Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Honza
IP: uživatel9157
 Zdravím, \r\n\r\nnastavoval jsem a nastavoval, až mi od pusy začala lítat slova sprostá, jak kdybych dlažbu pokládal... \r\nNakonec jsem byl schopen nastavit vzdálenost kontaktu kladívka na tloušťku cigaretového papírku pro předstih od HÚ 1,6 mm +-0,1mm\r\nAvšak za cenu, že odtrh je jen 0,2mm zhruba.\r\n\r\nProto se Vás, co už jste se pronadávali ke zdárným výsledkům ptám, zdali více vadí špatně nastavený předstih (třeba 4mm od HÚ) - předpokládám, že dřívější příchod jiskry pro větší spal. prostor -- menší tlak, změnší "sílu na kole", nebo jestli více vadí špatný odtrh - kvůli kontaktům(si myslím) ???????????\r\n\r\n\r\n----------------------\r\nJak jsme postupoval:\r\n----------------------\r\nJawa 50/20 1967  \r\n\r\nPůvodní postup - než jsem začal cheatovat s kladívkem..\r\n\r\n1. Píst do HU, nastavení 0,45mm - kladívko..\r\n\r\n2. Šuplerou 1,6mm od HU\r\n3. Povolení statoru a otáčení s ním hlava nehlava.. 0,05mm se mu při odtrhu 0,4mm nechtělo však.\r\n\r\nZa rady a typy Vám budu moc moc vděčný, nerad bych se pronadával do pekla  \r\n\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. srpna 2016 8:32
 Docela se divim že Standa a čz je ochotnej ten tvuj výblitek číst a dešifrovat a ještě se namáhat ti radit. PROBOHA!!!!! PIŠTE JAKO LIDI.....
Datum: 05. srpna 2016 8:32
Jméno: standa
IP: uživatel18762
 Důležitý je,kdy se začne kladívko otvírat - tzn.předstih. Odtrh určí,kdy se kladívko zas zavře. Pro tebe je podstatný aby kladívko začlo otvírat (0.05mm) asi 1,6-1,9mm před HU (používam hodnoty k 1,9mm) a aby bylo otevřený do HU. Dál tě to nezajímá... 0,2mm na kladívku je dost málo,bude jiskřit. Buď ti něco šmajdá,máš sjetou vačku a nebo pertinax na kladívku či blbě usazený zapalování. A nebo to děláš nějak blbě. Já kladívkáče nastavuju oko vidí a vždy to je v mezích.
Datum: 28. července 2016 6:59
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Postup ,vyjedeš s pístem do horní úvrati . Na kladívkách nastavíš, pomocí měrky velikosti 0,4, odtrh. Nyní otáčíš rotorem proti směru hodinových ručiček ,dokud píst nesestoupí na vzdálenost 1,6 mm. V tomto okamžiku by mělo dojít k rozepnutí kladívek. Pokud k tomu nedošlo, povolíš dva šroubky statoru a statorem pootočíš vlevo. Jestli došlo k rozepnutí kladívek dříve, pootočíš statorem vpravo. Pokud se ti nepodaří nastavit předstih ,může být opotřebená vačka a nebo křivé kontakty přerušovače. Také mohou hrát roli špatná ližiska na klikovém hřídeli.
Datum: 28. července 2016 6:57
 Opět zdravím příznivce Jawy 21 a prosím o pomoc s poskládáním hlavy řízení. Víte někdo jak mám mají být správně ty matice na krku? Katalog píše, že by tam měly být tři. Děkuji Dušan
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. července 2016 13:06
Jméno: DusanMacek
IP: uživatel18764
 Děkuji za informace podivam se na 23. Velký plech mám s lištama.
Datum: 29. července 2016 13:06
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ono je totiž taky víc druhů horních brejlí! Pro složení, které jsem popsal potřebuješ takový, aby vnitřní průměr díry v ose otáčení odpovídal osazení na maticích... mám to tak na 20 i 21,,, na 555 jsou brejle s dírou odpovídající průměru trubky krku řízení, s jiným složením nemám zkušenosti,,, zkus si nají katalog na mustanga, tam by to mělo bejt trochu jinak, a možná tak i na novějších 21... máš s hranatým podsedlovým plechem bez Al lišt?
Datum: 28. července 2016 16:45
 Děkuji za pomoc, vše šlo dle tvého návodu hladce až do chvíle, kdy jsem nasadil horní brýle. Na horních brýlích je zespoda kroužek, do kterého zapadne příruba matky. Na horní části brýlí jsou výstupky, které zapadají do drážek na krku řízení a matice s osazením nezapadne jako ta spodní. Souhlasím s tvým názorem, který je logický dle katalógu, ale v případě matic s osazením, je tato cesta nereálná. Dušan
Datum: 27. července 2016 22:46
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 je to denoduchý, první jde miska ložiska, na to matice s osazením směrem nahoru (touhle maticí dotáhneš citovkou ložisko, ale bacha, nesmí bejt volný ale ani přetažený!), na osazení přijdou vtchní brejle, nad brejle opět matice s osazením směrem dolu do brejlí a na to dle katalogu ještě jedna kontramatice
Datum: 26. července 2016 16:33
Jméno: Kaštovský
IP: uživatel18760
 Zdravím, chci si koupit plovoucí kotouč na Jawu. Na internetu jsem našel různé druhy ,s velkým rozpětím ceny. Můýete poradit jaký nebo kde ho koupit. Jde mi o čedký výrobek a kvalitu. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. července 2016 9:37
Jméno: Jirka
IP: uživatel18706
 Dobry den, mam dotaz ohledně skládání motoru, jedna se o motor z jawa mustang a mám problem ze pri složeni mi nejde otáčet převodovkou a nevím si stim rady, diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. července 2016 15:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 máš, mezi kartery těsnění?, měřil jsi axiální vůle hřídelí?, převodovka je přímo z tohoto motoru, který skládáš? měnil si pouzdra?
