Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Zdarec,hosi jak je to tedas tou jawou..kdo je majitel..rozjedou se jeste na svetovou uroven kdyz maj ted takovej upadek po r. 89.Vono 20 let je dost dlouha doba!
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2009 19:08
 Chtělo by to dobrého investora.Výborným příkladem by bylo spojení Škoda-VW.Jen neprodat kompletní podíly,aby si to tu značku zachovalo.
Datum: 21. února 2009 19:08
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 to jsem nevěděl, že motoscoot si vzal jenom značku Jawa pro svoje motorky, měl jsem za to, že ho Jawa požádala o vyrobení motorky. Každopádně tim ale Jawa šlápla vedle, možná se ten duck uchytí, ale záleží taky na tom co přijde po něm. jinak souhlasim se Standou, komunisti to tady drželi, díky tomu že se sovětský svaz chtěl co nejvíce rozmáhat, tak dbal na to aby se hodně vyváželo a to Jawa splňovala na 100% a to se ji líbilo. to co se vyrábí teď to jsou čínské pomsty stejně jako lifan apod.
Datum: 21. února 2009 12:38
 Jawa zanikla....to je KO....Jinak pro Pouchaz: To myslis,jako ze by byla jawa v prdeli este driv nez ted.nebo nejak opacne?? Ja razim nazor,ze kdyby nebylo komunismu tak bysme byla dalsi svetova znacka jako japonci nebo italie...mozna bysme byli hodne vysoko,protoze kdyby se nezastavil vývoj,tak sme meli jedny z nejlepsich silnic a krosek.....On uz perak ležel komančum v hlave,protoze nekteri z konstrukteru byli diverzanti,zbehové a nepratele statu,ale tak nakonec za to byli oceneni jen posmrtně Janeček a taky nejakej Jozíf...o zbytku se nemluvilo....vyroba uz byla rozjetá,tak to v 48. proste nejak prekousli a udelali nejlepsi vec co mohli,protoze sel Perak na odbyt.....Ale po nem bylo potreba vyrobit neco dalsiho...a zacali nekonecne serie kyvacek a panelek pro bezne uzivani a sportovním strojům dali tak trochu stopku....ne uplne,ale prisel utlum a nakonec šlus.... Kdyz si predstavite ze uz v tehdejsich letech jel zavodni perak 150km/h ....docela rachot....Proste ve shrnuti....kdyby nebylo komančů,tak by sme meli podnik typu Yamaha nebo Aprillie......a kdyby komunismus neskoncil,tak by ani neskoncila era klasicke seriove Jawy,kterou zname a mame radi......
Datum: 21. února 2009 12:08
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 tak pozor: Jawa Duck nevyrabi Jawa ale Motoscot co vyrobil i toho NEW PASKVIL, Jawa jim jen propujcila jmeno, jde o to estli to byl strategicky vyhodny plan, spis ji to jen uspini povest...dalsi vec komunisti: od valky mela Jawa dobre naslapnuto (treba Perak byl ve svy dobe proste klasa)...kvuli tomu ze vyrabel ohromne serie hlavne pro V a do Sovetskych zemi tak moc neinovoval (pac na Z zas tak moc nevyvazel tak to nebylo treba) a pohodove si prodaval na V - bylo to stale odbytiste a prachy za to davaly, tak proc tam neexportovat gdyz se jim prachy od nich sypou...to ale byla chyba, po revoluci prodavaly uz zastaraly motorky, davno za opicema, dostali vypatlanyho reditele kery poroucel jen vyrabet a vyrabet ale nebylo komu to prodavat - Jawy byly smontovany okolo podniku na polich ale to byla pro ne posledni cesta, dal se nedostaly, a to taky brzdilo vyvoz novejch a vubec tu inovaci...pak prisla privatizace, tahla se nesmyslne dlouho a vubec tak nejak divne, to ji porazilo na kolena...od ty doby se hrabe jen ode dna, 50 pro mlady muze predstavovat treba Mosquito, Robby, Dandy, 125 tez vyrabela, vcelku i s uspechem, pak zacli exportovat cinani kery mely levnejsi stroje nez Jawa a tak kvalita na trhu ustoupilo kvantite...ale verim ze ma na to se vyhrabat, jsem optimista, jednou muze stat zas na vrcholu, pokud se ta jeji 650 ukaze jako dobry stroj s rakouskym motorem (ostatne prvni Janeckova motorka Rumpal byla taky s motorem ciziho vyrobce) tak ma moznost se prosadit ale musi si jit vlastni cestou, nesmi se ohlizet, zaprodavat se a vsazet na kvalitu a ne na cenu...jen tak se vypracuje zpatky na vrchol
Datum: 20. února 2009 22:16
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Tak nejak bohuzel tak jako dnes by byli uz pred 50 lety vhajzlu(sorry)Komunistit to vsechno potlacovali potrbovali i na sve stroje odbyt
Datum: 20. února 2009 21:48
 Osobně si myslim, že kdyby nebyl komunismus tak by jawa byla tam kde je dnes už před 50 lety...
Datum: 20. února 2009 21:45
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Vzdyt meli nekde puprostory a Povazske strojoarny to vsechno se rozprodala nebo co ?
Datum: 20. února 2009 21:40
 Už to není ta klasická,spolehlivá,jednoduchá,výkoná JAWA. Jak se jawa spojí se šikmookými,tak je to v pr****.
Datum: 20. února 2009 21:39
Jméno: kalda
IP: uživatel2971
 Vzdyt meli nekde puprostory a Povazske strojoarny to vsechno se rozprodala nebo co ?
Datum: 20. února 2009 21:39
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 new pionýr byl propadák... největší chybu udělali s tím 4T čínským motorem a výrobou v Číně, já chápu že nemají kde vyrábět, ale z téhle kombinace nemohlo vyrůst nic dobrého...
Datum: 20. února 2009 21:37
Jméno: jawaman
IP: uživatel1553
 podle mně tyto nové jawy vůbec atraktovní nejsou , třeba ten new pionýr, to je hrůza!!!!
Datum: 20. února 2009 21:33
Jméno: stanon
IP: uživatel4236
 jawa se snaží vzkřísit, soudě podle motocyklu Duck, věnovaného náctiletým řidičům, což byl před lety i fichtl, s tím rozdílem že měl (má) o 75 ccm méně, ovšem pokud bude Jawa vyrábět v Číně, s čínskými materiály a motory tak to moc daleko nedotáhne, bude to možná levné, ale jakmile se rozkřikne, že to jsou šmejdy (pokud to budou opravdu šmejdy) tak si to nikdo nekoupí, na to doplatily i firmy Bashan, Shineray atd. ze začátku se prodávalo, pak se zjistilo že jsou to krámy a už se to prodává jen na motoinzerci... Na světovou úroveň se tedy mohou ještě rozjet, všechno to ale spočívá v kvalitě a atraktivitě strojů což nynější Jawy tak nějak postrádají...
Datum: 20. února 2009 21:24
|



|