil do očí filtrbox z mustanga uchycenej pod nádrží ... jinak to bylo hezký  třeba je to přebastlenej tenhle prototyp...
Datum: 26. února 2016 19:38
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 zdravím, dnes sem pulil motor z pincka a všechno v něm bylo rezavé nevím co v tom bylo za olej ale byl tam tak rok, to vím, to mi původní majitel říkal. převodové kolečka, automat řazení, na spojkovém talíři bylo vidět kde byla hladina oleje, že to tam je rezavé a zbytek talíře normální. zkrátka chci se zeptat jestli můžu tyto věci dát do odrezovače, jestli se nemůže řadícímu automatu něco stát nebo tak. předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2016 16:40
Jméno: Lori.
IP: uživatel18576
 No hlavne ty novy odrezovace stojej zaprd. Aspon mi to tak prijde, je mozny ze sem koupil nejakej prolitlej, ale skoro nefungoval...Ma nekdo stejnou zkusenost?
Datum: 01. března 2016 16:40
Jméno: Pedrokoule
IP: uživatel12281
 Dam boty že tam někdo nalil rezný olej na výrobu emulze
Datum: 29. února 2016 18:13
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Tak si se přesvědčil, že si prdel nerobim. V mládí jsem si pořídil "sadu malého chemika" a pak jsem začal vařit drogy. No a co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Teď si teda robim prdel......\r\nNo a jde o to, že díky kyselině, kterou obsahuje odrezovač se začnou tvořit up trhliny, které se díky mechanickému namáhání budou zvětšovat a slučovat, až dojde k lomu. Samozřejmě záleží na materiálu, stupni korozi, době smáčení, agresivitě, namáhání atd. Odrezovač můžeš použít třeba na blatník, ale osobně bych zvolil spíše coca colu protože je 12x levnější. Jinak vím, že ti táhne na 30...... jsem na tom podobně... prostě stárneme no ...už to není jako za mlada ...
Datum: 26. února 2016 22:30
Jméno: standa
IP: uživatel18573
Datum: 26. února 2016 19:26
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 A ty jsi "forever young"  ? moh bys mi prozradit co je tvoje nízkořvoucí či nízkovroucí směs? Slyšel jsem už všechno možný a tohle mi zní jako trochu kravina ... hydrogenovanej benzín? To jako že benzín v kterym je navíc něco s vodíkem,kterej má jeden volnej elektron? A nebo si děláš úplnou prdel? Co je špatnýho na tom odrezovat rezavý železo odrezovačem? Přijde mi že odrezovači se zrovna z tohoto důvodu říká odrezovač...ale sem už fak starej,už mi tahne na 30,tak se asi pletu a vše je jinak ....
Datum: 26. února 2016 19:16
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Odrezovač funguje na bázi kyseliny fosforečné, kterou obsahuje. Z tohoto důvodu bych ho rozhodně nepoužil. Navrhuji vydrbat nízkorvoucím hydrogenovaným benzínem a kartáčem na lidi. Pak hodit do ohřátého oleje. Standu neposlouchej - stárne a leze mu to na mozek.
Datum: 26. února 2016 17:54
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Dát to tam mužeš. Nevim jestli by odrezovač nereagoval s o-kroužkem co je nahoře na automatu jako těsnění,eventuelně podmázneš silikonem. Automat bych pak určitě důkladně promazal.
Datum: 26. února 2016 14:20
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Este sa chcem spytat co sposobuje na pionieri chybu ked ho nakopnem tak mi asi po 20 sekundach zdochne a potom nechce chytit a potom zasa na roztlacenie na chvilu chyti a zas dookola ...
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2016 0:27
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Zdar na volnoběžnou trysku si se díval profouknout kompresorem a nebo pusou no a možná si myslim že nemáš dobře nastavenej volnoběh když ti hned zdechne mě se tohle taky stávalo a nebo tam taky nemusí jít benzímn vím že jsi měnil palivovou soustavu ale možný je všechno.