Datum: 26. července 2016 15:34
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Zadej si do vyhledávače , složení převodovky jawa 50. Máš tam videa s podrobným popisem a radami.
Datum: 26. července 2016 9:12
Jméno: Marek Horňák
IP: uživatel18759
 Dobrý den, dnes jsem na babetě 210 rozdělával válec a koukám ojnice celá od oleje , vysušil jsem to a parkrát potočil a ojnice zase celá od oleje . Je to špatně? Babeta jezdí celkem v pohodě zhruba 35km/h a když držím plyn na plno asi minutu tak pak chytne druhý dech a jede i 45 . Má to takový divný zvuk jako by tam byl omezovač  Myslel jsem si že je to špatným pístem nebo kroužky protože to dosti cinká ale nejsem si jistý. Předem díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. července 2016 9:48
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 V klikovém prostoru nemá olej co dělat. Pokud nejde o olej, který se přidává do benzínu. Jestli je tam olej z převodovky, tak máš poškozené těsnění mezi bloky.
Datum: 25. července 2016 9:48
Jméno: standa
IP: uživatel17556
 Zdravá babeta s přehledem jede 55km/h (zkrácené koleno). Známýmu jsem ji opravil a seřídil tak že jela teplá/studená a rovinky lezl tacháč k 60km/h. Karburátor origo ! Pokud máš nějaké problémy tak doporučuju motor opravit a seřídit.
Datum: 25. července 2016 6:32
Jméno: Honza
IP: uživatel18758
 Ahoj draci, \\r\\n\\r\\nchtěl jsem se zepat na rozměr šroubků na hliníkový lišty na "hlavní" kastli(plechu).\\r\\nJe to M3 nebo M4? délka pro mě není až tak podstatná..\\r\\n\\r\\nA ještě jeden dotaz, k předstihu. Mám poměrně mastný celý zapalování + prach=skoro kašička(přeháním), nešlo mi otočit statorem (asi jak to bylo zasiflený). No nakonec se stator otáčí, ale zároveň se mi s ním otáčí i vačka, takže i klika a píst, takže se mi rozhasí předstih. Předpokládám, že po vyčištění by mělo jít se statorem otáčet hladce, že mi to nehýbne s nastavenými 1,6mm od HÚ. \\r\\n\\r\\nDíky moc za reakce a přeji hezký den\\r\\nHonza\\r\\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. července 2016 10:15
Jméno: Honza
IP: uživatel18758
 Děkuji
Datum: 24. července 2016 10:15
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Šrouby 3 x 10 mm.
Datum: 24. července 2016 7:50
Jméno: Honza
IP: uživatel18758
 A ještě dotaz, když budu oživovat motor po dlouhé prodlevě, tak je lepší zkoušet startovat asi s teplou svíčkou N17C ale pak, v případě úspěchu, jezdit klasicky na N14C??
Datum: 23. července 2016 16:01
 čau draci - mám takoví menší problém s babetou 207- když je zaplé světlo hůř se startuje ale de to ,a při plném plynu to vynechává ale jakmile světlo vypnu vynechává to asi tak jen jednou na 500m cca na 2 vteřiny (mám novej k.delorto , starší válcové hnědé tyristorové zapalování ) je to tyristorem ? nebo slabým magnetem ? do budoucna chci přidělat i blinkry ale tet teda nevim jestli by to s nima vůbec jelo
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. srpna 2016 13:49
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 tak sem dal novej tyristor a novou studenou svíčku a je to už bez broblému.
Datum: 13. srpna 2016 13:49
Jméno: standa
IP: uživatel4818
 U babety je tisíc možností,proč vynechává. Opravdu to není mechanická zavada? Gufera ok? Palivo dotéká ? Kabely ok?
Datum: 24. července 2016 19:13
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 ano mám ale přinde mi to zbytečné protože dříve mě to chcípalo právě s originálním karbecem a po výměně za dellorto to byl bezproblémový stroj jenže už zase je to tu - asi si obědnám tyristor se zabudovanou cívkou a viměním komplet elektriku jinak to už nevidím =(
Datum: 24. července 2016 16:29
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš možnost zkusit orig. karburátor?
