 Čus draci, mam problem mam pionýra O5. a koupil jsem kolečka do převodovky ale sehnal jsem jen na 20,21. Oni tam ale nejdou sou totiž větší.. Nevíte kde sehnat ty na 05? Nebo po případě jak to vyřešit ať nemusim kupovat celej novej motor.  Dík a ať vám to frčí
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. března 2013 14:04
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 je stando sorry, nevšiml jsem si autora příspěvku, ty to asi určitě víš, já jen, že mám kus z půlky roku 1963 a ten už má novější provedení (oválnou díru)
Datum: 05. března 2013 14:04
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a víš v čem se zadní blatník lišil, že tvrdíš že model 1964 ho má stejný jako 1962???
Datum: 05. března 2013 14:02
Jméno: standa
IP: uživatel15192
 Změna na zadním plechu byla rozhodně později. Měl jsem model 63/64 a vše tam bylo jako na modelu 63/62 pouze to mělo přední blatník z dvacítky.... pro Michala - Mototechna N.P.
Datum: 05. března 2013 13:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jsou dvě možnosti. 05 měla číslo na zadním horním držáku z levé strany. Tam se to dá docela hezky vybrousit a když si dáš záležet tak to bez bližšího zkoumání nikdo nepozná a nebo to můžou být náhradní nové kartery z mototechny, ty čísla neměly. A nebo možnost číslo tři, další záhada kolem 05
Datum: 05. března 2013 6:25
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Já mám doma motor J 05 a není na něm výrobní číslo... né že je vybroušené, ale není ani vyražené ... Co to teda JE ?
Datum: 05. března 2013 0:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 stando v tom s tebou souhlasím... docela bych navrhoval vytvořit nejde na webu kolekci motorů podle výrobních čísel s přesnými údaji co bylo uvnitř, stejně tak třeba i celých strojů a fotit abnormality kterých je fakt mraky. Například se mi nepodařilo dodnes zjistit jestli změna na zadním plechu proběhla společně s předním blatníkem tj. přelom březen/duben 1963 nebo už dříve
Datum: 04. března 2013 21:52
Jméno: standa
IP: uživatel15191
 No vidíš a já měl skoro samý tříkolíky a to i v provedení 20/18...něco byly taky úplný továrky...jeden čas jsem sbíral dlouho nejetý střepy a posílal je do světa v pěknejch funkčních stavech,takže mi toho tenkrát prošlo rukama dost...a nejenom J05....nechci se dohadovat,jen ti řikam že je to tak prapodivnej stroj,že se tam furt vše měnilo...tvůj argument o 3 a 6 kolíkových kolech je dobrý,ale ještě sem se nesetkal s 05 aby měla takle hybridní převodovku...asi náhoda...katalogů a příruček existují asi 3 verze jen pro CSSR....
Datum: 04. března 2013 21:45
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Stando asi tě zklamu, u 05 je naprosto běžné že 18z kolečko má tři kolíky a 20z kolečka 6 kolíků. Je to tak uvedené i v katalogu a všech 5 motorů které jsem dělal za posledních 14 dní to tak mělo a 4 z nich nebyly evidentně nikdy rozebírané. Stejně jako tebe mě zajímají 05ky a mám jich kromě několika hybridů 6 v naprosto originálním stavu (tj, nikdy nerozebírané) rv. 12/1962, 1/1963, 7/1963, 1965 a 1966. Kolečka 19z s třemi kolíky nebyly ani v jednom motoru, setkal jsem se jen s kolečky 19z ale 6 kolíků. Je možné že některý z uplně prvních modelů měl střeva z 555, ale nesetkal jsem se s tím.
Datum: 04. března 2013 21:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj kluci!Tak to co napsal Standa si stahnite a negde dobře uložte, ale tak abyste to dycky našli a měli po ruce!!! Příště se zas nebudete muset dohadovat!A tentokrát je nejlepčí rada od pepy!Toš tak!
Datum: 04. března 2013 20:34
Jméno: pepa
IP: uživatel14532
 to cvičně poskládej a uvidíš..