Datum: 26. února 2016 0:27
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Caute, potrebujem zistit co spravit s pionierom ked je prechlastany a uz vobec nechce chytit ? Dal som von sviecku , samozrejme osusil a vycistil, motor naprazdno pretocil niekolkokrat ... toto vsetko som zopakoval uz X krat ale stale nic... motor bol komplet rozobraty a pre starty boli krasne , hned chytil a bezal pekne ale len chvilu... Dakujem za odpoved a nech to aspon vam slape jak hodinky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2016 14:25
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Pokud ti z výfuku teče benzín tak se ti to fest uchlastává. Zkontroluj funkci jehlovýho ventilu,zřejmně nezavírá dostatečně. Možná je i vysoká hladina. Karburátor jsi vyčistil všechny dirky a skuliny? To že je jak novej neznamená vůbec nic.
Datum: 26. února 2016 14:25
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Filtr vzduchu je čistý ? Píšeš,že karburátor je nový, jaké je výroby. Odpovídají trysky parametrům ? Vyzkoušej trysky ze starého karburátoru.
Datum: 26. února 2016 8:05
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Este ma napadlo ci hadze iskru vo vnutri ked je zasrobovana v hlave ... ale aj inducky som uz skusal 3 a aj tak nejde ... Do konca februara musim spravit STK a ta motorka je prekliata ...
Datum: 25. února 2016 19:02
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Presne toto vsetlko som spravil , karburator je novy a je cistejsi nez ja  zapalovanie je nanovo spravene a krasne hadze iskru , nadrz je tiez vycistena , kohutik a hadicka nova , benzin tecie krasne ale praveze mi ho prechlastava asi , tecie mi benzin z vyfuku , ihlu mam na 2 zareze zhora , hladina v plavakovej komore je presne zarovno plavaku ked ho zatlacim dole , plavak je OK , sviecky som vyskusal uz 3 , ide o to ze predtym to islo ked som zlozil motor a chytal na prve nastartovanie ... ale vzdy po 20 sekundach zdochol , a potom uz to prestavalo ist a teraz ho nemozem ani roztlacit , proste vobec ani neodpali , nemoze to byt uz tak prechlastane ze ho nemozem za ziadnu cenu nakopnut ? ja uz fakt neviem co spravit , vyskusal som uz vsetko ...
Datum: 25. února 2016 19:00
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Benzin teče do karburátoru ? Hladina je seřízená ? Plovák je OK ? Trysky jsou čisté ? Pokud ano , dej jinou svíčku. Můžeš překontrolovat seřízení zapalování.
Datum: 25. února 2016 17:01
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Zdarec, skládám si motor na jawu 175/356 a chci ze zeptat jak poznám jestli je labyrint ještě použitelnej, když ho nasadím na čep tak tam nějaká malá vůle je, nebo tam nemá bejt žádná? diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2016 22:02
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Jsi opravdu natvrdlej !!!! vemu starej labyrint - utočim ho a napálim tam gufero. Žádná raketová věda ............. aha.. aha......... no a co je lepší ? labyrint nebo gufero ? odpověď si dodej sám ...
Datum: 24. února 2016 22:02
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
Datum: 24. února 2016 21:08
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 pokud je labyrint bez zjevného mechanického poškození, tak není důvod ho měnit... je to bezkontaktní těsnící prvek, tudíž vůle tam vůle vždy...
Datum: 24. února 2016 20:38
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Ne.... myslim do labyrintu .... všichni jste opraváři, serete se do motorů, ničemu nerozumíte a vůbec si o tom nic nepřečtete ! Stále mě zajímá činnost labyrintu - jak funguje ? Aha ........ aha .....
Datum: 24. února 2016 17:25
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 "bouchni tam gufero" myslíš jako místo toho labyrintu? činnost je taková že vlastně zastává funkci gufera ne?
Datum: 24. února 2016 16:28
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Bouchni tam gufero a neřeš vymyšlené.......... Případně si vygoogli činnost labirintu a pak ti to dojde....
Datum: 23. února 2016 22:09
 Ještě mám jeden dotaz jak poznám kolikátý mám výbrus? Na pístu i na válci mám písmeno B
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2016 20:01
 Ja už na to jezdim 6 let a nel by to byt origo
Datum: 26. února 2016 20:01
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Já měl na jednom válci a pístu CX a znamenalo to polská přikousávající se pětapadesátka  vrtání to mělo 40 a píst víceméně taky
Datum: 26. února 2016 19:20
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Písmena značá toleranční třídu, ne výbrus.