Datum: 24. července 2016 15:37
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 nee nemám - jinak zjistil jsem že na stojánku při plném vynechává ale při jízdě když na ní sedím nee ale po určitejch odjetejch metrech -pokaždy jinak začne vynechávat až chcípne uplně
Datum: 24. července 2016 13:51
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš vůli na plynovém lanku?
Datum: 24. července 2016 7:54
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 simeringi mám nové a karbec též takže by měl těsnit dobře
Datum: 23. července 2016 15:43
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 v zadu jen tu spodní e13 6w a ve předu obyč 6w
Datum: 23. července 2016 15:41
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 vodiče od světel v pořádku a obě ukostřená kontakty též v pořádku
Datum: 23. července 2016 15:36
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Co máš vzadu za žárovku?
Datum: 23. července 2016 15:26
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Budˇšpatné těsnění u karburátoru ,nebo pod zápalováním (špatné gufero).
Datum: 23. července 2016 15:24
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 hmm dobře - když na karbecu nejdou snížit otáčky na volnoběh což oni nějak moc opravdu nejdou pak to saje vzduch odkud ? a jak toto seštělovat ?
Datum: 23. července 2016 15:18
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Tak to někde zkratuje.Prohlédni vodiče od světel.
Datum: 23. července 2016 15:18
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 svíček už jsem vistřidal asi 5 a jiskru hážou všechny
Datum: 23. července 2016 15:16
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 + nové zjíštění když ji nechám na volnoběh - ok dobry ale jak zapnu světlo chcípne
Datum: 23. července 2016 15:15
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Dej jinou svíčku.
Datum: 23. července 2016 15:10
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Vyšroubuješ svíčku a místo ní vložíš do válce delší tyčku. Nyní pootočíš setrvačníkem ,až píst vysune tyčku do nejvyšší polohy. Dále pootočíš setrvačníkem zpět ,až tyčka sjede o 1.2 - 1.5 mm. Na rotoru a statoru jsou
rýhy, ty by měly být v jedné rovině. Když nejsou, povol dva šrouby,které přidržují stator s cívkami a pootoč jím ,aby byly rýhy v jedné rovině. Potom šrouby dotáhni. Taky bys měl seřídit volnoběh (šroubek na karbu-
rátoru). Kdyby nešly stáhnout otáčky,tak to přisává vzduch.
Datum: 23. července 2016 15:07
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 tak předstih je naštelovám dobře a muj problém s babetou stále trvá =( někdo nějaké další tipy ? co s tím .
Datum: 23. července 2016 14:58
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 tak s tím jsem nikdy nehejbal ani nevím jak to seštelovat a o co u toho předstihu jde jakej to má na co vliv ? - kazdopádně jak zjistim jak to seřídit dám se do toho .
Datum: 23. července 2016 14:19
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš dobře nastavený předstih ? Má být 1.2 mm před horní úvratí.
Datum: 23. července 2016 13:25
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 tak tento problém opraven - ale ten hlavní se ještě zhoršil už to zní jako křovinořež aji s viplima světlama (už tam nic nedrhne) tak já nevim co s tím tet to pozdechává téměř pořád - nějaké další rady čím by to mohlo bejt ?
Datum: 23. července 2016 12:22
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Budeš muset povolit cívky a podložit je těma ústřižkama z petlahve a poté utáhnout. Potom ústřižek vysuneš .Když bude vše ok, tak hlavy šroubků pokápneš barvou ,aby se nepovolily. Musíš také zkontrolovat ,jestli
nemá klikový hřídel vakl (špatná ložiska). Uchopíš rotor a pokusíš se s ním pohnout nahoru,dolů.
Datum: 23. července 2016 7:13
Jméno: teritorids
IP: uživatel18757
 díky vám ! -tak - mrkl jsem na to a skutečně ani jsem nepotřeboval petlahev a už to bylo jasné dře to a už na první pohled je tam spoustu kovových pilinek od toho jak se to obrušovalo- otázkou ovšem je jak to spravit aby to nedrhlo ?
Datum: 22. července 2016 21:57
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Zkontroluj vzdálenost cívek od rotoru. Ustřihni kousek z petlahve a postupně vlož mezi cívku a rotor. Vzdálenost má být 0,3 mm. Nesmí ti rotor drhnout o cívku.Čím větší vzdálenost ,tím menší výkon magneta.
Také zkontroluj naletování vodičů a všechny konektory. Může být špatná i svíčka.
Datum: 22. července 2016 20:17
Jméno: jawass
IP: uživatel18459
 čau, dnes jsem se ptal v motodílech, jaký mě mohou objednat píst na pionýra a řekli že objednávají písty jejichž výrobcem je VARI. Chci se teda zeptat jestli někdo tyto píst zná, kde se vyrábí a zda to vyrábí přímo VARI, nebo je to nějaká podznačka. díky za názory
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. července 2016 17:47
 Zdravím fandy Jawa 21. Poraďte mi někdo jak je to s barvou lemovky kolem otvorů (kohoutek a sytič) a na stranách prsiček. Dává se na všechno jen šedá nebo je to kombinace šedá a černá? Děkuji Dušan
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. července 2016 7:23
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Dle mého se hodí ke světlým barvám šedá a k tmavé barvě černá.
