 Zdravím draci, dáváte všude do převodovky ložiska s označením C3 nebo jenom na kliku. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2014 21:40
Jméno: Honza
IP: uživatel16611
 Tuhle jsem narazil někde na netu na ložiska na skůtrech a tam byly dokonce C4 na kliku.
Datum: 01. ledna 2014 21:40
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11021
 Proto jsem tam taky psal pro zajimavost... Podle dil. prirucky k fekalovi jsou na prevodovce C3 loziska. Na velkych jawach jsou "obycejna". Fekalni prevodovka je vic zatezovana (at uz tepelne...).
Datum: 31. prosince 2013 8:59
 tak přesně to myslím  snažil jsem se to napsat bez čísel a netvrdím že je to špatné nebo správné, jen mi přišlo že původní bakounovo tvrzení jakoby znehodnocuje nákup ložisek c3 tim, že tvrdí, že ložisko A může mít větší vůli než ložisko C3. Proto jsem se snažil vysvětlit že ikdyž se jejich toleranční pole překrývají pár hodnotami, tak to jsou v průměru pořád jiná ložiska
Datum: 30. prosince 2013 13:43
 Kraken: Tak jak bych to vysvětlil..."normální" ložisko má zaručenou radiální vůli například v rozsahu 3 až 18 mikrometrů. Ložisko C3 má zaručenou vůli 11 až 25 mikrometrů. Je zřejmé, že toleranční pole těch ložisek se částečně překrývají. Nevim co myslíš tim pojmem "kvalitní ložisko". Pokud je radiální vůle v mnou uvedeném rozsahu, tak je ložisko kvalitní. A je jedno jestli má 3 nebo 18 mikrometrů vůli. Prostě výrobce ti zaručuje, že kterékoliv tebou zakoupené ložisko standartní řady má vůli v tomto rozsahu a tudíž takové ložisko je zcela v pořádku a vyskytuje se. Tim pádem je možné, že kvalitní, nezmetkové ložisko standartní řady bude mít větší vůli než kvalitní, nezmetkové ložisko řady C3. To je ale naprosto v pořádku a logické. Takže ano, pokud bych šel do krámu a vzal si 100ks od jedné řady a 100ks od druhé řady, tak je možné, že najdu několik ložisek C3 "přesnějších" než několik standartních ložisek...
Datum: 30. prosince 2013 13:17
 myslel jsem to tak že je nějaká norma, a pokud bakoun tvrdí že se volnosti těchto ložisek překrejvaj, tak určitě né tim způsobem že by ložisko normy C mohlo bejt stejně přesný jako kvalitní ložisko normy A
Datum: 30. prosince 2013 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel16628
 Dávam C3 všude pro jistotu. Na původnim starym motoru jsem měl na převodovce bez vůle a zdálo se mi,že se po delší době ten motor začal "utahovat" ... Ale tam byla vmax 90+ ... Pak sem do dalších motorů dal C3 (i do rozety) a bylo to už dobrý... Trojka jak je blbě vymezená tak bude vyskakovat vždy...a nebo muže mít ložisko už volnější domek... to je bolest fichtlů... To určitě měli soudruzi vymyslet líp...
Datum: 30. prosince 2013 12:43
 Dwein: Když já tomu nerozumim...umřel pan Petřina nebo pan Nebožtík?
Datum: 30. prosince 2013 12:32
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel15976
 tý jo... hotová pytágorova věta
Datum: 30. prosince 2013 12:23
 kraken: Tak to snad už napsal Bakoun, nebo si to myslel jinak? Já tomu teď asi nerozumim...
Datum: 30. prosince 2013 12:18
 to je hezké, ale prolíná se to jen tímhle směrem, takže á může být v krajním případě volnější než cé, ale vždy na straně cé, nikdy nebude céčko přesnější tím způsobem že bude přesný na knop jako áčko v druhym extrému
Datum: 30. prosince 2013 12:02
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Jen pro zajímavost se juknětě na tolerance ložisek. Rad. vůle A a C ložisek se prolíná... Takže se může stát, že "áčko" bude volnější než "céčko" .)
Datum: 30. prosince 2013 0:04
 berdys ty jsi odborník se vším všudy koukám  ... předstihem počínaj tak i pres ložiska
Datum: 29. prosince 2013 21:29
 Berdys: A já zase opravoval dva motory, kde C3 nebyla a ložiska se kousla a protočila se v karteru...Kdybys měl někdy v ruce starý vyhrkaný ložisko a nový C3 ložisko, tak bys zhruba věděl o co gou...
Datum: 29. prosince 2013 21:17
Jméno: berdys
IP: uživatel16156
 Nikdy sem je nikam nedaval , to nemusite dělat GO a nechte tam stary hrkavy ložiska. Protože smes kterou motor nasava je studena a ty ložiska chladí.
Datum: 29. prosince 2013 19:59
 Dávám je na kliku a ke spojce, pod sekundár není třeba. Jak píše shrek.. navíc tam to dostává takový kapky že je úplně jedno co tam dáš. Ideální by bylo použít úplně jinou konstrukci..
Datum: 29. prosince 2013 18:43
 jeden starý pan "opravář" mi vysvětloval že na kliku se mají dávat Ačková ložiska protože jsou přesnější  .... nechtěl bych od něho motor
Datum: 29. prosince 2013 16:59
 při použití C3 v převodovce mi na závodním motoru vyskalovala trojka...
Datum: 29. prosince 2013 16:48
 já je dal všude, jestli je to nutný nevím, ale rozhodně to má pozitivní placebo efekt  jestli ty peníze využiješ líp na jiný části motorky tak stačej určitě jen na kliku, teda tam musej bejt.
Datum: 29. prosince 2013 15:55
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Myslím, že katalog dílů mluví jasně...
Datum: 29. prosince 2013 15:53
|



|