Datum: 24. února 2016 16:18
Jméno: Marquee
IP: uživatel18570
 Už to tu bylo milionkrát. Na písmena se vykašli, vem šupleru a změř to
Datum: 24. února 2016 9:17
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Dobrý den, byl by někdo ochotný zkritizovat mi pio ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. března 2016 19:18
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Jak kde, někde je leštěný zinek, někde chrom a někde nerez. Třeba šrouby kol jsou chrom. Vzhledem k tomu, že vlastním několik 3D tiskáren, tak si udělám plastové přípravky na utažení a následně chrom matici nepoškodím. Nedokážu si představit, že bych celou moto šrouboval za pomoci přípravku a tak používám ze zásady nerez. Blatníky, maska, prsa, jsou z nerezu. Dá se říct, že 90% šestihranů je nerez. Půlkulaté, válcové, čočkové hlavy většinou leštěný zinek a někde nerez. V případě že musím nějaký šroub výrábět, tak použiju nerez. Perfektní na tom je, že si uděláš přesné šrouby doma a to hned a jako bonus prostě nezreznou. Na burze chtěj za "originální šroub" v průměru 30 kč a na to jim seru. V případě, že by někdo tvrdil, že nerez není originál, tak mu na to z vysoka seru. Jestli nechceš mít za 10 let rezavé šrouby, tak použij nerez. V opačném případě ty šrouby jdou prostě do píče.
Datum: 02. března 2016 19:18
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ano, oproti tvým fotkám se zdá stojánek víc podraženej, ale pio stojí v pohodě, tak to zatím řešit nebudu... jinak se mi líbí ten spojovák, to je leštěný nerez? Řeším teď spoj. mat. na malou kejvu, tak že bych se nechal inspirovat...
Datum: 02. března 2016 10:40
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Gumy neřeším. Dle fotek ti moto stojí na 3 bodech - tjs. jedno kolo by mělo být ve vzduchu. Přijde mi, že máš stojánek moc podraženej.
Datum: 26. února 2016 4:30
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 je to 61... je to stará fotka, SPZ už mám přemalovanou na původním plechu, ale bojím se s tím jezdit, protože mě papíry živěj a nepotřebuju o ně kvůli takový kravině přijít (jsem řidič kamionu)... jinak co máš na mysli s tím stojanem? jestli myslíš ty návleky z kousků pneu hadice, tak ty tam jsou jen z důvodu, abych to nemusel stavět na koberci jako ty. stojí to i bez nich samozřejmě
Datum: 25. února 2016 21:43
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Hele je to dobré.... Kolikátej máš rok ? soudím, že to bude mladé, tak 61-62 ???? Linky máš v pořádku, akorát jinou verzi, a vše se odvijí dle roku. Osobně bych vyhodil SPZ a namaloval jinou a se stojánkem by si měl také něco provést.
Datum: 25. února 2016 18:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
Datum: 25. února 2016 18:07
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Chytrej a všímavej chlapec je ten lk. Člověk musí udělat humbuk s labyrintem aby si toho někdo všiml. Ráfky byly ve více verzích - stříbrné, chromované s linkou a i bez linky. Motexky se jednoznačně používaly ALE v dobových materiálech jsou ty kroužky taky. S parabolou si mě teda urazil - podivej se na druhou fotku ta parabola je svatá. Soudečky byly ale byla i klasika - je to běžně k vidění u většiny deluxů. Sedlový plech - souhlasím originál má být tmavší. Linkování odpovídá a bylo celkem asi 8 linkovacích verzí. Pneu 2,5 nebo 2,75 a vzorek by měl být jemnější. Pneu co mám já, je ze starších let a je to socialistická barumka nikoliv mitas.......................... Za sebe mohu napsat, že červená barva neodpovídá skutečnosti, šroub stahujicí podsedlák a prsa by měl být půlkulatý nikoliv hranatý (půlkulatej šroub sice mám, ale je to stím moc "vysoké" - nelíbí se mi), Uchycení zpětného zrcátka není "pionýrácké" , očka držící bowdeny neodpovídají rozměrem, hliník nikdy nebyl jako zrcadlo, svíčka také není dobová a výfuk jako slovenská skurvená replika je delší o 2 mm. Vnitřek klaksonu by měl být červený, nikoliv sříbrný (při lakování jsem na něj zapoměl a pak jsem byl línej špinit pistoly). Samozřejmě je možné že se v některých bodech pletu, každopádně jsem čuměl na staré filmy/ seriály a hodně pracoval s "rudým právem" a dalšími starými tiskopisy.