Datum: 23. července 2016 7:23
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 Zdar chlapi mám problém s mojí čz 175 typ 450. Při jízdě nemohu moc pořádně roztáhnout 1 a 2 protože při malém přidání plynu se strašně rozklepe a dál nejde když tam kopnu 3 jak nabírám rychlost ale taky se začne strašně klepat a řve u čtyřky to samí nevíte co by mohlo pomoci díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. července 2016 17:52
Jméno: čztak
IP: uživatel17437
 Děkuju za vaše radyvspojku jsem povolil a je vše v pořádku děkuji mockrat
Datum: 21. července 2016 17:52
Jméno: čztak
IP: uživatel17437
 Olej tam mám mogul 80 a ten kroužek se mi portaci to je v po ho nejraději bych vám poslal video co to dela
Datum: 21. července 2016 17:35
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Co tam máš za převodový olej ? Dej tam pp7 od parama. Do těchto čz patří. Jestli můžeš tím kroužkem otáčet, tak se spojkou nehýbej. Jinak bys musel šroub povolit né utahnout,aby to neklouzalo.Kdyby mezi
tím kroužkem a vačkou byla větší mezera ,zase to nebude vystavovat a budeš řadit přes zuby.
Datum: 21. července 2016 17:05
Jméno: čztak
IP: uživatel17437
 Tak mám jí přitáhnout
Datum: 21. července 2016 16:46
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Tak ti ta spojka klouže.
Datum: 21. července 2016 16:24
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 spojkou to nebude protože ta mi zabírá pěkně a reaguje dobře s tou problém nebude to podle mně bude vzduchem protože když jedu pomalu tak je to cajk ale když přidám plyn tak se jenom zvednou otáčky ale motorka jede furt stejně
Datum: 21. července 2016 15:03
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 Takhle jak jste popsal tak to mám ale furt mám ten samý problém podle mně to bude tim šroubkem vzduchu zkoušel jsem ho ladit do té 1 otáčky a furt to tak dělá
Datum: 21. července 2016 14:47
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Povol lanko spojky. Zkontroluj ,zda ti kladka lehce dosedá do vačky, ( mezera 0.2 ) ten kroužek na kladce musí jít pootočit. To vyladíš tím šroubem co ti prochází deklem.Potom seřídíš lanko. Na páčce musíš mít
vůli lanka do 4mm.
Datum: 21. července 2016 14:35
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 Můžu se zeptat jak ? děkuji
Datum: 21. července 2016 13:57
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Seřidˇautomat spojky.
Datum: 21. července 2016 13:52
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 gufera jsou nová i když tam má 4 a mám malinko plynu tak tak v pohodě ale když přidám plyn tak do půlky tak začne klepat řvát a rychlost je furt stejná myslíte si že bych měl povolit spojku ?
Datum: 21. července 2016 13:43
Jméno: Roman Král
IP: uživatel18755
 Pokud seřídíš karbec a předstih, tak další možnost je jestli dlouho stála že jsou špatný gufera na klice buď přisává vzduch a nebo netěsností kliky olej,nebo netěsní tesnění mezi karbecem a válcem.
Datum: 21. července 2016 13:37
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Ještě by ti mohl přisávat vzduch pod zapalováním.
Datum: 21. července 2016 13:30
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Já se přikláním k té spojce. Když máš zařazeno a jedeš svižně ,přimáčkneš spojku, tak to taky zařve.
Datum: 21. července 2016 13:11
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 děkuju moc zkusím a dám vědět jak jsem dopadl myslíte si že tohle bude příčinou toho mého probllému ?
Datum: 21. července 2016 12:59
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 U čz 175 typ 450 je jehla ve II. zářezu shora a vzduch 1/2- 1 otáčka.
Datum: 21. července 2016 12:25
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 NN spojka je v pohodě ale budete karburátorem protože když se rozjíždím tak když mám malinko plynu tak to jede pomalu když přidám trochu víc tak se rozklepe řve a dál nejede jenom řve takhle to mám vlastně u všech rychlostí potřeboval bych vědět na kolikátej zářez mám dát jehlu a okolik mám pootočit šroubkem na směs tim vodorovnym
Datum: 21. července 2016 12:08
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Nemáš moc přitaženou spojku?
Datum: 20. července 2016 18:02
 Dobrej potřebuji poradit mám babetu s jednorychlostnim motorem,ten novější a když se motor zahřeje tak přestane táhnout a naopak je cítit jak se brzdí.Kdyz zastavim tak na volnoběh běží krásně nevím co s tím ,motor měl loni go.Dik za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. srpna 2016 9:18
Jméno: Kurt
IP: uživatel18768
 Tak hele podle toho co jsi napsal,tak to vypadá na Zapečené pístní kroužky,nebo brzy budou!!! Pozor při záběhu na poměr olej-benzin! je otázka jak byla udělaná ta GO-motoru.Hodně štěstí...
Datum: 01. srpna 2016 9:18
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Může být chudá směs , velký předstih. Prohlédni kolínko výfuku ,někdy se to ucpe karbonem.
