Jméno: mirek
IP: uživatel17649
 ahoj draci, mám fichtla skoro vše originál. řeším jiný problém než ostatní a to ten, že bych chtěl dát větší rozetu (nejde mi o rychlost), protože jablonec nad nisou to je pořád nějaký kopec tak abych ho nemusel trápit na jedničku. kolika zubou rozetu by jste doporučili? dík Mirek
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. listopadu 2014 16:41
 Mám okolo 93 kg a tam kde bydlim jsou kopce na všechny strany. Když jsem motor osadil jen 11z kolečkem a mojim dobře udělanym takřka seriovym válcem trochu většího vrtání tak sem začal mít ten problém,že mi chyběl minimálně 4 kvalt,takřka vše jsem jel za 3,na rovině přetočeno skoro okamžitě,maxima jsem dosahoval i do mírných kopců. Musel jsem dát 12/55. Dělal jsem i hodně pohodovej 60ccm válec pro chlapa co vážil přes 105kg a ten taktéž přetáčel 11z kolečko a dal nakonec 12z s tím že měl furt výbornou jízdní dynamiku a dosahoval +68km/h a to s vahou přes 105kg !!!. Nakonec osadil 19mm karbec a vypucoval origo výfuk z mustanga a na tento převod jezdil dokonce 78km/h. Je naprosto zbytečný chodit do lehčího převodu jak 11/55. Jestli ti to mizerně jede tak dej motor do pucu. Eventuelně ti mužu nabídnou "drobné vylepšení" válce.
Datum: 06. listopadu 2014 16:41
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jablonec je sice v kopcích, ale pokud máš motor OK tak nemůžeš mít zas tak velký problém, aby si kopce jezdil na jedničku. Tak, že otázka.... nekompenzuješ převodem jen parazitní ztráty???
Datum: 06. listopadu 2014 8:30
 Víc jak 40 zubu ? myslím že pionýr má vzadu klasicky 55. A myslím že dozadu se vleze velká rozeta s origo tlumičema. Jen kryt řetězu bude muset pryč.
Datum: 05. listopadu 2014 18:30
Jméno: pepa
IP: uživatel17650
 Naopak velka rozeta na zadku je vzdy vhodnejsi proc to asi jawa delala na soutezacich a sportkach ve predu bylo seriove aby se taknelamal retez a byl dostatecny pocet zubu k prenosu krouticiho momentu a zuby tak netrpeli proto bylo vhodnejsi jedina nevyhoda byla vyrobni cena a hmotost soustavy....myslim ze na fochtla bez krytu vic jak 40 zubu nedostanes .. mezi tlumicema to neprojde osobne bych dal tu okolo 35 a 12 zubu na predek s tim ze pid vyvod z prevodovky bych dal pojistnou podlosku kolecko a klasicky pojistku retez bud 2 spojkama do sebe anebo ti ho udelaji primo v cz ci etovar
Datum: 05. listopadu 2014 11:48
 No spíš bych dal do předu menší a vzadu nebudeš mít koláč pomalu velkej jak kolo a nebudeš muset prodlužovat řetěz. Já například mám na mustangovy 10z táhne to dost dobře oproti originalnímu 12z ale maximálka se pohybuje kolem 50ti.
Datum: 03. listopadu 2014 20:56
|



|