Datum: 25. února 2016 0:40
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Franky, když kritika tak ok... ráfky by měly bejt v tý stříbrný, co je rozeta a výplet v Zn (chápu, že je to dneska móda); přední manžety by si zasloužily stáhnout motexkou; parabola se nezdá zrovna v nejlepším stavu; rozhodně to chce soudečkový hefty; špatná barva sedlovýho plechu; nějak se mi nezdá to linkování, respektive linka kolem podsedlovýho plechu, která je protažená až k motoru a olinkování krytu řetězu (ale nevím s jistotou); pneu by měly bejt 2.50x16" a rozhodně bych dal jinej vzorek alespoň na předek, tohle je hrozný kladivo... jinak práce super, moc se mi to líbí...
Datum: 24. února 2016 21:24
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 jo...pěkná práce.mě se to líbí.....zlatý český ruce
Datum: 24. února 2016 19:06
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Tak konkrétně hlavičky šroubů jsem domrdal - všude imbusy a křížáky. Po technické stránce 100% a po celkové 99,99%. Některé drobnosti ještě musím dodělat. Konkrétně namalovat SPZ, start páka (nemam segrovku), zátka oleje, průchodka na fajfku a k sedlu musím sehnat pružinu. Dělal jsem to pro souseda a protože moje garáž je veřejnosti uzavřená, tak jsem musel fotit..... a když už jsem fotil, tak se světu pochlubim... Odkaz: http://ulozto.cz/xpV7iCBQ/555-kominik-rar
Datum: 23. února 2016 21:59
 oskubeme ta az az toho se neboj a doufam ze mas spravne hlavicky sroubku
Datum: 23. února 2016 16:37
Jméno: švanda
IP: uživatel18566
 Hoď to sem není nic jednoduššího než kritika po internetu .
Datum: 23. února 2016 14:42
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Já jsem ale náročnej a proto potřebuju náročnou kritiku. Opravdu dostanu, co si zasloužím ?
Datum: 23. února 2016 14:34
 strcsem odkaz na tveho fika a dostanes co si pravem zaslouzis
Datum: 23. února 2016 10:30
 Čuste mam motor z jawy 23 ted sem ho rozebral jen tak abych se podival a na klice když s ní viklam doleva a doprava ma vuli dobre 3 mm a ve valci jsou drobne ryhy ale jinak zrcadlo pekne az na tech par ryh motor jede na dvojku neco pres 55 nemuze se mu nic stat kdyz ma takovou vůli?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2016 22:15
 Tak to je v poho nema vuli nahoru ani dolu ani dopredu ani dozadu jenom do stran takue je to ok nic by se nemelo stat ja to mam stejnak jenom ze najezdim tak 1 2 tisice rocne na tech polich takze je to ok jednou za rok jedu fichtl cup a je to ok ted mi zen motor prave praskl zalepil jsem ho plastelinovym epoxidovym lepidlem s3m zvedavej co to vydrží
Datum: 22. února 2016 22:15
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Vůle do stran ani nevadí. Nesmí mít ojnice vůli nahoru,dolu. Jak má i malou znatelnou tak je to začátek jejího konce.