Datum: 20. července 2016 11:28
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 Zdar, dnes jsem kupoval nový píst na pinýra, chtěl jsem český almet, ale to mi řekli že na pionýra neni a dali mi jakousi ambiku- je to indická značka. Tak se chcu zeptat jestli je to aspon trochu kvalitni a bez problému to stím jezdí nebo je to zmetek - myslím materiálově. Kde se dá případně zehnat český píst almet. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. srpna 2016 9:20
Jméno: standa
IP: uživatel18771
 Mám výbornou zkušenost s těma lehkýma maďarskýma odlitkama co prodává FK. Almet stejně jako třeba maďarská Berta jsou z plnýho odlitku. Mě se třeba stalo,že se mi píst z plnýho odlitku přidíral v otáčkách nad 9000ot/min. Ten lehkej to nedělá. Přitom ty plný jsou kovaný a ten lehkej je odlejvanej. Kovaný by měli bejt lepší,ale pro mý potřeby je lepší ten odlejvanej. Těžko říct proč. Do 3 kroužků bych nešel už jen z toho důvodu,že třetí kroužek jezdí do sání,které je cca 27mm široké (po odečtení radiusů asi 25mm),bezpečná šířka kanálu pro litinový kroužek bez rádiusu je 23mm. Proto strašně moc motorů jezdilo se zlomenym třetím kroužkem. Podle mě tam dali 3KR písty,protože jich měli po j05 strašně moc udělanejch dopředu,ale ta j21 už má sání jiank jak j05. Všimni si,jak všechny válce,který jezdili na 3kr pístech mají neskutečně okopanou horní hranu sacího kanálu. Kdybys chtěl udělat pěknej píst na zakázku z odlitku Almet tak se obrať na firmu MOTO-PÍSTY.CZ ,je to eshop na písty dcery p.Baška z Třebechovic. Maj jak lehký tak Almeťácký odlitky. Za výrobu pístu nechtějí extra ranec.
Datum: 03. srpna 2016 9:20
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 To je mi všechno jasné, taky jsem se už motoru i autových hodně nadělal. Mě nešlo o to že bych řešil nějakých 180 korun, ale o to že nový kvalitní píst dělá problém sehnat. Nakonec se mi podařilo sehnat píst uloženku za 350kč akorat to byl jen 2 kruháč a já chtěl 3 kruhy, pač jsem chtěl udělat motor naprosto podle originálu - takový experiment. Já totiš moc nevěřím ani těm madarum- já si nechávam dělat na zakazku písty od almetu, ale ted na to nebyl čas.
Datum: 03. srpna 2016 8:25
Jméno: standa
IP: uživatel18770
 Sorry přehlíd jsem novou odpověď. Jak má píst rýhu (z 99%zepředu) vždy to bylo způsobeno nějakou deformací. Mužou být natlačené drážky pro kroužky a kroužek se nemuže volně hýbat. Zprvu to bude ok,ale přinejmenšim se začne v drážce zapékat,eventuelně přidírat. Jo taky jsem to párkrát udělal a mužu říct,že to moc nefunguje... pro mě je píst otázkou 145 korun,absolutně se takovejma kravinama už nezabejvam. Je to potřeba ,koupim jinej ... neřešim ... zvoní ojnice,koupim jinou,necham přelisovat. Vidim ve válci drápance a rantl,necham vybrousit,vůbec se nezabejvam tim,jestli to novej píst a nebo kroužky vyřeší,jde na výbrus... protože dělam motory víc ostatnim lidem jak sobě,tak si takovou ambiku nedovolim koupit. Nedovolim si koupit nic,o čem nejsem přesvědčenej,že je to víc než dobrý. Cenu nezkoumam. Radši koupim dražší osvědčenej píst a kroužky za 3 kila než nejistýho indiána za 180,- .... asi tak ... to je jako v autě. Po letech jsem zjistil,že nemá význam měnit jeden čep,silentblok,vstřik atd ... dojedu to a pak to vemu z gruntu všechno ... pak jak začne někde něco zlobit,vim,čim to neni. U pio jsou to navíc všechno korunový a stokorunový položky,go motoru do trojky ...
Datum: 02. srpna 2016 16:17
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 Stando: Chci vědět čemu podle tebe ta malá podélná rýha může vadit - těsnost stejně zajištují kroužky, jediné co možná kvůli tomu hůř těsní jsou přefuky, ale na to má stejně větší vliv podtlak. Já myslel že by byl originál lepší i s tou rýhou, přecejenom tam vím že je to kvalitní materiál a nemůže se třeba roztáhnout a zadřít. díky za odpověd
Datum: 22. července 2016 7:59
Jméno: Honza
IP: uživatel18753
 Ta ambika to je vlastně celá pístní sada jeden u nás jí ma v mustangu a najel s tím už 20tis bez prdele že když se nadstavoval předstih tak válec už má slušnou hranku co sem se díval a ještě jezdí na ojnici VM a šlaoe mu to teď už to zvoní tem motor drobet se mi zdá že tam něco poklepkává ale má opravdu 20tis za sebou s mogulem TS
Datum: 20. července 2016 17:07
Jméno: standa
IP: uživatel18751
 Ambiku
Datum: 20. července 2016 6:22
Jméno: jawass
IP: uživatel18459
 a tady je to co za značku? je teda pravda že almet do pionýru písty nedělá? mám eště píst původní na tom je ale malá rýha dlouhá asi 3,5cm je teda lepší dát do motoru origo stou rýhou nebo nový ambiku? díky
Datum: 19. července 2016 16:37
Jméno: standa
IP: uživatel18751
 Jestli chceš hodně dobrej píst tak ho kup tady. Ambiku neznam,ale už ta cena mi od koupě odradila,nikomu bych to do motoru nedal. On asi úplně špatnej nebude,ale v indii je ve firmách výstupní kontrola nulová,takže pustěj i zmetky ...