Datum: 04. března 2013 20:12
 mém namysli kolečka
Datum: 04. března 2013 19:41
Jméno: pepa
IP: uživatel14532
 ted nvm zda myslí hřídele či kolečka 2 stupně alogicky asi nemužou když to je všechno o pul centáku blíž u sebe
Datum: 04. března 2013 18:41
 zatim ste mi moc nepomohly jenom se tu hádáte. řekne mi někdo jestli tam můžu dát ty širší? Dík
Datum: 04. března 2013 18:03
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Nechci vás tu kluci prudit ještě víc,ale od svejch 12 let jsem zatim měl v ruce rozebranejch nejvíc motorů z J05 a až na jeden to byly tříkolíky na obou stranách jen s rozdílem,že první model měl ještě blbou převodovku 19/19 a TŘÍKOLÍKY na VŠEM!! Model 62/63 ... pak sem dělal hodně modelů 63/64 a to je mišmaš...někdy je to tříkolík,někdy šestikolík,někdy 19/19 někdy 20/18.....jen malej poznatek-každej motor kterej jsem otevřel,tak měl buď všechny kolečka tříkolíková a nebo šestikolíková!! Četl jsem někde nějaký moudra o tom,že výstup 3 kolíky a vstup 6 kolíků....blbost....vždy co je vepředu,to je i vzadu.... krom dvojky v převodovkách j05/21 nejde nic přehodit.... od modelu konec roku 64/r.65 bylo všechno šestikolík a dvojka 20/18...výstupní kolečko jsem nejednou poměřoval,má stejnej počet zubů,jen je užší.....Co byste chtěli stejnýho od nulapětky? 3 druhy karterů? 4 druhy klik? Před cca 4 lety jsem se spolupodílel na článcích o j05 na webu http://www.jawa-50.cz a s adminem jsme vedli rozsáhlé dialogy o rocích,modelech,rozdílech,archivní literatuře,původních kouskách,atypech a podobně.....mužu vás ujistit,že je to nejzajínmavější a nejrozmanitější typ Jawa 50,protože nebyl jedinej ročník,aby měl všechno stejný....byl to takovej vývojovej mezityp mezi J555 deluxe a J20(ona J20 totiž v roce 67 následovala konec vývoje J05 a prdel je,že na konci roku 66 byla vlastně nulapětka dvacítkou v užších blocích) a vše se od roku 62 vyvíjelo po krůčkách dopředu... a mišmaš v mezidobí 64/65 je neskutečnej.... ale v roce 1962 to byl větší fofr....první motor(nikdo koho znam ho nikdy neviděl,jen se o něm píše) měl tolik vad,že ho upgradovali snad v prvních dvou měsících....slabá ojnice (10mm čep),odlitek motoru j555 s vyustěním přefuků v karterech alá j21,ale dosedací plocha pro válec byla stejných rozměrů jako j555(neboli na to šel bez problému narvat válec z j555),údajně to mělo na karterech ještě žebra,ale to jsem nikdy neviděl.... tento blok jsem měl v ročníku 62 jen byl bez žeber,ojnice byla furt mizerná,ale už na silnej čep 14,1mm,kolečka 19/19 tříkolík,výstup 23z,nakopávací mechanismus z j555(vícehran-po zubu šla přesadit nakopávačka dozadu či dopředu),samotný klikový mechanismus byl z másla-za pomoci svěráku a delšího hasáku šla klika "rozebrat",spodní čep byl rozměru ojnice j555...pak sem kuchal model 63/64 a kurva ono bylo zase něco jinak....pak 64/65 a všechno bylo jinak  a když se mi dostala do ruky klika z konce výroby,tak sem na to čuměl jak tele na nový vrata,protože to byla užší klika z dvacítky na ouzkejch hřídelích/čepech....a pak chtěj renovovat nulapětku
Datum: 04. března 2013 17:10
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 tak ty blbí keci o zedníkách dělám, že nevidím.......... až budeš 15 let stavět závodní motory tak mi můžeš začít něco vykládat o desetinkách
Datum: 03. března 2013 20:33
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 doma mám několik nulapětek a motor jsem měl už taky parkrát rozebranej a vím že cpát tak kolečka z 21 stojí úplně za hovno už jen proto že se kvalty kloudně nedořadí a pak se každej diví že mu vyskakuje rychlost a co s tím má dělat????? jinak mám doma nulapětkový motory 19/19z a taky 18/20z a ty nulapětkový kolečka jsou znatelně uzší,ale jestli je někdo vyučenej zedník centimetr tam centimetr sem tak mu to divný nepřijde
Datum: 03. března 2013 19:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Ještě doplnění, výstupní hřídele 24z jsem na 05 nikdy neviděl ani nejsou v katalogu, to ostatně 19z dvojka taky ne, ale těhlech motorů už jsem dělal fakt hodně, ale 24z na výstupu nebyl ještě ani v jednom motoru, 24z je jen na jedničce. Tím netvrdím, že to tak nikdy nebylo a pokud to někdo viděl a motor byl 100% originál rád se přiučím. Taky vím, že to ty silnější kolečka v poho dořadí a není třeba je upravovat, jen je potřeba mít OK řadící automat aby šly dobře řadit neutrály. Ideální je to vyzkoušet než to zaklapneš.