Datum: 22. února 2016 21:52
 Zdar všem. Řešim zapeklitou věc. Potřebuju změřit napětí na baterce,zda dobijí. Jenže se mi nedaří,ať měřim AC či DC tak mi na displeji multimetru lítaj hausnumera od -18 po 14V v takový rychlosti,že to nejde ani přečíst. A ty a samý bludy mi tam litáj ať dam hroty na baterku,před i za nabíjecí zařízení i přímo na kontakt dobíjecí cívky. Konkrétně je to Simson 6V bez tyristoru i bez ELBY,dával jsem dohromady komplet eletriku. Dotaz zní,zda netušíte,zda používam blbej multimetr a nebo jestli to třeba nedělá neodrušená fajfka (svíčka?) Cívka se mi zdá zdravá,zadní světlo svítí a nepraská,brzdovka z druhýho vinutí cívky funguje. Samozřejmně mi napadlo použít nějakej analogovej ručičkovej voltmetr,kterej na okolní šumy nereaguje,ale nemam ho a ani nikdo známej. Simsoňácký fóra jsem pročítal,každej to měří na baterce a nebo na cívce a nebo za usměrňovačem a nikdo se nezmiňuje že by měl takovýhle problémy ... měřák mam opravdu levnej,ale plně funkční. Napadá mi ta fajfka. Je tam nejobyčejnější krátká s hrotem a svíčka N14C. Píšu jsem jen proto,jestli by někdo neporadil kde dělam chybu ? To že je to simson zde nehraje ani roli ... Dík všem. Elektrikář zrovna nejsem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2016 14:56
Jméno: standa
IP: uživatel18571
 Tak to vyřešila oplechovaná fajfka. Vše jde proměřit. Krásně to dobijí. S mojí jetou baterkou drží na volnoběh krásně 5,82V a při přidání plynu jde krásně 5,94 - 5,96 a nahoru... jinak moje zvláštní baterka drží kapacitu na 5,8V ... asi už ji pérák počechral desky
Datum: 24. února 2016 14:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tohle rušení se děje u nekvalitních digitálních měřáků. Paradoxně jsem koupil jeden měřák z Číny za asi 300kč a ten rušením netrpěl. Po chvíli odešly kabely, dal jsem z 2. měřáku a začaly se tam objevovat nesmysly. Na tyhle věci kolem motorek, který jsou dost zarušený (a ani odrušená fajfka/svíčka nepomáhá), je zlatý analog. měřák.
Datum: 23. února 2016 11:02
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Holt to chtělo klidnou hlavu a víc se zamyslet. Jak mam vymytej mozek ze simsona v iglů a všech schémat,problémů a upadlejch koster tak už jsem myslel,že maj oba usměrňovače (starej a novej) proraženou diodu ... tak sem je rozhodil ... starej sem poopravil,z novýho mi vypadali matičky,oba pípali jen v jednom směru,což je dobře. Vytrh jsem po dvacátý magneto (mam atypickej "sundavák"  a už jsem zas přeletoval kostru na cívce,vytrhal jsem zas všechny kabely a vše řádně překontroloval a znova zapojil a přitom se stačilo zastavit,sednout si,dát cigáro a vyměnit fajfku za dlouhou  Dík za potvrzení. Byl jsem z toho na prášky. Už jen přebouchnu gufero pod zapalovánim,vyměnim prasklý žárovky,zkontroluju dobijení a odjíždí  a kluci nevíte někdo baj oko jakej předstih má mít kladívkáč simson? Jako výchozí bod beru ustavení jaký tam bylo vymáčklý držákama na statoru,na kladívku musim mít aspoň 0,5mm jinak nechytá a když chytí má divnej měkkej chod ... teď už má teda chod jen jeden ... chytí a drží tak 3000 ot  šílený ...
Datum: 22. února 2016 18:58
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tipuju to na tu fajfku,,, odrušit a mělo by to chodit...
Datum: 22. února 2016 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Multik chodí. Když chcípnu motor tak normálně naměřim 5,85V (baterka neni TOP). Rozsah jsem používal 20V i 200V. Zkoušel jsem jak měřit DC na baterce,tak AC na cívce,před usměrňovačem a AC i DC jak na baterce tak za plechovym dobijecim monstrem. To je nějakej divnej šum,protože multik blbne byť připojim jen červenej hrot na plus baterky a nebo na cívku,druhej hrot volnej v ruce a už tam ty nesmysly lítaj ... a je jedno jestli AC nebo DC ... jinak kvůli přisávání vzduchu mam volnoběh tak 3000 ot/min ale to je fuk,to budu taky řešit... to s brzdovym světlem je dobrej nápad,ale není to nutné,funguje to skvěle i teď. Ono šlape úplně všechno. Majiteli to navrhnu,je to jen přepojení jednoho kabelu. Ještě jsem nezkoušel zapojit do okruhu multik jako ampérmetr,to by mělo prej dávat max 2,5A v max otáčkách za tlumivkou a pod 1A na volnoběh by to nemělo padat... ještě nějakej nápad? Že by byl vadnej multik se mi nezdá,měříme a propípáváme tim všechno,auta,motorky ... vesměs teda altiky,baterky,žhavení atd ... vše ok ... a nemuže vadná cívka vytvářet takovýhle frekvenční nesmysly? Vim že u pio kvůli krátký fajfce nejde třeba otáčkoměr na VN kabel ... taky pak píše bludy...