Datum: 19. července 2016 16:32
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Zdravím, můžete mi poradit, kdo a kde dobře zrepasuje kliku na J05 (nové čepy, výměna ojnice), nejlépe mezi Libercem a Pardubicemi v dosahu +- 100km? Vím o Ahře a o Padalíkovi, ale nechci posílat hotovou kliku poštou  Díky!
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. července 2016 21:08
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Je mi to posílání proti srsti, ale pokud si klikaři troufnou  Čepy na 05 se sehnat dají, jen nemám štěstí na dobrý kliky, buď je totálně KO nebo varianty s atyp tenkou ojnicí...
Datum: 21. července 2016 21:08
Jméno: standa
IP: uživatel18754
 Zdar. Klika se dá bez problému poslat poštou,jen chce u toho myslet a do balíku jí tak usadit,aby nemohla o nic "klepnout" ... vyřež z polystyrenu bezpečnej "domeček" a do pohody ... hotovou ti ji zas usadí do obalu a je to ... repasy klik j05 jsem už zajišťoval,to že se musí profrézovat je klasika,ale čepy jsme ještě neřešili...
Datum: 21. července 2016 7:04
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Díky za tip, nechce se mi to zpět posílat poštou, ale asi nic jiného bohužel nezbude...
Datum: 21. července 2016 6:26
Jméno: Honza
IP: uživatel18753
 Já jsem dělal go kliky 05 na podzim 2014 ve firmě RAVO CB v Č.Budějovicích mohu jen doporučit. Dávaly nové čepy a novou ojnici s jehlama jen říkal že ji musely profrézovat drobet setrváky protože tam origo byla tenká ojnice s čepem 14 a teď už je tam klasika jako u novějších 05 nebo jako u 20 21 23. Čili kdyby si tam zavolal tak by si se s nima domluvil a posílají to asi i poštou, tak jen mohu říci že u mě dobrá zkušenost.
Datum: 20. července 2016 17:01
Jméno: David
IP: uživatel18750
 Zdar všem. Měl bych dotaz, mám ČZ 175 / 487, po komplet GO + nově natažená elektroinstalace (nedělal jsem já). Najezdil jsem s ní cca 200 Km, když najednou začla vynechávat jiskra a motor vypnul. Nic z elektra nefungovalo, světla blinkry atp.. -praskla pojistka. Koupil jsem novou baterku ( stará už byla udejně hyn, dávala prý jen 4,5 V namísto 6V) a vyměnil jsem pojistku. Bohužel však od té doby jsem se již pořádně neprojel. Po necelém kilomeru jízdy začne znovu vynechávat jiskra a přetaví se pojistka. Tento proces doprovází problikávání světlometu a kontrolky dobíjení. Dnes jsem na slepo zkusil vyměnit zapalovací cívku, ale nic se nezměnilo. S elektrikou bohužel nejsem kamarád, nevím jak postupovat při hledání problému. Mohl by mi prosím někdo z vás poradit, co by to mohlo způsovobat, nebo mě alespon nasměrovat, kde a jak začít hledat problém? Děkuji za vaše odpovědi. David
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2016 20:47
Jméno: David
IP: uživatel18750
 Pojistka se bohužel poprvé přetavila za jízdy bez světel. Každopádně díky za rady, mrknu na to.
Datum: 19. července 2016 20:47
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 přesně tak, někde bude prodřenej drát. Prvně bych zkusil jet nějakej čas bez světel, co to bude dělat, když pojistka vydrží, vyloučíš zkrat ve světelnym okruhu. Jinak prostě sundat nádrž, jít po svazku elektroinstalace a hledat prodřený místo (ne nutně jen pod nádrží, koukni i na kabeláž na obě strany řidítek nebo od regulátoru k dynamu)
Datum: 19. července 2016 19:49
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Když se ti přetaví pojistka, může jít o zkrat živého vodiče na kostru. Může být skřípnutý ,nebo uvolněný plusový vodič.