Datum: 03. března 2013 17:54
Jméno: tom1972
IP: uživatel8733
 sorry-splynulo mi necpeš a nacpeš. Ty kola 13,5 mm tlusté oproti 12 mm tam zřejmě vejdou díky provozním vůlím ,které pio vykazuje.Po pravdě zkusil jsem už toho hodně,třeba 4Q ,ale tohle jsem ještě nebyl nucen udělat.Nic méně alespoň ubrousit kolíčky na 20zubu jsi musel. ps rozumama neházím,jen to trošku doplňuju.
Datum: 03. března 2013 17:45
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 a zadruhé to že tam jdou novější kolečka mám odzkoušený na několika motorech, tak tu neházej rozumama že to nejde když jsi to nikdy nezkusil, a modul na kolečkách 24 a 23 na jedničce je udělaný tak že do protější hřídele bez problémů zapadají obě, taktéž odzkoušeno na několika motorech tak, že klídek..
Datum: 03. března 2013 17:28
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 kdo tady mluvil o dvou 20 kolečkách proti sobě?? Nauč se číst
Datum: 03. března 2013 17:23
Jméno: tom1972
IP: uživatel8733
 to marquee:To by mě fakt zajímalo,jak dostaneš osově dvě 20z kolečka do převodovky proti sobě?Převodovka 05 má několik modifikací.výstup 24zubů,výstup 23 zubů,dvojkový pár 19/19zubů,dvojkový pár 18/20zubů.Segment startovací a protikolo na jedničce je jiné než model 21.Kolečka tl.12 mm.To by mě taky zajímalo,jak donutíš automat ,který je také jiný než 21,aby správně krokoval,když ty kolečka jsou o 1,5 mm širší.Jedničkové kolo 23 a 24 zubů možná má stejný průměr,ale určitě nemá stejný modul.
to kike:nějaké hřídele pro model 555 a 05 mám docela zánovní,případně vyměním za model 21.
Datum: 03. března 2013 17:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Ještě pro doplnění, to jedničkové kolečko se zubatkou má u 05 24z zatím co 20/21/23 má 23z, obě ale mají stejný průměr a dají se zaměnit.
Datum: 03. března 2013 13:20
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 v pohodě, já se zas omlouvám za trošku prudší reakci, v posledních 14 dnech jsem dělal těch motorů 5
Datum: 03. března 2013 13:10
 Jo, asi máš pravdu...ten motor jsem měl rozebranej naposledy tak před 6-7 rokama, omlouvam se za mystifikaci
Datum: 03. března 2013 13:01
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 kdyby jsi ten motor znal tak víš že 05 má děr 6 a ne 3 jako 555, tak tu nemachruj a než plácnež hovadinu tak si to rozmysli
Datum: 03. března 2013 12:45
 marquee: Nevadí? A jak se těch 6 kolíčků dostane do toho protikusu se třema dírama?
Datum: 03. března 2013 12:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 nevadí
Datum: 03. března 2013 12:17
 ok tak já to skusim dát dohromady s tima většíma kolečkama ale to 18zubí ma 6 količků a to origo 3 nevadít?
Datum: 03. března 2013 12:06
Jméno: pepa
IP: uživatel14846
 kratke hřídele do starších motru do 05 550 555 sem viděl ve voticích u bartunku posílaj i dobírkou dej do vyhledávače motodíli votice a zavolej tam ....měli tam repliky ....anebo sehnat jinej motor
Datum: 03. března 2013 11:44
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 co blbneš, jiný jsou jen hřídele, a výstupní hřídel, kolečka jsou na průměr stejný jen jsou o maličko silnější, ale normálně se dají použít, necpeš tam dvě 20z
Datum: 03. března 2013 11:34
 jo a ještě nevíš kde najít kde a kdy se ty burzy konaj? A včera jsem prohledáva así 5 hodin internet a nic sem nenašel  Dík
Datum: 03. března 2013 11:33
 dík
Datum: 03. března 2013 11:30
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 jestli se daj sehnat na netu nevim přecejenom to neni tak rozšířenej typ skus na burze třeba seženeš  jinak třeba mě ještě někdo doplní
Datum: 03. března 2013 11:12
|



|