Datum: 22. února 2016 17:59
 Tipl bych to na KO multimetr, na jeho ověření bych udělal experiment, že bych změřil baterii (třeba trochu vybitou) vyndanou z motorky, pak ji nasadil, nahodil, nechal to chvíli brblat a zastavit, vyndat baterii a změřit .. pokud na ní bude vyšší napětí, motorka by měla nějak dobíjet. Jinak jsem elektriku dělal na 6V Simsonu, měl už ale tyristor, ale bez elby (přerušovač bimetal + takovej ten hnědej regler), a co si pamatuju, tak napětí i při běhu nebyl problém změřit a hýbalo se to v okolí 7,2V .. fajka nevím jaká byla ale nerušilo mi to .. samotná dobíjecí cívka by měla jít proměřit na AC, akorát bych dal pro sichr větší rozsah. Jinak z dobíjecí jde myslím že zadní brzdové světlo, co si pamatuji, být tebou to předělám na baterii na spínačku, protože je pak světlo citelněji vidět při nízkých ot. a funguje opravdu jako brzdové světlo .. a cívka je pak jen čistě dobíjecí .. zkus, uvidíš
Datum: 22. února 2016 17:08
Jméno: Miso
IP: uživatel18540
 Zdar , chci se zeptat , vsiml jsem si v chatu ze se nekdo ptal na klikovy hridel s pincka ... chci se zeptat proc jsou 2 druhy ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2016 17:57
Jméno: Miso
IP: uživatel18540
 No jo omlouvam se, chtel sem si udelat prdel s bratrance, jsem u nej na par dnu a von sklada pincka a tak jsem chtel byt i ja o neco moudrejsi
Datum: 22. února 2016 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Miso máš stejnou IP jako Dew ... o co ti jde? Jsou 3 motory tak jsou troje klikovky. J550,555 a 05 jsou ouzký motory a maj příslušný kliky a j20,21 a 23 jsou širší motory a maj příslušný kliky ... nevim co chceš slyšet víc?
Datum: 22. února 2016 16:36
Jméno: Dew
IP: uživatel18540
 Nazdar . Zistil som ze na pioniera su 2 druhy klukoviek. Jedna ma 2 diery na boku a druha je pri ojnicnom lozisku viac vyfrezovana... Nebude to vadit ak tu vyfrezovanu nahradim tou ktora ma 2 diery na boku ? ( Viem ze je to kvoli vyvazeniu ) Diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. března 2016 14:36
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Ještě doplním, čepy 15mm 550/555/05 mají stejný průměr do ložiska a stejnou délku od setrvačníku ven, ale stejné (zřejmě) nejsou.
Datum: 11. března 2016 14:36
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Klikovek je víc než tři druhy. Klika na 550/555 má hlavní čepy 15mm, pístní čep 10mm, čep spodního ložiska má menší průměr než pozdější typy a setrvačníky mají otvory. Klika 20/21/23 má hlavní čepy 17mm, pístní čep 14,1mm, setrvačníky plné. Klika na 05 má hlavní čepy 15mm, pístní čep 14,1mm, setrvačníky s otvory. Na rozdíl od ostatních typů se zde používají celkem tři typy ojnic, viz tady: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=133&idtop=210843 . Poslední typ ojnice se dál používal u 20/21/23, viz katalog ND. Setrvačníky s masivní ojnicí použitou i na 20/21/23 mají viditelně větší mezeru mezi setrvačníky oproti variantě s tenkou ojnicí (zřejmě varianta s dělenou klecí). U typů 550/555/05 platí, že šířka kliky je stejná, stejné jsou i hlavní čepy, liší se setrvačníky. Klika jako celek s pístem by měla být záměnná mezi 550/555/05. Kliky 05 s tenkou ojnicí mám dvě a domnívám se, že obě jsou s dělenou klecí. Takže zde je ještě prostor k doplnění informací  Tolik teorie, kliky 05 mám připravené k repasi, tak se uvidí...