Datum: 19. července 2016 10:34
Jméno: JIrka
IP: uživatel18706
 Zdravím, potřebuji se zeptat zda vadí ulomená čast v kartaru u jawa 50 tam kam se vklada radici automat , díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2016 8:41
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nevim jakou část myslíš, ale pokud je to někde, kde to umožní pohyb automatu (např. u aretační drážky), tak to samozřejmě vadí... dej sem fotku
Datum: 19. července 2016 8:41
 Caute draci, potreboval bych prosim Vas radu jak vyndat lozisko z deklu zapalovani na mustangu. Zkousel jsem horkovzduskou nahrivat, dekl uz svou teplotou tavil gumu na ktere lezel a potom jsem zkousel palickou poklepem na dekl vyklepnout, ale bez uspechu. Predem diky za kazdou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2016 22:38
 já si chlapy vydělám nejdřív osku páčky, potom páčku a ložisko vyklepnu z venku otvorem po štelovacím šroubu  plus teda chvilka na elektrické plotýnce
Datum: 17. července 2016 22:38
Jméno: Honza
IP: uživatel18749
 Díky za rady kluci, nakonec jsem tam navařil kus zavitový tyče a přes pásovinu s dírou nahřátý vyndal ven. Myslím, že ani kdybych to nahřál jak chtěl, tak pouhým klepnutím to nevypadne, ani tím improvizovaným stahováním to moc nešlo...
Datum: 17. července 2016 17:50
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Tak jsi asi málo praštil  a nebo všechny motory co jsem kdy dělal byly "dojetý" ... zatim jsem to páčil jen u dvou. a to sem myslel,že z toho vykvetu... dnes bych to řešil jak píšeš ty,to je ještě lepší než to "páčit"... ale když ona ta propanbutanová bomba je tak bombová   spousta věcí co mi dřív horkovzduškou a letlampama nešlo najednou jde  čim větší hořák tim líp
Datum: 17. července 2016 12:51
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 několik těchto ložisek už jsem vyměňoval, ale nikdy mi klepnutím po ohřátí nevypadlo,,, udělal jsem si na to jednoduchej stahovák (resp. vytahovák), kdy heftnu kousek závitovky k ložisku, nandám na ní takovej klobouček o málo větší než vnější průměr ložiska a postupným utahováním matice na závitovce ložisko pohodlně vytáhnu ven...
Datum: 17. července 2016 12:43
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Paličkou to je špatná cesta. V 90%stačí dekl ohřát a praštit s nim třeba o stůl. Ložisko vyletí. Pak lze použít třeba ohlý šroubovák,nůž,hřebík a postupně ložisko odpáčit... jak se tam udělá trochu škvíra tak vemeš nějakej 6-hr šroub co už se vejde hlavou pod kroužek ložiska a přes nějakou placku budeš utahovat a on ti ložisko začne vytahovat (nutno střídat strany). Ale teda většinou po ohřátí ložisko vypadne slabým klepnutím ... když ne tak to chce ještě víc ohřát a víc s tim praštit (třeba o ten stůl) ... některý vypadnou po ráně do stolu i studený  jinak to háčkováníje pakárna... a horkovzduška a letovací kartuše mi moc nepřesvědčili,hřejí lokálně ... ideální je bomba plynu s jednim hořákem (třeba na stanování) ... tam cokoliv chvíli necham,je to vařící během chvíle a nic se lokálně nevyžíhá...
Datum: 17. července 2016 10:16
Jméno: Tomáš
IP: uživatel18274
 Ahoj budu dávat rám z pio na pískování a komaxit. Chtěl bych se zeptat jak správně ochránit plochy, které nesmí být poškozené pískováním a barvou, třeba krk řízení nebo závity? Pak bych se chtěl také zeptat jak mám po komaxitu ošetřit přechody mezi komaxitem a holým kovem jestli to mám trochu natřít barvou? A nebo je to jedno. Děkuji za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. července 2016 12:17
Jméno: čzták
IP: uživatel17437
 do závitů našroubuj trochu šrouby aby se neporušili dále ten krk řízení můžeš nechat opískovat ale pak mu řekni až to bude dávat do barvy tak at si to zakrije páskou a žádnou barvu na to nedávej všechno ti udělá v komaxitu opískuje to a pak na to hodí barvu kterou vypálí
Datum: 21. července 2016 12:17
Jméno: Panel
IP: uživatel18743
 Ahoj kluci potřeboval bych poradit na jawe 250 typ 559 panel mi nefunguje spojka na 1a 2 jde normálně zmacknu spojku drbnu do toho pustím spojku a neprokluzuje ale na 3 a 4 prostě furt klouže nastavenou ji mám dobré podle dočkala tak jsem si myslel že to jsou lamely ty jsem koupil nové pružinky a řetěz taky a bez rozdílu furt to klouže olej mám pp80 ještě mě napadlo že by to mohlo být automatem jaky tam patří originál a jak dlouhá má být ta tyčka ? Mám doma oba druhy i rozdílně dlouhé tycky. Předem díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2016 8:57
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Shodil bych obě víka, povolil spojkové lanko a vyzkoušel, zda funguje poloautomat - zda páka v krajních polohách dostatečně rozpíná lamely. Tím si ověříš i spojkovou tyčku. Další věc je stav koše a unašeče - lamely musí chodit naprosto volně, nesmí tam být záseky od lamel. A další věc je i stav plechových lamel, nejsou zdeformované? Příručka pro 638 uvádí max. zvlnění 0,2mm. Nemáš mezi spojkovými tyčkami kuličku? Má být jen v automatu - mrkni do hřídele bez tyček, zda je průchozí, zda jsou tyčky rovné a v hřídeli nedrhnou. Jak vypadají konce tyček, kulička a štelovací šroub? Ještě připomínám, že lanko se nastavuje až po nastavení poloautomatu, musí mít v páčce vůli. Spojka musí vypínat i bez lanka! Vypínací mechanismus je v pořádku? Dá se snadno rozdělat a zkontrolovat. Opět musí chodit zcela hladce, občas je vymačkané vypínání, případně něco praskne a pak to nechodí, jak má... Ale možností je spousta
Datum: 15. července 2016 8:57
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Máš mezi kladkou a vačkou nepatrnou mezeru, kdy ještě můžeš otáčet tím kroužkem na kladce ? Pomůže i hustší olej PP7.
Datum: 14. července 2016 8:08
Jméno: jawasss
IP: uživatel18459
 Zdar, potřebuji radu, dělám generálku motoru na mustanga. Problém mám ale s uchycením hřídele a řetězového kolečka do ložisek. Ty pvodní co byly v motru když dám do nových ložisek tak jsou tam strašně volné uplně v tom jezdí. Když tam zkusím dát jiné tak tam jdu ztuha musí se narážet - tak si myslím že to má být. motor je ten nejnovší r.v 1980. Tak mě napadlo jestli tam pak nezačali dělat větší vůli. nebo jestli to normálně vždycky musí b ýt do ložisek naražené a dyž to tam jezdí je to šatně. JEště potřebuji vědět, jak moznám řadicí automat jestli je dobrý když je vymontovaný. díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2016 10:35
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Pokud je správnej řadící automat ve správnym motoru (s ouzkym ozubcem pro j550,555,05 a širší pro j20,21,23) a pokud vypadávají kvalty a automat nemá absolutně měkkou aretační pružinu na zubu tak je z 95% problém v soukolí převodovky , blbě vymezený futra,zemědělská vůle na přeskakovacim cvrčku nad jedničkou a klasika omletý drážky kol a hřídelí. Pokud vypadává 1 a 3 s tim že nejdou skoro ani zařadit tak je ouzkej automat v širokym motoru ...
Datum: 17. července 2016 10:35
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Dobrý řadící automat poznáš tak že řadí,je rovnej,nekroutí se jak had a neseskakuje mu ten aretační zub (funkční vodící plochy/rovná deska automatu). Pružiny mají odpor. Zuby na půlměsíci nejsou kulaté,přeskakovací jezdec taktéž. Ve spod správně vyjíždí packy co zaskakují do výřezů. Taky to nesmmí bejt kulatý.
Datum: 17. července 2016 10:29
Jméno: standa
IP: uživatel18748
 Hřídel kliky či hřídel na výstupu musí jít do ložiska suvně se znatelným odporem (rozhodně ne volně či s vůlí). Ložiska se dají koupit různá. Některá jsou na nule,některá mají toleranci do plusu a jiná do mínusu. Nedozvíš se to. Střed je ZVL neboli ZKL (Kinex). Kupříkladu ložiska FAG jsou volná a zas ložiska SKF festová...
Datum: 17. července 2016 10:24
Jméno: Honza
IP: uživatel18747
 V dnešní době se neni čemu divit když kupuješ pomalu čínský ložiska prodavačka když se zeptám říka kdo ví odkaď to je to vyrábí v číně a každý si klepe svoji značku na tyhle malý ložiska. Ještě dnes se dá použít značka kinex to je taková slabá náhražka ložisek z dob zlatého socialismu.
Datum: 17. července 2016 6:22
 Zdravím... miam řid. průkaz sk. B (nic jinýho označeného nemam, ale tak to mám snad automaticky ne?) a mam k dispozici Jawa 50 Mustang 3,5K (2,6kW) při 6700 ot/min. Obsah 49,9 ccm!\\\\r\\\\nMohu tento "stroj" řidit s mým řid. průkazem sk. B?  Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. srpna 2016 8:44
 No, jde taky o to kdy jsi to B získal. když jsem dělal řidičák já tak byla padesátka bez jakejchkoliv omezení ke všem řidičákům  )
Datum: 05. srpna 2016 8:44
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18670
Datum: 13. července 2016 22:33
Jméno: standa
IP: uživatel18742
 Psal jsi minulý týden. Jasně ti tu řekli že ne. Během týdne se legislativa nezměnila. Kdo má B-éčko muže řídit AM (do 45km/h) a a z A1 nově motocykly s automatickou převodovkou (skůtry) do objemu 125ccm (asi do 11kw - to nevim). Fichtl spadá do A1,má konstrukční rychlost 65km/h. Řídit ho smíš se skupinou A1. Osobně si myslim,že kdo má B a tohle neví,tak by měl řidičák vrátit ! Vše lze dohledat na stránkách ministerstva,autoškol i na netu obecně.
Datum: 13. července 2016 7:42
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18670
 Je to tady asi milionkrát každý týden, nebuď líný a heldej, i google by ti měl poradit!
Datum: 12. července 2016 23:20
|



|