Datum: 11. března 2016 14:22
Jméno: Dew
IP: uživatel18579
 Presne ako pises Standa  su 3 druhy ... ta s gulatymi dierami a zo silnou ojnicou je s 05
Datum: 10. března 2016 22:37
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 No čistě teoreticky by se slabá 05-tková ojnice na 14,1mm čep měla dát normálně přelisovat do kliky j555,spodní čep ojnice by měl bejt stejnej ... já viděl taky jeden abnormál ... plná klika jak z j21 s užšíma hřídelema j05 ... přetočený se mi to moc nezdálo ...
Datum: 22. února 2016 18:20
 Zajimalo by mě ty 05-kové, mám 2 kliky s 2 velkýma dírama, ale silnou ojnicí pro 14,1 čep (takže jako 05) na 2 motorech Jawa 555 .. a ložiska vím že jsou taky 555tkové.. tak že by to někdo někdy přelisovával ? Že by vzal kliku J555 a šupl tam ojnici z 05tkové ? Jinak totiž nevím  V motorech jsem je už tak objevil ..
Datum: 22. února 2016 17:14
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Na fichtla jsou 3 druhy klikovek. S 2 dírama z boku a uzounkou hřídelí ,slabá ojka 10mm čep a to je j550/555. Pak je ta a samá s nepatrně silnějšíma hřídelema,ojnice je slabá a nebo normální pro 14,1mm čep a ta je jen pro j05. Poslední verze je bez děr,silné hřídele a silná ojnice na 14,1mm čep a to je j20,21,23 . Kliky nejsou vzájemně vyměnitelné. Navíc kliky z j550,555,05 jsou "užší" ... odkazy neumím na mém zařízení se starým androidem otevřít ani zkopírovat ...
Datum: 22. února 2016 15:30
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel17521
 s kulatýma dírama je na motory 05 (kulatý dekl) a ty vyfrézovaná je na motory 20,21,23 .. zaměnit nejdou!
Datum: 22. února 2016 15:30
Jméno: Dew
IP: uživatel18540
 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/klika_jehla_nahore_cep14_1.html
A takuto tam mam
Datum: 22. února 2016 14:42
Jméno: Dew
IP: uživatel18540
 http://www.bumbacobchod.sk/www-vebareal-sk-ipod-store/eshop/2-1-Motocykle/98-3-Motor/5/873-Klukovy-mechanizmus-uplny-Pionier
Takuto tam chcem dat
Datum: 22. února 2016 14:41
Jméno: CX
IP: uživatel16502
 Jestli jsem chodí fichtlaři z Kaplicka okr.Č.Krumlov konkrétně modrý fichtl z revmáčema nebo světle zelený taky z revmáčema tak ať se ozvou měl bych zájem o vyjíždky viděl jsem je loni projíždět vždy přes kaplici díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2016 10:29
Jméno: Milan
IP: uživatel18560
 Čau, mám problém při nastavování předstihu u Jawy 250/353. Když nastavím horní úvrať i odtrh, tak při překonání horní úvrati se kladívko ještě více rozpojí než je nastavený odtrh v HÚ. Chtěl bych se zeptat, zda se s tímto někdo z Vás již setkal a mohl mi poradit čím to je.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2016 15:37
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Něco ti nesedí a nebo šmajdá. Při proběhu vačky a kliky přes HU sice ta hodnota rozevření nemusí bejt striktně 0,45mm celou dobu,už to taky muže mít ojetou náběžnou čás,ale zas to nesmí lezt k milimetru. To značí že něco šmajdá. A nebo tam máš blbou vačku a ty 4 desetiny nastavuješ v dobu,kdy je ještě "vyvýšená čast" před kladívkem ....
Datum: 22. února 2016 15:37
|



|